mielialatreeni

Liittynyt
22.4.2002
Viestejä
810
Teettekö koskaan sellaisia mielialatreenejä? Eli olisi ollut tarkoitus ohjelman mukaan tehdä esim. ojentajat ja olkapäät niin tekeekin sitten mitä huvittaa eli mieleisimpiä liikkeitä.

Eilen sorruin siihen eli tein penkin, vinopenkin, dippilaitteen, kyykyn ja jalkaprässin. Taitaa tulla tänään välipäivä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuuh jos ei ole vetoa/inspiraatiota tehdä jotain lihasryhmää niin kyllä vaihden sen mielekkäämpään.
 
Ei, sillä se ei olisi mahdollista. Hyvä ku paikat ehtii palautua oikeisiin treenipäiviin mennessäkään.
 
Originally posted by naiskovis
Teettekö koskaan sellaisia mielialatreenejä? Eli olisi ollut tarkoitus ohjelman mukaan tehdä esim. ojentajat ja olkapäät niin tekeekin sitten mitä huvittaa eli mieleisimpiä liikkeitä.

Mä treenaan aina noin, mutta sillä erotuksella, että en tietenkään ikinä vaihda lihasryhmää, vaikkakin vaihdan liikkeet sen mukaan, miltä tuntuu.

Siis jos teen olkapäät ja ojentajat, niin vedän hatusta 2 liikettä olkapäille ja 2 liikettä ojentajille. Treeni pysyy mielekkäänä, eikä lihakset totu samoihin vanhoihin treenikaavoihin.
 
no sitten piettää välipäivän mun mielestä on turha hakata esim rintaa jos ei ole tuntumaa/mielenkiintoa kyseisenä päivänä.
kukin tekee miten parhaakseen tuntuu..
 
Mä teen neljästi viikossa penaa ja haukkariiki tulee tehtyä ehkä 2-3 kertaa viikossa! Mä tykkään kun mun HABAT on pumpissa ja näyttää isoilta! Maastavetoa ja kyykkyä en tee ku ne on niin epämukavii eikä kukaan kysy niistä nostettuja rautoja! PENA on tärkein. Eli kai mä sit teen mielialatreenii ku ei mun juurikaan tee mieli treenata kovaa. Ja dieetillekään en ala, kun se on niin TUSKAA!


p.s. ;)
 
Mä tykkään pitää kerran kuussa sellasen kevyen viikon, jolloin pumppailen kevyehköillä painoilla vähän mitä liikkeitä nyt mieleen juolahtaa, enkä tee yhtään sarjaa loppuun saakka. Pääkoppa lepää kivasti, kun ei tarvitse aamusta asti maha kuralla jännittää, että tuleeko se vitonen kyykystä ennätyspainoilla..
 
Re: Re: mielialatreeni

Originally posted by Tomi77


Mä treenaan aina noin, mutta sillä erotuksella, että en tietenkään ikinä vaihda lihasryhmää, vaikkakin vaihdan liikkeet sen mukaan, miltä tuntuu.

Siis jos teen olkapäät ja ojentajat, niin vedän hatusta 2 liikettä olkapäille ja 2 liikettä ojentajille. Treeni pysyy mielekkäänä, eikä lihakset totu samoihin vanhoihin treenikaavoihin.

Toi on just mun tyyli.
Musta tossa tyylissä on parasta se, ettei tuu sitä fiilistä et ko toi meni viime viikolla seittemän kertaa niin kyllä nyt pitäis mennä enemmän.
Ainut "ongelma" on tossa on se, ettei sarjat osu aina nappiin toistojen puolesta.
Mutta niin kauan kun kehitystä tulee paskaaks sillä on väliä.
Itte muutenkin tajunnut, että muuttujia on kumminkin niin vitusti, ettei mikään tieteellisen tarkka ohjelma kumminkaan sen ihmeellisempää kehitystä takaa.
 
Re: Re: Re: mielialatreeni

Originally posted by Dolph Lunkreeni


Toi on just mun tyyli.
Musta tossa tyylissä on parasta se, ettei tuu sitä fiilistä et ko toi meni viime viikolla seittemän kertaa niin kyllä nyt pitäis mennä enemmän.

Musta toi on huonoin puoli. Vaikea kehittyä.
 
Mä taas treenaan silleen, että teen 2 normaalia (kovaa) treeniviikkoa ja sit yhden viikon todella puhtaalla tekniikalla ja pienillä painoilla kevyeen pumppiin asti. Kun en tuolla "palauttavalla" viikolla käytä normaaleja painoja vaan noin 60 % normaali painoista, niin tulee ainakin itselle tunne, että mieli ja nivelet lepää vaikkakin lihaksiin kevyen pumpin otankin.
Palauttaa kohdallani päätä ja lihaksia eli voisin sanoa kai mielialatreeniksi?
 
Re: Re: mielialatreeni

Originally posted by Tomi77


Mä treenaan aina noin, mutta sillä erotuksella, että en tietenkään ikinä vaihda lihasryhmää, vaikkakin vaihdan liikkeet sen mukaan, miltä tuntuu.

Siis jos teen olkapäät ja ojentajat, niin vedän hatusta 2 liikettä olkapäille ja 2 liikettä ojentajille. Treeni pysyy mielekkäänä, eikä lihakset totu samoihin vanhoihin treenikaavoihin.


Tuntuis, että tossa olisi vaikea pitää minkäänlaista treenikirjaa ? Jos liikkeet vaihtuu joka kerta, niin miten siinä sit seuraat kehitystä painoissa / toistomäärissä ? :confused:
 
Välillä tulee vaihdettu esim. rinta+haukkari tai rinta+olkapäät vaikka selkä treeniin. Mutta jos mulla näitä muutoksia suunnitelmiin tulee johtuu se kyllä lähes aina siitä että nyt vuorossa oleva liharyhmä ei ole palautunut vielä kunnolla. Liikkeet revin hatusta, tuntuis todella vastenmieliseltä pakottaa itsensä tekeen jotain "pakkoliikeitä" jotka on kirjoitettu ohjelmaan 2kk sitten.
 
Mä teen myös noin joka neljännen kierron kevyesti, jolloin teen mitä liikkeitä huvittaa, kevyemmillä painoilla pumppaavasti ilman mitään supistuksia tai pysäytyksiä tms. Ja sarjat tosi vajaiksi.
Usein teen silloin enempi liikkeitä laitteissa tms helppoja liikkeitä ja keskityn vaan pumppaamiseen.
Monesti tosin kevyt treeni määrittää suunnan mun seuraaville koville treeneille ainakin pääliikkeiden osalta, jotka aina silloin vaihtuu. Muuten normaalitreenit noudattaa aina sen kolmisen rundia pitkälle samaa kaavaa, muttei välttämättä orjallisesti.

Just salilta ja ylpeänä itsestäni, onnistuin tekemään kevyen jalkatreenin. Yleensä se päätyy isoihin painoihin vaikka kuinka yrittäisi.
 
Re: Re: Re: mielialatreeni

Originally posted by juhata


Tuntuis, että tossa olisi vaikea pitää minkäänlaista treenikirjaa ? Jos liikkeet vaihtuu joka kerta, niin miten siinä sit seuraat kehitystä painoissa / toistomäärissä ? :confused:

En mä pidä mitään treenikirjaa. Tuntuma lihaksessa on mulle tärkein asia ja kaikki muu on epäolennaista :)

Kyllä se sama liike tulee aina parin, kolmen viikon välein sieltä uudestaan vastaan..
 
Originally posted by S225T
Mä teen myös noin joka neljännen kierron kevyesti, jolloin teen mitä liikkeitä huvittaa, kevyemmillä painoilla pumppaavasti ilman mitään supistuksia tai pysäytyksiä tms. Ja sarjat tosi vajaiksi.
Usein teen silloin enempi liikkeitä laitteissa tms helppoja liikkeitä ja keskityn vaan pumppaamiseen.
Monesti tosin kevyt treeni määrittää suunnan mun seuraaville koville treeneille ainakin pääliikkeiden osalta, jotka aina silloin vaihtuu. Muuten normaalitreenit noudattaa aina sen kolmisen rundia pitkälle samaa kaavaa, muttei välttämättä orjallisesti.

Just salilta ja ylpeänä itsestäni, onnistuin tekemään kevyen jalkatreenin. Yleensä se päätyy isoihin painoihin vaikka kuinka yrittäisi.

Noi kevyet treenit todellakin syö miestä rotan lailla! Vaikka tietää kuinka hyvää se kropalle tekee meinaa aina lipsahtaa!:D
 
Originally posted by S225T
Just salilta ja ylpeänä itsestäni, onnistuin tekemään kevyen jalkatreenin. Yleensä se päätyy isoihin painoihin vaikka kuinka yrittäisi.

Olin tuossa sunnuntaina tekevinäni sen kevyen viikon jalkatreenin; syviä kyykkyjä 3x10 puolentoista minuutin palautuksilla ilman mitään releitä (painot n. 65% max-ykkösestä) + ojennukset ja koukistukset päälle (15-20 toistoa, ei loppuun saakka). Tulos: nyt alkaa vähitellen olla jalat kivuttomat.
Eli olen huomannut mulla monesti käyvän niin, että ns. kevyen treenin jälkeen lihakset kipeytyvät enemmän kuin kovan treenin jälkeen. Ehkä kevyellä viikolla tulee sitten saatua parempi tuntuma itse lihakseen. Tai sitten se onkin liian kova ollakseen ns. kevyt treeni..
 
Re: Re: mielialatreeni

Originally posted by Tomi77
Siis jos teen olkapäät ja ojentajat, niin vedän hatusta 2 liikettä olkapäille ja 2 liikettä ojentajille. Treeni pysyy mielekkäänä, eikä lihakset totu samoihin vanhoihin treenikaavoihin.

Tämän tyylin kannattaja olen minäkin. Toki samoja liikkeitä tulee silti tehtyä peräkkäisinä kertoina, mutta en voi kuvitella, että jaksaisin noudattaa orjallisesti jotain tiettyä ohjelmaa. Hyvä tietää, että meitä on muitakin :)
 
Mutta sitten on myös niitä jotka jaksaa ! Esim. mulla on aina joku perusliikke mikä ei vaihdu mihinkään sen perioidin aikana. Ja perusliikkeiden tulokset kirjataan aina ylös.Sieltä on helpo katsoa miten toistot / rauta määrä on noussut ja niiden mukaan on helppo suunnitella seuraava treeni. meinaan en mä ainakaan aina muista millä rautamäärällä sitä tuli tehtyä viimekerran treeni.
 
Jep, heikkojen hommaa noi mielialatreenit ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom