- Liittynyt
- 1.6.2004
- Viestejä
- 16 123
- Ikä
- 48
Tuota "autosi" ja muitakin thredeja kun lueskelee niin monelle on tärkeää että heppoja on ja niitä on paljon. Mihin ihmeeseen, varsinkaan Suomessa, tarvitaan sanotaanko yli 200 hevosta? Pieneen autoon riittää huomattavasti vähempikin jotta esim. ohitukset onnistuvat turvallisesti.
Onko kyseessä vain amisten näyttämisenhalu vai mikä? Eri asia jossain Euroopassa missä motareilla saa ajaa niin kovaa kuin uskaltaa niin iso tehokas kone puoltaa hankintaa, voi ajella pintakaasulla mukavaa 200km/h eikä kone kuluta juuri lainkaan (siis löböä, bensaahan noissa nopeuksissa menee huikeasti) sen sijaan että kitkuttelisi kaasu pohjassa alitehoisella autolla niin kovaa kuin kulkee ja silti olisi teiden tukkona.
Suomessa paskat tiet ja 120km/h maksiminopeus, käytännössä 80/100km/h, niin ei siellä 1.8-litraista about 120hp kovempaa menopeliä tarvita, ei missään olosuhteissa, kokemuksesta voisin sanoa että hyvin harvoin tarvitaan esim. Saksassakaan, on ne ruuhkat ja tietyöt vaan niin yleistä Saksassakin. Jollain tavalla ymmärtää vielä jonkin auton paremmat mallit, esim. Bemarilla 320vs 330, Mersulla 200 vs. 320 koska 330/320 on huomattavasti tehokkaammat jarrut ja paremmat varusteet, mutta jotkut M3-bemarit, RS-audit, Impreza WRX STi:t ovat aika hukkaostoksia kyllä... paitsi tietenkin jos rahaa on kuin roskaa, mutta kun useimmilla lähes kaikki rahat tuppaavat menemään autoon kun pitää saada kallein ja nopein, jota ei voi sitten edes täysipainoisesti hyödyntää.
Onko kyseessä vain amisten näyttämisenhalu vai mikä? Eri asia jossain Euroopassa missä motareilla saa ajaa niin kovaa kuin uskaltaa niin iso tehokas kone puoltaa hankintaa, voi ajella pintakaasulla mukavaa 200km/h eikä kone kuluta juuri lainkaan (siis löböä, bensaahan noissa nopeuksissa menee huikeasti) sen sijaan että kitkuttelisi kaasu pohjassa alitehoisella autolla niin kovaa kuin kulkee ja silti olisi teiden tukkona.
Suomessa paskat tiet ja 120km/h maksiminopeus, käytännössä 80/100km/h, niin ei siellä 1.8-litraista about 120hp kovempaa menopeliä tarvita, ei missään olosuhteissa, kokemuksesta voisin sanoa että hyvin harvoin tarvitaan esim. Saksassakaan, on ne ruuhkat ja tietyöt vaan niin yleistä Saksassakin. Jollain tavalla ymmärtää vielä jonkin auton paremmat mallit, esim. Bemarilla 320vs 330, Mersulla 200 vs. 320 koska 330/320 on huomattavasti tehokkaammat jarrut ja paremmat varusteet, mutta jotkut M3-bemarit, RS-audit, Impreza WRX STi:t ovat aika hukkaostoksia kyllä... paitsi tietenkin jos rahaa on kuin roskaa, mutta kun useimmilla lähes kaikki rahat tuppaavat menemään autoon kun pitää saada kallein ja nopein, jota ei voi sitten edes täysipainoisesti hyödyntää.