Miehen/naisen pituus

Näin ei saisi sanoa, mutta itse en oikein pysty ottamaan lyhyitä ihmisiä vakavasti. Tiedän että se on typerää ja väärin.

Täytyy valitettavasti kompata tätä sanasta sanaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoista kuulla, minkä pituuden ihmiset mieltävät pitkäksi. Itse olin vuosi sitten mitattuna 171,5cm pitkä. Mielestäni en ole erityisen pitkä. Oikeastaan pari sentimetriä lisääkin olisi ollut ihan tervetullutta. Johtunee luultavimmin pitkälti lähipiirin vaikutteista. Mieheni on 180cm lyhyt :D . Lähipiiri ja itsekin miellämme hänet yhä hieman persjalkaiseksi. Toisaalta kunnolla ihastuessa ei sillä pituudella niin väliä ole ja hyvin olemme porskuttaneet lähemmäs kymmenen vuotta yhdessä. Edellinen seurustelukumppani oli 190cm, joten ehkäpä siksi alkuaikoina mielsin nykyisen mieheni erityisen lyhyeksi. Summa summarum lisäsenttimetrit ovat mielestäni plussaa, heitetään nyt ihan hatusta naisilla rajaksi sellaiset 176cm asti ja miehillä 192cm asti :)

En vielä ottanut itseeni, mutta missä yhteydessä tämä tapahtuu? Menette miesten vaateliikkeeseen ja myyjä on lyhyempi kuin itse niin ei voi luottaa asiantuntemukseen?

Ei sentään. Lähinnä tuo suhtautuminen tulee alitajuisesti ja tosiaan liittyeen naisiin / kumppanin valintaan. Itse huitelen tuolla 190:ssä niin pienestä naisesta tulee tuollainen pikkutyttö-särkyvä-annaabreu-väristykset.

Miehiin en oikein suhtaudu mitenkään. :D

Heh, pisti hymyilyttämään se mitä noin vuosi sitten tein mun pituuskasvun eteen. :dance:

Kun olin vielä peruskoulussa, niin siellä oli ihan helvetin pitkä kaveri joka kasvoi huimaa vauhtia (pari cm kuukaudessa)
Olimme samassa liikuntaryhmässä niin yleensä jouduin hänen parikseen esimerkiksi suunistamisessa. Ja yhdessä vaiheessa huomasin että kaverihan on mua 2 päätä pidempi. Kysyin huumorilla, että miltä se maailma näyttää sieltä 190 cm korkeudelta?
Hän vastasi hymy suussa:"Aivan mahtavalta"

Silloin tuli mitätön olo ja mietin, että miltäköhä tuntuisi olla niin pitkä?
No jotenkin kävi niin, että puheenaiheemme oli yleensä pituus ja se sitten selitti mulle aina jotain konsteja, että miten pituuskasvun saisi nopeutumaan.
Esimerkiksi se, että kannattaa nousta seisomaan ja pistämään kädet ilmaan ja yrittää venyttää niitä niin paljon ku pystyy sitten hyppiä niin ettei kantapäät osu maahan. Ja tätä kun tekee päivässä 500-1000 kertaa niin kyllä senttejä tulee! Hän selitti että kannattaa juoda joku 2 litraa maitoa päivässä ja syödä helvetisti banaaneja. Uinnistakin hän myös pariin otteeseen huomautti.

Minä idioottina tietenkin uskoin tuon kaiken ja tein noita pomppuja aina niin paljon kuin sielu sieti. :D
Puoli vuotta kului ja pituutta ei ollut tullut. Silloin turhauduin ja annoin olla.
Myöhemmin sain selville, että kyseisellä jätkällä joka näitä asioita selitteli mulle, oli ollut noin 190 cm isä ja äiti 170 cm. Itsellä äiti on 155 cm ja isä 170 cm, niin siksi olen 169cm~
En siis ollut ennen tiennyt että pituus riippuu geeneistä. :lol2:

Nooh, tässä muutama päivä sitten näin tämän saman sällin kaupungilla ja rupesimme vaihtamaan kuulumisia. Kaveri kertoi, että oli kasvanut 195 cm asti.
Hän kertoi, että kasvu on näköjään tyssäämässä siihen, mutta hän oli tyytyväinen siihen.
Kaveri kuitenkin valitti siitä, että shoppailu on vaikeampaa ja alle 160 cm naiset näyttävät lapsilta hänen silmissään.

Eli onha tuossa pitkässä kropassa myös miinuspuolia, vaikka plussia siinä näyttäisi enemmän olevan.
Naisethan tunnetusti pitävät yleensä pidemmistä kundeista ja tätä ei voi kukaan kiistää! :david:

Heh, onkohan tämä jotenkin yleistä, että mitä lyhempi ihminen niin sitä paremmin tiedetään toi oma pituus kun osataan jopa puolet sentit ilmoittaa :D. Aiemminkin oon huomannut samanlaisia tapauksia. Ite huitelen jossain 191-193 välillä, en tiedä tarkkaan.

Mietinkin tuota kirjoittaessani, että laittaisinko tarkan pituuden vai tarttuukohan joku siihen. Onkohan tämä jotenkin yleistä, että mitä lyhempi ihminen ilmoittaa tarkasti pituutensa niin sitä enemmän siihen puututaan. Ja lyhythän en ole, vain vertikaalisesti rajoittunut ;)

Ahaa, se johtuu siis pituudesta. Mie oon aina ajatellut, että niissä vaan on joku vika

Minäkin kallistuin tuon vian puoleen aluksi, mutta sitten kun sitä alkoi tapahtua aina yhä useammin... :)

M Mieheni on 180cm lyhyt :D . Lähipiiri ja itsekin miellämme hänet yhä hieman persjalkaiseksi.

On kuitenkin pitempi keskivertomies.

Omassa kaveripiirissäni 185+ miehiä ei juuri ole joten oma 176-senttinen runko ei sinänsä ole häirinnyt, toki mieluusti olisin pidempi.

On kuitenkin pitempi keskivertomies.
Juu tiedän, siksi hymiö. Riippuu tosiaan hieman ympyröistä.Toissa päivänä tiedustelin siskolta, minkälainen hänen uusin heilansa on miehiään. Ensimmäinen komentti kysymykseeni oli: "No, on se nyt ainakin pitempi kuin sinun miehesi." Näin meillä päin...:D

Tiede-lehden artikkelit:

"19.10.2007
Pituus vaikuttaa elämänlaatuun

Se, oletko aikuisena pitkä vai pätkä, vaikuttaa elämäsi laatuun, osoittaa laaja tutkimus.

Senttien tärkeys paljastui, kun Novo Nordiskin tutkija Thorsten Christensen vertasi lähes 14500 britin pituustietoja näiden näkemyksiin omasta terveydentilastaan.

Ilmeni, että lyhyet ihmiset arvioivat sekä fyysisen että psyykkisen terveytensä kehnommaksi kuin pidemmät.

Lyhyimmät – miehet alle 162 cm ja naiset alle 151 cm – tunsivat olonsa surkeimmaksi. Näin siitä huolimatta, että ikä, sukupuoli, paino, krooniset sairaudet ja sosiaaliluokka otettiin analyysissä huomioon. Christensenin tutkimien miesten keskimitta oli noin 175 ja naisten noin 161 cm.

"Pituuden ja psykososiaalisen hyvinvoinnin välillä on selvä yhteys", Christensen kiteyttää. "Vaikka syitä ilmiöön ei täysin tunneta, tiedämme, että lyhyillä on enemmän ongelmia koulutuksessa, työllistymisessä ja parisuhteissa kuin pitkillä."

Tulokset julkaisi Clinical Endocrinology."

ja toinen

"10.04.2001

Pätkät jäävät sinkuiksi

Jos synnyt pienikokoisenä, päädyt muita todennäköisemmin yksineläjäksi, kertovat suomalaistutkijat British Medical Journal -lehdessä.
Tutkimusotoksessa oli 3 500 Helsingissä vuosina 1924-33 syntynyttä miestä, joilta oli mitattu paino ja pituus 15:sta vuoden iässä. Tästä joukosta 259 oli vailla puolisoa vuonna 1970. He olivat keskimäärin pari senttiä lyhyempiä kuin naineet ikätoverinsa. Myös heidän sosiaalinen asemansa ja tulonsa olivat tavallista alhaisemmat. Samanlaisia tuloksia paljastui myös brittien Hertfordshirestä keräämästä aineistosta.
Tutkijat arvelevat, että kasvun hidastuminen saattaa heijastua yksilön persoonallisuuden, sosiaalisuuden ja seksuaalisuuden kehittymiseen tavalla, joka heikentää menestystä naimamarkkinoilla."

Tässähän on aika heikot tulevaisuudennäkymät :hyvä:

"19.10.2007
Pituus vaikuttaa elämänlaatuun

Se, oletko aikuisena pitkä vai pätkä, vaikuttaa elämäsi laatuun, osoittaa laaja tutkimus.

Senttien tärkeys paljastui, kun Novo Nordiskin tutkija Thorsten Christensen vertasi lähes 14500 britin pituustietoja näiden näkemyksiin omasta terveydentilastaan.

Ilmeni, että lyhyet ihmiset arvioivat sekä fyysisen että psyykkisen terveytensä kehnommaksi kuin pidemmät.

Lyhyimmät – miehet alle 162 cm ja naiset alle 151 cm – tunsivat olonsa surkeimmaksi. Näin siitä huolimatta, että ikä, sukupuoli, paino, krooniset sairaudet ja sosiaaliluokka otettiin analyysissä huomioon. Christensenin tutkimien miesten keskimitta oli noin 175 ja naisten noin 161 cm.

"Pituuden ja psykososiaalisen hyvinvoinnin välillä on selvä yhteys", Christensen kiteyttää. "Vaikka syitä ilmiöön ei täysin tunneta, tiedämme, että lyhyillä on enemmän ongelmia koulutuksessa, työllistymisessä ja parisuhteissa kuin pitkillä."

Tulokset julkaisi Clinical Endocrinology."

ja toinen

"10.04.2001

Pätkät jäävät sinkuiksi

Jos synnyt pienikokoisenä, päädyt muita todennäköisemmin yksineläjäksi, kertovat suomalaistutkijat British Medical Journal -lehdessä.
Tutkimusotoksessa oli 3 500 Helsingissä vuosina 1924-33 syntynyttä miestä, joilta oli mitattu paino ja pituus 15:sta vuoden iässä. Tästä joukosta 259 oli vailla puolisoa vuonna 1970. He olivat keskimäärin pari senttiä lyhyempiä kuin naineet ikätoverinsa. Myös heidän sosiaalinen asemansa ja tulonsa olivat tavallista alhaisemmat. Samanlaisia tuloksia paljastui myös brittien Hertfordshirestä keräämästä aineistosta.
Tutkijat arvelevat, että kasvun hidastuminen saattaa heijastua yksilön persoonallisuuden, sosiaalisuuden ja seksuaalisuuden kehittymiseen tavalla, joka heikentää menestystä naimamarkkinoilla."

Varmasti jää ilman kunnon työpaikkaa ja akkaa jos vaan kaiket päivät istuu kotona itkemässä kun ei kasvanu paria senttiä pidemmäksi. Sama kaava käy moneen muuhunkin asiaan. Niillä korteilla sitä on pelattava mitkä on käteen annettu ja turha sitä on jäädä jotain noinkin pientä asiaa murehtimaan.

Varmasti jää ilman kunnon työpaikkaa ja akkaa jos vaan kaiket päivät istuu kotona itkemässä kun ei kasvanu paria senttiä pidemmäksi. Sama kaava käy moneen muuhunkin asiaan. Niillä korteilla sitä on pelattava mitkä on käteen annettu ja turha sitä on jäädä jotain noinkin pientä asiaa murehtimaan.

Heh, todellakin, mitäpä tuohon enää lisäämään. :thumbs:

Hienosti sanottu.

Itse en silti masentuisi, eikö Brad Pitt ja esim. Daniel Craig ole inan päälle 170-senttisiä hukkapätkiä?

Edit: Uusimmassa Greyn Anatomiassa (jenkit) on koskettava tarina lyhyestä miehestä.

Masentukaa mun puolesta.

Nimim. 170.

Nooh, oon aina toivonu et jos yltäis 183 mutta eipä mee lähellekkään. Olisin tyytyväinen jos edes 175 pääsisin mutta en oikeen jaksa uskoa tuohonkaan.

Masentukaa mun puolesta.

Nimim. 170.

Nooh, oon aina toivonu et jos yltäis 183 mutta eipä mee lähellekkään. Olisin tyytyväinen jos edes 175 pääsisin mutta en oikeen jaksa uskoa tuohonkaan.
eipä tuota ikääkään näytä paljoa olevan. Itselläni pituutta oli tuossa iässä suht sama ja siinä 17-18v kasvoin sitten 182cm mittaiseksi, vielä kerkeää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom