Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen nyt tovin kokeillut tuota Pitäjänmäen Finnbodyn salia ja todennut, että palaan pian takaisin Mäkelänrinteeseen. Toi Finnbody on täynnä noita ihme Linnanmäki-härveleitä ja vapaita painoja+penkkejä on aivan liian vähän. Siellä mä sit joudun isojen ukkojen keskellä tekemään hauiskääntöjä niillä 12kg käsipainoilla :rolleyes: ku isot pojat ei onneksi tarvi niitä mihinkään...Mä olin käsittänyt, että kyseisellä salilla ois just hyvät treenausmahdollisuudet, mutta ei helvetti tosta tuu nyt yhtään mitään. Mäkelänrinne on siitä hyvä, että siellä ne keski-ikäiset käyttää hilavitkuttimia ja vapaat painot+penkit jää mulle ja isoille pojille :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tosta tulostakuusta vaan mieleen, että jos asiakas "saavuttaa tuloksia" ja kasvaa isoksi, niin heitetäänkö hänet salilta ulos, kun sellaisia isoja ei sinne kaivata?

Tulosten laadustahan ei puhuttu mitään. Tulos se on huonokin tulos :D
Tai "takaamme tuloksia (omistajiemme tileille)" :rolleyes:

Ihme toimintaa kyllä...

Kostaja X sanoi:
Tuli tosta tulostakuusta vaan mieleen, että jos asiakas "saavuttaa tuloksia" ja kasvaa isoksi, niin heitetäänkö hänet salilta ulos, kun sellaisia isoja ei sinne kaivata?

Tuskin se tulos tuolla tarkoittaa isoksi ja lihaksikkaaksi kasvamista vaan jotain muuta.

Kostaja X sanoi:

Elixia on tainnut muuntaa "tulos tai ulos" fraasin paremmin omaan käyttöönsä sopivaksi "tulos ja ulos" tai "tulos, siis ulos" :D

... minkähänlaisen ohjelman tuolta saisi, jos sanoisi haluavansa rankan kehonrakennus- tai voimailuohjelman...? Vai tulisiko heti samointein monoa ahteriin?

Pakko avautua, kun kerran Timba ja Helga aloitti tän Elixia tilityksen. :D Käyn itse samaisessa paikassa enkä ole voinut myöskään itse välttyä siltä etteivätkö jotkut mimmeistä ja jopa nuorista kundeista ole tullut kysymään neuvoa. (Vaikka olenkin ihan pieni Hippo....) He ihmettelevät omaa ohjelmaansa ja kyselevät, että miten noita lihaksia sais kasvatettua ja entäpä ruokavalio jne.... En ole voinut ystävällisyyttäni kieltäytyä neuvomasta, mutta tästä eteenpäin sanon sitten, että kääntykää Elixian ohjaajien puoleen, kun neuvominen ja ohjelman teossa auttaminen on kielletty!

Enkä sitä paitsi yhtään ihmettele miksi niiden aloittelevien treenaajien motivaatio lopahtaa. Kun ei näy tuloksia, niin miksi motivoitua.... Siitä syystä Elixian on pakko koko ajan yrittää "käännyttää" avoimilla ovilla uutta porukkaa. Olen ihmetellyt tätä politiikkaa jo pitkään. :rolleyes: Miksi vanhoista jäsenistä ei koeteta pitää huolta, kun se tulisi yrityksellekin halvemmaksi. Kyllä pisti niin sapettamaan tämmöinen tapa puuttua pitkään jäsenenä olleen avuliaisuuteen, että olen valmis vaihtamaan salia! Itse asiassa siellä on mennyt salihenki huonommaksi jo pidemmän aikaa, tämä oli vain viimeinen niitti! Piste! :wall:

Gillyanne sanoi:
... minkähänlaisen ohjelman tuolta saisi, jos sanoisi haluavansa rankan kehonrakennus- tai voimailuohjelman...? Vai tulisiko heti samointein monoa ahteriin?
Koskahan ois paikallisessa Elixiassa taas "avoimet ovet", vois koittaa tuota ihan huvikseen :D

Itseänikin kiinnostaa Elixian touhu, koska olen jopa harkitsemassa nykyisen salini vaihtamista uuteen Elixiaan. Mitään varsinaista vikaa en muuten nykyisessä salissani näe paitsi, että Elixian sijainti on omalta kannaltani parempi. Nämä mainitsemanne seikat pistävät kyllä miettimään. Kai sinne silti pitää tutustumiskäynti tehdä kunhan avautuu. Kauheasti koettavat kyllä sopimuksia solmia ja liittymisetuja mainostaa.

Edit: Jos käy ilmi, ettei magnesiumia saa käyttää niin menee kyllä boikottiin koko lafka. Siitä en luovu! :thumbs:

Gillyanne sanoi:

Varmaan suosittelis bodypumppia!

Hippo sanoi:
Enkä sitä paitsi yhtään ihmettele miksi niiden aloittelevien treenaajien motivaatio lopahtaa. Kun ei näy tuloksia, niin miksi motivoitua.... Siitä syystä Elixian on pakko koko ajan yrittää "käännyttää" avoimilla ovilla uutta porukkaa. Olen ihmetellyt tätä politiikkaa jo pitkään. :rolleyes: Miksi vanhoista jäsenistä ei koeteta pitää huolta, kun se tulisi yrityksellekin halvemmaksi. Kyllä pisti niin sapettamaan tämmöinen tapa puuttua pitkään jäsenenä olleen avuliaisuuteen, että olen valmis vaihtamaan salia! Itse asiassa siellä on mennyt salihenki huonommaksi jo pidemmän aikaa, tämä oli vain viimeinen niitti! Piste! :wall:

Tätä olen minäkin miettinyt ja toistaiseksi tuloksetta. Ja ihan sama mitä siellä vanhana asikkaana pyytää, sanoin että voisi hommata vähän lisää painolevyjä ja jotain vetotankoa pyysin taljoihin, eipä ole mitään tullut. Ja painopakkalaitteisiin taitaa olla haaveunta vain saada mitään lisäystä siihen pakkaan. Ei niillä taida olla mitään tarkoitustakaan kehittää salia sitämukaan kun vanhat konkarit salilla kehittyy. Hankkikoot lisää asiakkaita miten tahansa, mutta vanhoista pitäisi pitää huolta! No jos minä & Hippo & Helga & co lähdetään sieltä "ovet paukkuen" niin eiköhän sieltä lähde muutama muukin vielä veks, joten sitä saavat mitä tilaavat!

Ja todellakin olen valmis lähtemään minäkin, mutta missä on se sali järkevällä etäisyydellä? Vittu kun ei sellaista ole!

Ja pitäisi varmaan laittaa joku vähän vähemmän tunnettu tuttu kysymään sitä kunnon massaohjelmaa, olisi todellakin kiva nähdä millainen siitä tulee. Hippo, pitää tämä idea toteuttaa ja laitetaan sitten se ohjelma tänne näytille. :D

NoPain sanoi:
Itseänikin kiinnostaa Elixian touhu, koska olen jopa harkitsemassa nykyisen salini vaihtamista uuteen Elixiaan. Mitään varsinaista vikaa en muuten nykyisessä salissani näe paitsi, että Elixian sijainti on omalta kannaltani parempi. Nämä mainitsemanne seikat pistävät kyllä miettimään. Kai sinne silti pitää tutustumiskäynti tehdä kunhan avautuu. Kauheasti koettavat kyllä sopimuksia solmia ja liittymisetuja mainostaa.

Edit: Jos käy ilmi, ettei magnesiumia saa käyttää niin menee kyllä boikottiin koko lafka. Siitä en luovu! :thumbs:

Mankkua on saanut käyttää tai ainakaan kukaan ei ole vielä sanonut...

Tapen salilla tulee itsekin käytyä ja eipä ole ollut ongelmia vaikka tulee mankkua käytettyä (kyllä, kädet voi hikoilla sen verran runsaasti että sitä on pakko käyttää) ja välillä vähän ähistyäkin. Sulassa sovussa reenaa sekä tavis kuntoilijat että isot körmyt. En tiedä onko tällainen sali sitten katoava luonnonvara... toivottavasti ei.

NoPain sanoi:
Mä oon kanssa ihan vähän harkinnut tuota Elixiaa, kun tulee ihan kodin viereen. Ei kyllä kuulosta kovin lupaavalta tuo touhu täällä kirjoitetun perusteella... No, oonpahan vaan ihmetellyt, kun ne mainostavat, että liity nyt niin säästät ihan poskettoman summan jne. Mulle tulee tuosta vain se mielikuva, että se on sitten normaalisti ihan hillittömän kallis paikka...

Tietääkö kukaan minkä tittelin omaavia ovat nämä kaupustelijat, jotka mainostavat esim. elixiaa ostoskeskuksissa ja muualla? Ovatko he kyseisen ketjun personal trainereita vai joitain myyntipuolen porukkaa? Jos PT niin huh huh. Näyttävät nimittäin ihan tavallisilta hiukan salilla käyneiltä jampoilta. Siis vain hiukan. Ainakin nykyisellä salilla personal trainerit on hiukan "katu-uskottavampia". He näyttävätkin siltä, että tietävät mitä tekevät ja ovat tehneet sitä pitkään ja on ehkä jotain kilpauraakin takana.

Helly sanoi:
Mä oon kanssa ihan vähän harkinnut tuota Elixiaa, kun tulee ihan kodin viereen. Ei kyllä kuulosta kovin lupaavalta tuo touhu täällä kirjoitetun perusteella... No, oonpahan vaan ihmetellyt, kun ne mainostavat, että liity nyt niin säästät ihan poskettoman summan jne. Mulle tulee tuosta vain se mielikuva, että se on sitten normaalisti ihan hillittömän kallis paikka...
En ole itse ottanut selvää, mitä kaikkea tarjoukseen kuuluu mutta näyttää etujen hinta laskevan mitä lähemmäks avausta mennään. Ihan hyvä kikka sinänsä. Ihmiset huomaavat, että pakko liittyä nyt, kun muuten menetän etuja joka päivä, jonka mietin. Kyllähän noita liittymistarjouksia tulee myöhemminkin. En osta sikaa säkissä ja käyn tutustumassa ensin ennenkuin liityn.

NoPain sanoi:
Tietääkö kukaan minkä tittelin omaavia ovat nämä kaupustelijat, jotka mainostavat esim. elixiaa ostoskeskuksissa ja muualla?
Jonkun ketjun (en nyt muista minkä) nettisivuilla kun oli ilmoitus tuon tyyppisestä työpaikasta, niin vaatimukset oli vain myyntityöhön liittyviä. Kai siinä on tärkeintä taito puhua tuleva asiakas pyörryksiin, niin ettei huomaa kaikkia porsaanreikiä :D .

Milloinkohan punttisalibisnekseen tulee kännykkäliittymäkilpailua vastaavat "hei Elixian/satsin/... asiakas, katso kuinka paljon säästät kun vaihdat MEIDÄN asiakkaaksemme" ? Tai, että "meillä ei vanhat asiakkaat joudu maksamaan uusien liittymisetuja" jne...

NoPain sanoi:
...Itseänikin kiinnostaa Elixian touhu, koska olen jopa harkitsemassa nykyisen salini vaihtamista uuteen Elixiaan. Mitään varsinaista vikaa en muuten nykyisessä salissani näe paitsi, että Elixian sijainti on omalta kannaltani parempi...

Tarkoittanet sitä selloon vuodenvaihteessa avattavaa ??? Vaimo otti ja liitty jäseneks, itekin joutuu vähän miettimään = siellä on lapsiparkki, 6kk-10v ja vauveli tulee 18.1. just sen 6kk...isosiskot sitten vois vähän katella veljensä "perään", vaimo hyppimään jonnekin ja ite vois mennä kolistelemaan :)

Mä oon sen verran pieni (ainakin painot), ettei ne mua ole ekana heittämässä pois :lol2:

Mä en ikimaailmassa alkaisi treenaamaan noilla "hienostelusaleilla". Mielummin vaikka kuljen hieman pidemmän matkan salille jossa ei mankun käytöstä tai painojen kolistelusta saa paheksuvia katseita tai jopa "puhuttelua". Eihän noilla saleilla vissiin saa edes hikoilla... Onneksi minulla on paljon muita vaihtoehtoja kuin nuo kyseiset salit.

Vuodenvaihteessa avataan kauppakeskus Selloon uusi Elixia, muutama iso kaveri mukaan & paljo mankkua ja mennään treenaamaan kuhan avajaiset ja avoimet ovet :evil:

kopsis sanoi:
Tarkoittanet sitä selloon vuodenvaihteessa avattavaa ???
Jep sitähän minä. Ei varmaan ollu vaikeaa arvata ;)
kopsis sanoi:
Vaimo otti ja liitty jäseneks, itekin joutuu vähän miettimään = siellä on lapsiparkki, 6kk-10v ja vauveli tulee 18.1. just sen 6kk...isosiskot sitten vois vähän katella veljensä "perään", vaimo hyppimään jonnekin ja ite vois mennä kolistelemaan :)
On se varmaan ihan hyvä sali suurimmalle osalle treenaajista. Mutta silti nämä esille tulleet asiat ovat mielestäni vähän naurettavia. Kun kuitenkin nämä isommat mörssärit on niitä, jotka ehkä pysyisivät asiakkaina kauemmin. Toisaalta myös nämä mörssärit ovat vähemmistö. Pääosa liittyvistä on varmaan tällaisia sunnuntaitreenaajia, jotka eivät rasita laitteitakaan samaan malliin ja aiheuta lisäkustannuksia :) Yhden mörssärin tilalle saadaan heti 5 uutta sohvaperunaa.
kopsis sanoi:
Mä oon sen verran pieni (ainakin painot), ettei ne mua ole ekana heittämässä pois :lol2:
Joo ei ne minuakaan varmaan sieltä ihan hetkeen olisi pihalle heittämässä. Sen verran hento kaveri vielä. Enkä ähisekään paljoa ;)

Onhan tuollainen uuden salin avaus hyvä niille, jotka eivät muuten salilla käy. Silloin noiden tarjousten avulla pääsee helposti ja halvalla (?) mukaan touhuun. Mutta esim. minulle, joka on jo jäsen toisella salilla, pitää salin olla selkeästi parempi, jotta vaihdan. Tähän mennessä siis ainoastaan sijainti on elixialla parempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom