Miehen/naisen pituus

Itse pidän lyhyyttäni etuna ja hyvänä puolenani, olen söpö ja suloinen, saan helposti huijattua miehet (ja naisetkin) tekemään juuri kuin haluan. Olen myös lähes lihaksikas ja melkein vahva. En silti tunne tarvetta olla "ylpeä" näistä, ne nyt sattuu olemaan minun ominaisuuksia. Itselleni jonkin vertainen lihaksikkuus ja sopivan iso rasvaprossa on hyvä puoli, joku tikkulaiha taas voi pitää laihuuttaan hyvänä puolenaan. Ei nuo nyt niin yksiselitteisiä asioita ole :)

Tuo toitottelu oli esimerkki live-elämästä, ja kyllä sitä tässäkin threadissa on esiintynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se kuinka paljon ihannenainen painaa, ei ole miehille mitenkään erityisen tärkeää, sen sijaan liian pitkä ei saa olla - vain 20 prosenttia miehistä suostuisi seurustelemaan yli 183 senttiä pitkän naisen kanssa.

- Vaikka vanha sanonta "herrasmiehet pitävät blondeista" osoittautuikin kyselyssä oikeaksi, on mielenkiintoista huomata, että tässä laihuutta ihannoivassa maailmassa miehille naisen painoa tärkeämpi ominaisuus on pituus ja että laihan naisen sijaan miehet pitävät enemmän keski- tai normaalikokoisista naisista, David Brown totesi.

http://www.mtv3.fi/helmi/ihmissuhteet/artikkeli.shtml/623063?uusimmat_ihmissuhteet

Ite oon 176 tai jotain ja haluaisin olla pidempi, mutta minkäs teet. Pituutta tuskin enää tulee lisää eli pitää vaan tyyty kasvattamaan egoa.

Itse olen 187cm ja mielelläni olisin yli 190cm. Kuitenkin ihan ok pituus. Monesti on tullut todettua, että nämä 165cm bodarit voivat näyttää kuvissa isoilta mutta sitten kadulla ovat kuin pikku poikia esim. jonkun koripalloilijan rinnalla. Se onko tällä sitten mitään väliä on toinen juttu.

Itse pidän lyhyyttäni etuna ja hyvänä puolenani, olen söpö ja suloinen, saan helposti huijattua miehet (ja naisetkin) tekemään juuri kuin haluan. Olen myös lähes lihaksikas ja melkein vahva. En silti tunne tarvetta olla "ylpeä" näistä, ne nyt sattuu olemaan minun ominaisuuksia. Itselleni jonkin vertainen lihaksikkuus ja sopivan iso rasvaprossa on hyvä puoli, joku tikkulaiha taas voi pitää laihuuttaan hyvänä puolenaan. Ei nuo nyt niin yksiselitteisiä asioita ole :)

Tuo toitottelu oli esimerkki live-elämästä, ja kyllä sitä tässäkin threadissa on esiintynyt.

Ehkä et koe tarvetta olla ylpeä siitä että olet lyhyt, söpö, suloinen, saat helposti huijattua miehiä ja naisia tekemään mitä haluat, etkä siitäkään että olet lähes lihaksikas ja melkein vahva. Ja ne ehkä ovat "vain" ominaisuuksiasi. Mutta varmasti olet jostain muusta ylpeä? Ainakin niistä mistä olet maininnut Pakkiksella, kuten hyvät arvosanat koulussa ja tutkinnon/uran hankkiminen, itsekurisi olla ostamatta sipsejä vaikka mieli tekisi, se että saat nostettua yli oman painosi penkistä, vanhemmistasi jne.

Ihmisillä on erilaisia syitä olla ylpeitä, ja ne syyt ovat sitten yksilöllisiä mistä kukakin sitä ylpeyttä tuntee... Toisilla pituus, lihakset tai jokin muu ominaisuus, toisilla taas kouluarvosanat, penkkipainot jne ;) Miksi pituudesta ylpeyden kokeminen olisi jollain tapaa vähemmän arvokasta kuin ne mistä sinä olet ylpeä? Ja siis, ongelmiahan oli välittömästi jos jostain sanoo rehellisesti olevansa ylpeä?

En kyllä missään vaiheessa sanonut, että KAIKKI ajattelevat samalla tavalla. Iso osa kyllä. Se nyt vaan on niin. Turha sitä on kieltämien.

Ja elämässä on aina vastakohdat. Ja toinen niistä on se parempi, toinen huonompi. Ei kukaan varmastikaan halua olla se negatiivinen puoli. Tai ehkä joku ihan ääripää, mutta todella harva. Kuka muka haluaisi olla köyhä, tyhmä, läski, lyhyt tai ruma? Ja nyt puhun siis näistä kohtalaisen ääripäistä, en mistään 170cm jätkästä tai ihmisestä, jonka palkka on "vain" 1200e kuussa.
.

Mikä on se iso osa? Iso osa pitkistä vai iso osa kaikista ihmisistä?, onko se enemmistö, jos on niin onko jotain tutkimustuloksia asian suhteen ;)

Mikä negatiivinen puoli on olla lyhyt, enemmän se näkyy tosiaan olevan ongelma pitkille, kuin itse niille lyhyille. Rumakin on suhteellinen käsite, joku ihminen saattaa olla susta ruma ja musta nätti tai persoonallinen, mikä myöskin mun mielestäni hyvä asia.

Ja Whitelle tohon lyhyiden boostaukseen: Mitä ideaa ois olla kirjottamatta niiden lyhyidenkin, jos tää oli tosiaan pituustredi, missä ideana on keskustella pituudesta niin pitkän kun lyhyen näkökulmasta. Miten sä lasket sen lyhyyden boostaamiseksi, eikö se yhtä lailla ole pitkien boostaamista, vai uskotko, että pitkillä ei ole koskaan ongelmia pituutensa kanssa? Jos lasket joka postauksen lyhyyden boostaamiseksi, jonka on kirjoittanut lyhyempi henkilö, ja joka ehkä vieläpä kirjoittaa hänen mielestään hyviä asioita lyhyydessä, niin tämän tredinhän voisi samantien laittaa lukkoon.

hmm.. Voihan pituudestakin tietty olla ylpeä, mutta jotenkin se on hassua, kun sen eteen ei ole kuitenkaan tehnyt mitään(vrt, lihakset, arvosanat, sipsien ostaminen). Lähinnä mä olisin pituudestani tyytyväinen, en ylpeä.

Vittu minusta on kiva olla pitkä!

Oliko joltakin pois? Jos oli,ongelma on sinulla ei minulla.
Höh. Ei missään nimessä. Se mun pointti oli enemmän se, että jos kirjoittaa siihen tyyliin, että pitää itseään pituuden takia lyhyttä parempana, niin alkaa yhdellä jos toisellakin tulla vastareaktioita. Siinä taas ei ole mitään vikaa jos susta on kiva olla pitkä. Se on kiva jos on kivaa.

Enkä kohdista näitä pelkästään sulle, vaan monelle muulle samantyyliselle kommentille. Herneetkin niistin jo pois. :)

Ja siis, ongelmiahan oli välittömästi jos jostain sanoo rehellisesti olevansa ylpeä?

Eivät ne mitään ongelmia ole ellei itse pidä niitä ongelmana. Jotkut nyt eivät vain tykkää ylpeistä ihmisistä. Se yhdistetään mm. itserakkauteen ja muiden kunnioituksen puutteeseen. Mutta tämäkään ei ole välttämättä mikään ongelma kyseiselle henkilölle.

Lisäksi ylpeys ja ns. tyytyväisyys omiin saavutuksiin tai "terve" innostus esim. siitä penkkituloksesta, kuka vetää rajan näiden välille.

hmm.. Voihan pituudestakin tietty olla ylpeä, mutta jotenkin se on hassua, kun sen eteen ei ole kuitenkaan tehnyt mitään(vrt, lihakset, arvosanat, sipsien ostaminen). Lähinnä mä olisin pituudestani tyytyväinen, en ylpeä.

Joo no toi on tosiaan yksilöllistä minkä kukakin kokee "oikeutetuksi" olla ylpeä. Onhan moni ylpeä vaikka kauniista hiuksistaan, rinnoistaan, käsistään, äänestään, suorista valkoisista hampaistaan, sielukkaista silmistään, leveistä hartioistaan, suomalaisuudestaan, ties mistä mikä on tullut "luojan luomana" eikä sen eteen ole tehty töitä vaan se on ansaittu ja saatu lahjana vaikka geenien kautta. Itse en näe mitään väärää siinä, mutta katsontakannastahan se on kiinni.

Sitä voi yhtä hyvin olla ylpeä monella tapaa. Omista saavutuksistaan ja myöskin joistain asioista jotka on saanut alunperinkin. Ehkä tuo on pikemminkin se perisuomalainen tapa olla nöyrä/vaatimaton ellei ole raatanut läpi kiven ja tulen, sylkenyt ja itkenyt verta, kärsinyt selibaatissa ja erakkona vuosikausia saavuttaakseen jotain. Mistään muustahan ei saa eikä voi olla ylpeä, eikä suomalaisittain edes niistä saavutuksistakaan jos oikein pilkkua nussitaan :)

Edit: Niin ja itsehän olen siis vain tyytyväinen, en ylpeä ;) Pointtini tässä on enemmänkin se että ymmärrän kyllä että omasta pituudestaan tms ominaisuudesta voi ja mielestäni myös SAA olla ylpeä.

Niin. On ylpeyttä ja ylpeyttä. Toinen negatiivista itseään suhteessa toisiin pönkittävää, toinen positiivista itseensä tyytyväisyyttä. Jotenkin sen näkee kirjoitusasusta ja livenä olemuksesta kumpi on kyseessä. Vika tulkintojakin toki tulee.

edit: MissEvilEve näköjään tarkkaavaisesti lukee pakkista, kun minun sipsitkin muistaa :)

Laittakaa vittu luistimet jalkaan.

Olihan sitä muutama vuosi sitten paljon semmosia paksupohjaisia kenkiä, jotka toi sen 5-10cm pituutta lisää. Miehenä, kun laitto semmoset jalkaan, niin rupesivat kusipäät pätkän sijasta haukkumaan homoksi.:dance: Sen mä vaan sanon, että helpolla tässä maailmassa ei selviä.. :)

ja niin olen siis hetero.;) pois homous minusta.....

Niin. On ylpeyttä ja ylpeyttä. Toinen negatiivista itseään suhteessa toisiin pönkittävää, toinen positiivista itseensä tyytyväisyyttä. Jotenkin sen näkee kirjoitusasusta ja livenä olemuksesta kumpi on kyseessä. Vika tulkintojakin toki tulee.

Totta.

Mutta en kyllä ole nähnyt koskaan ketään kuka "ylpeilisi" pituudellaan ja kehuskelisi kylillä sillä alentaen samalla lyhyempiä ihmisiä. Enkä kyllä ole koskaan livenä kenenkään olemuksestakaan tulkinnut mitään "ooh vittu mä oon sitten pitkä ja teitä kaikkia parempi ja niiiiiin ylpeä tästä"-asennetta. Ainoa yhteys missä pituudesta tyytyväisyyttä/ylpeyttä olen kohdannut on tämä keskustelu missä tarkoituksena onkin puhua siitä pituudesta. Tässä tapauksessa oman pituuden/lyhyyden esiintuominen onkin ihan loogista keskustelun hedelmällisyyden kannalta.

Eivät ne mitään ongelmia ole ellei itse pidä niitä ongelmana. Jotkut nyt eivät vain tykkää ylpeistä ihmisistä. Se yhdistetään mm. itserakkauteen ja muiden kunnioituksen puutteeseen. Mutta tämäkään ei ole välttämättä mikään ongelma kyseiselle henkilölle.

Lisäksi ylpeys ja ns. tyytyväisyys omiin saavutuksiin tai "terve" innostus esim. siitä penkkituloksesta, kuka vetää rajan näiden välille.

En tiedä, mikä mun ajatusmaalmassa mättää, mutta minä lasken "osaan olla ylpeä itsestäni" -jutun positiiviseksi. Se on hyvä asia, että osaa olla ylpeä tekemisistään/suorituksistaan jne... Sitte kun se ylpeys alkaa menemään itserakkauden puolelle, se ei ole kovin hyvä juttu.

Mä olen ylpeä pituudestani. 190cm, aamulla 191 :)

e: ehee hidas ku etana. Syön samalla!

Totta.

Mutta en kyllä ole nähnyt koskaan ketään kuka "ylpeilisi" pituudellaan ja kehuskelisi kylillä sillä alentaen samalla lyhyempiä ihmisiä. Enkä kyllä ole koskaan livenä kenenkään olemuksestakaan tulkinnut mitään "ooh vittu mä oon sitten pitkä ja teitä kaikkia parempi ja niiiiiin ylpeä tästä"-asennetta. Ainoa yhteys missä pituudesta tyytyväisyyttä/ylpeyttä olen kohdannut on tämä keskustelu missä tarkoituksena onkin puhua siitä pituudesta. Tässä tapauksessa oman pituuden/lyhyyden esiintuominen onkin ihan loogista keskustelun hedelmällisyyden kannalta.

No et kai sitä tuon pituisena sellaista koekaan :D Itse olen kyllä kerran jos toisenkin törmännyt pitkään naiseen, joka katsoo pitkin nenänvartta ja oikein röyhistelee pituuttaan, heittäen ehkä vielä jonkin ihanan kommentin. Toisaalta olen tavannut myös "neutraalisti" suhtautuvia naisia, useimmiten näin päin onneksi.

173 cm pitkä tai lyhyt, miten sen nyt haluaa ajatellakaan. Ihan passeli mitta sinänsä, eli ei vielä mikään kovin lyhyt, vaikka joskus siltä tuntuukin seurasta riippuen. Bodailua ajatellen aika passeli pituus. Joskus pidemmät tyypit jotain saattaneet viisastella, mutta nykyään harvemmin. Sama asiahan tuo lyhyydestä huomauttelu on ku se että huomauttelis lihasmassaltaan pienemmille jannuille "ootpa muuten aika kynis":down:

Itsekin kyllä koen ylpeyttä asioista joita olen saanut aikaan, joiden eteen olen tehnyt töitä. (enkä välttämättä pituudesta, johon itse ei ole vaikuttanut mitenkään. *ei katkeruutta, pohdintaa vain*)

Yleensäkkin tämän tyylisen ketjun perustaminen kielii jonkin sortin ongelmasta jonkin asian suhteen...:)

Tästä lähti parhain WE:ni tämä ketju:

Keskustelua negaatiivista ja positiivisista mielipiteistä miesten (ja myös naisten) pituuden suhteen. Onko lyhyys enemmän pitkien kuin lyhyiden ongelma, kun siitä saa aina vähän väliä kuulla?

ilkka2 sanoi:
eikä oo. just sopiva. pitkät miehet on pitkiä miehiä ja lyhyiden pitää yrittää kompensoida.

Kaiketi ärsytti asia minua ja onhan tässä tullut mielenkiintoisia pointteja esille. Ilmeisesti ne "pitkät", jotka ei ole "ylpeitä" pituudestaan, eivät edes tähän trediin kirjoita. (paitsi että onhan täällä ollut pitkiä, joiden kommentit ovat olleet "lyhyiden ja rumien" kaltaisia. :) )

Totta.

Mutta en kyllä ole nähnyt koskaan ketään kuka "ylpeilisi" pituudellaan ja kehuskelisi kylillä sillä alentaen samalla lyhyempiä ihmisiä. Enkä kyllä ole koskaan livenä kenenkään olemuksestakaan tulkinnut mitään "ooh vittu mä oon sitten pitkä ja teitä kaikkia parempi ja niiiiiin ylpeä tästä"-asennetta. .

Tuollaista käytöstä näkee lähinnä parikymppisten, ylä-aste tasolle jääneiden "miesten" kohdalla, baarissa. Siis oletetaan että ollaan vahvoja sun muuta kun ollaan pitkiä ja orastava kaljamaha roikkuu. Mutta tämäkin harvinaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom