Mä en äkkiä saa päähäni tilannetta, jossa olisin pitänyt pikeepaitaa hyvännäköisenä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä en äkkiä saa päähäni tilannetta, jossa olisin pitänyt pikeepaitaa hyvännäköisenä.
Ymmärsinkö oikein? Eli tässä puhutaan puuvillaisesta kauluspaidasta, jossa on jonkinlainen ruutukuvio? Ajattomasta klassikosta, joka on löytynyt jokaisen aikuisen miehen vaatekaapista ainakin viimeisen 100 vuoden ajan? Paita, joka sopii moneen eri tilanteeseen ja tilaisuuteen, oli kyseessä sitten kuningas tai kadunmies?
Daniel Craigin päällä mikä tahansa vanha riepukin näyttää hyvältä.
No, makunsa kullakin.Juurikin niistä puhuin. Olen nähnyt niitä nuorisosta vanhuksiin, kaikkien päällä. Vanhuksille se sallittakoon, mut muiden ikäryhmien miehiä se kuosi ei kyllä _mielestäni_ pue. Jotenki vaan...ei. :D Yksivärinen kauluspaita sen sijaan...
Oonko mä missannut jotain. Eikös pikee-paita ole vaan t-paita jossa on kaulukset ja muutama nappi? Vai puhutaanko tässä nyt jostain ihan eri asiasta?
Jostain syystä moni mies ei tunnu tajuavan, että pikeepaita ei ole mikään kaapu. Sen pitää istua hyvin, muuten lopputulos on aika surullinen.
Mikä lienee tissivyö?
Paidat ja muut vaatteet tehdään nimenomaan keskivertomiehen mittoja silmälläpitäen. Auta armias jos oletkin pitkä, pätkä, laiha, läski, lihaksikas tai jotenkin muuten keskiarvosta poikkeava. Tietenkin esim. kauluspaitoja saa teetätettyä omien mittojen mukaan, mutta on sitten hieman kalliimpaa hupia.Ongelmahan yleensäkin kaikissa paidoissa on, että istuvan mallisia ei ole edes olemassa. Yleensä kiristää hartioista ja käsistä, ja alempaa on löysä teltta. Kai keskivertomies on sitten päärynänmallinen nykyisin..
Jep, mutta olisi mukava, jos normaaleissa kaupoissa olisi vaihtoehtoja vähänkin urheilullisemmille yksilöille. Keskivertomies on lihava, edes normaalivartaloisille ei vaatteet ole istuvia.Paidat ja muut vaatteet tehdään nimenomaan keskivertomiehen mittoja silmälläpitäen. Auta armias jos oletkin pitkä, pätkä, laiha, läski, lihaksikas tai jotenkin muuten keskiarvosta poikkeava. Tietenkin esim. kauluspaitoja saa teetätettyä omien mittojen mukaan, mutta on sitten hieman kalliimpaa hupia.
Tervetuloa todellisuuteen! Suomalaisista miehistä 60 prosenttia on ylipainoisia. Vaatetehtaat toki tekevät kansainvälisten mittojen mukaan, mutta ei se tilanne muualla Euroopassa (saatikka Pohjois-Amerikassa) ole niin paljoa parempi. Erityisesti puvuissa, kauluspaidoissa ja vastaavissa huomaa sen, että ne on mitoitettu sellaista pönäkkää keski-ikäistä bisnesmiestä silmälläpitäen.Jep, mutta olisi mukava, jos normaaleissa kaupoissa olisi vaihtoehtoja vähänkin urheilullisemmille yksilöille. Keskivertomies on lihava, edes normaalivartaloisille ei vaatteet ole istuvia.
Aika monelta merkiltä löytyy slim tai athletic fit paitoja, joissa ei vatsalle ole varattu sitä koripallo-osastoa.
Sitten resepti on tuo "athletic fit". Noi tuppaavat kyllä olemaan sellaisissa hinnoissa, että teettämällä mittojen mukaan säästää rahaa. Mun narut mahtuu CK slim fit paitoihin, joita olen ostellut Intiassa teetettyjen paitojen kavereiksi. Kapeahartiainen kropan malli kyllä jeesaa noihin mahtumisessa paljon.Slimeihin ei mahdu kädet, vaikka omatkaan ei mitkään hirveät tykit ole.
Mulla on ollut työkäytössä. Aika pirusti mukavampi ja käytännöllisempi pitkähihaiseen verrattuna, enkä kyllä näe varsinaisesti mitään ulkonäköongelmaakan, mutta käyttötarkoituksen ja tilanteen mukaan toki.Lyhythihaista kauluspaitaa en kyllä päälleni pukisi. Ne ei vaan koskaan näytä hyvältä.