Mielen treenaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siis urheilupsykologiasta kokemuksia, onko kukaan käyttänyt "psykologian"/mielen keinoja osana treenausta? Ja muitakin aiheeseen liittyviä kokemuksia olisi kiva kuulla!

Aihe kiinnostaa, mutta haulla ei tullut vastauksia! :)

Rentoutumisharjotuksia on tullut käytettyä. Aivan loistavia mielestäni. Hankala sanoo mikä siinä niin hyvää on, mut rentoutumisharjotuksen jälkeen on semmone olo et ois 110% suorituskyky.

-Ronin- sanoi:
Rentoutumisharjotuksia on tullut käytettyä. Aivan loistavia mielestäni. Hankala sanoo mikä siinä niin hyvää on, mut rentoutumisharjotuksen jälkeen on semmone olo et ois 110% suorituskyky.
Voisitko kertoa jonkun tällaisen harjoituksen?

AK_ sanoi:
Voisitko kertoa jonkun tällaisen harjoituksen?

Tosi hankala selittää. Mut siihen liittyy venyttelyä (joogaliikkeitä), oikeanlainen hengittely ja äärimmäisen tärkeenä avoin mieli. Kun sitä on mulle teetetty niin se on ollu myös aika raskas henkisesti. Saattaa kyllä johtua paljon ihmisestä, miten se vaikuttaa.

En oo ennen sitä ensimmäistä harjotustani suhtautunu kovinkaan uskovasti nuihin henkisen puolen juttuihin mut nykyään i'm a believer.

En sitten tiedä meneekö ohi aiheesta, mutta itse pyrin aina ennen suoritusta nostattamaan sisälläni vihaa kanssa kilpailijoitani vastaan.

Tällä tavalla unohdan esimerkiksi kivun tunteen ja saan hieman lisää voimia, viimiseen asti.
Saattaa näyttää hullulta ulospäin, mutta se toimii.
Saattaa myös olla, että meni teidän mielestänne ihan Hasselhoffiksi.

AM sanoi:
En sitten tiedä meneekö ohi aiheesta, mutta itse pyrin aina ennen suoritusta nostattamaan sisälläni vihaa kanssa kilpailijoitani vastaan.

Tällä tavalla unohdan esimerkiksi kivun tunteen ja saan hieman lisää voimia, viimiseen asti.

Kyllä erittäin hyvä keino nostaa motivaatiota. Toimii ainakin minulla.:thumbs:

kirjoitin aiheesta artikkelin saken sivuille viime vuonna. käypäs katsomassa. linkkiä en saa laittaa, mutta 3w ja voimaharjoittelu ja netissä ollaan. sieltä artikkeli "Apuvälineitä tekniikkaharjoitteluun ja keskittymiseen"

jto sanoi:
kirjoitin aiheesta artikkelin saken sivuille viime vuonna. käypäs katsomassa. linkkiä en saa laittaa, mutta 3w ja voimaharjoittelu ja netissä ollaan. sieltä artikkeli "Apuvälineitä tekniikkaharjoitteluun ja keskittymiseen"

Eipä löydy. Pistin googleen tuon artikkelin nimen ja sillä löytyy joku painonnostosivu. Saken foorumilla toisaalta ei ole mitään treenaukseen liittyvää matskua ollenkaan.

Vai enkö vain osaa...? :nolo:

et ossaa. etusivu auki. ylähällä "artikkelit" ja vaikka mun nimellä (juha olli). tällä hetkellä löytyy kaks juttua, pian neljä.
:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
NLP toimii urheilussa todella hyvin. Mielikuvaharjoittelu.

jto sanoi:
tällä hetkellä löytyy kaks juttua, pian neljä.
Koskas tulee 2 lisää? mikä aiheena tällä kertaa? Oon ne pari käyny lukemassa ja hyvin asiallista ja mieluisaa luettavaa oli. Sähän voisit vaikka kirjottaa jonkun salidyykkarin käsikirjan :D . (Ellet jo oo?)

Itte oon joskus kovasti yrittäny opetella kyykkäämään ja funtsinu paljo ja käyny mielessä läpi sitä suoritusta. No siinä kävi niin, että opettelin sen päin p... ja nyt se tekniikka on niin syväl(l/t)ä ytimissä, ettei se enää miksikään muutu :D

Mielen treenaus..siinäpä onkin laaja aihe.
Jos miettii vaikka (Aikidon kehittäjän) Morihei Ueshiban aikoinaan tekemiä juttuja, niin voi olla aika ällikällä lyöty..

jarze sanoi:
Koskas tulee 2 lisää? mikä aiheena tällä kertaa? Oon ne pari käyny lukemassa ja hyvin asiallista ja mieluisaa luettavaa oli. Sähän voisit vaikka kirjottaa jonkun salidyykkarin käsikirjan :D . (Ellet jo oo?)

Itte oon joskus kovasti yrittäny opetella kyykkäämään ja funtsinu paljo ja käyny mielessä läpi sitä suoritusta. No siinä kävi niin, että opettelin sen päin p... ja nyt se tekniikka on niin syväl(l/t)ä ytimissä, ettei se enää miksikään muutu :D

Nyt olisi tärkeää, että näkisit oman suorituksesi videolta, silloin hahmotat paremmin, sen tekniikkavirheen kuin itse suorittaessa.
Myöskin oikeanlainen tekniikka olisi hyvä "nähdä". Tällöin saat juuri mielen mukaan kehiin(mitä teen väärin, mitä oikein...)
Lisäksi joku joka osaa neuvvoa hyvin, sillä monesti tekniikka opettelussa on suuria yksittäisiä eroja sen suhteen, että kuinka kukin käsittää asian.
Mutta mikäli tekniikka on jo pielessä, niin tuo videohomma on sellainen, jota suosittelen:thumbs:

AM sanoi:

Käytän täysin samaa "menetelmää" on toiminut jo vuosia.
Pari kaveria pelaa SM-liigaa salibandyssä ja ovat ottaneet harjoitteluun mukaan nuita mielikuva ja rentoutusharjoituksia. Taso on noussut mukavasti kun henkinen kantti on entisestään lujentunut, molemmat ovat nyt maajoukkueessa(ja kovasti väittävät, että juuri ko.asioilla on ollut se suurin merkitys)
.
Olenkin ajatellut, että koetan itsekin nuita heidän käyttämiä juttuja, mutta toistaiseksi tuo "vihanpito" on riittänyt;)
Tosin en ajattele kanssakilpailijoita(kun en enää kilpaile) vaan vihamiehiä, ihmisiä jotka ovat olleet, ytai ovat mulle epäkohteliaita yms.

lähetin ne sakelle viime viikolla. webmasterista riippuu, koska ne tulee sivuille. aiheina maksimivoima peruskaudella ja volyymiharjoittelu. jälkimmäinen pohjaa aikalailla täälläkin paljon esittelemääni 3*4->6*6 tms. progressioihin. päätin kirjottaa siitä jutun, kun siitä kysellään niin paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom