Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tape sanoi:
Timba, lopeta lässyttäminen ja ala käymään Fiiliksessä. Sinne varmaan onnaa se sun pakkisjumppakin. Pääset kortilla 22 asti ja ON HYVÄ & HIENO sali. Käy mummoista pohjoismaiden mestariin lähtien. Sanot sille naiselle, että AUTO TÄNNE ja alat jumppaamaan uudessa paikassa.

Kyllä se siitä. Ei vaan, paskaakos se mulle kuuluu, missä käyt. Kunhan hopisen. Oikeesti JVK on varmasti HC:n sali jyvässä ja Fiilis muuten paras näistä kaupallisista.

Katotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan, tässä on vähän uusia kuvioita tulossa ja saattaa se salikin vaihtua jos nämä kulkuhommat järkevästi järjestyy. Fiilis ois varmasti tosi jees, mutta se on niin vikasuunnalla, että ei oikein ole perusteita sinne kulkea edes autolla.

Pulla sanoi:
Miettikohän tuo Timban esimerkissä oleva salinomistaja yhtään moniko esim. tämän tredin lukee ja jättää menemättä kyseiseen paikkaan?
Niinpä, mun tarkoitus ei ole asiakkaita karkoittaa salilta, mutta ei tällasta asiaa voi jättää mainitsematta. Ja mä oikeastaan todella toivon, että joku kyseisen salin henkilökunnasta lukisi tätä palstaa ja tulisi tänne, mulle tai tuolle kyseiselle kaverille selvittämään että mikä tässä hommassa mättää. Mä ymmärtäsin edelleen täysin, jos kaveri vaikka rahasta tätä tekisi, mutta kun mitään sellaista ei kyseessä ollut.

Saahan täällä Pakkiksessakin keskustella muista kaupoista ja lisäravinteista, mutta niihin ei saa linkkiä pistää eikä suoraan mainostaa halpoja hintoja tai muuta vastaavaa. Tämä on mun mielestä suoraan verrannollista tähän asiaan, eli jos mä autan kaveria salilla ohjelman kanssa, niin ei pitäisi KENELLÄKÄÄN olle mitään sanomista siihen asiaan, ei vaikka siellä ois PT joka saisi elantonsa ohjelmia tekemällä. Ja vielä kun mä teen sen täysin ilmaiseksi kaverille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elä välitä, niin se on mullekin todella vikasuunnalla - siksi ahdistaakin käydä.

Timba: Aika uskomatonta settiä ne on siellä Elixialla heittäny. Kertoo mun mielestä paljon keskusjohtajasta jos viittiin tulla tollasta paskaa jauhamaan. No mä oonkin vaan katkera, hain nimittäin sinne just tota pestiä enkä saanut. Mä oisin varmaan katsonut kaveris ohjelmaa ja pistänyt jotain "laitappa vielä pari sarjaa kyykkyä lisää" ;)

Timba79: Tossa kun oikein mietin, niin teeppäs yksi homma mun puolesta niin tarjoon sitten vaikka mäyräkoiran keskiketterää olutta kun tavataan.

Eli kun näet sitä ukkoa seuraavan kerran, niin mainitseppas siitä miten sen toiminta edellisellä kerralla oli alkanut vituttamaan sen verran rankasti, että asia on vietävä eteenpäin. Pyydät siltä sen nimen ja esimiehen nimen ja puhelinnumeron ja kirjotat ne sitten paperille siinä sen nokan edessä. Sanot vaan, että haluat tarkastaa mikäli kyseinen toiminta on salin periaatteen mukaista, vaikka et asiaa ikinä eteenpäin veisikään.

Mun mielestä tollanen munapäinen toiminta munapäisenä olemisen ilosta on niin ylivittumaista, että ainakin ite vittuilen kahta kauheammin takaisin. Ei se niin paha ole jos vahingossa munaa tai tietämättään tekee väärin mutta tollanen periaattesta vittuilu suorastaan kerjää vittuilua takaisin :D

Timba79 sanoi:
Eli käydään kaverin kanssa tossa samalla salilla, eli Jyväskylän Seppälän Elixiassa. Siihen jäsenyyteenhän kuuluu se ohjaus, eli ne tekee ohjelmat sulle jos haluat ja silleen. Mutta ne ohjelmat nyt ei ole kehoa rakentavalle suunniteltu yhtään, ne lähinnä sisältää kaikenlaisa hilavitkutusta ja pistetään selkä ja jalat samaan treeniin ja muuta mukavaa.

No kaveri oli sitten oman treenin ohella omella kaverilleen väsäillyt ohjelmaa, eli katsonut ihan perussettiä jossa on perusliikkeet mukana. Tänään aamulla sille oli keskusjohtaja tullut sanomaan, että henkilökunnasta joku valittanut että sinä harjoitat täällä yksilöohjausta.
Aika uskomatonta tämä! Jos ne ei siellä osaa tehdä kunnon ohjelmia ja sun kaveris vaivautuu auttamaan omaa kaveriaan treenin suunnittelussa niin olisivat iloisia, että joku viitsii nähdä vaivaa. Sun kaverihan teki palveluksen koko lafkalle kun on yksi tyytyväinen treenaaja enemmän, joka taas tuo kk-maksut salille vastedeskin.

Inkeri sanoi:
Aika uskomatonta tämä! Jos ne ei siellä osaa tehdä kunnon ohjelmia ja sun kaveris vaivautuu auttamaan omaa kaveriaan treenin suunnittelussa niin olisivat iloisia, että joku viitsii nähdä vaivaa. Sun kaverihan teki palveluksen koko lafkalle kun on yksi tyytyväinen treenaaja enemmän, joka taas tuo kk-maksut salille vastedeskin.
Typerää tosiaan. Luulisi, että sitä saa tehdä kavereilleen ilmaseksi niin paljon ohjelmia kun vaan kiinnostusta riittää, ilman että siitä tarvii tulla toisaalta valittamaan. Ei luulis olevan salinomistajilta pois. :david:

Uskomatonta menoa...
Timba, taitaa PT:t olla sulle siellä salilla kateellisia? Ei ite kehtaa oo tahtoa treenaa kovaa ja syödä oikein, ja sitäpaitsi sieltä kahden viikon kirjekurssilta on vähän toisenlaisia, niin eihän sitä voi ollakaan kova jätkä. Eli siis PT:hän pitäisi olla se salin hymyilevä alfa-uros, joka tietää kaikesta kaiken. Nyt kun sinä olet siellä, niitä vituttaa ->mieskateus.
Suosittelen, että kun joku henkilökunnasta tule puhumaan sulle, alat käyttäytymään jollain uskomattomalla tavalla, esim. otat kasvoihisi raivokkaan ilmeen ja silmiisi helvetinkatkuisen punaisen hehkun ja pidät huolen että otsa- ja kaulasuonet pullottavat. Voit vastata murahtelemalla jotain epämääräistä.
Ei taida kyseinen sali olla sua varten enään?!?

Pulla sanoi:
Timba79: Tossa kun oikein mietin, niin teeppäs yksi homma mun puolesta niin tarjoon sitten vaikka mäyräkoiran keskiketterää olutta kun tavataan.

Eli kun näet sitä ukkoa seuraavan kerran, niin mainitseppas siitä miten sen toiminta edellisellä kerralla oli alkanut vituttamaan sen verran rankasti, että asia on vietävä eteenpäin. Pyydät siltä sen nimen ja esimiehen nimen ja puhelinnumeron ja kirjotat ne sitten paperille siinä sen nokan edessä. Sanot vaan, että haluat tarkastaa mikäli kyseinen toiminta on salin periaatteen mukaista, vaikka et asiaa ikinä eteenpäin veisikään.

Mun mielestä tollanen munapäinen toiminta munapäisenä olemisen ilosta on niin ylivittumaista, että ainakin ite vittuilen kahta kauheammin takaisin. Ei se niin paha ole jos vahingossa munaa tai tietämättään tekee väärin mutta tollanen periaattesta vittuilu suorastaan kerjää vittuilua takaisin :D

Akka se oli eikä ukko. ;) Mutta mä luulisin että kaveri, jolle tämä siis tapahtui, lukee tämän ja jos ei lue niin ehdotan sille tätä ja se otti senverran siitä itseensä, että varmasti jotain tänsuuntasta tekeekin.

Tosin voisinhan minä itsekin ottaa yhteyttä siihen Suomen Elixina pomoon, ne Suomen koko johdon hallintotilat on samassa talossakin vielä ja kysyä, että onko tämä nyt koko lafkan periaatteita vastaan ja jos on niin miksi. Ja miksei siitä sitten mainita missään ja onko seuraava askel todellakin se, että pitää kysyä lupa saako käyttää omatekoista ohjelmaansakaan. :david:

Luulisi että 55 euron kuukausimaksulla voisi treenata just silleen kuin huvittaa, me ollaan tän kaverin kanssa molemmat kyseisellä salilla käytä melkein niinkauan kuin se on tuossa ollut, eli yli 4 vuotta. Näköjään mitään kunnoioitusta asiakasta kohtaa ei ole.

ilmielävä sanoi:
Uskomatonta menoa...
Timba, taitaa PT:t olla sulle siellä salilla kateellisia? Ei ite kehtaa oo tahtoa treenaa kovaa ja syödä oikein, ja sitäpaitsi sieltä kahden viikon kirjekurssilta on vähän toisenlaisia, niin eihän sitä voi ollakaan kova jätkä. Eli siis PT:hän pitäisi olla se salin hymyilevä alfa-uros, joka tietää kaikesta kaiken. Nyt kun sinä olet siellä, niitä vituttaa ->mieskateus.
Suosittelen, että kun joku henkilökunnasta tule puhumaan sulle, alat käyttäytymään jollain uskomattomalla tavalla, esim. otat kasvoihisi raivokkaan ilmeen ja silmiisi helvetinkatkuisen punaisen hehkun ja pidät huolen että otsa- ja kaulasuonet pullottavat. Voit vastata murahtelemalla jotain epämääräistä.
Ei taida kyseinen sali olla sua varten enään?!?

Tämä siis tapahtui kaverille, joka on 14 vuotta treenannut (muistaakseni, voli heittää vuodella parilla sinne tänne), joten varmaan sitä kateuttakin on. Ja tämä kaveri treenaa kovaa, mutta on sitten varmaan koko salin asiallisen tyyppi ja neuvoo takuuvarmasti aina jos joku apua tarvitsee.

Kyllähän tämä vähän sellaista meininkiä on, että varmaan molemmat katellaan uusia mestoja ja jos me sieltä lähdetään, niin lähteen todennäköisesti muutama muukin samalla, että ei ole yksi asiakas jonka sitten menettävät! Mutta ehkä se onkin niillä tarkoitus, me kun käydään suhtkoht usein ja käytetään salia raskaaseen treeniin, ehkä me sitten kulutetaan liikaa heidän hienoja laitteitaa. Eli kyllä tässä vähän uusia mestoja katellaan ja vuodenvaihde näyttää että mikä on tilanne tuon autonkin suhteen, eli jos kulkeminen ei esteenä ole niin sali vaihtuu varmasti.

Miksei kukaan pistä KUNNOLLÌSTA salia pystyyn johonkin Seppälän suuntaan Jyväskylässä. Kysyntää olisi aivan varmasti todella paljon! Ja ihmisiä ympärillä jo näiden isojen kauppojen ansiosta!

Timba79 sanoi:
Luulisi että 55 euron kuukausimaksulla voisi treenata just silleen kuin huvittaa,

Jumalaare, tohon hintaan kyllä todellakin! Tolla hinnalla kyllä pitäis tosiaan saada enemmän sitä pullan peräänkuuluttamaa asiakas on oikeassa palvelua eikä aiheuttaa maksavalle asiakkaalle hampaiden kiristystä ja suonten katkeamista päässä.

Vielä Elixiasta: Musta on mielenkiintoista, että ne mainostaa lauseella "Takaamme tuloksia", niin moniko esim. Seppälän Elixiassa niitä tuloksia on saavuttanut?? Suurin osa perussuomalaista mahakasta jengiä tai sitten niitä riukuja. Eikä tuollaisilla saliohjelmilla saavuta kukaan yhtään mitään.

Elixian "aloituspakettiin" kuului muuten "saliohjelman" lisäksi sellainen rasvamittaus jollain ihme sähkövehkeellä. Mun "PT" oli just semmonen Timban mainitsema miespuolinen tuulennussima vinkuheinä, jonka hauis oli yhtä paksu kuin mun ranne, ja se totes, kun meikän arvot meni VÄHÄN viitealueen yläpuolelle (eli olin reilusti ylipainoinen, rasvat jotain 30 % jne.), että "no kun treenaat täällä 3 kk, niin mitataan sitten uudestaan, on sullakin vähän paremmat..." :rolleyes:

Helga sanoi:
Vielä Elixiasta: Musta on mielenkiintoista, että ne mainostaa lauseella "Takaamme tuloksia", niin moniko esim. Seppälän Elixiassa niitä tuloksia on saavuttanut?? Suurin osa perussuomalaista mahakasta jengiä tai sitten niitä riukuja. Eikä tuollaisilla saliohjelmilla saavuta kukaan yhtään mitään.

Pitää vissiin ihan siltä Suomen Elixian johtajalta kysyä, että mihin tuo takuu perustuu ja mitä se sisältää? Tuskin rahoja takasin saat vaikket tuloksia saakkaan. Mä olen tuota itsekseni naureskellut jo monet kerrat.

Ja siellä ei tällä hetkellä ole varmaan ainuttakaan ohjaajaa jolta voisi oikeasti jotain kysyä oikeasta treenaamisesta. On siellä niitäkin ollut, mutta ne on aikoja sitten lähteneet muihin hommiin.

Täytyy tässä tätä ketjua hämmästyksellä lukeneena tuumata, että on kyllä mielettömän hieno asia, että oman salin omistaja on 100% kehonrakentaja henkeen ja vereen (Tape Valkonen).

Voi vittu miten perseestä olis elämä, jos joutuis harrastamaan rakasta lajia ilman kunnon puitteita ja ilmapiiriä.

"Ei saa ähkiä, ei saa neuvoa kavereita"... voi jumalauta! :curs: :david: mitä ritariässämeininkiä

Timba79 sanoi:
Ja homma on juuri näin, siellä ei ole YHTÄÄN tyyppiä joka mun tietääkseni osaisi edes suurinpiirtein tosissaan treenaavalle tehdä järkevän ohjelman. On noin miljoona kertaa tehnyt mieli avautua, kun "ohjaaja" opastaa nuorta tyttöä heiluttamaan kilon käsipainoja ja treenaamaan terveellisesti HUR-laitteilla ja korkeintaan taljoilla. Vapaat painot on siis ainoastaan nämä korkeintaa 3 kg käsipainot.
En keksi tälle oikein mitään muuta selitystä, kuin että ohjaajat neuvovat ihmisiä treenaamaan noilla kilon painoilla sen takia, etteivät asiakkaan lihakset vaan vahingossa kipeydy treenistä -> asiakas kokee treenaamisen epämiellyttäväksi -> asiakas lopettaa treenaamisen -> sali menettää asiakkaan :jahas:

Luulin, että kun se ensimmäinen konflikti tapahtu Kuntomaailmassa Timban kanssa treenatessa, että tämä ähkimisestä valittaminen on ehkä vaan työntekijän huonosta päivästä johtuvaa pottuilua. Uskomatonta, että homma on jatkunut samaa rataa eväämällä Pakkisporukan treenit Kuntomaailmassa ja nyt vielä vastaavaa pelleilyä tapahtuu myös Elixiassa... ei pyhä sylvi! Voiks tää olla totta!

Ja enhän minä edes karju treenatessa! Ihan totta!

Olen siis harjoitellut itseni epäkelvoksi asiakkaaksi näille hienoille saleille. Tässä on sitten vuosien työn tulos.....ei kiitos, ei tänne reenaamaan, sulla on liikaa voimaa ja liian hiki...

Heikki722 sanoi:
Olen siis harjoitellut itseni epäkelvoksi asiakkaaksi näille hienoille saleille. Tässä on sitten vuosien työn tulos.....ei kiitos, ei tänne reenaamaan, sulla on liikaa voimaa ja liian hiki...

Ja vissiin jopa minä olen liikaa treenaamaan noin hienoissa paikoissa, vaikka sinun vieressäsi täysin kynis olenkin. No me kattelleen uudet salit, onhan tuo Sport-Light ainakin sellainen paikka missä sai treenata ja sitten tsekataan se Fiilis.

ois kiva kyllä nähdä mikä ero on "oldschool" treenaajien ja vaijerivirityksillä räpeltävien tuloksissa. tai että saako noilla laitteilla ylipäätään mitään aikaiseksi...

jos salilla on voimateline, tukeva säädettävä irtopenkki, hyvä tanko ja paljon rautaa sekä leuanvetotanko niin voit treenata kaikki tarpeelliset helvetin kovaa. jos noita ei ole, kyse ei ole punttisalista.

nevahood sanoi:
jos salilla on voimateline, tukeva säädettävä irtopenkki, hyvä tanko ja paljon rautaa sekä leuanvetotanko niin voit treenata kaikki tarpeelliset helvetin kovaa. jos noita ei ole, kyse ei ole punttisalista.

Nuo kaikki löytyy, mutta ehkä korkeintaan 10% käyttäjistä edes vähäsen neuvotaan että niitäkin voi käyttää, henkilökunnan toimesta siis. Oikeasti on monta kertaa tehnyt mieli avautua kun on kuullut vierestä kun näitä "ohjelmia" suunnitellaan. Kierretään laitteesta toisella vailla mitään järkeä ja neuvotaan nitkuttamaan pikkupainoilla. :curs: :wall:

Helga sanoi:
Vielä Elixiasta: Musta on mielenkiintoista, että ne mainostaa lauseella "Takaamme tuloksia"
Timba79 sanoi:
Pitää vissiin ihan siltä Suomen Elixian johtajalta kysyä, että mihin tuo takuu perustuu ja mitä se sisältää? Tuskin rahoja takasin saat vaikket tuloksia saakkaan.

Tämä on kyllä oikeasti aika mielenkiintoinen kysymys - kun kerran mainoslause on tosiaan tuo Helgan mainitsema, niin johonkinhan sen täytyy perustua, ja jos taas tuo mainoslause ei toteudu, niin jotain hyvityksiä pitäisi silloin asiakkaan saada. Vaikka, kuten Timbakin jo totesi, tuskinpa näin kuitenkaan tapahtuu...

Itseasiassa se alkuperäinen mainoslause oli "Takaamme tuloksia osakkeenomistajillemme ryöstämällä asiakkailta törkeitä hintoja kuukausikorteista, koska nykyäänhän ne maksaa mitä vaan", mutta se oli vähän liian pitkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom