Mihin tarvitaan tehokasta autoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Tuota "autosi" ja muitakin thredeja kun lueskelee niin monelle on tärkeää että heppoja on ja niitä on paljon. Mihin ihmeeseen, varsinkaan Suomessa, tarvitaan sanotaanko yli 200 hevosta? Pieneen autoon riittää huomattavasti vähempikin jotta esim. ohitukset onnistuvat turvallisesti.

Onko kyseessä vain amisten näyttämisenhalu vai mikä? Eri asia jossain Euroopassa missä motareilla saa ajaa niin kovaa kuin uskaltaa niin iso tehokas kone puoltaa hankintaa, voi ajella pintakaasulla mukavaa 200km/h eikä kone kuluta juuri lainkaan (siis löböä, bensaahan noissa nopeuksissa menee huikeasti) sen sijaan että kitkuttelisi kaasu pohjassa alitehoisella autolla niin kovaa kuin kulkee ja silti olisi teiden tukkona.

Suomessa paskat tiet ja 120km/h maksiminopeus, käytännössä 80/100km/h, niin ei siellä 1.8-litraista about 120hp kovempaa menopeliä tarvita, ei missään olosuhteissa, kokemuksesta voisin sanoa että hyvin harvoin tarvitaan esim. Saksassakaan, on ne ruuhkat ja tietyöt vaan niin yleistä Saksassakin. Jollain tavalla ymmärtää vielä jonkin auton paremmat mallit, esim. Bemarilla 320vs 330, Mersulla 200 vs. 320 koska 330/320 on huomattavasti tehokkaammat jarrut ja paremmat varusteet, mutta jotkut M3-bemarit, RS-audit, Impreza WRX STi:t ovat aika hukkaostoksia kyllä... paitsi tietenkin jos rahaa on kuin roskaa, mutta kun useimmilla lähes kaikki rahat tuppaavat menemään autoon kun pitää saada kallein ja nopein, jota ei voi sitten edes täysipainoisesti hyödyntää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
se että jotakin ei saa tehdä ei tarkoita ettei sitä tehdä. jotkut asiat ovat täysin turhia mutta ihan saatanan kivoja, kuten hurja kiihtyvyys ja korvia repivät pakoäänet.

toiset nauttii, toiset eivät ymmärrä.
 
Eiks tässä ollut tehoja ihan vitusti? Kyllä mä sen ymmärrän, että alle parikymppiset finninaamat haluaa tehokasta ja äänekästä autoa, koska sillähän saa pillua. Sitä taas en täysin ymmärrä, että lapsiperheen isi ostaa isolla velalla "urheiluautoja"..
taunus.jpg
 
2.3 V6, 108hv uutena. Tuossa oli kireemmät nokat mutta lussu kone, veikkaisin jotain 90hv. Kulutus n. 20-25L/100km. Onneks bensa maksoi vain n. 3mk/l, tosin silti ei ollut varaa ajella. Öljyä about 4 litraa kuukaudessa 50/50 maahan/savuksi.
Meitsi osti ton ulkonäön vuoksi vuonna -94 :nolo:
 
2.3 V6, 108hv uutena. Tuossa oli kireemmät nokat mutta lussu kone, veikkaisin jotain 90hv.
No, mutta äänekäs ja tehokkaan näköinen tuo oli :hyper:
 
Toi on se moottorihenkilön klassinen järki sanoo vs.sydän sanoo -juttu.
nimim. reilusti yli 200hv V6 bensaturbo ---> 140hv td tässä viikon sisällä.
Ja kyllä, varmasti tulen ikävöimään monet kerrat. Ihan sen hauskuuden ja äänen takia.

Mutta kun tässä vaihtopäätöksen jälkeen on oikein yrittänyt tällä vanhalla ihan sillä korvalla ja -silmällä ajella niin kyllä se aika harvoin on kun siitä isommasta potkusta saa nautittua edes hetken vertaa.
 
Ei mihinkään. Hengissä selviää muutenkin mutta on myös paljon muita "mukavuushyödykkeitä" joilla ei tee mitään.
 
Joo, onhan se yhtä nautintoa joka kerta kun istuu vaikkapa M3:sen jakkaralle (tosin vain autoliikkeessä) vaikkei edes aja metriäkään. Nautinto tosin menisi samantien kun tajuaisi että auton arvo tippuu 500-1000e/kk ja maksaa tuplaten sen verran autolainaa /kk.
 
Ei tartte ainakaan kyttäillä risteyksissä, pääsee nopeasti pieneenkin rakoon :D

Nyt kun on reilut vuoden päivät ajellu c36 amg mesellä ja joskus joutunu äiteen Poloa lainaamaan niin on kyllä niin tuskaa ajella sillä nuhapumpulla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä ei tosiaan ole mitään tehokasta rassia alla :D
Mutta kyllä noissa ylitehosissa täryjyrissä on oma seksikkyytensä. Ja ne maksaa rahaa, so what? Jos on rahaa sen verran että voi semmosen ostaa ni mihin sitä pitäis säästellä.
Ei ne sukat mitkä sul on nyt jalassa ollu ilmaset nekään.
Tääki on taas siitä mite itse kukin arvostaa. Itse tykkään kiihdytellä ja pujotella autoja yms. :nolo:
 
Täysin samoilla linjoilla Hupen kanssa. Itellä about 70hv turboton kiisseli enkä voi ymmärtää mihin tarvisin yhtään enempää tehoa. Mutta silti jos joku kokee niitä tehoja tarvitsevansa ja siitä on valmis maksamaan niin eihän asia minulle kuulu :)
 
Tehokasta autoa ei tartte mihinkään. Hinta ja teho ei tosin aina kulje käsi kädessä. Ylipäätänsä autot on älyttömin sijoitus ikinä.

Katsoin huvikseni ihan ensimmäistä autoani eli vuoden 1979 opel kadettia rekisterinumeron perusteella autohausta ja yllätysyllätys se oli edelleen hengissä. Jollain käytössä nurmijärvellä ja katsastettu tänä vuonna. Kokeilkaapa vanhempi pakkisväki huviksenne onko teidän ensiautonne yhä elossa ja laskekaa paljonko olisi säästänyt (miinus suuremmat huoltokulut) jossei näiden vuosien aikana olisi vaihtanut kertaakaan autoa.
 
Huppe sanoi:
Tuota "autosi" ja muitakin thredeja kun lueskelee niin monelle on tärkeää että heppoja on ja niitä on paljon. Mihin ihmeeseen, varsinkaan Suomessa, tarvitaan sanotaanko yli 200 hevosta? Pieneen autoon riittää huomattavasti vähempikin jotta esim. ohitukset onnistuvat turvallisesti.

Onko kyseessä vain amisten näyttämisenhalu vai mikä? Eri asia jossain Euroopassa missä motareilla saa ajaa niin kovaa kuin uskaltaa niin iso tehokas kone puoltaa hankintaa, voi ajella pintakaasulla mukavaa 200km/h eikä kone kuluta juuri lainkaan (siis löböä, bensaahan noissa nopeuksissa menee huikeasti) sen sijaan että kitkuttelisi kaasu pohjassa alitehoisella autolla niin kovaa kuin kulkee ja silti olisi teiden tukkona.

Suomessa paskat tiet ja 120km/h maksiminopeus, käytännössä 80/100km/h, niin ei siellä 1.8-litraista about 120hp kovempaa menopeliä tarvita, ei missään olosuhteissa, kokemuksesta voisin sanoa että hyvin harvoin tarvitaan esim. Saksassakaan, on ne ruuhkat ja tietyöt vaan niin yleistä Saksassakin. Jollain tavalla ymmärtää vielä jonkin auton paremmat mallit, esim. Bemarilla 320vs 330, Mersulla 200 vs. 320 koska 330/320 on huomattavasti tehokkaammat jarrut ja paremmat varusteet, mutta jotkut M3-bemarit, RS-audit, Impreza WRX STi:t ovat aika hukkaostoksia kyllä... paitsi tietenkin jos rahaa on kuin roskaa, mutta kun useimmilla lähes kaikki rahat tuppaavat menemään autoon kun pitää saada kallein ja nopein, jota ei voi sitten edes täysipainoisesti hyödyntää.

Väkisinkin tulee mieleen, että viimeinen pisara tämän tredin perustamiselle oli tuo mun postaus autosi-ketjuun. Vaikka en ole amis, niin tuon silti esille muutamia seikkoja autovalintaani:

-Sehän ei tarkoita sitä, että jos autossa on yli 200hv, että sillä pitäisi ajaa huippunopeudella koko ajan tai edes koskaan.
-Tehokkaan auton tuoma kiihtyvyys on hieno tunne, joka on eri asia kuin yli 200kmh huippunopeus.
-Oletko koskaan ajanut autolla, jossa on yli 200 tai yli 300 hevosta? Voin sanoa, että ohittaminen on monta kertaa turvallisempaa kuin esimerkiksi 100-150hevosvoimaisella autolla. Ei tarvitse lyödä pienempää pykälää vaan pelkkä kaasun painaminen riittää korkean vääntöarvojen myötä pääsemään ohi
-Itse ostin tuon S-mallin Audin siksi, että olen sellaista halunnut kun ensimmäisen A4:sen ostin
-Työpaikan vaihdon myötä reissuhommat loppuivat ja ei niin haittaa vaikka bensaakin menee pikkasen enemmän
-Tärkein syy kuitenkin se, että tollasta oon aina halunnu ja olis harmittanu jos en olis ostanu.
-Ja jos olisi mahdollista, päivittäisin RS-malliin välittömästi. Olis vielä hienompaa kuin nyt

Omasta ajokäyttäytymisestä:

-en suuremmin hurjastele
-ajan yleensä rajoitusten mukaan
-en enemmälti kiihdyttele liikennevaloista lähtiessä
-vielä en ole sakkojakaan saanut
-en halveksu tehottomamman auton omistajia
 
Tehokas auto ostetaan nautiskeluun. Jos ei nautin tehokkaast autosta, niin sitten ei kannata ostaa. Näin yksinkertaista se on.

Ei tehokasta/nopeeta auto osteta ylinopeuden ajamiseen, vaan kiihdytyksistä, mutkista ja mahdollisesti rata-ajosta nauttimiseen.
 
Väkisinkin tulee mieleen, että viimeinen pisara tämän tredin perustamiselle oli tuo mun postaus autosi-ketjuun. Vaikka en ole amis, niin tuon silti esille muutamia seikkoja autovalintaani:
Tuota ketjua ja montaa muutakin olen seurannut jo vuoden/vuosia. Kieltämättä tuosta postauksesta idea varsinaisesti heräsi, eikä siinä ole mitään henkilökohtaista enkä amikseksi ketään nimittele. Varmasti kiva peli, onnea hankinnasta :thumbs: Sikäli olen itse sortunut samaan kun tuli tuo 530 Bemarikin ostettua, tosin aika nuhainenhan tuo on kun painoa löytyy aikalailla tuosta ruumisarkusta. Perustelut kyllä olivat jo tuolla ekassa postauksessa hankinnalle. Toki pienemmällä koneella ja pienemmällä autollakin olisi pärjännyt, mutta... :nolo:
Ihan mielenkiinnosta ajattelin herättää keskustelua aiheesta ja tosi hyviä vastauksia onkin jo tullut.

Upein ja paras ja tehokkain auto millä itse olen koskaan ajanut ja tulen ehkä koskaan ajamaankaan, on CLS 55 AMG -mersu, Suomessa. V8 tuplaturpo antoi vaan niin KOMEAT äänet että voisi jopa sanoa että ajokokemus oli hauskempaa kuin seksin harrastaminen. Tuon jälkeen oikeastaan mikään auto ei enää tunnu miltään ja jotkut 300 heppaiset ovat yhtä turhia ostoksia kuin 200 heppaisetkin nuhapumput. Onneksi en saanut sakkoja :D:D:D

Isona ja rikkaana ostan kyllä 500 heppaisen menopelin itsellenikin :D
 
Zone-sarja -42%
perustelu: turvallinen ohittaa
mitä nopeammin ohitat sitä nopeammin olet takasin omalla kaistalla
 
Ihan arvostus kysymys kuka mitäkin haluaa tehdä. Ei tuohon mitään järkisyitä ole, paitsi että tehokkaalla autolla on siistimpi ajella, ja arvostetaanhan niitä enemmän kuin perus datsuneita. Eikös Huppe itse tykkää sisustaa kämppäänsä tyylikkääksi vaikka vähempikin riittäisi? Tosin tällä voi usein nostaa myös jälleenmyyntiarvoa, niin se puolesta järkevää.

Itse ajelen vuoden 93 nissan sunnyllä jossa vajaa 300000km mittarissa. Tuon huoltoihin uppoaa rahaa vuodessa alle sen mitä olisi uudemman auton kuukausilyhennys, joten aika säästöpossu. Vielä kun olisi diesel niin työmatkat olisivat halvempia. Eikä siitä kukaan enää mitään suostu maksamaan joten ajellaan pois. Uudempi auto tulisi ehkä kysymyksen pienemmän kulutuksen, turvallisuuden kautta.

PS: tuolla nissanilla ei muuten saa naisia..:D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom