Mielialan vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten teillä muilla mieliala vaikuttaa treenin onnistumiseen? Itselläni stressi, masennus, koulu- ja rahahuolet vaikuttaa heti negatiivisesti, eli treeni menee päin persettä... Tämä taas masentaa entisestään, ja oravanpyörä on valmis. Joskus taas treeni kulkee monta viikkoa hyvin, ja se kohottaa mielialaa.

Joskus on salille mennessä vähän paska fiilis, mutta kun pääsee alkuun niin jo unohtuu maiset murheet.
Joskus on jopa niin että mitä enempi vi**aa sitä paremmin treenit menee.
V-käyrän korkeus on siis suoraan verrannollinen testo-tasoihin, vai mitä?:)

Kyllä mieliala vaikuttaa pirusti treeniin. Joskus on vitut..nu niin paljon että ei edes ole tullu lähdettyä salille ja sitten v......taa viellä enemmän.
Nämä just mainitut perus asiat, raha,rakkaus,työ ovat tosi oleellisia jos aikoo treenata kunnolla.

Originally posted by andor
Hyvä päivä voi muuttua huonoksi treenin takia.
Huono päivä voi muuttua hyväksi treenin takia.

Hyvin filosofoitu! :kippis1: Niin joo sellainen lisäys vaan että jos kaikki menee oikein mielen mukaan niin silloin tulee yleensä huono treeni!

Ei oo ikinä vaikuttanut mieliala treeniin. Tietty jos fiilis on perseestä niin ei se siitä hyvänkään treenin ansiosta parane. Joskus paska fiilis saattaa jopa parantaa treeniä. Jos on tehny jotain tyhmää niin pistän itteni oikein kunnolla kärsimään (niin, että supistukset voi olla viimeisissä toistoissa niin kovia, että sattuu).

Mutta yleensä, kun menee salille niin murheet unohtuu. On meinaan sen verta tärkeetä tullu tästä hommasta. Nytkin oon koko viikonlopun istunu himassa ja suunitellu jokaisen sarjan mun maanantain selän raiskauksesta.:piis:

Originally posted by RedNeck
Joskus on salille mennessä vähän paska fiilis, mutta kun pääsee alkuun niin jo unohtuu maiset murheet.
Joskus on jopa niin että mitä enempi vi**aa sitä paremmin treenit menee.
V-käyrän korkeus on siis suoraan verrannollinen testo-tasoihin, vai mitä?:)

Mulla aivan sama juttu!! Yleensä jos vituttaa tulee lähdettyä salille vaikka ei reenipäivä oliskaan...tekee perkele vaikka aerobista niin kyllä se vitutukseen auttaa!!

Kyllä mielialalla on vaikutusta. Mulla on ollu ongelmia masennuksen ja bulimian kanssa niinkuin moni ircissä viihtyvä tietää :rolleyes: Noh,nyt alkaa olee homma voiton puolella ja tulosta alkaa heti syntymään. Olen huomannu että jos ketuttaa ja mieli on siellä mihin ei aurinko paista niin kannattaa löysätä reenistä pikkasen,tulee vaan pahempi mieli kun alkaa reenaa eikä saavuta mitään.

Kyllä, mulla vaikuttaa. Harvemmin kuitenkaan negatiivisesti. Tossa pari viikkoo sitten nostin oman penkkiennätykseni, jonka en olis ikinä uskonu nousevan. Tuli niin hyvä fiilis, että väänsin sitten siihen perään kaikissa muissakin liikkeissä 2-4 toistoo enemmän kun ennen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on niin paljon innostusta ja motivaatiota (aloittelija kun oon) ni vaikka päivä olis muuten iha perseestä ni salille lähen silti hymyssä suin. Ja yleensä reeni kulkee hyvin joten loppupäivä sitte onkin menny ihan hyvin. Pyrin muutenkin siihen etten anna paskan mielialan haitata reeniä. Reeniä täytyy vetää täysillä... Sillon on parasta unohtaa kaikki murheet ja keskittyä kasvamaan :D

Originally posted by tommih
Ei oo ikinä vaikuttanut mieliala treeniin. -- Joskus paska fiilis saattaa jopa parantaa treeniä.

Näkeekö kukaan muu tuossa pienoista ristiriitaa? :lol2:

Mutta asiaan. Itellä kyllä tuntuu tuo mieliala vaikuttavan jonkin verran. Tosin huono mieliala saattaa johtua myös siitä, että ei ole syönyt tai levännyt kunnolla, joten treeninkulku saattaa riippua sittenkin ihan ruumiillisista seikoista. Täysillä siltä yritetään painaa joka kerta. :thumbs:

En tiedä vaikuttaako mieliala suoranaisesti treeniin.. Kun hallille lähdetään, niin kyllä sinne treenaamaan mennään! Itseasiassa, kun mulla ei ikinä ole mitenkään huono mieliala treeneihin lähdettäessä, paisti, jos on vaikka riidellyt jonkun kanssa.
Väsymys sitten on asia erikseen, ja se kyllä näkyy treenissä, jos ei ole ehtinyt saada tarpeeksi unta edellis yönä. Mutta ei sekään niin suoranaisesti mielialaan heijasta, vaan itse harjoituksessa sitten huomaa tekevänsä pieniä virheitä, eikä suorituskyky ole ihan parasta mahdollista.

Kyllähän siihen mielialaan itseensä sitten vaikuttaa muutama asia siellä hallilla, mutta yleensä vain positiivisesti. :)

Fiilis vaikuttaa treenaamiseen ja päinvastoin.
Joskus ei tule lähdettyä salille kun fiilikset ovat
alhaalla..
Joskus taas salilla käynti parantaa fiilistä, useimmiten ainakin.
Sali voi silloin tällöin kuitenkin saada hieman ärtyneeksi ja väsyneeksi, jos treenin jälkeen ei saa heti safkaa tms.

Mutta yleinen suositus pieneen vitutukseen on kyllä, että treenaamaan vain!

Itselläni vaikuttaa hyvin harvoin mieliala treenaamiseen. Yleensä se on ollut se unen puute mikä sitten on vienyt motivaation tehdä sarjat loppuun asti. Tosin ne harvat kerrat jolloin mieliala on vaikuttanut treenaamiseen niin silloin on ollut kyllä karmea vi**tus päällänsä ja on tullut lähdettyä kesken treenaamisen poiskin salilta, mutta kuten aiemmin jo sanoin, onneksi tätä tapahtuu hyvin harvoin..

vinkkejä miten saada motivaatiota treeniin jos ei kiinnosta? pari kevyttä sarjaa kyykkyä reenin alkuun toimii minulla.

motivaatiota purkista? =P

Originally posted by tommy77
Miten teillä muilla mieliala vaikuttaa treenin onnistumiseen? Itselläni stressi, masennus, koulu- ja rahahuolet vaikuttaa heti negatiivisesti, eli treeni menee päin persettä... Tämä taas masentaa entisestään, ja oravanpyörä on valmis. Joskus taas treeni kulkee monta viikkoa hyvin, ja se kohottaa mielialaa.
Ei oikeastaan vaikuta. Jos tällaisia huolia on niin salilla ne yleensä unohtuu.:)

Meikäläisellä pääasiassa treeni vaikuttaa mielialaan. Mieliala ei mielestäni vaikuta paljoakaan treeniin. Treeniin vaikuttaa vain unenpuute ja syömättömyys. Paitsi jos on sattunut jotain masentavaa, ei treenikään kyllä oikein kulje...

Kerrankin töissä oli ollut oikein helvetillinen viikko, stressikäyrä oli vinkunu punaisella jo keskiviikosta asti. Tarkoitus käydä perjantaina ulkona nollaamassa tilanne, mutta ukko rupesi perumaan puheitaan ja alkoi jahkaamaan että mennäänkö vai eikö mennä ulos. Kyllästyin päätöksen odottamiseen ja painuin salille vaikka tarkoitus pitää vapaapäivä. Vetäisin oikein kunnon rääkin, sain ilmeisesti jotain lisähöystettä siitä jahkaamisen aiheuttamasta aggresta, ja kotiin tultua oli aivan mahtava olo. Sen jälkeen ei ketuttanut ollenkaan, ei ukko eikä kotona loikoilukaan.

Kun tuntuu että kaikki mättää ja stressaa, meikäläisellä ainakin auttaa kun käy väsyttämässä itsensä fyysisesti. Eipä ole kertaakaan vielä jäänyt huono mieli salittelun jälkeen. Aina ne raudat auttaa...

Tuossa jonkin aikaa sitten mietin itsekkin tätä, koska mieliala vaikuttaa mulla aivan liikaa treeneihin. Motivaatiosta ei ole puutetta, mutta jotenkin, kun asiat ovat "huonosti" niin ei treenitkään oikein luista..Sitten kun tohon päälle menee päivän ruokailut aivan honkiin ja unta tulee liian vähän, niin noidankehä onkin valmiina. Jotkut ovat sanoneet, että pitäis juoda kunnolla ja "nollata tilanne" mutta ei alkoholi mulla tuollaisia ongelmia mihinkään nollaa. Onneksi suunta näkyy nyt olevan taas ylöspäin pitkästä aikaa, katse sinne on ollut aina.

edit: tulipahan vuodatus, lol! :D

Eipä tuo mieliala tunnu vaikuttavan ollenkaan. Jos on huono päivä, niin siellä salilla saa kaikki agressiot purettua tankoon ja salin jälkeen yleensä mieliala on aika korkealla :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom