Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kuntosali ei halua minua asiakkaakseen PRKL!

Pakko whinettää johonkin. Ko sali löytyy Helsingistä. Ohessa viikko sitten lähettämäni meili johon en ole saanut MITÄÄN vastausta:

Hei.

Asun XXXXXXXXXX ja olisin eirttäin kiinnostunnut käyttämään salinne palveluja.

Olen yhden kerran käynnyt tiskillä juttelemassa, kerran jutellut puhelimitse ja kerran treenaamassa. Teillä on siisti ja mukava sali, sijainnin ollessa mitä mahtavin.

Olen siis kolmesti ihan oma-aloitteisesti pyrkinnyt teille maksavaksi asiakkaaksi.
Se, että en ole vielä teidän asiakas johtuu mielestäni lähinnä siitä, että kysyntä ja tarjonta ei ole kohdannut toisiaan.

Olen ollut toistuvasti kiinnostunnut vain ja ainoastaan kuntosalipalveluistanne,
en solariumista enkä ryhmäliikuntatunneista. Minulle on tarjottu vuoden jäsenyyttä tyyliin, tähän kuuluu sitten kaikki, ota tai jätä, piste.

Vuosikausia salilla käyneenä en tarvitse opastusta, pyyhettä, juomapulloa, treenikassia, paitaa jne... En myöskään meinaa käydä 104 kertaa vuodessa Solariumissa, eli ainoa realistinen lisäarvo jäsenyydestä minulle olisi lähinnä ovikortti -> paremmat aukioloajat.

Mielestäni kaupan- / sopimuksentekotilanteessa tulisi kuunnella myös asiakkaan tarpeita ja toiveita. Jos yritys pystyy nämä toiveet täyttämään, niin miksi siihen ei suostuta?

Mitä väliä sillä on mitä muissa yrityksissä ”on tapana nykyään tehdä” jos kerran on mahdollista saada uusi tyytyväinen maksava asiakas?

Eli summasummarum:

Haluaisin käyttää vain kuntosalipalvelujanne + ovikorttia
En halua maksaa solariumista jota en tule käyttämään
En halua maksaa ryhmäliikuntatunneista
Edelliset kohdat huomioonottaen pienempi kuukausiveloitus

Miten on, pystyykö yrityksenne vastaamaan asiakkaan tarpeisiin ja toiveisiin vain onko kyseessä vain kylmä bisnes? Hyvää hyvin alkanutta syksyä!

Ystävällisin terveisin,

Hgu

Salilla tarjotaan 65€ kuukausiveloituksella ryhmäliikuntatunteja, kuntosalia ja mahdollisuuden käyttää solariumia 2 kertaa viikossa = 104 kertaa vuodessa!!!

Onhan meilini hieman kitinä- ja ininätyylinen, mutta on se nyt perkele jos ei raha kelpaa. :wall:

Mitä muut on mieltä tästä? Mä olen niin vitun kyllästynyt tämän päivän "Clubiperiaatteeseen".

Pitäisikö ravintoloihinkin sitten liittyä jäseneksi ja kuukausimaksun ollessa vaikka tonni. Sitten voi syödä listalta ihan mitä haluaa jo vaikka kuinka paljon ja samalla voi käyttää baaria ja tanssilattiaa ja vessoja ja narikkaa ja ja ja....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota yhteyttä suoraan salin omistajaan/toimitusjohtajaan. Aina ei "palveluhenkilökunnalta" saa mieleistä vastausta, kuten tuossa Alecin postaamassa ketjussakin kävi ilmi. Omistaja on aina eri asia. Yrittäjiä kun kiinnostaa raha, ja poikkeuksia "tiskin alta" varmasti tehdään. Eri asia tietysti, jos omistaja/johtaja ei ole yrittäjähenkinen tyyppi...

Nämä on aina niin käsittämättömiä juttuja. Mun aivot ei ole vielä ymmärtänyt, että miksi joillekin saleille on niin vaikeaa myydä vain kuntosalipalveluja. :rolleyes:

Kukaan ei kyllä pysty käyttämään solariumia 104 kertaa vuodessa :hyper:

Suoraan sanoen kyllä aika hanurista tollanen meininki mutta minkäs teet kun se on nykyään niin helvetin trendikästä ja hienoa kun salilla voi tehdä miljoonaa muuta eri asiaa mitkä ei varsinaisesti liity edes reenamiseen. :wall:

Pitäisi varmaan salien alkaa mainostamaan tyyliin "Meillä on 20 solariumia, 4 uima-allasta, 500 neliön oleskelutilat, tv-huone, 2 kahviota, 400 stepperiä, kolme lisäravinne pistettä ja kaiken lisäksi vielä noin 50 neliön kuntosali jossa voi kuluttaa aikaa muun toiminnan ohessa" :D

Alecin linkissä on tuo mun avaama ketju ihan käytännössä vastaavasti asiasta. Mä yritän yhdistää tämän ketjun yhteen sen kanssa, jatketaan siis jutta siellä.

EDIT: Eli nämä kaksi ketjua on nyt sitten yhdistetty yhdeksi.

neutraali sanoi:
:) jep ja mulla kun laitan vähän vaseliinia;)
Täähän on vähän niinkuin keskustelis apinaotteen käytöstä :)

Miksei noille saleille tehtäisi omaa osastoa mallia sport club, jossa isot ja rumat siat ja vähemmän rumat neidit saisi treenata kovempaa. Mieluiten vielä lasiseinä, jonka takaa tavallinen kansalainen voisi katsoa ihmetellen niitä rautamääriä joita siellä liikutellaan. Isot siat ei vaan olisi missään tekemisissä tavallisen kansan kanssa.

Näin perus reino saisi rauhassa tuijotella ja ihmetellä eikä tarvitsisi pelätä sitä testohuuruista bodaria/voimanostajaa joka karjuu ja pieree kyykkytangon alla. Olis siinä nähtävää.

Hgu sanoi:
Mitä muut on mieltä tästä? Mä olen niin vitun kyllästynyt tämän päivän "Clubiperiaatteeseen".

Onhan nuo vuosisopparit vähän persiistä. Itelläkin pitää aina vaihtaa kirjat kotia Kuusamoon siksi aikaa, että saa irtisanottua sopimuksen. Turhaa energiaa menee tuohon säätämiseen. :down:

Miksei noille saleille tehtäisi omaa osastoa mallia sport club, jossa isot ja rumat siat ja vähemmän rumat neidit saisi treenata kovempaa. Mieluiten vielä lasiseinä, jonka takaa tavallinen kansalainen voisi katsoa ihmetellen niitä rautamääriä joita siellä liikutellaan. Isot siat ei vaan olisi missään tekemisissä tavallisen kansan kanssa.

Näin perus reino saisi rauhassa tuijotella ja ihmetellä eikä tarvitsisi pelätä sitä testohuuruista bodaria/voimanostajaa joka karjuu ja pieree kyykkytangon alla. Olis siinä nähtävää.

Ihan hyvä vatipäinen tosi-tv formaatin alku. Paluu eläintarhaan. Voitaisiin näyttää myös ruokinta-ajat ja kaikki.

Tosin me "testohuuruiset" ei saatana haluta olla missään eläintarhassa.

Ensinäkin kiitos, että siirsitte postaukseni sinne minne se kuuluu.

Kävin tosiaan kerran ko. salilla treenaamassa ja silloin sinne laahusti kolmekymppinen "isi" Iltasanomat toisessa kädessa ja juuri kävelemään oppinnut lapsi toisessa kädessä. Kaveri sitten lueskeli iltsikkaa penkkisarjojen välissä ja pentu pyöri siinä lattialla vieressä.

Mielestäni pienten lasten tuominen vapaiden painojen alueelle on HELVETIN tyhmää ja kuntosalinkin puolesta pitäisi olla erittäin kiellettyä! Joo jä mä en ole mikään pahanhajuinen haiseva kaappi, vaan pikemminkin väsynnyt, kaljamahainen entinen voimailija 80kg...

Nyt tapahtui taas sellainen juttu, että on pakko avautua, tämä sattui kaverille, ei minulle.

Eli käydään kaverin kanssa tossa samalla salilla, eli Jyväskylän Seppälän Elixiassa. Siihen jäsenyyteenhän kuuluu se ohjaus, eli ne tekee ohjelmat sulle jos haluat ja silleen. Mutta ne ohjelmat nyt ei ole kehoa rakentavalle suunniteltu yhtään, ne lähinnä sisältää kaikenlaisa hilavitkutusta ja pistetään selkä ja jalat samaan treeniin ja muuta mukavaa.

No kaveri oli sitten oman treenin ohella omella kaverilleen väsäillyt ohjelmaa, eli katsonut ihan perussettiä jossa on perusliikkeet mukana. Tänään aamulla sille oli keskusjohtaja tullut sanomaan, että henkilökunnasta joku valittanut että sinä harjoitat täällä yksilöohjausta. Kaveri oli vähän ollu että mitä vittua, että hän ei todellakaan ole mitään maksuja ottanut, auttanut vain kaveria ohjelman kanssa. Näköjään on sitten sekin "kiellettyä" salilla. Me oltaisiin tämä edes jotenkin ymmärretty, jos noista ohjelmista perittäisiin maksu ja tässä olisi jonkun elinkeinosta kysymys. Mutta nuo ohjelmat siis sisältyvät siihen jäsenyyden hintaan. Todennäköisesti tässä on joku räkänokka vetänyt herneet nokkaan, kun hänen ohjelmansa ei kelvannutkaan.

Mitä mieltä porukka tästä on, onko tämäkin nyt vain sitä hyvää bisnestä omistajan kannalta? Mun mielestä on niin perseestä kun olla vaan voi!

Timba79 sanoi:
Todennäköisesti tässä on joku räkänokka vetänyt herneet nokkaan, kun hänen ohjelmansa ei kelvannutkaan.

Syy on luultavasti juurikin tuossa.

Oma avovaimo käy paikallisella salilla, jossa kuukausimaksuun kuuluu niin kaikki jumpat yms. kuin kuntosalin käyttö ja ohjelman laatiminen.
Hän ei ole sitä ohjelmaa koskaan ottanut (vaan treenaa omalla ohjelmallaan), mutta silti käyvät vähän väliä kyselemässä, että jokohan ottaisit sen. Siinä on vaan se, että kun ne ohjelmia laativat kaverit ovat sellaisia, jotka ovat tyyliin käyneet kahden viikon kirjekurssin. Kuka sellaisilta kavereilta oikeasti ohjelman haluaa?

training_day sanoi:
Siinä on vaan se, että kun ne ohjelmia laativat kaverit ovat sellaisia, jotka ovat tyyliin käyneet kahden viikon kirjekurssin. Kuka sellaisilta kavereilta oikeasti ohjelman haluaa?
Katselin juuri tollaisella trendi-salilla kun laiha ohjaajapoju opasti tädeille miten hauista tehdään laitteessa. Huvitti kun ne kaikki vahtasi sitä täysin lihaksetonta kädenliikettä päätä nyökytellen. Miettivät varmaan että on se hyvä ohjaaja kun todistaa ettei tädeille tule treenatessa sellaisia rumia isoja lihaksia.

Timba79 sanoi:
Eli käydään kaverin kanssa tossa samalla salilla, eli Jyväskylän Seppälän Elixiassa. Siihen jäsenyyteenhän kuuluu se ohjaus, eli ne tekee ohjelmat sulle jos haluat ja silleen. Mutta ne ohjelmat nyt ei ole kehoa rakentavalle suunniteltu yhtään, ne lähinnä sisältää kaikenlaisa hilavitkutusta ja pistetään selkä ja jalat samaan treeniin ja muuta mukavaa.

No kaveri oli sitten oman treenin ohella omella kaverilleen väsäillyt ohjelmaa, eli katsonut ihan perussettiä jossa on perusliikkeet mukana. Tänään aamulla sille oli keskusjohtaja tullut sanomaan, että henkilökunnasta joku valittanut että sinä harjoitat täällä yksilöohjausta. Kaveri oli vähän ollu että mitä vittua, että hän ei todellakaan ole mitään maksuja ottanut, auttanut vain kaveria ohjelman kanssa. Näköjään on sitten sekin "kiellettyä" salilla. Me oltaisiin tämä edes jotenkin ymmärretty, jos noista ohjelmista perittäisiin maksu ja tässä olisi jonkun elinkeinosta kysymys. Mutta nuo ohjelmat siis sisältyvät siihen jäsenyyden hintaan. Todennäköisesti tässä on joku räkänokka vetänyt herneet nokkaan, kun hänen ohjelmansa ei kelvannutkaan.

Mitä mieltä porukka tästä on, onko tämäkin nyt vain sitä hyvää bisnestä omistajan kannalta? Mun mielestä on niin perseestä kun olla vaan voi!

Ei vittu kun repesin! :lol2:

Vähän sama asia kun tultaisi valittamaan jos näyttäisi toiselle miten joku liike tehdään oikein. "Mitäs personal training -palvelua sinä täällä harjoitat??!!??"

Timba79 sanoi:
...keskusjohtaja...

Tossa vois keskusjohtaja miettiä mitä se suhteellisuudentaju taas olikaan.

On vähän eri asia jos oman renailun ohessa neuvoo kaveria vai seisooko keskellä salia kun toteemipaalu keräämässä kolehtia. :rolleyes:

Timba79 sanoi:
...
No kaveri oli sitten oman treenin ohella omella kaverilleen väsäillyt ohjelmaa, eli katsonut ihan perussettiä jossa on perusliikkeet mukana. Tänään aamulla sille oli keskusjohtaja tullut sanomaan, että henkilökunnasta joku valittanut että sinä harjoitat täällä yksilöohjausta.
...
Nyt menee kyllä vähän liian pitkälle nämä jäsenyyssalit, eihän tuollaisessa touhussa ole yhtään mitään järkeä. Kohta ei saa varmaan treenata omalla ohjelmalla ollenkaan vaan pitää sitoutua tekemään heidän tekemillään ohjelmilla.

training_day sanoi:
Siinä on vaan se, että kun ne ohjelmia laativat kaverit ovat sellaisia, jotka ovat tyyliin käyneet kahden viikon kirjekurssin. Kuka sellaisilta kavereilta oikeasti ohjelman haluaa?

Ja homma on juuri näin, siellä ei ole YHTÄÄN tyyppiä joka mun tietääkseni osaisi edes suurinpiirtein tosissaan treenaavalle tehdä järkevän ohjelman. On noin miljoona kertaa tehnyt mieli avautua, kun "ohjaaja" opastaa nuorta tyttöä heiluttamaan kilon käsipainoja ja treenaamaan terveellisesti HUR-laitteilla ja korkeintaan taljoilla. Vapaat painot on siis ainoastaan nämä korkeintaa 3 kg käsipainot.

Ja ihan oikeasti, jos tämä ohjaaja on kuin tuulennussima pulkannaru, niin ei ainakaan mun kohalla herätä mitään rispektiä. Ja kun vielä kuulee mitä "ohjelmia" ne tekee, niin rispektit jää vielä vähemmälle. Ei sitä kaikille tarvi tehäkään mitää HC-kyykkyohjelmaa pakkotoistoilla, mutta pitäisi sitä hitto ees vähän katsoa miten opettaa toisia treenaamaan.

Ja eipä sieltä henkilökunnanpuolelta kukaan tule sanomaan jos joku vaikka mavettaa aivan järkyttävällä, siinä vaan kävelevät välinpitämättömästi ohi. No varmaan kieltävän puuttumasta näihinkin. :curs:

Timba, lopeta lässyttäminen ja ala käymään Fiiliksessä. Sinne varmaan onnaa se sun pakkisjumppakin. Pääset kortilla 22 asti ja ON HYVÄ & HIENO sali. Käy mummoista pohjoismaiden mestariin lähtien. Sanot sille naiselle, että AUTO TÄNNE ja alat jumppaamaan uudessa paikassa.

Kyllä se siitä. Ei vaan, paskaakos se mulle kuuluu, missä käyt. Kunhan hopisen. Oikeesti JVK on varmasti HC:n sali jyvässä ja Fiilis muuten paras näistä kaupallisista.

Timba79 sanoi:
Mä oon tässä miettinyt, että milloinkahan Suomessa tajutaan se, että asiakas on loppupeleissä aina oikeassa, oli se vaatimus sitten mitä tahansa koska asiakas on se joka tuo sille salin omistajalle leivän poytään. Karkeasti sanoen jos asiakas haluaa harjoitella maratoonia varten niin se pitää järjestää. Jos asiakas haluaa kasvaa paritalon kokoiseksi niin se pitää järjestää. Jos asiakas haluaa, että salillakäynti sisältää 6 tuntia perunalastujen syontiä niin silloin se pitää järjestää.

En oikein tajua mikä siinä asiakkaan toivomusten täyttämisssä on niin saatarin vaikeata? Eiko voi ottaa rasti-ruutuun-lomaketta mihin voi täyttää mitä haluaa ja jokaisella ruudulla on "oma hintansa" mistä sitten summataan kuukausimaksun loppuhinta.

Otetaan nyt esimerkiksi Amerikkalainen kuntosali (siksi että asiakaspalvelu on niitä harvoja asioita missä USA on Suomea valovuosia edellä) mihin liityin tuossa muutama viikko sitten. Jäsenmaksun maksettuani ja koska en paljoa tavallisesta tuulipukujumppaajasta eroa, alkoi omistaja latlemaan kaikkea miten voin saada, sitä ja tätä jne jne. Sanoin siihen, että ilmaiset PT tunnit kyllä kelpaavat mutta pidetään ne aerobisena ja minä hoidan raudankolistelun ja tämä onnistui. Mulle hommattin entinen maajoukkuenyrkkeiijä vetämään erilaisia nyrkkeilijoiden koordinaatioharjoituksia ja kaikkea muuta hubaa verrattuna siihen normaaliin juoksumattoon tai kuntofillariin. Ruokavaliokin tuli kapuanpäälle mutta sehän oli tayttä sutta ja sekundaa. Sitä sitten muokattiin niin kauan (muistaakseni 6 kertaa) kunnes se oli sellainen mitä mieltymykseni vaativat ja sitä olisi varmasti muokattu vaikka maailman tappiin asti.

Kaiken tämän jälkeen minulla, eli maksavalla asiakkaalle, on naama kuin Naantalin aurinko ja varmasti pysyn saman salin jäsenenä niin kauan kuin täällä hengailen. Moni HC-poudari varmasti valitsee salinsa sen mukaan missä haisee vahvin paska, svettis ja meisseli, jolloin edellä esitetyillä asioilla ei ole mitään merkitystä, mutta mikäli salinpitämistä ajatellaan taloudellisesta kulmasta niin tavallinen tallaaja on kuitenkin se joka tuo rahaa taloon.

Miettikohän tuo Timban esimerkissä oleva salinomistaja yhtään moniko esim. tämän tredin lukee ja jättää menemättä kyseiseen paikkaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom