Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä ilahdutti tänään salilla? – ne hetket kun rauta, fiilis ja ympäristö osuvat täydellisesti kohdilleen

Meta description: Keskustelua salin hyvistä hetkistä, onnistumisista ja positiivisista yllätyksistä – mikä toi tänään hymyn treenin keskelle?**

Tiistaina alkuillasta salilla aivan tajuttoman komea mies! :kuola: Kyllä oli kiva tehdä omaa treeniä, kun oli silmänruokaa. Mä en tosiaankaan treenaa laput silmillä, vaikka omaan tekemiseen sinänsä keskitynkin... kyllä ympärilleen aina ehtii tauoilla katsella ;)

Ei tiistai alkuillasta salilla ollut kun minä ihan yksin?

Uusi mave enkka ilahduttaa aina :rock: 142,5kg, pikku hiljaa kohti vuoden päätavoitetta eli 2x oma paino (joku ~160kg siis tavoite). Lisäksi viime viikolla aloitin uudella salilla, joka tuntuu olevan loistopaikka.

Jonkin aikaa sitten tapahtunutta:

Menin aamulla seitsemäksi viikonloppuna salille. Jo käytävälle asti kuului sellainen norjan kansallismusiikkinakin pidetty "tynnyriinoksennus" hevi. Ja oli muuten lujalla. Avasin salin oven ja normaaliin tapaan silmäilin että onko paljon porukkaa ja onko se laite vapaana mistä ajattelin aloittaa. Salilla oli kaksi reilusti eläkeiän ylittänyttä herrasmiestä, +70v, treenailemassa kaikessa rauhassa. Ei muita.

Pisti väkisin hymyilyttään pappojen varsin asiallinen musiikkimaku. :rock:

(Lisättäköön että salin musavehkeitä voi säätää itse ja olisi ollut vaihtoehtoisiakin levyjä saatavilla.)

Puntti kulki hyvin vaikka oli pitänyt jättää aamupala syömättä, kun piti käydä labrassa antamassa verinäytteitä. Sitten lounaaksi ylensöin, enkä jaksanut iltapäiväpalaa haukata,
joten yhden aterian voimalla menin salille. Silti kulki. Kivaa oli. Tuli saakelin hyvä olo. Ja taitaa viimein löytyä se jalkojen asento, jossa maastaveto ei satu polviin.
Ei tartte jättää mavea pois.

Pystypunnerrus paransi ranteen :) . Eli ranne oli syystä tai toisesta ollut muutaman päivän kipeä ja naksunut, mutta päätin silti tehdä pystypunnerrustreenit, kun pari edellistä olivat jääneet flunssan takia pois. No ensimmäisen sarjan aikana siinä sitten yhtäkkiä kuului todella kova naksahdus, ja pelästyin tietysti, että nyt meni jotain oikeesti rikki. Yllätys oli iloinen, kun huomasin, että ranteesta oli kadonnut kaikki kipu ja rutina :hyvä: .

Lueskeltuani tuli mieleeni että, liikaa te jotku mietitte mikä on teidän treenimäärillä hyvä ja mikä ei... mun mielestä kaikki kehitys mitä yleensäkki tulee on hyvä. Olkaa tyytyväisiä saamaanne kehitykseen älkääkä liikaa verratko omia tuloksia muiden tuloksiin, ku jokainen on kuitenki yksilö ja ihmisillä erilaiset taustat.

Itseä ilahdutti että reilun viikon tauon jälkeen treeni kulki. Mm. leukoja pystyi mukavasti vetämään yhteensä muutaman toiston enemmän, vaikka mukaan laitoin enemmän lisäpainoa kuin aikaisemmin. Tosin oon saattanu vähän laihtuakki :) Dipissä sama virsi.

Se että sai tänään (ja yleisesti viimeaikoina) jalkatreenin kulkemaan niin hyvin. Varsinkin tuntuman saaminen takajalkoihin on ollut haasteellista ennen, mutta tänä keväänä mennyt hamstring treenit ihan nappiin ja lihaa tullu ihan selvästi lisää. Ei voi kuin olla tyytyväinen.

Naiset!

Ihmettelin taas kerran kun muutama erittäin viehättävä naishenkilö painoivat ensin varmaan tunnin juoksumatolla jonka jälkeen siirtyivät tekemään kaikenmaailman sisäreisien vitkutuksia, pimpulan supistuksia ja mitälie pinkkien käsipainojen heilutuksia. Eikä taaskaan oikein uponnut meikäläisen kaaliin, että miksi ja mitä järkeä?

Kunnes sitten suihkussa omien treenien jälkeen munat saippuassa ja tyhjä katse silmissä - pähkäillessäni kuinka hienoa olisi jos omaisi ison kullin - tajusin sen: he treenavat näyttääkseen hyvältä. Ja olettaen että nämä tytöt eivät olleet toisten tyttöjen perään (tilastot ovat puolellani tässä), niin nimenomaan treenaavat näyttääkseen hyvältä miesten silmissä. Ja minäkin olen mies, ainakin jonkin lavean määritelmän mukaan.

Kyllä tuli hyvä fiilis kun tajusin että kauniit naiset painavat tuntikaupalla hikitreeniä viikossa näyttääkseen hyvältä minun silmissäni. Olen todella otettu!

Ilahdutti se, että tänään yhden jalan prässissä jätin vahingossa päälle jo alun alkaen +5,0 kg lisäysnupin. Alunperinkin olin jo lisännyt tarkoituksella 5 kg jokaiseen sarjaan sitten viime kerran, ja luulin siis tekeväni koko ajan vain sillä alkuperäisen suunnitelmani mukaisella 5 kg lisäyksellä. No, olikin sitten 5 + 5 joka sarjassa, vikan kohdalla ihmettelin että kovin on jo raskas, mutta täydet toistot vedin. Siinähän ne on sitten uudet kovemmat sarjapainot, ei tartte kokeilla välimallin painoo ollenkaan :) Aika kätevää!

Seuraavan kerran taidan vaan tyrkätä kapulan painoihin ilman, että ees katon niitä. Mulla kun on joku numerokammo eli kun en kato ollenkaan, mitä painoja ois menossa, niin näköjään painallan meneen vaan sisulla.

Polven oireilu vähän aiheuttaa harmaita hiuksia ja ketutusta, mutta noin muuten fiilis on korkealla. Tälle viikolle löin mielestäni lähes älyttömät tavoitepainot, ja silti treeni on kulkenut melkein kuten suunnitelmassa lukee. Ainoastaan pystypunnerruksessa jäi 2,5 kilon kehitys kuittaamatta, kun toinen sarja jäi kahdeksan toiston sijaan viiteen.

On se vain jotenkin hyvä tunne, kun sarjan jälkeen pitää vähän epäuskoisena käydä tsekkaamassa, että oliko siellä tangon päässä nyt ihan oikeat limput, kun toistojen kuormitus ei tunnu muuttuneen edellisestä kerrasta. Etenkin jos voi todeta, että oli ne sitä mitä pitikin.

Se että menee 14 tunnin työpäivän jälkee salille täysin uupuneen, ainakain uskoin niin. Oli vuorossa 1+ sarja kyykys ja tuli 4x165kg loistava tunne ku tietää että viimeks kokeiltu 1RM on 170 :) Täytyy suositella Jim Wendlerin ohjelmaa... toimiii :)

En nyt tiiä onko tämä ihan oikea paikka tästä avautua muuutta niin, pari päivää ollu vähä maha tiukalla ja turvonnut olo. Tänään sitte otin jaloille vähän lämpöjä ja kas kummaa ku alko kiertämään mukavasti :) Jokaisen sarjan joka ikinen toisto pamahti ylös komean pärähdyksen saattelemana, tauollaikin tuli jatkuvalla syötöllä kaasua. Viimeisen kovan sarjan jälkeen alkoi tuntumaan että nyt on tulppa auki ja kiire. Palkkari tuli nautittua wc:n puolella... mutta lähti se ummetus perkele! XD

Edit: Onneksi olin yksin!!

Olen koittanut saada tuon ylätalja tekniikan kuntoon pienentämällä painoa ja käytännössä lopettamalla heijaamisen kokonaan. Jotain omituista tässä uudessa asetelmassa tuntui ja lähinnä on ottanut käsiin.. olkapäihin/hauiksiin eikä selkään. Tänään sitten ystävällinen naiskuntoilija esittäytyi personal traineriksi ja kertoi mikä vialla ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Olen nyt himassa heilutellut käsiä ja taisin hetki sitten vihdoin hiffata millä alkaa tuntua siellä missä pitää. Kiitokset tälle naiselle jos sattuu pakkista lukemaan :thumbs:

Olen koittanut saada tuon ylätalja tekniikan kuntoon pienentämällä painoa ja käytännössä lopettamalla heijaamisen kokonaan. Jotain omituista tässä uudessa asetelmassa tuntui ja lähinnä on ottanut käsiin.. olkapäihin/hauiksiin eikä selkään. Tänään sitten ystävällinen naiskuntoilija esittäytyi personal traineriksi ja kertoi mikä vialla ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Olen nyt himassa heilutellut käsiä ja taisin hetki sitten vihdoin hiffata millä alkaa tuntua siellä missä pitää. Kiitokset tälle naiselle jos sattuu pakkista lukemaan :thumbs:

No kerroppa meille muillekki, mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Et oo yksin tuon ongelman kanssa. :D

EDIT: Ettei ihan offtopiciksi mene, niin tänään ilahdutti uusi kyykkymaksimi.

No kerroppa meille muillekki, mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Et oo yksin tuon ongelman kanssa. :D

No henk. koht. ongelma minulla on aivan saatanan jäykkä it-nörtin yläkroppa + eteenpäin kääntyneet olkapäät. Eli liikkeen hakeminen lapoihin tuntuu lähes luonnottoman vaikealta aika ajoittain, etenkin tangossa roikkuessa.

Neuvo oli tiivistetysti, että aloittaessa kädet suoraksi ja haetaan tuntumaa lapoihin ja olkapäihin nitkuttelemalla olkapäitä ylös ja alas. Sitten kun jotain liikettä alkaa tapahtumaan, aletaan kiskomaan tanko rintakohti selkä suorassa. Tuodaan ryhdikkäästi rinta tankoa vastaan alaselkää notkistamalla ja pidetään huoli että kyynärpäät pysyvät vartalolinjan mukaisesti. Itselläni kyynerpäät sojotti rintakosketuksessa eteen-ulkosivuille.

Nyt tässä heiluessa ahaa-kokemus tuli lähinnä noiden lapojen ja olkapäiden liikkeen tajuamisessa.

Eilinen mave treeni, tarkotus oli ottaa peruspumppailua 100x6 110x6 120x6 ja viimeinen sarja 130x6. No siinä pari vanhan liiton äijää tuli antamaan tekniikkavinkkejä ja motivoimaan, niin otin vielä lisänä 140x5 (en oo ottanu moneen vuoteen edes 140 kilolla) ja uus oma maksimi 150x2 :D Ai että teki nasueinaria!

Tänään piti ottaa pystypunnerruksessa maksimivitonen, mutta kun oli tehty 5x50, niin sitten piti vielä kokeilla uusi ykkösmaksimi joksi tuli 57.5 kg :wtf:

50kg oli siis vanha maksimi joka tuli napattua joulukuussa. Tammikuussa ei 52.5 noussut ja sen jälkeen en ole kokeillut. Pystypunnerruksessa tuntuu olevan kehitys kiven takana joten tämä tuli ihan puun takaa :)

Aamulla meinas kiristää, ku joutu nousemaan jo puoli viiden aikaan, mutta salilla reeni lähti yllättävän hyvin käyntiin. :) Päivää piristi kyllä ehottomasti se, ku yks äijä tuli kesken reenin kysymään että oonko joku fitness-malli. :lol2: Suusta pääsi heti refleksinomainen vastaus "en" ja naurahtava hymy siihen päälle. :D Hetki siinä lätistiin ja se ihmetteli sitä, että reenaan natuna, kun ite kiskoo 200e/kk eestä lisäravinteita. Tiiä sitten kuinka paljon niihin todellisuudessa saa uppoamaan, mutta itte en kyllä maksais hunajaa semmosista. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom