Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
. Jokatapauksessa, tuli aika puskista paljon toikin on parantunut muutaman kuukauden aikana, ajattelin tehdä jotain pieniä toistoja alkuun vähän tunnustellen, niin meni erittäin kevyt 10. Siitä ylöspäin ja loppuun vielä tuli tehtyä 42kg kässäreillä 6 toistoa. Ilahduttaahan toi pirusti, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa että käsipainopenkki on tankopenkkiä kovempi
. Viimeviikolla otin 85kg tiukan 5 ja siis nyt 42x2=84kg 6.. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että on tossa mun tekniikassa tankopenkkiä tehdessä oltava jotain pahemmanluokan ongelmaa, ei tollanen ero voi muusta johtua..Vai onko jollain muulla kässärien ja tangon suhteet tollaset?
Päädyin kokeilemaan tasapenkkiä kässäreillä pitkästä aikaan, kun tankopenkki on jumitellut (niinkuin aina:jahas. Jokatapauksessa, tuli aika puskista paljon toikin on parantunut muutaman kuukauden aikana, ajattelin tehdä jotain pieniä toistoja alkuun vähän tunnustellen, niin meni erittäin kevyt 10. Siitä ylöspäin ja loppuun vielä tuli tehtyä 42kg kässäreillä 6 toistoa. Ilahduttaahan toi pirusti, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa että käsipainopenkki on tankopenkkiä kovempi
. Viimeviikolla otin 85kg tiukan 5 ja siis nyt 42x2=84kg 6.. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että on tossa mun tekniikassa tankopenkkiä tehdessä oltava jotain pahemmanluokan ongelmaa, ei tollanen ero voi muusta johtua..Vai onko jollain muulla kässärien ja tangon suhteet tollaset?
Päädyin kokeilemaan tasapenkkiä kässäreillä pitkästä aikaan, kun tankopenkki on jumitellut (niinkuin aina:jahas. Jokatapauksessa, tuli aika puskista paljon toikin on parantunut muutaman kuukauden aikana, ajattelin tehdä jotain pieniä toistoja alkuun vähän tunnustellen, niin meni erittäin kevyt 10. Siitä ylöspäin ja loppuun vielä tuli tehtyä 42kg kässäreillä 6 toistoa. Ilahduttaahan toi pirusti, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa että käsipainopenkki on tankopenkkiä kovempi
? En tiedä, kässäreillä saa jotenkin vähän "vapaamman" liikeradan mikä helpottaa paljon. Haluisin kyllä tietää, jos jollain muulla ollut samanlaisia suhteita ja on saanut esim. tekniikkaa tankoliikkeisiin korjaamalla tilannetta parannettua tms?Päädyin kokeilemaan tasapenkkiä kässäreillä pitkästä aikaan, kun tankopenkki on jumitellut (niinkuin aina:jahas. Jokatapauksessa, tuli aika puskista paljon toikin on parantunut muutaman kuukauden aikana, ajattelin tehdä jotain pieniä toistoja alkuun vähän tunnustellen, niin meni erittäin kevyt 10. Siitä ylöspäin ja loppuun vielä tuli tehtyä 42kg kässäreillä 6 toistoa. Ilahduttaahan toi pirusti, mutta nyt ollaan siinä tilanteessa että käsipainopenkki on tankopenkkiä kovempi
Niin, ne kässärit ei siis osu rintaan, vaan ei mihinkään. Tarkoitin, että ne tulee about siihen kohdalle kun tarkastellaan käsien asentoa pituus suunnassa. Sanoisin, että liikerata on varmaankin lyhyempi ylhäällä kässäreillä, eli siis loppuojennuksessa. Rintaan osuessa en osaa sanoa varmaksi, mutta olettaisin että kyse olisi muutamista senteistä maksimissaan mikäli sen simuloisi tankopenkiksi.Jos käsipainopenkki on kovin lähellä tai jopa tanko penkin rautojen yli niin se johtuu 99% tapauksista siitä, että käsipainoilla porukat tuppaa tekemään lyhyempää liikerataa... +40kg puntit kun osuu rintaan on se keskiosa (tanko) edelleen 10cm irti rinnasta. Kyllä tankopenkkituloskin nousee, jos rinnan päälle laittaa 4 tuumaa lankkua. Tanko sentään useimmiten tavataan laskea kiinni asti rintaan. Myös loppuojennus näyttää usein jäävän käsipainojen kanssa enemmän vajaaksi kuin tangolla tehtäessä.
Tässä ko. tapauksessa toki voi olla kyse muustakin, mutta tällaisen havainnon minä ainakin olen tehnyt, kun tekniikoita kuntoon laittanut.
...ja pystypunnerruksissa ihan sama juttu.