Miehen/naisen pituus

Jos kuuluu pituuden ääripäihin, niin jokin defenssimekanismi helposti naksahtaa päälle. Tietysti muiden ihmisten kommentit vaikuttaa käyttäytymiseen pidemmän päälle. Jos ei niistä välitä, vaikuttaa heti ylimieliseltä. Koko voi olla jopa sellainen asia, että esim todella lyhyt voi alkaa pitämään ääntä huomattavan paljon. :D

"Ei se koko, vaan miten sitä käyttäytyy..." :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
24-vuotias mies ja huimat 163cm pitutta; sen 10cm ottaisin ihan mielellään vastaan ja olisin huomattavasti tyytyväisempi. Ihan normaaliin tahtiin olen kasvanut ja aina olen ollut ikäisiäni lyhyempi. Ala- ja yläasteella aiheesta luonnollisesti kiusattiin ja kyllä tuon tiedostaa vieläkin jollain tavalla alitajunnassa. Iän myötä sitä kuitenkin oppii elämään asian kanssa ja ei loukkaannu niin paljoa muiden kommenteista.

Kuntosali ja siitä johtuvat muutokset kehossa ovat pönkittäneet itsetuntoa, mutta välillä huomaan olevani melko kriittinen itselleni. Pitemmän naisen kanssa oleminen ei periaatteessa itseä häiritse, mutta jotenkin automaattisesti ajattelen miten nainen suhtautuu tilanteeseen ja muiden ihmisten mielipiteisiin. Lyhyen(kirjaimellisesti :D) elämäni aikana olen huomannut itsestäni kuinka paljon ulkopuolisten ihmisten mielipiteet vaikuttavat omiin valintoihini/elämääni. Kokojan enemmän ja enemmän yritän olla kiinnittämättä huomiota muiden mielipiteisiin, mutta kyllä niihin tulee vielä jotenkin reagoitua.

Pituuden puolesta mua ei häiritse mitä muut ajattelee musta, kun kuitenkin itse ja kaverini tietää mitä olen ja mitä en. Ihmissuhdeasioissa tästä pituudesta ei kovin häävisti apua ole, turhankin usein kuulee kommenttia pituudesta. Kuiskitaan kaverille: "Ompa tuo lyhyt lyhyt!" tai sitten muuten vaan katsellaan nenän vartta pitkin. Pitäköön tunkkinsa, mä en yleensä jaksa tuhlata energiaa tollasiin ihmisiin, mutta kyllä tälläset tilanteet kuitenkin tiedostaa. Eihän tää mikään ylivertaisen paha homma oo, mutta toisinaan osaa vituttaa. En suosittele kokeiltavaksi.

Summa summarum: naisen lyhyydestä ei mielestäni ole niinkään haittaa, mutta yleisen käsityksen mukaan miehen oletetaan olevan se pitempi/isompi, joten voitte kuvitella minkälaista on olla tooodella lyhyt mies. :)

Huh, hyvin sekavaa tekstiä, mutta tulipas avauduttua... :)

24-vuotias mies ja huimat 163cm pitutta; sen 10cm ottaisin ihan mielellään vastaan ja olisin huomattavasti tyytyväisempi.

Nauroin tolle pituudelle 10s ja sitten tajusin etten ookkaa ylittäny 170cm:ää, vaan oonkin 168cm :D (Alkupäätä luettuani ajattelin olevani 173, syystä tai toisesta)

Vaikka kuinka tätä yrittää vääntää, niin kyllä se nyt vaan on niin, että suurin osa ihmisistä haluaa olla pitkiä. Tai ainakin kohtuullisen pituisia, miehet 175cm ->

Ja kuten täällä on muutkin sanoneet, niin ei lyhyitä miehiä oikein voi ottaa todesta. En nyt tarkoita sitä, että he ovat jotenkin vähempiarvoisia. Mutta kyllä pitkä mies on paljon auktoriteettisempi kuin lyhyt. Ja jotenkin mieluummin uskoo sen pitkän miehen mielipidettä, kuin sen "pikkumiehen". Varmasti nyt monen näytön takana nousee savua korvista, mutta tämä nyt vain on todellisuus. Jos yrittää sanoa, että "persoonahan se ratkaisee, ei pituudella ole väliä", niin silloin kyllä harrastetaan aika kovaa itsepetosta.

Ihan sama asia on läskit ja rumat ihmiset. Kadulla jonki umpiruman läskin nähdessään suurin osa miettii itsekseen: "hah, läski ja ruma, hah..." Ja läskit ja rumat sitten selittää, että heidän ulkonäkönsä on ainoastaan muille ongelma, he itse ovat tyytyväisiä, ja sisin on se mikä ratkaisee. Niin, ehkä jossain utopiassa. Läskithän haluavat pysyä läskeinä, rumat rumina, ja lyhyet lyhyinä. Just joo.

Tietty on sitten ihmisiä, joilla on sen verran hyvä itsetunto, että hyväksyvät itsensä ja muut sellaisina kuin he ovat. He ovat kuitenkin vähemmistö. Propsit niille vaan. Ja jos rumalle itseensä tyytyväiselle ihmiselle sanoo, että jos olisi mahdollisuus olla kaunis, niin suostuisiko hän. Hmm... "No en! Sisin on se mikä ratkaisee, mitä väliä vaikka mun korvat näyttää siltä kuin ne yrittäis ottaa pesäpalloa kiinni! Oon tyytyväinen."

Joo...

Ite oon 174 cm pitkä, enkä varmaan tästä pahemmin kasvakkaan muutakuin korkeintaan jonkun sentin jos sitäkään.
Eikä kyllä haittaa ollenkaan vaikka moni onkin mua pitempi.
Sitten kun rupee ihmisiä katsomaan niin kyllä moni on paljon lyhyempikin.

Sinänsä hassua kun monet aina rinnastaa lyhyet rumiin ja läskeihin.
Ja tuo että lyhyitä miehiä ei voi ottaa todesta kuulostaa minusta vähintäänkin oudolta. Omalla kohdallani, täysin ilman itsepetosta se ulosannin laatu ratkaisee, eikä kyllä pituus vaikuta mielipiteeseeni pätkääkään. Toivon todella että suurinosa ihmisistä ei todellakaan ole noin yksioikoisia.

Vaikka kuinka tätä yrittää vääntää, niin kyllä se nyt vaan on niin, että suurin osa ihmisistä haluaa olla pitkiä.

Ihan oikeassa olet, varmasti suurin osa haluaa muuttaa itsestään jotain. Ja jos pituutta halutaan muuttaa johonkin suuntaan niin se on useimmiten varmaan ylöspäin. Ihan samalla analogialla voidaan perustaa ketjut komeudelle/kauneudelle, lihaksikkuudelle, älykkyydelle, tissien/munan koolle, varallisuudelle, jne.

Mut siis mitä sitten? Todella huvittavaa tuo inttäminen ja ihmisen pituuden merkityksen korostaminen pitkien ihmisten puolelta. Kun ei se pituus yksistään ratkaise yhtään mitään minkään sellaisen asian suhteen, mikä on elämässä oikeasti tärkeää. Siitä voi olla apua joissakin asioissa, mutta lopputulos on monien asioiden summa. Ja vastaavasti jos taas jollekin, esim. naiselle, se miehen pituus on tärkeä juttu niin en ymmärrä lyhyiden miesten valitusta sen suhteen, kun se naiselle on niin tärkeää. Kun eihän täällä kuitenkaan tarvitse kaikkien kanssa pariutua eikä itsetunnon pitäisi siitä murentua, jos ei kaikille kelpaa.

Tulipas mieleeni. Onkos pitkät (mahdollisesti myös muuutenkin näyttävät) naiset huomannu minkään näköstä haittapuolta pituudesta työelämässä, esim. niin että on tuntunut, että joku duunipaikka on jäänyt saamatta kun asiasta päättävä tyyppi on ollut joku itsetunto-ongelmista kärsivä "hukkapätkä miehenpuolikas"?

Toki vastaavasti vois käydä myös pitkälle/isolle miehelle - silloinkin tosin vastapuolena olisi pakko olla pieni mies, koska minkä tahansa kokoinen nainenhan kuolaa pitkää miestä varauksetta. ;)

Ja kuten täällä on muutkin sanoneet, niin ei lyhyitä miehiä oikein voi ottaa todesta. En nyt tarkoita sitä, että he ovat jotenkin vähempiarvoisia. Mutta kyllä pitkä mies on paljon auktoriteettisempi kuin lyhyt. Ja jotenkin mieluummin uskoo sen pitkän miehen mielipidettä, kuin sen "pikkumiehen". Varmasti nyt monen näytön takana nousee savua korvista, mutta tämä nyt vain on todellisuus. Jos yrittää sanoa, että "persoonahan se ratkaisee, ei pituudella ole väliä", niin silloin kyllä harrastetaan aika kovaa itsepetosta.

Ihan sama asia on läskit ja rumat ihmiset. Kadulla jonki umpiruman läskin nähdessään suurin osa miettii itsekseen: "hah, läski ja ruma, hah..." Ja läskit ja rumat sitten selittää, että heidän ulkonäkönsä on ainoastaan muille ongelma, he itse ovat tyytyväisiä, ja sisin on se mikä ratkaisee. Niin, ehkä jossain utopiassa. Läskithän haluavat pysyä läskeinä, rumat rumina, ja lyhyet lyhyinä. Just joo.

Tietty on sitten ihmisiä, joilla on sen verran hyvä itsetunto, että hyväksyvät itsensä ja muut sellaisina kuin he ovat. He ovat kuitenkin vähemmistö. Propsit niille vaan. Ja jos rumalle itseensä tyytyväiselle ihmiselle sanoo, että jos olisi mahdollisuus olla kaunis, niin suostuisiko hän. Hmm... "No en! Sisin on se mikä ratkaisee, mitä väliä vaikka mun korvat näyttää siltä kuin ne yrittäis ottaa pesäpalloa kiinni! Oon tyytyväinen."

Joo...

Ihan hyviä pointteja, voisin silti kyseenalaistaa pari asiaa.
Oletko ajatellut, että ehkäpä tuo "pitkä mies on paljon auktorisempi mitä lyhyt" on vain sun todellisuus ja muiden, jotka näin ajattelevat.. eikä todellakaan kaikkien. Ei voi sanoa, että on vain yksi ainoa totuus, koska näin ei todellakaan ole.. ihan sama kuin joku väittäisi, että mun mielipide ei pidä paikkaansa. Itsepetosta.. nyt kannattaisi myös miettiä asiaa mitä on itsepetosta on siinä, jos ajattelee toisin?

Miksi läski ja ruma verrastetaan lyhyeen ihmiseen, eikä se yhtälailla voisi olla pitkä ihminen? Ja pitkät pitkinä? Just joo.

Aikamoista, jos suurin osa ihmisistä ajattelee läskeistä, että hah onpa läski ja ruma! no Huhheijaa.. mä luulen, että suurin osa ei todellakaan ole noin pinnallisia, miksi suurin osa esim. suomalaisista ajattelisi toisistaan noin, koska suomi on muistaakseni maailman toiseksi lihavinta kansaa, silloinhan moni samalla pilkkaisi käytöksellään periaatteessa myös itseänsä..

En ymmärrä tuota kommenttia monilta, että monet vain sanovat hyväksyvänsä itsensä sellaisena kuin on. Hei mitä jos tämä olisikin totta, eikä vain sanontaa?!! Tottakai jokaisella on jotain, mitä ehkä haluaisi itsessään muuttaa, mutta ei niin merkittäviä seikkoja etteikö voisi sanoa olevansa suht tyytyväinen..mikä siinä voi olla niin vaikeaa uskoa. :rolleyes:

Huh. Mietityttää voiko se pituus olla ihan oikeasti niin iso asia, että jos vastaan kävelis 2cm liian pitkä amazoni niin ei hommasta ei tule mitään vaikka kyseessä olisi upean näköinen, mahtava tyyppi jonka kanssa vielä persoonat natsaa yksiin :)

Itselle pituus, hiustenväri tai korvalehden koko tai mikä tahansa tuollainen yksittäinen piirre on aika samantekevä, kunhan paketissa on jotain mikä sytyttää ja homma toimii noin kokonaisuutena.

Edittiä: No ok. Jos esim. löytyis suth normikokoinen muija jolla on 49 mono niin voishan se olla suht koomista :D

Samaa mieltä. Ehkei niinkään kantsis pohtia sitä, mitä pitkät kelaa pätkistä ja päinvastoin, vaan kantaa ne omat senttimetrit tyytyväisenä siihen, mitä on. Elämässä on kuitenkin niin paljon muuta sellaista, joka menee ulkonäköasioiden ohi. Pituutta voi huijata ylös/alaspäin, mutta mitä se auttaa, jos itsetunto on edelleen se sama. Siinä huijaa itseään.

En katso lyhyttä miestä alakanttiin enkä palvo pitkiä miehiä. Muiden naisten pituus on ihan sama, koska en ole suuntautunut naisiin. Ihmisillä on kyllä taipumus vertailla itseään muihin, ehkä se on jotain oman markkina-arvonsa kelailua tms.
Plösöys yms. on aika yhdentekeviä sen suhteen miten kemiat pelaa ihmisten kesken. Ihmisen asenne ratkaisee. Ihan sama kuinka pitkä ja lihaksikas on, jos muuten on itsekästä ja ylinarsistista lajiketta. Kuka sellaista jaksaa?
BTW, noi yleistykset pitkät/pätkät on vaarallisia, sillä siinä saattaa kävellä onnensa ohi. Ja onnihan suosii rohkeaa... :thumbs:

Heh kaveri kertoi tuossa joku aika sitten, että oli kävellyt kihlattunsa kanssa CM:ssa kun joku pikku poika oli katsonut heitä silmät tapillaan (Kaveri 167cm pitkä ja emäntänsä n.175cm?). Poika oli nykinyt äitiään hihasta ja sanonut kovaan ääneen "Äiti, Äiti kato! Onpa tuo täti paljon pitempi kuin tuo setä" :D Niinhän se on, että lasten suusta sen totuuden kuulee...vaikka olisikin itsestään selvyys :)

Heh kaveri kertoi tuossa joku aika sitten, että oli kävellyt kihlattunsa kanssa CM:ssa kun joku pikku poika oli katsonut heitä silmät tapillaan (Kaveri 167cm pitkä ja emäntänsä n.175cm?). Poika oli nykinyt äitiään hihasta ja sanonut kovaan ääneen "Äiti, Äiti kato! Onpa tuo täti paljon pitempi kuin tuo setä" :D Niinhän se on, että lasten suusta sen totuuden kuulee...vaikka olisikin itsestään selvyys :)

Juu, tuossa huomaa kuinka primitiivireaktio kyseinen asia on ja tätä ketjua selatessa huomaa, kuinka hitaasti ihmisen henkinen kehitys aikuiseksi loppupelissä tapahtuukaan ;)

Lapsen suusta kuulee totuuden, mutta siltikin vain sen yhden lapsen totuuden :rolleyes:

Itse olen 190cm pitkä about ja olen kokenut pituudesta olevan vain hyötyä. Pitkät rokkaa ja ovat muutenkin parempia ihmisiä, mutta tämä nyt oli vain yhden ihmisen totuus. Harvemmin sitä kuulee pitkän haluavan olla lyhyempi(pois luetaan ääripää) kuin lyhyen pitkä.

Jos pitäisi valita 190cm ja 160cm pitkistä MIEHISTÄ se uskottavampi jne yms blaa blaa laa laa, niin kyllä 190cm korjaisi potin,jos kummatkin olisi varustettu muuten saman laisilla ominaisuuksilla keskenään. ;)

Aika hauska threadi. Pitkät rokkaa!!! whohohohooh. Ihmisiä on hieno katsoa alaspäin, ei käy niskoihinkaan.

meitsin entinen maikka (mies) oli about tasan 150cm pitkä :D kun se paasas ja yritti karjua ni aina vaan lähinnä nauratti ei voi mitää

Aika monesti tässäkin tredissä pitkä on ilmaissut halunsa olevansa hiukan lyhyempi. ;)

(Kyykkäisin mieluummin 250 kiloa puhtaasti, kuin oisin pidempi) Mitäs tuohon sanot WE.

Aika monesti tässäkin tredissä pitkä on ilmaissut halunsa olevansa hiukan lyhyempi. ;)

(Kyykkäisin mieluummin 250 kiloa puhtaasti, kuin oisin pidempi) Mitäs tuohon sanot WE.

MinäIte sanoi:
Harvemmin sitä kuulee pitkän haluavan olla lyhyempi(pois luetaan ääripää) kuin lyhyen pitkä

Tokihan meitä on joka junaan , ja kuten huomata saattaa ollaan pakkotoisto.comilla, jossa niin kovin moni tavoittelee sitä ultimateHC biitsikroppaa, jonka saavuttamiseen kääpiöillä ei mene kuin se hetki, joten lyhyt varsi on varmasti paras tähän tapaukseen. ;)

Ja toisekseen, tää on mun totuus, mä pidän sen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom