Mielipide Jalkatreeniin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brfc
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
48
mitä mieltä te olette siitä että jalkoja treenaisi joka toinenpäivä sen puolivuotta mitä Tony Halme itse joskus treenasi ?

kuulostaa aika hard corelta

onko monikin tehnyt???

ja saa aika usein käydä salilla että saa muut lihakset kanssa läpi :)

Voihan niitä treenata vaikka monta kertaa päivässä, kunhan ne treenit sitten vaan on sen mukaisia.

Joka toista päivää en ole kokeillut, mut 3 kertaa viikossa kyllä. Hyvin, tai oikeastaan erinomaisesti, toimii. Ajattelin kohta ottaa kokeiluun 4x viikossa.

no onhan taas vastauksia tullu.

ilman kevyitä viikkoja kunnon treenejen tekeminen, vaikka sitten kuinka jaottelisi kerta annoksen kevyeksi ( jolloin se ei välttämättä ole enää kunnon treeniä ) puoli vuotta on siihen pitkä aika.

jos tuota alkaa tekemään on varmasti tärkeää kierrättää montaa eri liikettä ja niitä liikkeitä ei kannata treenissä olla kun pari. jaloille näitä liikkeitä kyllä riittää.

progression tuossa luulisi olevan melko hyvä olla mietitty huolella ja sen täytyisi toimia niin ettei koskaan itseä vedä piippuun. ilman sitä tuo voi mennä aika pitkäksi aikaa samoilla painoilla junnaamiseksi.

e: en tarkota habankorppu sua.

e2: kuten tuossa edellä sanottu niin minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa jos niitä kevyitä viikkoja pitäisi. itselläni onnistuisi ainakin vallan mainiosti, jos vaan motivaatio tommoseen jalkojen tekoon riittäs :D

Entäpä, jos treenaisi niitä jalkoja vaikka seuraavat puoli vuotta vaihdellen seuraavasti:
Jollain viikolla jalat kerran viikkoon, jollain toisella viikolla jalat kahdesti viikkoon ja jollain muulla viikolla jalkareenit kolmasti viikkoon. Näitä randomina. Ja joka treeniin sarjapituuksia vaihdellen, esim. 6-12, 12-15 ja hieman pitempiä, eli 20-30. Sitten vaan johonkin väliin kevyttäkin viikkoa, ettei unohdu.

Tulis sitä vaihtelua, näes.

Edit: Ja tietysti sarjamäärät pitää suhteuttaa kulloinkin kyseessä olevan viikon treenimääriin. Eli jos treenaa sillä viikolla kolmesti, niin tietenkin tehdään vähemmän sarjoja kerralla, eikä välttämättä mihinkään failureen asti ja sitten taas kun treenaa kerran viikkoon, voi tehdä enemmän ja rankempia sarjoja...

no ei antanu mun edit enää.

mutta, kuten tuossa edellä sanottu niin minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa jos niitä kevyitä viikkoja pitäisi. itselläni onnistuisi ainakin vallan mainiosti, jos vaan motivaatio tommoseen jalkojen tekoon riittäs :D

Sepsis sanoi:
Voihan niitä treenata vaikka monta kertaa päivässä, kunhan ne treenit sitten vaan on sen mukaisia.
Jos treenaa 2-4 kertaa viikossa niin siinä vaiheessa ei intesiteetti ole ihan kovinta eikä raudat. Mulla on yhden kovan treenin jälkeen jalat kaput ainenkin 2-4 päivää.

brfc sanoi:
mitä mieltä te olette siitä että jalkoja treenaisi joka toinenpäivä sen puolivuotta mitä Tony Halme itse joskus treenasi?

Riippuu ihan siitä mitä hakee ja miten hommat tekee. Mulla HST päällä 2-jakoisena, eli joka toinen päivä yläpää, joka toinen päivä alapää. Halmeen hommista en tiedä, mutta ei se varmaan ainakaan HST:llä tehnyt.

Joka tapauksessa jalkatreeni joka toinen päivä on aika kovaa, vaikka sarjoja onkin vähän. Viimeiset viikot on ihan tolkuttoman rankkoja.

brfc sanoi:
ja saa aika usein käydä salilla että saa muut lihakset kanssa läpi :)

Nimenomaan SAA:) Mikäs sen hauskempaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
NGV sanoi:
Jos treenaa 2-4 kertaa viikossa niin siinä vaiheessa ei intesiteetti ole ihan kovinta eikä raudat. Mulla on yhden kovan treenin jälkeen jalat kaput ainenkin 2-4 päivää.
äläs nyt ihan kokeilematta tyrmää. kummasti se kroppa sopeutuu niin monenlaisiin asioihin. esim. jto:n kyykky kolme kertaa viikossa ohjelman vetäneet ovat miltei poikkeuksetta saaneet tulosta aikaiseksi. ;)

edit. ketjun aloittajalle pari hyödyllistä linkkiä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=42779&highlight=kyykky+kolme+kertaa+viikossa

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20639&highlight=kyykky+kolme+kertaa+viikossa

NGV sanoi:

Esitän eriävän mielipiteeni asiasta. Intensiteetti = prosentuaalinen osuus maksimista, ja ihan hyvin voi pistää kovilla raudoilla ja kovalla intensiteetillä monta kertaa viikkoon, mutta volyymihän siinä luonnollisesti tippuu (per kerta, mutta ketä nyt yksittäiset treenit kiinnostakaan kun ajatellaan kokonaisvolyymiä isommalla aikavälillä). Esim. Bill Starrin ohjelmissa kyykkyä tulee 2x viikkoon kovaa ja kerran kevyesti + kova mave kerran viikossa. Sarjat on vitosia ja intensifikaatiovaiheessa kolmosia, eli on intensiteetti kyllä ihan kohallaan. :)

Soon just kivaa kun on toissapäivänä tehnyt tosi kovat 5x5 kyykyssä ja lähtee salille vetään samalla volyymillä kovat mavet ja kevyet kyykyt. Taas päivä lepoa ja 1x5 kovaa kyykkyä. :rock: :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom