Miehen/naisen pituus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika samoilla linjoilla olen MissEvilEven kanssa. Lyhyt nainen on mielestäni alle 165 cm ja mies alle 179 cm. Mutta eipä sitä mittanauha kädessä kuljeta, joku ihminen voi vaikuttaa pidemmältä kuin onkaan.

Jostain syystä olen aina mieltynyt 180- 187 cm mittaisiin miehiin.

e. Niin ja itse olen 177 cm.

Ja niinkuin kaikki tiedämme, kaikki on katsojan silmissä. Itse esim. salilla(ja luultavasti sen ulkopuolellakin) pidän max 170cm pitkää Miska Niinimäkeä huomattavasti vaikuttavampana näkynä kuin esim.+185cm kaveria, vaikka tällä jonkin verran lihaa olisikin. Tuossa siis vaan yksi esimerkki. Pitkänä on vaan hemmetin vaikea näyttää vaikuttavalta mun mielestä, siis niiden kriteereiden mukaan, joilla itse katson ulkoista vaikuttavuutta :) Toisaalta samalla salilla treenaava Uolevi Ojala tekee myös jonkinmoisen vaikutuksen :D Tosin samankokoisia kavereita ei taida Suomessa pahemmin olla...

Tähän pituusasiaan sen verran, että lyhyenä olen aina huomannut miten pitkiä ihmisiä tuntuu vituttavan lyhyiden pituus paljon enemmän kuin lyhyitä itse. Antaa hieman ristiriitaisen kuvan siitä, että pitäisivät pituuttaan hienona asiana (niin kuin pitäisi). Ei siis minään yleistyksenä. Itse löydän lyhyydestä paljon enemmän hyviä puolia kuin huonoja, osin hyvän itsetunnon takia. Kyllä satavarmasti lyhyenä saa osakseen syrjintää elämän aikana (niin kummallista kuin onkin) mutta niin saa monista muistakin asioista. Pituus on paskanhailee kunhan rauta nousee!

Tähän pituusasiaan sen verran, että lyhyenä olen aina huomannut miten pitkiä ihmisiä tuntuu vituttavan lyhyiden pituus paljon enemmän kuin lyhyitä itse. Antaa hieman ristiriitaisen kuvan siitä, että pitäisivät pituuttaan hienona asiana (niin kuin pitäisi). Ei siis minään yleistyksenä. Itse löydän lyhyydestä paljon enemmän hyviä puolia kuin huonoja, osin hyvän itsetunnon takia. Kyllä satavarmasti lyhyenä saa osakseen syrjintää elämän aikana (niin kummallista kuin onkin) mutta niin saa monista muistakin asioista. Pituus on paskanhailee kunhan rauta nousee!

Syrjinnän kohtaaminen ei ole ainoastaan lyhyiden ongelma. Kyllä mua pitkänä tyttänä koulussa kiusattiin jatkuvasti pituudestani. Kiusaajat olivat minua lyhempiä. Tosi outoa, että pituudesta pitä aukoa päätään suuntaan tai toiseen:rolleyes: En ole koskaan tajunnut miksi semmoisestakin asiasta jotkut teinit jaksavat toisiaan kiusata.

Nykyään pituudesta kuulee lähinnä vain positiivista ja ihailevaa kommenttia (asialla yleensä pikkuiset vanhukset:D).

Käytän muuten saappaita, joissa on noin 7cm korot --> pituutta tulee ne jalassa 187cm:whip: Pirun hyvät saappaat, niin mikäs siinä. Joskus tulee jätkät kyselemään kännissä, että miten pitkä sä oikein olet.

RapidAid sanoi:
Toisaalta samalla salilla treenaava Uolevi Ojala tekee myös jonkinmoisen vaikutuksen :D Tosin samankokoisia kavereita ei taida Suomessa pahemmin olla...
Unski on niin iso, että juomapullon sijaan pitää turvautua kanisteriin. :D

LaihaLohtu sanoi:
Originally Posted by demos
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height

Serbia 186.1 cm (6' 1.1")
Eikös Montenegrossa väitetä miesten keskipituuden olevan jopa 190 cm? Mun mielestä vakuuttavuutta nakersi tieto sikäläisten naisten pituudesta, jonka ilmoitettiin olevan keskimäärin 180 cm tjms. Taitaa olla vain jotain nationalistista hömpötystä...?

Aika hankala uskoa johonkin 190cm/180cm keskipituuksiin. 180cm nainenhan on ihan perkeleen pitkä muutenkin. Ja tuo olisi vasta keskipituus. Ei mene läpi.

Jotenkin jäänyt semmoinen kuva, että Alankomaissa olisi maailman pisimmät ihmiset. Ja sielläkin on miesten/naisten keskipituudet "vain" 181-184/168-170 wikipedian mukaan.

Mahtaisi tuntea itsensä jättiläiseksi Indonesiassa, jos nuo wikipedian tiedot ovat totta. Miesten/naisten keskipituudet 158/147 :)

Kyllä se on ihan faktaa että Serbiassa sun Bosniassa on pisimmät ihmiset, ihmeellisen pitkäksi siellä vuoristossa kasvetaan. Käytyä on tullut, mutta ei siellä mitenkään erityisen pitkiä pyörinyt niin paljoa.

On kyllä aikamoisia eroja maiden välillä!
On tuo suomenkin miesten keskipituus 180 cm (25v-34v), yllättävän pitkä eli kaikki tuon alapuolella olevat ovat sitten pituussuunnassa rajottuneita. :)
Vaikka tulokset pitävät hyvin pitkälti paikkansa, keskipituuden mittaamiset perustuvat usein itse ilmoitettuihin lukemiin. Tiedän ja tunnen hyvin monta tyyppiä, jotka pyöristävät pituutensa ylös lähimpään 5- tai 0-päätteiseen lukuun. Vääristymiäkin voi siis syntyä tilastoidessa (mikä nyt on päivänselvää). Jossain tutkimuksessa mainittiin, että suomalaisten miesten keskipituus ikävälillä 18-30 olisi 178,6 cm.

Olen tyytyväinen keskimittaisuuteeni, koska luulisin hyvin pitkillä ja pätkillä olevan enemmän ongelmia ihan arjen kanssa, kun kaikki on jotenkin väärällä korkeudella tai väärän kokoista, suunniteltu sitä keskimittaista ajatellen.

Kuinka pitkiä porukoiden vanhemmat on ollut, ja kuinka pitkiä teistä sitten on tullut?

Omat lähtökohdat: 181cm :pano: 167cm --> 173cm :wall:

Onko kellään muulla käynyt yhtä huonoa tuuria pituusgeeniarvonnassa?

Ja ohops, siinähän oltiin sanottu että en yleistä. No, ei muistella pahalla! :)

Itse tykkään olla pitkä ja korkkareitakin käytän, ainoa ongelma vain tuppaa olemaan se, että tykkään itseäni lyhyemmistä miehistä, eikä tällaiset yksilöt yleensä ole meikäläistä halunnut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom