Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
hyrre sanoi:
Arvostelu tietty välttämättä hieman muuttuu, kun eri henkilö sitä testaa, mutta jonkinlaiset arvostelukriteerit ja esim vakiokysymykset salin henkilökunnalle olis ihan hyvät.
Samaa mieltä. Tässä threadissähän voisi esimerkiksi käydä läpi asioita mitkä testaajan pitää huomioida. Joku voisi sitten koostaa niistä sopivan testausohjeen / lomakkeen raportointia varten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm paras varmaan olisi että saleja testaa useampi henkilö. Jokaisella on kuitenkin ne kriteerit ym. Pari seikkailua voisi tehdä, vaikka vakiosali onkin, itse olen useasti päässyt ilmaiseksikin kokeilemaan kun nätisti olen pyytänyt.
Hmmm kun lehdestä puhuttiin, tässähän olisi myös hyvää artikkeliainesta, esim pääkaupunkiseudun salit-paskaläävästä glitteriin...?

Hyvä idea kyllä.
Parempi että jokainen sali otetaan omana arvostelunaan.
Melkein vaatisi oman osion perustamisen, vaikka treenin ja ravinnon subfoorumiksi. Otsikot esim. tyyliin: Kaupunki, Sali.. Kaikki voisivat lisätä siis saleja tuohon, lisäksi mahdollisesti laite- ja tankovalikoimaa, millaista porukkaa käy, mahdollisesti hintatietoja.. Eli tuo "Sen ja sen kaupungin salit" ketju omaksi osiokseen.

tohon olisi helppo lisäillä sitten kommentteja ja homma pysyisi kohtuu selkeenä.

Kaikki arvostelut sitten mun kautta, eli arvostelu maililla mulle. Laitan sitten ne online arvostelijan nimimerkin kera. Jos alkaa tulemaan enemmän arvosteluja, niin teemme oman alueen, saleja ainakin riittää.

Eli osallistukaa Pakkotoiston kehittämiseen ja tehkää salitestejä.

Arvostelujen pitää olla objektiivisia ja mielellään usean eri kävijän arvostelut samoista saleista. Näin eliminoimme "oma lehmä ojassa" jutut. Meinaan kuka tahansa salin omistaja tuntee takuulla täällä kirjoittelevia ja voi tulla kiusaus pyytää kirjoittamaan turhankin positiivinen/negatiivinen artikkeli.

Mike sanoi:
Salin vastaus palautteeseeni:

"Harmi ajattalet asiata näin, mutta niinkuin täällä käydessäsi näit sali ei ole
voimailijoiden harjoituspaikka ja varsinkin kun on vielä puhuttiin isosta
ryhmästä. Ehkä ymmärsin väärin tarkoitusperänne, mutta onneksi Jyväskylästä
varmaan löytyy sali jonne olette tervetulleita."

Mike sanoi:
Kuntomaailman omistaja soitti ja pahoitteli väärinkäsitystä. Eli kyse on ollut työntekijän ns. mokasta. ....

Pitäisi firman työntekijällä hieman paremmin suomenkieli hanskassa.

Ja herää kysymys, että oliko tosiaan työntekijän vika? Kehtaako työntekijä alkaa karsimaan käviöitä ihan ominpäin? Melko rohkeata toimintaa, jos näin on.
Ylemmältä taholta se määräys on tullut, se on selvä.

Pitäisikö arvosteluohjeissa määritellä, mitä testataan? Ymmärtääkseni tässä on kiinnostuksen kohteena punttisalit eikä esim. aerobic-salit. Olen aikaisemmissa keskusteluissa tuonut esiin minimivaatimuksia punttisalille. Esim. jos salilla ei ole kyykkyhäkkiä tai tukirautoja kyykkyyn, se ei ole punttisali. Jos salilla ei ole irtopainoja, se ei ole punttisali. Lisää kriteerejä tarvittaessa. Nämä jutut olisi hyvä pitää arvostelussa mielessä - ei siinä mitään pahaa, jos täällä halutaan arvostella myös aerobic-saleja, mutta se pitäisi kertoa selvästi, ettei punttisalia kaipaava lähde kokeilemaan sinänsä hyvät arvostelut saanutta aerobic-salia.

ikinä ollu mitään tollasia ongelmia,mä olen pieni ja hiljaa niin kuulun kohderyhmään :D (okei en oo ikinä millään klubisaleilla käyny =)
paras sali missä oon käyny on kuitenkin Imatran urheilutalon sali(vaikken oo sielläkään käyny vähään aikaan =), opiskelijalta 2,50 sisään,vapaita painoja ja kässäreitä riittävästi,taljoissa painoa riittävästi,vanhoihin taljoihin saa vielä kätevästi lisättyä painolevyjä jos sattuu loppumaan keskeen,koneita ei hirveesti ole mutta oleellisimmat eli taljat,pec deckit,hackit,prässit löytyy,mankulle on oma kuppi(itse en käytä),harvon on ruuhkaa...

kävin tässä miettimään että minkäs takia mie en käy tuolla vakituiseen...
no siihen on omat syynsä,ei siitä sen enempää

keijo s sanoi:
Melkoinen rautakoura olet jos et huomaa eroa :jahas:
Niin kai sitten :jahas:
Mikä sen mankun tarkoitus on? Poistaa kosteutta? Mulla ainakin ote pitää paremmin jos kourat on vähän kosteat.

D.Yates sanoi:
Niin kai sitten :jahas:
Mikä sen mankun tarkoitus on? Poistaa kosteutta? Mulla ainakin ote pitää paremmin jos kourat on vähän kosteat.

IMO riippuu aika pitkälti tangosta kuinka ote pitää ilman mankkua. Hieman kuluneemmat ja käytetyt tangot ovat mielestäni usein parempia pidon osalta (siis tämä ilman mankkua) kuin uudet. Uusissa kun tuppaa ote lipsumaan jos on kädet vähänkään hikiset tai kosteat. Jos ei halua mankkua käyttää niin kannattaa ostaa kunnon salihanskat. Enää ei ote lipsu eikä mankku pöllyä... :thumbs:

Keila sanoi:
Jos ei halua mankkua käyttää niin kannattaa ostaa kunnon salihanskat. Enää ei ote lipsu eikä mankku pöllyä... :thumbs:
joo mutta esim. maastavetoon hanskat ei käy,ja se on yleensä kuitenkin se liike missä sitä parasta pitoa tarvitaan

Ei voi kyllä käsittää tuota valitusta mankun käytöstä. Kyllä se on ihan ehdoton jos haluaa ilman remmejä treenata. Mikä siinä oikein muita häiritsee? Onhan se ihan turvallisuuskysymyskin. Esimerkiksi kunnon lisäpainoilla tehdyssä dipissä luiskahdus voi rikkoa paikkoja.

Sepsis sanoi:
Ei voi kyllä käsittää tuota valitusta mankun käytöstä. Kyllä se on ihan ehdoton jos haluaa ilman remmejä treenata. Mikä siinä oikein muita häiritsee?

Mankku sotkee Taunojen vaatteet -> Taunot valittaa -> kielto mankun käytölle.

ilmielävä sanoi:
Ilmeisesti tämä kyseinen sali onkin joku luku/shakki/ratsastus -kerho, jossa on vain kuntosalilaitteet. Kaikkihan tietää että kuntosalilaitteissa on hyvä istua, voi säätää istuma-asentoa, selkänoja vain kunnolla taakse niin voi samalla lukea fitness-lehdestä kuinka saada näkyviin sen sixpäkin tai tavoitella himoittua moneymakeria. Välissä kun heiluttelee jalkoja niin on päivä pulkassa, voi mennä kotiin syömään kevytkalorista suklaata ja juoda rasvattoman diettikolan.

Voi hitto miten hyvin tiivistetty! ja ihmiset luulevat parantavansa terveyttänsä, "kuntoilemalla".

Jos ajatusleikkinä vähän liioittelis: 150-kiloinen hormonihärkä käy useamman kerran viikossa ja repii maksimipainoilla laitteet remonttikuntoon alta aikayksikön ja valittaa vielä, että on liian vähän painoja. Huonokuntoinen ja paksulompakkoinen jokinorsu ostaa jonkun ylihintaisen 50 vuoden spesiaalipaketin, kun nyt iski elämäntaparemontti, käy ehkä kerran pari kuussa puolen vuoden ajan lähinnä istuinta kuluttamassa ja kehuskelee vielä kavereilleenkin, miten rento ilmapiiri siellä oli.

Kumpikohan se olisi omistajalle kannattavampi kohderyhmä?

edit: Jahas, olis pitäny lukea koko thread läpi, Herman jo tuolla sanoikin ihan saman. Hyvä minä.

Alec sanoi:
joo mutta esim. maastavetoon hanskat ei käy,ja se on yleensä kuitenkin se liike missä sitä parasta pitoa tarvitaan

Kyllä ne vielä meikeläisen kynispainoilla toimii, mutta tietysti jos mennään isompiin painoihin niin asia voi olla eri. En tiedä, kun en isoja painoja osaa nostella... :nolo:

Keila sanoi:
Kyllä ne vielä meikeläisen kynispainoilla toimii, mutta tietysti jos mennään isompiin painoihin niin asia voi olla eri. En tiedä, kun en isoja painoja osaa nostella... :nolo:

mäkään isojen painojen nostamisesta tiedä mittään mutta ainakin mulla sattuu sormiin ihan vitusti(reunat painaa juu nou) kun koittaa puristaa kuin pieni eläin :D

lumiukko sanoi:
Jos ajatusleikkinä vähän liioittelis: 150-kiloinen hormonihärkä käy useamman kerran viikossa ja repii maksimipainoilla laitteet remonttikuntoon alta aikayksikön ja valittaa vielä, että on liian vähän painoja. Huonokuntoinen ja paksulompakkoinen jokinorsu ostaa jonkun ylihintaisen 50 vuoden spesiaalipaketin, kun nyt iski elämäntaparemontti, käy ehkä kerran pari kuussa puolen vuoden ajan lähinnä istuinta kuluttamassa ja kehuskelee vielä kavereilleenkin, miten rento ilmapiiri siellä oli.

Kumpikohan se olisi omistajalle kannattavampi kohderyhmä?

edit: Jahas, olis pitäny lukea koko thread läpi, Herman jo tuolla sanoikin ihan saman. Hyvä minä.

Kerrankin saan olla tyytyväinen siihen, et olen maalta ja saan treenata omalla salilla (nykyään) koska,kuinka ja millain tahansa.
Ja mankkun käyttö ei ole minua häirinny muilla saleilla ikänä, vaikka itse en ole sitä koskaan käyttäny.

Raha ratkaisee varmasti niinkuin jo totesittekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom