Mihin tarvitaan tehokasta autoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Omasta ajokäyttäytymisestä:

-en suuremmin hurjastele
-ajan yleensä rajoitusten mukaan
-en enemmälti kiihdyttele liikennevaloista lähtiessä
-vielä en ole sakkojakaan saanut

Jepjep :D
Ei mutta se kuka ajaa tollasella ja väittää ettei ikinä "ota ripeesti kuuteenkymppiin" kusettaa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huppe aloitti ketjun, jota itsekin olen välillä miettinyt. Täällä tosiaan tuntuu, että monet haluaa tehokkaan auton. Toki itsekin myönnän, että nykyisellä autolla ajellessani mietin jo seuraavaa ja tehokkaampaa autoa, mutta jotain 150hp olisi jo riittävästi. Nykyisessä on kai 100hp ja kyllä tuolla pärjää oikein hyvin, en sillä. Ja kuulun siihen luokkaan ,että jos joku oikein tehokas auto olisi alla, niin kyllä kortti olisi kuivumassa aika usein.

Tuo monien kommentti "turvallista ohittaa tehokkaalla autolla" onnistuu kyllä tuollakin meikäläisenkin nuhapumppu autolla, en sitten tiedä missä porukka ohittelee, kun muuten olisi niin vaarallista.
 
Muistan kyllä aikoinaan kun -87 Subarulla ajelin, olikohan tuo joku 80 heppainen lussukone siinäkin. Joutui tosissaan miettimään milloin uskaltaa ohittaa ja jättämään pitkän hajuraon edelläajavaan josta sitten kiihdytettiin ja jos sattui vastaan tulemaan joku niin jarrut pohjaan ja uusi kiihdytys. Ei mitään jakoja kiihdytellä suoraan takapuskurista rinnalle vaikkapa 90kmh vauhdista ilman että ohitusmatka ei olisi kasvanut jopa kilometriin. Eli ovathan nuo täysin tehottomat autot vaaraksi liikenneturvallisuudelle, sekä omalle että muiden. Jotain 300-500 heppaisen menopelin hankintaa on täysin turha perustella ohitusturvallisuudella, siinä on aivan muut motiivit sellaisen hankinnalle ;) Tietyssä tapauksessa varomattoman käsissä moisella on jopa vaarallisempi ohitella kuin tehottomalla nuhapumpulla, eikös jokaisesta tule formulakuski kun heppoja on yli 300 pellin alla? :D
 
Miksi te haluatte paljon lihasta? Mihin te niitä tarttette? :D
Sama autoissa, ei periaatteessa mihinkään, mutta on voimaa/tehoa mukava olla. ;)
Itse en tule ikinä ajamaan(jos autoilua nyt vaan tulevaisuudessa pystyy normipalkansaajan rahoilla harrastamaan) millään perusmalleilla, hyi yök. Mieluummin ilman autoa ku 1.1 kipolla.
 
Eihän tehokasta autoa juuri mihinkään tarvitse, mutta yksinkertaisesti, aij että sellaisella on kiva ajaa. Ei siihen muita perusteluita tarvita.
 
Semmonen kommentti että pienemmilläkin maksimi tehoilla pärjää kunhan vaan osaa ottaa ne tehot koneesta käyttöön. Eli kierroksia rittäävästi niin johan rupee pienempi tehonenkin kone piisaa ohituksissa. Ihan mainiosti pääsen ohi tolla 70 hv koneellakin :)

Edit: sanon vaan että riittää mainiosti en väitä etteikö isompi tehonen olis ripeempi silti. Kaks eri asiaa kuitenkin...
 
Jos iso vaunua vetää nii toi 200hv(tai sitten vaan turbodiesel) alkaa olemaan varmaan tarpeellinen määrä henkilöautossa. Joskus norjassa kitkutettiin 2.5 v6 vectran kanssa peikonportaita ylös ja sai ihan oikeasti polkea että jakso mennä.
 
no nyt tuli eka ihan oikee tarvekin jo...tarve siis eri kun kiva
 
Tehokas auto ostetaan nautiskeluun. Jos ei nautin tehokkaast autosta, niin sitten ei kannata ostaa. Näin yksinkertaista se on.
Ai, onko. Kyllä meitsi nauttii ainakin tehoista autossa, mutta en taas näe mitään järkeä maksaa hyödykkeestä, jonka arvo putoaa ihan mieletöntä vauhtia. Ja kun niillä tehoilla ei kuitenkaan loppupeleissä mitään tee, niin kyllähän perimmiltään tehokkaat autot on aika hulluja ostoksia, etenkin lainalla. Eri asia sitten jos rahaa riittää tuhlattavaksi asti.

Ja ihan oikeasti, kyrvänjatkeeksi ne autot ostetaan, sanoitte sitten mitä vain. Aina ne tehokkaat autot on pesty ja puunattu näyttelykuntoon kadulla. Jos pelkästään satunnaisen kaahailun takia autoa tarttisi, niin Sports car rentaliin vain kerran pari vuodessa. Eli mulkkua niillä venytellään, vaikka usein sisällä istuu ihan perseaukinen kaveri, joka maksaa lainaa siitä kiesistä. Mutta kaikkihan me teemme kaikkea älytöntä, ei mua ainakaan häiritse ne autot tuolla kaduilla, komistavat katukuvaa. Vaikkakin joku vitun rs audi, jos tehdään tehokas auto, niin sen pitää myös näyttää siltä. Mitä ideaa on 400 hepan autossa, joka näyttää pappamallilta?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
perustelu: turvallinen ohittaa
mitä nopeammin ohitat sitä nopeammin olet takasin omalla kaistalla
Niin ja tehottomalla autolla voi kelata valmiiksi vauhtia ennenkuin lähtee ohittamaan. Ja lisäys: samassa tilanteessa turvallisempi. Välillä tuntuu tosin että tehokkaampien autojen kuskit tietävät että on tehokas auto alla ja ruetaan ohittelemaan ihan järjettömissä paikoissa. Eli oman auton ohitusominaisuuksien tarkka tuntemus auttaa enemmän kuin parikymmentä lisäheppaa. Itsekin syyllistyin kerran ~200hp autolla maailman tyhmimpään ohitukseen. Onneksi ei käynyt mitenkään.


Sinäänsä ohittaminen on aina (pl ohituskaistoilla) vaarallista. Niin kuin kaikki autoilukin yleensä.
 
Jotain 300-500 heppaisen menopelin hankintaa on täysin turha perustella ohitusturvallisuudella, siinä on aivan muut motiivit sellaisen hankinnalle Tietyssä tapauksessa varomattoman käsissä moisella on jopa vaarallisempi ohitella kuin tehottomalla nuhapumpulla, eikös jokaisesta tule formulakuski kun heppoja on yli 300 pellin alla?

Et ole vissiin paljon ajellut kyseisillä pirsseillä?
Omakohtaisia kokemuksia 300-500 konisista menopeleistä, on kerennyt kertymään jo muutaman vuoden ajalta.
Ja ikinä tehoa ei ole liikaa ollut!
Kyllähän se täällä suomen liikenteessä on niin, että joko ajetaan alinopeutta muiden perässä, tai sitten joutuu sitä voimaa "hieman" enemmän käyttämään.

Jostain syystä suomen liikennekulttuuri, on nykyään vain omaan napaan tuijottelua, muiden kyttäämistä ja haitan tekoa!
Se ei paljoa vaatisi, että liikenne saataisiin sujumaan huomattavasi paremmin.
Olen monesti miettinyt, että jos olisi muutama miljoona ylimääräistä, niin mainoskampanja aiheesta ei olisi yhtään pahitteeksi.
Odotan vain innolla sitä päivää, kun se verisuoni vielä päästä poksahtaa, tätä saatanan sirkusta seuratessa :curs:.

Samalla voisi laittaa kaikille palstalaisille vetoomuksen: Tarkastakaa nopeusmittarinne heitto, älkää nukkuko valoissa. ja se auto ei hajoa, jos liikkeelle lähtee hieman ripeämmin! :thumbs:
 
Mitä ideaa on 400 hepan autossa, joka näyttää pappamallilta?

Jotkut tykkää tuollasista "sleeppereistä". Tyylikkääs ja hillitty on paljon nätimpää kuin tajuttomat korisarjat, jotka näyttää paskalta. Tosin harvoissa sporttiautoissa näitä kyllä on.
Toivosin kyllä että omaki auto olis tuommonen sleepperi, mutta tuo tuntuu olevan ikiunessa. :)

Sanosin topicciin sen verran, että tehokasta autoahan ei varmasti sanan varsinaisessa merkityksessä tarvi kukaan muu kuin rallikuskit, mutta kait se on huvia siinä missä mikä tahansa muukin. Kiihdytys ainakin mulle on se juttu. Sama se sille huippu nopeudelle vaikka ois 100, jos sinne päästään 3 sekunnissa :) Se kyllä ois unelmana päästä kyytiin autoon joka kiihtyy alle 6 sek 0-100km. Tähän asti joutunu tyytyyn 10+sek :D
 
Viimeksi muokattu:
Samalla voisi laittaa kaikille palstalaisille vetoomuksen: Tarkastakaa nopeusmittarinne heitto, älkää nukkuko valoissa. ja se auto ei hajoa, jos liikkeelle lähtee hieman ripeämmin! :thumbs:

Aika turhaa lähteä nuhakipoilla "ripeämmin" valoista, jos äijä tulee 300heppasella autolla perässä :D . Edessä ollaan joka tapauksessa.
 
Eikö teistä ole kenestäkään hieman noloa kun esim kaupungissa joku kiihdyttelee ihan hulluna valoista toiseen? Voi se kivalta siellä autossa tuntua, mutta onhan se aika väsyneen näköistä kun autot eivät kuitenkaan visuaalisesti kiihdy ulkoapäin katsottaessa mitenkään kovaa. Ääntä kyllä lähtee ja saa aina mielenkiinnolla katsoa minkälainen wannabe siellä ratissa istuu kun tekee mieli kaasutella.
 
Aika turhaa lähteä nuhakipoilla "ripeämmin" valoista, jos äijä tulee 300heppasella autolla perässä :D . Edessä ollaan joka tapauksessa.
joo ja toi ainut tapaus missä litranen bensamopo hörppää saman verran kuin 500hp auto matka-ajossa

Nopeasti valoista lähtö on tyhmää, mutta hidastelu on taas yhtä tyhmää. Kultainen keskitie ja joustava matkanteko niin kellään ei pitäis olla valittamista. tuollaista liikennekulttuuria odotellessa.... :D
 
Zone-sarja -42%
Tuota ketjua ja montaa muutakin olen seurannut jo vuoden/vuosia. Kieltämättä tuosta postauksesta idea varsinaisesti heräsi, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista enkä amikseksi ketään nimittele. Varmasti kiva peli, onnea hankinnasta :thumbs: Sikäli olen itse sortunut samaan kun tuli tuo 530 Bemarikin ostettua, tosin aika nuhainenhan tuo on kun painoa löytyy aikalailla tuosta ruumisarkusta. Perustelut kyllä olivat jo tuolla ekassa postauksessa hankinnalle. Toki pienemmällä koneella ja pienemmällä autollakin olisi pärjännyt, mutta... :nolo:
Ihan mielenkiinnosta ajattelin herättää keskustelua aiheesta ja tosi hyviä vastauksia onkin jo tullut.

Upein ja paras ja tehokkain auto millä itse olen koskaan ajanut ja tulen ehkä koskaan ajamaankaan, on CLS 55 AMG -mersu, Suomessa. V8 tuplaturpo antoi vaan niin KOMEAT äänet että voisi jopa sanoa että ajokokemus oli hauskempaa kuin seksin harrastaminen. Tuon jälkeen oikeastaan mikään auto ei enää tunnu miltään ja jotkut 300 heppaiset ovat yhtä turhia ostoksia kuin 200 heppaisetkin nuhapumput. Onneksi en saanut sakkoja :D:D:D

Isona ja rikkaana ostan kyllä 500 heppaisen menopelin itsellenikin :D
Pelastit just kasvos tolla postauksella. En kyllä olis henkilökohtaisesti ottanutkaan mutta silti :thumbs:

Jepjep :D
Ei mutta se kuka ajaa tollasella ja väittää ettei ikinä "ota ripeesti kuuteenkymppiin" kusettaa.
Siks nuo kuvaavat sanat oli tonne lisättykin. Välillä tulee hieman viihdytettyä itseä ;) mutta yleisesti ottaen, ajan normien mukaan. En siis jatkuvasti kaahaa. Ton Miken munanjatkeheiton allekirjoitan myös. Auto jatkaa munaa mutta ei ollut ostopäätökseen vaikuttava tekijä, vain bonus.
 
Kyllä mä ainakin haluan tehokkaamman auton jo ihan ohitusturvallisuuden takia.

Itku meinaa tulla kun tolla nykyisellä sardiinipurkilla lähtee esim. rekan ohi yrittämään. Toista se oli 240 heppasella turbo traktorilla. Ja vielä tomaattilla. Oli niin helppoa ja mukavaa ajaa niin kaupungissa, kun pitkää matkaa (esim. Hki-Kuopio-Hki tai Hki-Seinäjoki-Hki).

Olihan se kallista, keskikulutus joku 12l/100km ja vielä 98:a, mutta SILTIKIN mä haluisin sen takas.

Muistan kun kerrankin oltiin menossa pohjoiseen. Edessä oli rekka ja pikku Micra. Ohituskaista oli sellaisessa piiitkässä montussa. No, micra lähti ohittamaan hitaasti ja epävarmasti rekkaa.. Laskeskelin nopeesti, että tää kaista loppuu kesken alamäestä huolimatta, jos tähän jään. Ei muuta kun lämä tiskiin, ja vielä Micrastakin ohi. Olin palannut omalle kaistalle jo paljon ennen kun Micra oli kuorma-auton puolivälissä..

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi tehdään noita alle 100 konisia autoja. Niiden käyttäjäkunta on yleensä aavistuksen verran epävarmoja kuljettajia. Epävarma/varovainen kuljettaja+tehoton auto=auttamattomasti tientukko. JOS minulla olisi nainen, ja hän ei olisi hyvä kuljettaja, niin paljon mieluummin mä sen antaisin tollasella turbolla ajaa, kun esim. Hyundai Getzillä. IMO.

Tarkennuksena. Mä EN suosi kovia huippunopeuksia, vaan uskon mieluummin tappavan tasaseen hyvään keskituntinopeuteen. Vakionopeudensäädin on niiiiii-in helmikeksintö!
 

Suositut

Back
Ylös Bottom