Mielenosoitus tekijänoikeuslaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kapone
  • Aloitettu Aloitettu
Ironista tässä on se, että lain perimmäinen tarkoitus oli hillitä musiikin laitonta jakamista verkossa.

Lain lopputulos tulee olemaan se, että jakaminen aika varmasti lisääntyy, koska levyjen hinta-laatu-suhde laskee jo pakkasen puolelle. Nuoret ymmärtävät kuitenkin sen verran, että tajuavat jättää loputkin levyt kauppaan. 35-vuotiaat ja sitä vanhemmat ovat jo niin tyhmiä, että heille kelpaa mikä tahansa mitä auktoriteetit käskee. Oli se sitten vaikka musiikki, josta ei voi ottaa varmuuskopiota eikä se toimi tietokoneessa, autossa eikä dvd-soittimessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lakiahan on vastustanut eniten alle 35 vuotiaat korkeakoulutettu/Teknisesti valveutunut porukka. Karpelalle ja kumppaneille voi olla tietysti yllätys, että tuo porukka ei enää kaipaa suomi-subeja yms leffoihinsa, ja mitä enemmän porukalla on koulutusta ja kielitaitoa, sitä hankalampi niitä on kusettaa.

Muistaakseni tuo on jossain armeijan raporteissakin huomioitu, että nykysolttua on paljon vaikeampi heittää tykinruoaksi kuin 50-60 luvun heikosti koulutettua mosuria. Noille on myös levy-yhtiöiden paljon nannempaa myydä paskaa, kun ne ei paremmasta tiedä, eikä tietoteknistä ymmärrystä ole.

lej sanoi:
Ironista tässä on se, että lain perimmäinen tarkoitus oli hillitä musiikin laitonta jakamista verkossa.
Niinhän jotkut väittävät. Lain perimmäinen tarkoitus oli myydä sama musa samalle asiakkaalle moneen kertaan, kiertämällä tämä kohta laista. Kopiointisuoja laillisesti ostetulla levyllä haittaa ainoastaan sitä jolla on se laillisesti ostettu levy.

grimJester sanoi:
Niinhän jotkut väittävät. Lain perimmäinen tarkoitus oli myydä sama musa samalle asiakkaalle moneen kertaan, kiertämällä tämä kohta laista. Kopiointisuoja laillisesti ostetulla levyllä haittaa ainoastaan sitä jolla on se laillisesti ostettu levy.
Viitasinkin siihen, että lain laatijoiden mielissä oli jakamisen estäminen. Sen olen jo moneen kertaan itsekin sanonut, että teollisuuden tavoitteena on musiikin täydellinen lisenssimyynnin aloittaminen. Maksu joka formaatista. Noiden firmojen unelmahan olisi se, että maksat jokaisesta kuuntelukerrastakin erikseen.

lej sanoi:
Viitasinkin siihen, että lain laatijoiden mielissä oli jakamisen estäminen.
Juu, ymmärsin kyllä. Pointtini tuolla "Niinhän jotkut väittävät" oli etten usko että lain laatijoillakaan oikeasti ollut jakamisen estämistä mielessä muuten kun tekosyynä.

Muuten olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Eugen sanoi:
-klip-

Eli teenkö väärin vai oikein?

p.s. kaikille vasikoille terveisiä kuuden jalan syvyyteen

Mä teen itseasiassa ihan samalla tavalla, mutta leffojen kohdalla. Musiikkia tulee ostettua tosi vähän kun kuuntelenkin sitä tosi vähän jos radiota ei lasketa. Ja tämän lain jälkeen ostan 100% varmasti vielä vähemmän. Vittuakos mä ostan levyäkään jos en voi sitä kuunnella autossa, tietokoneelta ja mp3-soittimelta. En muista koska viimeksi olisi cd-soitin edes virta päällä ollut.

Kulttuuriministeri Karpela osti piraatin
http://www.dotkommuuni.com/olenrikollinen

Miten vähän Karpela on matkustellut maailmalla, että ei nyt tajua noin yksinkertaista juttua??? Kai noita Pradan ja muitten laukkuja myydään joka kadunkulmassa ulkomailla sellaisella hinnalla, että idioottikin tajuaa että ne ei ole aitoja. Luulisi ministerin ymmärtävän kävelevän Pradan liikkeeseen ja ostavan laukkunsa sieltä, rahasta kun ei jää kiinni. Mutta kun ei. Tyylitajua ei saa rahalla.

Miten minä voin noudattaa uutta tekijänoikeuslakia, kun kulttuuriministerilläkään ei erota aitoa väärästä?

Päätä vadille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom