Mikään ei toimi?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aion tehdä sellaisen uudenvuoden lupauksen itselleni että vuonna 2006 minä kehityn. Ei mitään tarkempaa tavoitetta, ainoastaan se että onnistuisi treenaamaan nousujohteisesti koska yli vuoden on treenipainot pysyneet samoina tai oikeastaan laskeneet. Vähän liioitellen voisi sanoa että olen joka treenin jälkeen heikompi ;) Esim. kokeilin joskus kesällä penkkiin tätä Miken 2x6 systeemiä ja treenit meni näin;

vk1 2x6x90kg, aloitin kevyillä painoilla että varmasti voi lisätä

vk2 2x6x92.5kg, toinen kutonen tuntui raskaalta

vk3 1x5x95kg --> 1x5x90kg, eli ei menny kutosta 95kg vähensin painoa toiseen sarjaan, ei mennyt kutosta 90kg

vk4 1x4x95kg -->1x5x90kg

vk5 1x5x90kg -->1x6x85kg

Eli lopetin viiden viikon jälkeen tuon ohjelman koska painot laski koko ajan.
Sen jälkeen kokeilin 6 viikon HST-treeniä mutta en pystynyt lisäämään painoja 4. viikon jälkeen eli ohjelman lopussa en pystynyt lähellekään samaan kuin HST-alussa jossa testataan maximit.

Seuraavaksi ajattelin aloittaa tuon "Treeniasiaa normikehoiluun kyllästyneelle"-threadin single factor systeemin...

Onko muilla vastaavia kokemuksia treenipainojen jatkuvasta laskemisesta ja olisiko kenelläkään heittää mitään vinkkejä?

pidä vaikka pari viikkoa lepoa ja syö hyvin. sitten aloita vaikka tuo single factor systeemi, syö pirusti ja muista venytellä kunnolla. eiköhän se siitä vielä nousuun lähde :thumbs:

Mä veikkaan kans tota ylikuntoo... ite treenan sillee et 3 viikkoo vedän putkee kovaa salilla. sit pidän yhen viikon taukoa salilta ja sit taas uudestaa toi sama juttu. ei pääse ainakaa mulla ylikunto yllättämää ku tollee treenaan.

Käsittääkseni oot tehny tuota 2x6 vähä persiilleen, siis sen jälkee ku ei enää menny kutosta sarjassa..

"vk3 1x5x95kg --> 1x5x90kg, eli ei menny kutosta 95kg vähensin painoa toiseen sarjaan, ei mennyt kutosta 90kg"
Sun ois pitän laskee painoi vähä enemmän et ois menny toisel kerral varmasti 6 toistoa.

"vk4 1x4x95kg -->1x5x90kg"
Kerta et viimeksi edes jaksanut 1x6 tehdä 95kg:lla olisi pitänyt suoraan ottaa 90kg tankoon ja tehdä 2x6. Seuraavalla kerralla sitten olisit laittanut lisää painoa tankoon, parasta olisi lisätä 2.5kg aina lisää. Mutta ei kaikilta saleilta varmaan löydy 1.25kg painoja..

Juu eli pidä parisen viikkoa taukoa penkistä ja alota varovasti 2x6 uudelleen vaikka 80kg:lla.

Bauer sanoi:
Käsittääkseni oot tehny tuota 2x6 vähä persiilleen, siis sen jälkee ku ei enää menny kutosta sarjassa..

"vk3 1x5x95kg --> 1x5x90kg, eli ei menny kutosta 95kg vähensin painoa toiseen sarjaan, ei mennyt kutosta 90kg"
Sun ois pitän laskee painoi vähä enemmän et ois menny toisel kerral varmasti 6 toistoa.

No laskin painon 95kg --> 90kg siksi koska arvelin sen riittävän koska sillä painolla kuitenkin meni aikaisemmalla viikolla 2x6... mutta varmaan olis tosiaan kannattanut laskea painoa enemmän.

Bauer sanoi:

Mun käsittääkseni 2x6-systeemissä ei kuulu tossa vaiheessa laskea painoja, vaikka ei sillä ekalla kutonen menekään. Mutta ei kai toi tuloksen lasku kuitenkaan siitä ole aiheutunut.

Sensei Suuri sanoi:
Mun käsittääkseni 2x6-systeemissä ei kuulu tossa vaiheessa laskea painoja, vaikka ei sillä ekalla kutonen menekään. Mutta ei kai toi tuloksen lasku kuitenkaan siitä ole aiheutunut.
"Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite."
No ei se siitä johdukkaa, taitaa vaa iskee ylikuntoa hänelle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ensiksi ne ongelmat löytyvät yleensä ravinnosta ja toiseksi levosta. Eli kun postaat rehellisesti päivän ruokailun tänne niin saamme huomata, että syöt kun keskenkasvuinen 4h kerholainen :)

toolate sanoi:
Ensiksi ne ongelmat löytyvät yleensä ravinnosta ja toiseksi levosta. Eli kun postaat rehellisesti päivän ruokailun tänne niin saamme huomata, että syöt kun keskenkasvuinen 4h kerholainen :)

Heh, no en kai sentään! :) No tämän päivän syömiset oli aika tarkalleen tällaiset:

1.Aamupala
kahvi
mysli 2dl
sämpylä

2.kahvitauko
kahvi
sämpylä
protskudrinkki

3.ruokatunti
jauhelihakiusaus
sämpylä
omena

4.kahvitauko
kahvi
sämpylä
rahka

5.TREENI! (ennen sitä protskudrinkki ja sen jälkeen palautusjuoma)

6.makaronia ja lihapullia

7.nyt nukkumaan mennessä protskudrinkki ja 2-3 rkl rypsiöljyä sekä monivitaamiini- ja mineraalitabu

proteiinia tuli tälle päivälle yli 200g ja kaloreita n.3500kcal

Kutakuinkin samoilla painoilla treenanneena suosittelen ehdottomasti vain 2,5kg:n lisäystä per viikko. Ei ainakaan mulla onnistu nostaa tulosta 15kg kuukaudessa. Tai sitte pitää aloittaa tosi helpoilla painoilla. Maastavetoon ja kyykkyyn tuo 5kg:n lisäys on ihan ok.

toolate sanoi:

Tätä olen itsekin monesti miettinyt kun ei kehitystä meinannut tulla. Nyt sujuu treeni ihan hyvin, toivottavasti se jatkuu pitkään.

Mutta eikö järkevällä treeniohjelmalla voimatasojen pitäisi kasvaa vaikka vähän miinukselle kalorit jäisivätkin? Uskon itse ainakin niin ja kyllähän noita samassa painossa pysyviä jannuja on paljonkin jotka nostavat silti tuloksiaan huimasti. Eli mistä siis loppujen lopuksi huono kehitys johtuu? Huonoista geeneistä, ruumiinrakenteesta, sittenkin väärästä treenityylistä(väärä toistoalue lihassoluihin nähden tms)?

Entäpä unen määrä, onko kuinka ratkaisevaa kehityksen kannalta nukkuuko keskimäärin 8h vai 7h yössä?

Kokeile välillä vähän pidempiä sarjoja. Itse olen saanut tulokset nousemaan hinkkaamalla uskollisesti 3x10 sarjoja sellaisilla painoilla, jotka menevät helpohkosti. Sitten vaan hiluja lisää pikku hiljaa. Uskoisin, että voima kehittyy monella tavalla. Yksi tapa on kasvattaa lihaksen kokoa ja hermotusta (tuntumaa lihakseen) hinkkaustreeneillä, toinen tapa sitten räjähtävä voima pienillä toistomäärillä. Molempia kannattanee harrastaa. Itse yritän parantaa myös kestävyyttä (enemmän toistoja), niin että on kestävyystyyppistä voimaa, joka ei lässähdä parin toiston jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom