Miehen/naisen pituus

Hmph, itse olin vuosi sitten jo isääni pidempi ja taisin olla 12-vuotiaana äitiäni pidempi. Äitini tarkkaa pituutta en muista, mutta todella lyhyt... Saattaa olla joku 153 cm yms. Isäni taas on 166 cm.

Tämähän jo viittaa aika lailla siihen, etten kovinkaan pitkäksi kasva... En haluaisi olla "lyhyt", mutta en haluaisi olla yli 188 cm.

Haluaisin olla sellainen "normaali" 182-186 cm pitkä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen 190cm pitkä about ja olen kokenut pituudesta olevan vain hyötyä. Pitkät rokkaa ja ovat muutenkin parempia ihmisiä, mutta tämä nyt oli vain yhden ihmisen totuus. Harvemmin sitä kuulee pitkän haluavan olla lyhyempi(pois luetaan ääripää) kuin lyhyen pitkä.

Jos pitäisi valita 190cm ja 160cm pitkistä MIEHISTÄ se uskottavampi jne yms blaa blaa laa laa, niin kyllä 190cm korjaisi potin,jos kummatkin olisi varustettu muuten saman laisilla ominaisuuksilla keskenään. ;)

Aika hauska threadi. Pitkät rokkaa!!! whohohohooh. Ihmisiä on hieno katsoa alaspäin, ei käy niskoihinkaan.
:lol2: hieno mies

:lol2: hieno mies
Juu, erittäin. Se on jännä kun yhden postin takia voi mielipide toisesta muuttua. Ja aivan oikein arvattu, vedin jupiterin nenään. Ja syvälle. No, ei se mitään. Mä olen silti viisi kertaa kovempi jätkä kuin WhiteExorcist. :dance:

Juu, erittäin. Se on jännä kun yhden postin takia voi mielipide toisesta muuttua. Ja aivan oikein arvattu, vedin jupiterin nenään. Ja syvälle. No, ei se mitään. Mä olen silti viisi kertaa kovempi jätkä kuin WhiteExorcist. :dance:

:hyper: :hyvä:

Hienoja ihmisiä ootte kaikki kuitenkin. Rakastan teitä pituuteen katsomatta. :haart:

160 vai 200 cm,se on ihan sama.Koskee molempia sukupuolia.Se mikä merkitsee on se mitä löytyy kengänpohjien ja päälaen välistä...

Aika hauska threadi. Pitkät rokkaa!!! whohohohooh. Ihmisiä on hieno katsoa alaspäin, ei käy niskoihinkaan.
Tuli tästä postista mieleen, että itse pidän ihmisistä, joissa on jokin fyysinen "vika". Uskon että heillä on hieman inhimillisempi näkökulma elämästä, vrt. WhiteExorcistin asenne. Oli kyseessä sitten lyhyys, kaljuuntuminen, pienet tissit, leveä perse, akne, silmälasit tms., niin tällaiset "viat" tuovat ihmiseen nöyryyttä, johon ympäristö suhtautuu positiivisesti.

Ihan hyviä pointteja, voisin silti kyseenalaistaa pari asiaa.
Oletko ajatellut, että ehkäpä tuo "pitkä mies on paljon auktorisempi mitä lyhyt" on vain sun todellisuus ja muiden, jotka näin ajattelevat.. eikä todellakaan kaikkien. Ei voi sanoa, että on vain yksi ainoa totuus, koska näin ei todellakaan ole.. ihan sama kuin joku väittäisi, että mun mielipide ei pidä paikkaansa. Itsepetosta.. nyt kannattaisi myös miettiä asiaa mitä on itsepetosta on siinä, jos ajattelee toisin?

Miksi läski ja ruma verrastetaan lyhyeen ihmiseen, eikä se yhtälailla voisi olla pitkä ihminen? Ja pitkät pitkinä? Just joo.

Aikamoista, jos suurin osa ihmisistä ajattelee läskeistä, että hah onpa läski ja ruma! no Huhheijaa.. mä luulen, että suurin osa ei todellakaan ole noin pinnallisia, miksi suurin osa esim. suomalaisista ajattelisi toisistaan noin, koska suomi on muistaakseni maailman toiseksi lihavinta kansaa, silloinhan moni samalla pilkkaisi käytöksellään periaatteessa myös itseänsä..

En ymmärrä tuota kommenttia monilta, että monet vain sanovat hyväksyvänsä itsensä sellaisena kuin on. Hei mitä jos tämä olisikin totta, eikä vain sanontaa?!! Tottakai jokaisella on jotain, mitä ehkä haluaisi itsessään muuttaa, mutta ei niin merkittäviä seikkoja etteikö voisi sanoa olevansa suht tyytyväinen..mikä siinä voi olla niin vaikeaa uskoa. :rolleyes:

En kyllä missään vaiheessa sanonut, että KAIKKI ajattelevat samalla tavalla. Iso osa kyllä. Se nyt vaan on niin. Turha sitä on kieltämien.

Ja elämässä on aina vastakohdat. Ja toinen niistä on se parempi, toinen huonompi. Ei kukaan varmastikaan halua olla se negatiivinen puoli. Tai ehkä joku ihan ääripää, mutta todella harva. Kuka muka haluaisi olla köyhä, tyhmä, läski, lyhyt tai ruma? Ja nyt puhun siis näistä kohtalaisen ääripäistä, en mistään 170cm jätkästä tai ihmisestä, jonka palkka on "vain" 1200e kuussa.

Aika monesti tässäkin tredissä pitkä on ilmaissut halunsa olevansa hiukan lyhyempi. ;)

(Kyykkäisin mieluummin 250 kiloa puhtaasti, kuin oisin pidempi) Mitäs tuohon sanot WE.

Se että haluaa olla hiukan lyhyempi on eri asia, kuin että jos haluaisi olla lyhyt. Vai luuletko, että hulkki haluaisi olla esim. 165cm pitkä? Hah.

Ja yleistä selitystä. Ihan yhtälailla ne pitkät ovat lyhyille ongelma. Selitetään koko ajan, "ootpas sä pitkä, hui". Ja jos se pituus kerta on ihan tyhjänpäiväinen juttu, niin miksi sitten pitkät eivät perusta ketjuja ja selittele, että harmittaa kun "haukutaan" pitkäksi. Kun kerta kaikki ovat samanarvoisia pituudesta riippumatta. Ehkä siksi, koska se pitkä on oletusarvoisesti parempi kuin lyhyt.

Selvennykseksi vielä, itse olen 172cm pitkä. Eli kohtalaisen lyhyt. Huvittaa vaan, kun täällä yritetään oikein vääntää, että pituudella ei olisi muka väliä. Ja minulla ei ole mitään ongelmaa pituuteni suhteen, ei haittaa vaikka en olekaan pitkä. Mutta jos saisi valita niin tottakai haluaisin olla hiukan pidempi.

Hihi, WE on hassu.

Oma korteni kekoon: Kyllä lyhyydestä on enempi haittaa kuin hyötyä. Itsehän olen 165cm pitkä. Kyllä sen huomaa että jotkut ihmiset katsovat alaspäin tai eivät ota (heti) tosissaan. Myöskin luullaan helposti ikäistään nuoremmaksi. Se häiritsee hiukan, mutta siihen on kyllä tottunut. Toki haluaisin olla vaikka 15 senttiä pitempi, mutta olen kyllä suht. sinut pituuteni kanssa. Se on aika pitkälti itseluottamuskysymys. Wat gana doo.

edit. Antaahan pitempi mies tietenkin auktoriteettimaisemman kuvan kuin lyhyt.

Onkos tämä nyt sellainen "Boostataan lyhyiden ihmislasten itsetuntoa" -threadi?

Ja koska tuntuu olevan monelle tämä pituus niin kovin arka aihe eikä moisella ole leikkiminen, niin sanotaanko näin,että minulle on aivan sama minkä pituinen kukakin on. En ole tähänkään päivään mennessä ketään kategorisoinut pituuden enkä muiden ulkoisten avujen perusteella. Itse tykkään olla "pitkä" ja mikäli oisi vain suinkin mahdollista, ei muutama lisäsentti olisi pahitteeksi. Siltikin minulle on ok,jos joku tykkää olla tai haluaisi olla lyhyempi.

Buhh, pitkät rokkaa! ;)

WhiteExorcist pisti nyt hieman tahallaan aika kärjistettyä ja suoraa kommenttia mutta onhan siellä se totuuden siemenkin jos herneiden seasta pystyy sen erottamaan. Kaikella hyvällähän se... Köh... :)

Mitä aiemmin todettu niin näinhän se on että harva pitkä ihminen haluaisi olla lyhyempi [harva ei tarkoita etteikö poikkeuksia olisi], ja varmaankaan kukaan ei haluaisi olla suoranaisesti lyhyt vaikka lyhyempi pituus kelpaisi. Tässäkin saadaan Pakkotoistolla hieman vääristymää juurikin WE:n viittaaman syyn takia: Ns. "ihannekehonrakentaja" olisi n. 180cm pituinen, ei liian lyhyt [jolloin olet aina "pieni" etkä saa näyttävyyttä livenä niin hyvin kuin kuvissa] eikä liian pitkä [jolloin sen näyttävän, massiivisen ulkonäön saaminen saattaa olla kohtuuttoman vaikeaa, ellei jopa mahdotonta pitkien raajojen ym tehdessä "kapeaa ja laihaa" vaikutelmaa]. Monelle pitkälle miehelle voisi täällä Pakkiksella olla mukavampi olla hieman lyhyempi, mutta ei heistäkään kukaan tainnut haluta varsinaisesti lyhyeksi mieheksi. Muualla elämässä pitkät ovat varmasti hyvin tyytyväisiä pituuteensa koska eivät mieti mitään lihaksiston näyttävyyttä jne.

Ja tuosta kohdasta missä mainittiin lyhyiden ja pitkien miesten välisestä auktoriteettiongelmasta ulkopuolisiin ihmisiin nähden niin tämähän on suhteellisen yleinen ongelma eikä vain marginaalisen ihmisryhmän mielipide. Tässä taannoinkin eräs ravintolapäällikkö mainitsi että heidän ravintolansa lyhyillä [160-170cm portsareilla] on jatkuva auktoriteettipula työssään. Ovat painijoita ja vaparityyppejä mutta se ei riitä, sillä se mikä heistä ulkopuolisille näkyy on näiden taitojen sijasta lyhyys. Tämä aiheuttaa sen että asiakkaat haluavat helpommin "kokeilla" kuinka pärjää pientä miestä vastaan, ja muutoinkin toki huomattavan lyhyen miehen sanojen painoarvo on selkeästi pienempi kuin mitä se tulisi normaalipituiselta tai pidemmältä henkilöltä. Ikävä tosiasia.

Lyhyet ovat muita mustasukkaisempia
12.3.2008 21:05
Lyhyet ihmiset ovat taipuvaisempia mustasukkaisuuteen kuin pitkät, New Scientist -lehti kertoo.

Tutkijat Groningenin ja Valencian yliopistoissa pyysivät 549 hollantilaista ja espanjalaista miestä ja naista arvioimaan, kuinka mustasukkaisia he olivat. Heitä pyydettiin myös listaamaan sellaisia romanttisen kilpailijan ominaisuuksia, jotka saavat heidät tuntemaan olonsa epämukavaksi.

Tutkimuksen mukaan miehet hermostuvat eniten viehättävistä, rikkaista ja vahvoista kilpailijoista. Nämä tunteet ovat kuitenkin lievemmät niillä miehillä, jotka ovat itsekin pidempiä. Mitä lyhyempi mies, sitä mustasukkaisempi hän siis on.

Naisilla mustasukkaisuuteen vaikuttavat eniten kilpakumppanin ulkonäkö ja viehätysvoima. Tukimus paljasti, että keskipituiset naiset ovat vähiten mustasukkaisia.

New Scientistin mukaan tulokset ovat järkeenkäypiä evoluution kannalta.

Pidemmät miehet ovat menestyksekkäitä naisten kanssa, ja keskipituiset naiset ovat terveimpiä, hedelmällisimpiä ja suosituimpia miesten keskuudessa.

Toisaalta, keskipituinen nainenkin saattaa olla mustasukkaisin, jos hänen kilpakumppaninsa on pidempi.

- Pidemmät naiset ovat hallitsevampia ja heillä on paremmat taistelukyvyt kuin lyhyemmillä naisilla, tutkimuksessa todetaan

IL-AFP-REUTERS

Lähde: http://http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803127379475_ul.shtml

Onkos tämä nyt sellainen "Boostataan lyhyiden ihmislasten itsetuntoa" -threadi?
Toivottavasti ei. Mun itsetunnossa ei ainakaan niin suurta ongelmaa ole, että sitä pitäisi boostata. Ja tästä threadista on ennemminkin tullut paha mieli kuin parempi itsetunto. Muisti taas ekan kerran kymmeneen vuoteen mitä on olla lyhyt. Olin sen mukavasti unohtanut tähän mennessä. Vittuilua pituudesta on tullut yllättävän vähän. Satunnaisesti tietysti jotain pientä. Tilanteesta ja äänensävystä riippuen otan huumorilla tai sitten vedän herneet.

Sekin on ihan totta, että suurin osa haluaisi olla pitkä kuin lyhyt. Ja minkä sille voi? Ihan normaalia kai se on. Pitkiä pidetään auktoriteettisimpina ja otetaan muutenkin enemmän tosissaan. Kukapa tässä lyhyt haluaisi olla? Silti ylpeily omalla pituudella tuo vähän sellaista tunnelmaa, että "Olen parempi kuin te lyhyet". Se taas ottaa itseäni suunnattomasti päähän. Ei sen takia, että olen itse se "huonompi", vaan siksi, että koitan elää muutenkin sen mukaan, että kaikki ovat saman arvoisia.

Pitää kyllä sanoa, että itse en missään nimessä haluaisi olla pitkä. Haluaisin olla pidempi, mutten pitkä. Ja pitkä mulle on yli 180cm.

Tuossa puhuttiin aikaisemmin miesten ja naisten pituuserosta ja sen tuomista mahdollisista ongelmista. Minun faijani on 161 cm (setäni 159) ja äitini on 175 cm. Itse olen 183 ja siten sukuni historian pisin mies (joo ja painavin). Isoisä oli 180 ja aika kookas mies mutta ei tietenkään mikään punttaaja, koska sellaisia ei nyt hänen aikanaan pahemmin ollut.
Oli kuitenkin hauska kuittailla hänelle, kun kasvoin pidemmäksi ja paks... leveämmäksi.

Silti ylpeily omalla pituudella tuo vähän sellaista tunnelmaa, että "Olen parempi kuin te lyhyet". Se taas ottaa itseäni suunnattomasti päähän. Ei sen takia, että olen itse se "huonompi", vaan siksi, että koitan elää muutenkin sen mukaan, että kaikki ovat saman arvoisia.

Eli väität siis ettei pitkät saisi olla ylpeitä pituudestaan ja se olisi väärin lyhyitä kohtaan? Saisin olla ylpeä pituudestani vasta kun olisin alle standardien? mit vit?!

Oikastaan vielä sen verran etten ole sellainen,että leuhkisin lyhyemmilleni omasta pituudesta tyyliin: "On varmasti elämä surkeaa,kun on noin lyhyt toisin kuin on näin ihanan pitkä ja näin ollen tavattoman seksikäs.." Ei kävisi mielessänikään.

Mitä ideaa on olla "ylpeä pituudestaan", en oo tuollaista kuullut muilta kuin joltain heinäseipäiltä. Yleensäkin jos pitää toitottaa olevansa ylpeä jostain, niin tuntuu olevan itsellään joku ongelma asian suhteen...

Itse haluaisin olla muutaman sentin lyhyempi, mutta eipä tää nykyinen pituuskaan paha ole, kun kuitenkin aika pienimmästä päästä tuttavajoukkoani olen.

Mitä ideaa on olla "ylpeä pituudestaan", en oo tuollaista kuullut muilta kuin joltain heinäseipäiltä. Yleensäkin jos pitää toitottaa olevansa ylpeä jostain, niin tuntuu olevan itsellään joku ongelma asian suhteen...

Mä luulen, huom. luulen, että kyseessä on ihan sama kuin esim. "olla ylpeä lihaksistaan". Sitä ei tajua ne keillä ei pituutta/lihaksia tms ominaisuutta ole...?

En ole ihan varma... Itse olen tyytyväinen, en erityisen ylpeä. Tosin, ymmärrän kyllä että voi olla ylpeä, miksei olisi hyvistä puolistaan ja eduistaan?

Ja käsittääkseni kukaan ei toitotellut olevansa ylpeä? Tai sitten käsitin väärin...

Eli väität siis ettei pitkät saisi olla ylpeitä pituudestaan ja se olisi väärin lyhyitä kohtaan? Saisin olla ylpeä pituudestani vasta kun olisin alle standardien? mit vit?!
Älä nyt hyvä mies pillastu. Taskuamatsoni tossa aika hyvin sanoikin. Miksi sillä sitten ylipäätään pitää ylpeillä? Ja vaikka ylpeä olisikin, ei sitä muille tarvitse kertoa, tai tulee se vaikutelma mitä tossa sanoin.

Itse haluaisin olla muutaman sentin lyhyempi, mutta eipä tää nykyinen pituuskaan paha ole, kun kuitenkin aika pienimmästä päästä tuttavajoukkoani olen.

Ja joskus olen kuullut huhua, että jotkut ovat ylpeitä lihaksistaan. Aika naurettavaa. Itse en ole ylpeä mistään.

Hidas kuin etana.

näin pitemmän naisen silmään lyhyt mies on oikeastaan aina pieni mies, lihaksien koosta riippumatta.

Itse ajattelen 183cm miehenä täysin samoin. En esim. osaa pitää jotain Lee Priestiä isona, vaikka pattia löytyy kuinka. Tosin sillä nyt ei sitte muuten mun maidon hintaan sinänsä oo mitään merkitystä kuinka pitkä kukakin on. Omaan pituuteen oon kuitenkin tyytyväinen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom