Miehen/naisen pituus

185cm mies on keskimittainen (mielipide, tilastollisesti jotain muuta), kaukana lyhyestä. Voi olla että alle 170cm mies olisi ollut eri juttu eli mielestäni huono esimerkki.
Siis eihän se nyt lyhyt olekaan, pitkähän se on! Esimerkki oli vaan siitä ns. pituusrasistisuudesta, kun on tietyt pituusrajat, jonka sisälle jotkut ihmiset haluavat kumppaninsa mahtuvan ja eihän siinä ole mitään järkeä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lihaksia voi aina kasvattaa, pituutta ei niinkään (tai no, teoriassa leikkauksellisesti joitakin senttimetrejä). Ja jos pitkä saa lopulta niitä lihaksia kunnolla niin on luonnossa huomattavasti näyttävämpi ilmestys kuin leveä tappi. Kuvissa kyllä lyhyempikin näyttää kovalta, etenkin kun/jos on symmetria (ei pelkästään lihasten vaan raajojen jne.) on kohdallaan.

Toisaalta näin. Onhan olemassa raajojen pidennys leikkauksia joissa luihin asetetaan sellaset metalli hökötykset ja annetaan luiden sitten venyttämällä kasvaa jotenkin yhteen, mutta on varmasti kallis ja epämiellyttäväkin operaatio.

Se on sitten eri asia kun esim. kehonrakennuksessa edistytään ja tuloksia haluaa saavuttaa välillä kiven takaa, niin siinä ei ole kyse enään pituudesta vaan raudanlujasta tahdosta/mielenlujuudesta ja kärsivällisyydestä.

Itseä ainakin huvittavat jotkut mielestään pitkät naiset (tyyliin 170cm) jotka ilmoittavat että eivät halua missään nimessä seurustella alle 185cm miehen kanssa. Osaapahan pysyä kauakana noin turhamaisista ja pinnallisista tyypeistä, itselle on ainakin ihan sama onko se kumppani 145 vai 190cm pitkä. Onhan se toki pitkä mies aina jotenkin vaikuttavampi ilmestys mutta ei kerro luonteesta tai tyypistä sinäänsä pituus mitään.

Jonkin verran ilmeisesti voi omaa lyhyyttään paikata vähän tavallista lihaksikkaamalla kropalla. Itsellä mittaa 176cm ja 92kg ja yleensä porukka luulee 180cm kaveriksi tai sitten ovat omia mittojaan vähän liioitelleet ja vertaavat sitten niihin :D

Jonkin verran ilmeisesti voi omaa lyhyyttään paikata vähän tavallista lihaksikkaamalla kropalla. Itsellä mittaa 176cm ja 92kg ja yleensä porukka luulee 180cm kaveriksi tai sitten ovat omia mittojaan vähän liioitelleet ja vertaavat sitten niihin :D

Tuppaa tuo ryhtikin paranemaan kun puntteja veivaa. Siitä tuo varmaan usein johtuu.

En oo koskaan ymmärtäny, et miks pidempiä ihmisiä väitetään kömpelömmiks ku lyhkäsiä. Jos molemmilla on samat mittasuhteet niin miten toinen voi olla jotenkin toista kömpelömpi esim. tanssiessa? Selittäkää.

Tämä johtuu siitä, että pinta-ala ja tilavuus eivät skaalaudu samassa suhteessa ja massan kasvaessa hurjaa vauhtia tästä aiheutuu ongelmia painovoiman alaisuudessa eläville olennoille. Samat mittasuhteet omaavalla, mutta lyhyemmällä ihmisellä on parempi teho/painosuhde kuin pitkällä ja jos ihminen olisi tarpeeksi pitkä, hän ei pystyisi edes enää liikkumaan vaan musertuisi painonsa alla. Samat mittasuhteet omaava pienempi ihminen on siis ketterämpi kuin isompi, koska isomman massa hidastaa hänen liikkeitään. Voimistelijat ovat hyvä esimerkki tästä, käytännössä kaikki huiput ovat lyhyitä.

http://invsee.asu.edu/Modules/size&scale/unit4/unit4.htm

"The size of the basketball player can affect how many rebounds and slam dunks he or she makes during a game. If Shaq, the 7-foot tall, 300-pound, basketball player for the Lakers were twice as tall, would he be twice as good a ball player?

The same surface/volume ratio principle illustrated with the cubes applies to Shaq. In general, if his height was doubled and his proportions remained geometrically similar, then his surface area would quadruple, but his volume and mass would octuple! He would weigh roughly 2 400 pounds! Not only would Shaq no longer be able to rebound, but, like the landlubber blue whale he would be crushed under his own weight. His bones would no longer be able to support him. Even if crutches and other devices could support him, his heart would probably not be able to pump his blood throughout his giant body."

Itseäni hieman huvittaa olettamus, että lyhyet ihmiset harrastavat kamppailulajeja/punttailua kohottaakseen egoaan. Itse lyhyenä ja näitä harrastavana olen tämän asian pariin kertaan kuullut:D. Kamppailulajit taisin aloittaa siin 7 vuotiaana. Eli nuoresta pitäen olen ollut nähtävästi huono itsetuntoinen:D

Juurikin noin. Minäkin olen liian lyhyt ja omaan surkean itsetunnon, kun harrastan punttailua ja haluaisin aloittaa jonkun kamppailulajin. Noilla saisin vähän buustattua egoani, kun tällä hetkellä tunnen itseni niin kovin mitättömäksi.

Oli kyllä hauska lukea, kun eräs nainen tässä triidissä mainitsi olevansa 170cm ja pitävänsä 185cm pituisia miehiä liian pitkinä. Oma kumppanini on 156cm ja itse olen 190cm, eikä kyllä ole ollut mitään ongelmia. Mutta makuasioitahan nämä ovat.

No jo on kumman pitkä tullut playstation-sukupolvesta.

Ehkä, ehkä ei. Itte oon lukiossa ja luokkani lyhin (172cm). Isä on 165cm, ja äiti 152cm :lol2:
Pientä kiusaamista on ollut välillä pienikokoisuuteni takia. :curs: Yksi syy miksi myös aloitin punttisalilla treenaamisen.

Ehkä, ehkä ei. Itte oon lukiossa ja luokkani lyhin (172cm). Isä on 165cm, ja äiti 152cm :lol2:
Pientä kiusaamista on ollut välillä pienikokoisuuteni takia. :curs: Yksi syy miksi myös aloitin punttisalilla treenaamisen.
Kerro nyt ihmeessä, että tämä oli sarkasmia???

Mua on alkanut huolestuttaa 170-180 cm kundien itsetunto, kun yhä useampi julistaa olevansa niin helvetin lyhyt. Entä sitten jos luokkakaverit on päätä pidempia? Ei se käytännön elämässä vaikuta kuin marginaalisiin asioihin. Tutkimukset, joissa korostetaan sitä, että pätkät ei pärjää ja pitkät vie, ovat vain omiaan tukemaan mielikuvia tuollaisista vässyköistä. Kaikki on pollasta kiinni. Euroopan johdossa istuu (ja on istunut) lukematon määrä tumppeja, joita tuskin on aikanaan hidastanut pohdiskelu siitä, että vittu mä olen lyhyt. Mutta jos välttämättä haluaa uskoa huonompaan lähtökohtaansa, ts. lyhyyteensä, jääkää vaan rypemään itsesääliin ja suokaa toki pitkille alistamisen ilo.

Jos menette ollenkaan tonne vähän etelämpään Eurooppaankin (Sveitsi/Ranska esim.) niin siellä kyllä tuntee 165 senttinen mies ittensä oikeesti isoks. Suurin osa mitä kaduilla tuli vastaan on sellasta 170 cm luokkaa ja "komeita" herrasmiehiä. Suomessa on vaan niin vitun tyhmä käsite tästä pituus/lyhyysvertailusta. Luullaan että ollaan lyhyitä vaikka oikeesti muihin verrattuna "vitun isoja". Siellä pitkät jätkät kävelivät yksikseen kaduilla salkkujesa kanssa sillä välin kun "lyhyet" viettivät seuraelämää kauniiden naisten lomassa.

Allekirj. 166-167cm...

Onneks itse olen tarpeeksi pitkä ja näin ollen voin nauttia näistä pohjoisen lakeuksista ja hemaisevista naisista menemättä etelään asti tunteakseni itseni pitkäksi ja isoksi. Tosin mitäpä minua sinne etelään meneminen edes hyödyttäisikään, kun sielä "lyhyet" viettävät seuraelämää kauniiden naisten lomassa, kun itse sillä välin kulkisin yksikseni salkkuni kanssa..

Ootte työ "lyhyet" sellaisia velikultia perkeles! :lol2: :puntti:

Habaa vaa näyttää pidemmälle nii kyllä mennee hiljaseksi! :puntti:

Nykyinen tyttöystävä-kandidaatti :D on jotain 171cm pitkä, itellä pituutta n.174cm. Kyllä sitä välillä huomaa yrittävänsä oikeen "olla täydessä mitassaan", ettei lyhyemmäksi jää :D Eikä silläkään varmasti tulevaisuudessa mitään väliä ole, mutta juttu on niin tuore ja exä oli 156cm pitkä, niin pitää vaan vähän totutella :)

Mutta jos välttämättä haluaa uskoa huonompaan lähtökohtaansa, ts. lyhyyteensä, jääkää vaan rypemään itsesääliin ja suokaa toki pitkille alistamisen ilo.

Juuri näin. Kannattais vaan ilmeisesti opetella ajattelemaan positiivisesti ja olemaan ylpeä oma itsensä.

Onhan puhuttu pituuden karismaattisesta vaikutuksesta päämiehillä ja muilla hallitsijoilla, mutta jos tarkastellaan tämän päivän johtajia ja päämiehiä, löytyy sieltä lyhkäsiä ukkoja: Vladimir Putin ~165 cm, Dmitri Medvedev ~163 cm, Silvio Berlusconi 165-167 cm, Nicholas Sarkozy ~165 cm. Että taitaa olla nykyään lyhyet karismaattisimpia miehiä :b

Ps. Japanin miesten keskipituus on n. 170 cm.

Juuri näin. Kannattais vaan ilmeisesti opetella ajattelemaan positiivisesti ja olemaan ylpeä oma itsensä.

Onhan puhuttu pituuden karismaattisesta vaikutuksesta päämiehillä ja muilla hallitsijoilla, mutta jos tarkastellaan tämän päivän johtajia ja päämiehiä, löytyy sieltä lyhkäsiä ukkoja: Vladimir Putin ~165 cm, Dmitri Medvedev ~163 cm, Silvio Berlusconi 165-167 cm, Nicholas Sarkozy ~165 cm. Että taitaa olla nykyään lyhyet karismaattisimpia miehiä :b

Ps. Japanin miesten keskipituus on n. 170 cm.

Se on vain jännä noilla lyhyillä päämiehillä vain, että vaikka tuntuisi olevan karismaa ja itseluottamusta, mutta silti vaimot/tyttökaverit ei saa käyttää korkoja tai sitten äijät on ite tunkemassa korkoja omiin kenkiinsä :D

En tiedä mitä tuolla kommentilla oli annettavaa tähän ketjuun, mutta kunhan mainitsin :)

Mutta joo ihmetyttää tämä viimeisten sivujen jutut kuinka rankasti jotkut pitemmät miehet kommentoi lyhyempiä - en oikein vain ymmärrä :( Tykkään ite olla pitkä enkä haluaisi missään nimessä olla edes keskipituinen, mutta ei mulla koskaan oo tullut mieleen alata puhumaan niiden pituudesta(lyhyydestä) millään tapaa. Pitkät ihmiset on vissii keskimäärin enemmän mulkkeroita kuin lyhyet :rolleyes:

Pitkät ihmiset on vissii keskimäärin enemmän mulkkeroita kuin lyhyet :rolleyes:

Eikun pitkillä ihmisillä on keskimäärin enemmän mulkeroa kuin lyhyellä...:hyper:

Henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta toisten ihmisten pituus paskakaan vertaa.
Jotakuta toista tietysti saattaa huvittaa pituuseroni rouvan kanssa, 193-150=43 senttiä.

Eikun pitkillä ihmisillä on keskimäärin enemmän mulkeroa kuin lyhyellä...:hyper:

Henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta toisten ihmisten pituus paskakaan vertaa.
Jotakuta toista tietysti saattaa huvittaa pituuseroni rouvan kanssa, 193-150=43 senttiä.

No jaa, kaveri on 208 pitkä ja sillä on 160-senttinen tyttö:D. Aika idioottimaisia kommentteja tullut monilta tässä pari viimeistä sivua btw.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom