Miesten ja naisten vastavuoroiset inhokkivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naene
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en äkkiä saa päähäni tilannetta, jossa olisin pitänyt pikeepaitaa hyvännäköisenä.

solace460.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärsinkö oikein? Eli tässä puhutaan puuvillaisesta kauluspaidasta, jossa on jonkinlainen ruutukuvio? Ajattomasta klassikosta, joka on löytynyt jokaisen aikuisen miehen vaatekaapista ainakin viimeisen 100 vuoden ajan? Paita, joka sopii moneen eri tilanteeseen ja tilaisuuteen, oli kyseessä sitten kuningas tai kadunmies?

Juurikin niistä puhuin. Olen nähnyt niitä nuorisosta vanhuksiin, kaikkien päällä. Vanhuksille se sallittakoon, mut muiden ikäryhmien miehiä se kuosi ei kyllä _mielestäni_ pue. Jotenki vaan...ei. :D Yksivärinen kauluspaita sen sijaan... :kuola:

Daniel Craigin päällä mikä tahansa vanha riepukin näyttää hyvältä.

Toisaalta nyt asiaa mietittyäni ymmärrän kyllä Destryn kantaakin. Kaljamaha, XXXL-koon kulahtanut ja rispaantunut pikeepaita, jonka rinnassa on brodeerattuna jonkun firman logo. Ei niin hirveän hyvä lookki. Jostain syystä moni mies ei tunnu tajuavan, että pikeepaita ei ole mikään kaapu. Sen pitää istua hyvin, muuten lopputulos on aika surullinen.
Juurikin niistä puhuin. Olen nähnyt niitä nuorisosta vanhuksiin, kaikkien päällä. Vanhuksille se sallittakoon, mut muiden ikäryhmien miehiä se kuosi ei kyllä _mielestäni_ pue. Jotenki vaan...ei. :D Yksivärinen kauluspaita sen sijaan... :kuola:
No, makunsa kullakin.

Oonko mä missannut jotain. Eikös pikee-paita ole vaan t-paita jossa on kaulukset ja muutama nappi? Vai puhutaanko tässä nyt jostain ihan eri asiasta?

Miehellä ns. Juupajokelainen peräkamarinpoikalookki, johon kuuluu dressmanin farkut ja ruudullinen kauluspaita, jossa on lyhyet hihat. Samaten skeitti kengät, snäpback tai uimashortsit muualla kun rannalla.

Mitä naisiin tulee, niin kiitän jumalaa, jeesusta ja allahia siitä, että tissivöitä ei enää näy missään.

Oonko mä missannut jotain. Eikös pikee-paita ole vaan t-paita jossa on kaulukset ja muutama nappi? Vai puhutaanko tässä nyt jostain ihan eri asiasta?

Joo, kuten @MissFitless jo sanoikin, niin materiaali on erilainen.

Jostain syystä moni mies ei tunnu tajuavan, että pikeepaita ei ole mikään kaapu. Sen pitää istua hyvin, muuten lopputulos on aika surullinen.

Tähän se varmaan kiteytyy. Katukuvassa 90 % ei istu kunnolla. Joko on liian pinkeä tai yleensä tota telttamallia. Pahimassa tapauksessa pinkeä ylhäältä ja pitkä teltta alhaalta - en tajua, että kuka suunnittelee leikkaukset niihin.

Mikä lienee tissivyö?

Varmaan se menneen talven lumia ollut muoti virittää joku leveä vyö vyötärölle tai sen puuttuessa tissien alle. Yhdistetään tunikaan tai muuhun kaapuun ja leggareihin. Hrrrr...

Mmhjaah. Mie oon kyllä käyttäny vyötä (vyötäröllä tosin) mekon tai tunikan kanssa koska ilman vyötä näyttää meikän ruumiinrakenteella plussapallolta :D no mie nyt en muutenkaan ole kovin tyylikäs...

Ongelmahan yleensäkin kaikissa paidoissa on, että istuvan mallisia ei ole edes olemassa. Yleensä kiristää hartioista ja käsistä, ja alempaa on löysä teltta. Kai keskivertomies on sitten päärynänmallinen nykyisin..

Ongelmahan yleensäkin kaikissa paidoissa on, että istuvan mallisia ei ole edes olemassa. Yleensä kiristää hartioista ja käsistä, ja alempaa on löysä teltta. Kai keskivertomies on sitten päärynänmallinen nykyisin..
Paidat ja muut vaatteet tehdään nimenomaan keskivertomiehen mittoja silmälläpitäen. Auta armias jos oletkin pitkä, pätkä, laiha, läski, lihaksikas tai jotenkin muuten keskiarvosta poikkeava. Tietenkin esim. kauluspaitoja saa teetätettyä omien mittojen mukaan, mutta on sitten hieman kalliimpaa hupia.

Paidat ja muut vaatteet tehdään nimenomaan keskivertomiehen mittoja silmälläpitäen. Auta armias jos oletkin pitkä, pätkä, laiha, läski, lihaksikas tai jotenkin muuten keskiarvosta poikkeava. Tietenkin esim. kauluspaitoja saa teetätettyä omien mittojen mukaan, mutta on sitten hieman kalliimpaa hupia.
Jep, mutta olisi mukava, jos normaaleissa kaupoissa olisi vaihtoehtoja vähänkin urheilullisemmille yksilöille. Keskivertomies on lihava, edes normaalivartaloisille ei vaatteet ole istuvia.

Jep, mutta olisi mukava, jos normaaleissa kaupoissa olisi vaihtoehtoja vähänkin urheilullisemmille yksilöille. Keskivertomies on lihava, edes normaalivartaloisille ei vaatteet ole istuvia.
Tervetuloa todellisuuteen! Suomalaisista miehistä 60 prosenttia on ylipainoisia. Vaatetehtaat toki tekevät kansainvälisten mittojen mukaan, mutta ei se tilanne muualla Euroopassa (saatikka Pohjois-Amerikassa) ole niin paljoa parempi. Erityisesti puvuissa, kauluspaidoissa ja vastaavissa huomaa sen, että ne on mitoitettu sellaista pönäkkää keski-ikäistä bisnesmiestä silmälläpitäen.

Toisaalta, voisi sanoa että "ihan oma vika". Mitäs bodasit niin paljon, ettei enää vaatteet mahdu päälle...

Aika monelta merkiltä löytyy slim tai athletic fit paitoja, joissa ei vatsalle ole varattu sitä koripallo-osastoa.

Slimeihin ei mahdu kädet, vaikka omatkaan ei mitkään hirveät tykit ole.

Aika monelta merkiltä löytyy slim tai athletic fit paitoja, joissa ei vatsalle ole varattu sitä koripallo-osastoa.

On niissä. Nimim. vyötäröltä sopiva slimfit kauluspaita = 5cm liian pieni kaulus

Onneksi kauluspaitoja tarvin muutaman vuoden välein. Vituttaa järjettömästi silloinkin.

Slimeihin ei mahdu kädet, vaikka omatkaan ei mitkään hirveät tykit ole.
Sitten resepti on tuo "athletic fit". Noi tuppaavat kyllä olemaan sellaisissa hinnoissa, että teettämällä mittojen mukaan säästää rahaa. Mun narut mahtuu CK slim fit paitoihin, joita olen ostellut Intiassa teetettyjen paitojen kavereiksi. Kapeahartiainen kropan malli kyllä jeesaa noihin mahtumisessa paljon.

Täällä parjatuissa pikeepaidoissa löytyy monelta merkiltä elastaania tms. joten kaikki pimpit välittömästi kostuttava yhdistelmä liperikaulus ja rintalihaksilla sähkötys onnistuu isoltakin möröltä.

Offtopic. Jossain stadissa otin mittojen vuoksi muutaman kauluspaidan ja tuli kyllä just eikä melkein, ja hintaakin joku vähän reilu satanen per paita. Käyttö ei ole päivittäistä, eikä edes viikottaista, mutta on noita nyt kolmessa vuodessa tullut pestyä ja käytettyä ja hyvässä kunnossa pysynyt. Eli ei toi nyt mikään iso sijoitus ole istuvaan kauluspaitaan.

Edit. Lyhythihaista kauluspaitaa en kyllä päälleni pukisi. Ne ei vaan koskaan näytä hyvältä.

Lyhythihaista kauluspaitaa en kyllä päälleni pukisi. Ne ei vaan koskaan näytä hyvältä.
Mulla on ollut työkäytössä. Aika pirusti mukavampi ja käytännöllisempi pitkähihaiseen verrattuna, enkä kyllä näe varsinaisesti mitään ulkonäköongelmaakan, mutta käyttötarkoituksen ja tilanteen mukaan toki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom