Mihin tarvitaan tehokasta autoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika turhaa lähteä nuhakipoilla "ripeämmin" valoista, jos äijä tulee 300heppasella autolla perässä :D . Edessä ollaan joka tapauksessa.

Kyllä se varmasti näinkin on, ettei mikään ikinä riitä.
Mutta kyllä niitä käsittämättömiä suorituksia aiheesta näkee ihan liikaa, joka helvetin valoissa/risteyksissä, puhumattakaan suorasta tiestä. jossa sen etenemisen ei luulisi niin kovin vaikeaa olevan.
Mutta onneksi on tehoa, jotta pääsisi edes joskus sinne työpaikalle, tai hakemaan lapsia tarhasta, tai edes johonkin.
Rupeaa vaan tuo polttoaineen hinta jo rajoittamaan ehtimistä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikö teistä ole kenestäkään hieman noloa kun esim kaupungissa joku kiihdyttelee ihan hulluna valoista toiseen? Voi se kivalta siellä autossa tuntua, mutta onhan se aika väsyneen näköistä kun autot eivät kuitenkaan visuaalisesti kiihdy ulkoapäin katsottaessa mitenkään kovaa. Ääntä kyllä lähtee ja saa aina mielenkiinnolla katsoa minkälainen wannabe siellä ratissa istuu kun tekee mieli kaasutella.

Joo sääliks käy kieltämättä. Autohan on vaan kulkuväline ja liikenneturvallisuus on tärkeetä. Kivoja leikkejä vois leikkiä jossain ihan muualla kun eleisillä teillä.
 
Eikö teistä ole kenestäkään hieman noloa kun esim kaupungissa joku kiihdyttelee ihan hulluna valoista toiseen? Voi se kivalta siellä autossa tuntua, mutta onhan se aika väsyneen näköistä kun autot eivät kuitenkaan visuaalisesti kiihdy ulkoapäin katsottaessa mitenkään kovaa. Ääntä kyllä lähtee ja saa aina mielenkiinnolla katsoa minkälainen wannabe siellä ratissa istuu kun tekee mieli kaasutella.

jotkut ihmiset ovat henkisesti vahvoja eivätkä ota stressiä siitä mitä joku kaduntallaaja heistä ajattelee.
 
Zone-sarja -42%
jotkut ihmiset ovat henkisesti vahvoja eivätkä ota stressiä siitä mitä joku kaduntallaaja heistä ajattelee.
En nyt tiedä jos henkistä kanttia pitää nostaa autolla. :hyvä:

Toi on vähän sama kuin bodarit, jotka vetelis poseerauksia randomisti liikennevaloissa. Kaikki tietää, että paidan alla on lihasta, urpoa on näyttää sitä joka välissä.
 
Kyllä mä ainakin haluan tehokkaamman auton jo ihan ohitusturvallisuuden takia.
Ei tuohon rekan ohittamiseen kummallisia tehoja tarvita. Itse kävin joskus koe-ajamassa 2.2tdci mondeota jossa oli lastu. Tehoa irtosi joku 180+hv ja vääntöä joku 480nm. Riitti vallan mainiosti eikä tarvinnut juuri vaihteitakaan kelailla.
 
Viimeksi muokattu:
En ainakaan täällä ole tehokkaila autoilla ajavat kiihdyttele liikennevaloista toisiin niinkään. Huvittavempia on nuo "mopoilijat" eli siis nämä prätkäkuskit. Niillä kyllä pitää kiihdytellä joka valoon ja jonoon. Auto koulussahan opetetaan että nopea kiihdytys tavoite nopeuteen. Haittaako se kenenkään turvallisuutta jos 60km ollaan mahollisimman nopeasti?
 
CLS 55 AMG -mersu, Suomessa. V8 tuplaturpo

Eikäs tuossakin liene mersun tyyliin kompressori? mersu kun ei turboja pahemmin harrastele. Ei eli kahta turboa, ei edes yhtä :)

Jokainen joka väittää että teho tuo ohituksiin turvallisuutta niin viikset kyllä heiluu siihen malliin :)

Aikanaan tuota testattiinkin suomalaisessa auto-ohjelmassa, verrokkina oli skoda 115 hp ja olisko ollut bmw 272hp, Lopputulos oli että yhdistelmän ohittaminen sujui bouttiarallaa sekunnin nopeammin sillä tehokkaammalla mutta loppunopeus oli rajusti laittomissa lukemissa... ja nopeus tappaa, eli turvattomampi ohitus.

Itselläni on myös yli 200hp mutta en koskaan yritä puollustella sitä ohituksien turvallisuudella, aina ohi niin perkeleen kovaa ja lopussa joskus itseäänkin pelottaa se vauhti..
 
Ei tuohon rekan ohittamiseen kummallisia tehoja tarvita.

JA


Itse kävin joskus koe-ajamassa 2.2tdci mondeota jossa oli lastu. Tehoa irtosi joku 180+hv ja vääntöä joku 480nm. Riitti vallan mainiosti eikä tarvinnut juuri vaihteitakaan kelailla.

Ööö... eikös nää just kumoa toisensa? Tod näk toi Mondeo ois kiihtyny mun farkun kanssa rintarinnan juurikin tuon karmean väännön takia.

Ohita täysperävaunullinen Fiat Uno Firella, ja tuu sit sanoo, että "ei ohittaminen tarvii tehoja.."

Mielestäni olet väärässä, ja perustelusi ei kestä vettä.
 
Ei tuohon rekan ohittamiseen kummallisia tehoja tarvita. Itse kävin joskus koe-ajamassa 2.2tdci mondeota jossa tais olla lastu. Tehoa irtosi joku 180+hv ja vääntöä joku 480nm. Riitti vallan mainiosti eikä tarvinnut juuri vaihteitakaan kelailla.
480nm nyt aletaan puhua jo tehokkaammasta autosta sillä väännöllä auto kulkee ei hevosilla (480nm on paljon)
tulkaa tänne ykskaistarekkajonojen sekaa ni tiedätte...joko ajat 70km/h (100 rajoitus) tai sitte ohitat ja vauhtia et saa kerättyä kun ei ole missä kerätä...ja vaikka kaksi rekkaa...noilla starttimoottoreilla jää suosiolla roikkumaan perään
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aikanaan tuota testattiinkin suomalaisessa auto-ohjelmassa, verrokkina oli skoda 115 hp ja olisko ollut bmw 272hp, Lopputulos oli että yhdistelmän ohittaminen sujui bouttiarallaa sekunnin nopeammin sillä tehokkaammalla mutta loppunopeus oli rajusti laittomissa lukemissa... ja nopeus tappaa, eli turvattomampi ohitus.

Mutta toiset täälläkin tarvii ton 300hv jotta pääsevät ohi ja ei kuulemma piisaa tuokaan vielä :lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2::lol2:
 
Ohita täysperävaunullinen Fiat Uno Firella, ja tuu sit sanoo, että "ei ohittaminen tarvii tehoja.."
Minkälaisissa väleissä sitä pitää ohittaa? Joka rekasta ohi kyllä pääsee, ohitellaanko sitä tehokkaalla sitten aivan hulluissa tilanteissa?
 
Ymmärrän kyllä tehokkaat ja ei niin tehokkaat autot, molemmilla puolensa. Toki sitä ajas itsekin 1000 heppasella kuin 50 heppasella jos vaan talouden realiteetit ei iskis päin näköä. Ihan mielelläni ajelen 70 heppasella pikkuautolla, kyllä se sen kiihtyy että liikenteen mukana pysyy... ohitukset on tietty tuskaisempia mutta niitä tulee sitten harvemmin. Oma 300hp purtilo on myös kiva, ei ollut kallis mutta tehot vie aina sitä polttoainetta myös niin eipä ole jokapäiväisessä ajossa enää, tosin ajohalutkin on karsiutuneet kun jonkun 500hp kyydin jälkeen 300hp on ihan nuhapumppu :(
Ai niin, se että miksi, no kiihdyttely on vaan kivaa silloin kun sitä harvakseltaan ees sen 1+2 vaihteet kelaa kaasupohjassa :) ja vielä mahtuu laillisiin nopeuksiin tuommoset pyrähdykset :)
 
Minkälaisissa väleissä sitä pitää ohittaa? Joka rekasta ohi kyllä pääsee, ohitellaanko sitä tehokkaalla sitten aivan hulluissa tilanteissa?

Ei ohitella. Ei varsinkaan jos joku on kyydissä. Mutta mun mielestä (ainakin omasta) ajosta tulee tehokkaalla autolla tasaisempaa, taloudellisempaa ja turvallisempaa. Siis nyt puhun tomaatilla varustetuista autoista. Vihaan tolla kinnerillä ajamista ja sitä jatkuvaa hämmentimen vatkaamista yli kaiken.. (mutta en niin paljoa että siirryn joukkoliikenteen uhriksi :D)

Ehkä parhaiten mun ajoon sopisi haaveena oleva V70 D5 lastulla ja tomaatilla. Siinä on n 500 newtonia vääntöä ja vähän alle 200 hummaa konepellin alla. Ton väännön avulla mm. ohituksista tulee sellaisia jouhevia ja nopeita. Ei sellaisia repiviä kuten esim. V70 T5:lla tulee. Ihan vaan bensa- ja löpökoneen tehokäyristä ja luonteista johtuen.
 
purtsi voisit verestää fysiikan oppeja ja laskea paljon heppojen kaksinkertaistaminen lyhentää ohitusaikaa ja miettiä onko se sen arvoista. Kuten sanoin: tehokkaammalla autolla turvallisempi ohittaa sellaisessa paikassa jossa myös tulifiatilla pääsee ohi. Jos ohittaa vähänkään tiukemmassa paikassa, mennään pakkasen puolelle turvallisuudessa...
 
480nm nyt aletaan puhua jo tehokkaammasta autosta sillä väännöllä auto kulkee ei hevosilla

Tuo esimerkin mondeo ei ole mikään tykki, 180hp on 180hp vaikka vääntöä olisi miljoona nyyttonmetriä. Auto kulkee teholla (väännön ja kulmanopeuden tulo).. Eli mondeo ei ole sen kummoisempi kuin muutkaan.

Omassa autossani kun kierrokset nostaa tuohon 3500rpm pintaan niin mondeo jää kuin seisomaan, teho nääs merkitsee ja minulla on sitä enemmän vaikkei vääntöä olekaan. Eli unohtakaa ne nyyttonit ja keskittykää heppoihin kuten ensimmäisessä viestissä tehtiin selväksi, puhutaan tehokkaista autoista :rolleyes:

Vai aletaanko juttelemaan rekoista ja niiden tuhansista nyyttoneistä? ja miten jos rekka painaa kaasua kun olet rinnalla niin väännön turvin rekka katoaa horisonttii... :hyvä:
 
Niin ja tehottomalla autolla voi kelata valmiiksi vauhtia ennenkuin lähtee ohittamaan.
Aina ei vaan ole tarvittavaa matkaa kelata sitä vauhtia, tai sitten vastaavasti kun on kelannut sen tarvittavan vauhdin voi toisella kaistalla olla jo vastaantuleva auto, mikä aiheuttaa sen, että on pakko tehdä kova jarrutus.

Sinäänsä ohittaminen on aina (pl ohituskaistoilla) vaarallista. Niin kuin kaikki autoilukin yleensä.
Tästä olen samaa mieltä.
 
Vaikkakin joku vitun rs audi, jos tehdään tehokas auto, niin sen pitää myös näyttää siltä. Mitä ideaa on 400 hepan autossa, joka näyttää pappamallilta?
Ite ostasin lottovoiton napsahtaessa kohdalle juurikin tuollaisen taviksen näköisen auton, ettei naapurikateus heräisi ja muutenkin se olisi "hauskempi". RS6 Avant, about 600 heppaa :rock:
Eikäs tuossakin liene mersun tyyliin kompressori? mersu kun ei turboja pahemmin harrastele. Ei eli kahta turboa, ei edes yhtä :)
Joo 2 kompuraa.
480nm nyt aletaan puhua jo tehokkaammasta autosta sillä väännöllä auto kulkee ei hevosilla (480nm on paljon)
tulkaa tänne ykskaistarekkajonojen sekaa ni tiedätte...joko ajat 70km/h (100 rajoitus) tai sitte ohitat ja vauhtia et saa kerättyä kun ei ole missä kerätä...ja vaikka kaksi rekkaa...noilla starttimoottoreilla jää suosiolla roikkumaan perään
Kaikki alle 500nm väännön omaavat autot on hanurista :D
 
Katsoin huvikseni ihan ensimmäistä autoani eli vuoden 1979 opel kadettia rekisterinumeron perusteella autohausta ja yllätysyllätys se oli edelleen hengissä. Jollain käytössä nurmijärvellä ja katsastettu tänä vuonna. Kokeilkaapa vanhempi pakkisväki huviksenne onko teidän ensiautonne yhä elossa ja laskekaa paljonko olisi säästänyt (miinus suuremmat huoltokulut) jossei näiden vuosien aikana olisi vaihtanut kertaakaan autoa.

Tästä työpaikan ikkunasta, kun ulos vilkaisen, niin siellähän se ensiauto pihalla möllöttää eikä aikeita luopumisesta ole. Yhteinen taival on 12 vuotta.


t: pippelin venyttäjä
 
Ite ostasin lottovoiton napsahtaessa kohdalle juurikin tuollaisen taviksen näköisen auton, ettei naapurikateus heräisi ja muutenkin se olisi "hauskempi". RS6 Avant, about 600 heppaa :rock:

Sulla on nii-in loistava maku! :rock:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom