Miehen/naisen pituus

173cm, en ole kahteen vuoteen kasvanut enää. Toivon kovasti että tulisi vielä yksi kasvupyrähdys, ei vain taida olla enää kovin todennäköistä. Ikäluokan tytöistäkin iso osa on yhtä pitkiä ja osa pidempiä. :jahas:

Neuvolan kasvuennuste oli 182 tai 184cm.

Oon ite myös 173cm ja kolmessa vuodessa tullut 1-2cm lisää pituutta,oon tottunu siihe että oon aina se lyhyin :) koulun ensimmäisestä luokasta lähtien aina siellä "häntäpäässä" oon ollu.eipä se oo koskaan haitannu vaikka lyhyt olen(enkä edes mielestäni nyt niin kamalan lyhyt edes)välillä koulussa mentiin riviin ja selkä selkää vasten ope laittoi tytöt ja pojat pituusjärjestykseen,aina ne tytöt vaa ohi meni :D Kasvuennuste taitaa olla 178cm.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori, mutta toi jätkä on pari metriä mullan alla..

no_shit_sherlock.jpg

Mun mielestä tytöt murehtivat aivan liian usein pituuttaan. Vaikka itse olen 186 cm pitkä, olen seurustellut 153-senttisen tytön kanssa, ja hänen pituus ei todellakaan ollut mikään ongelma, päinvastoin, lyhyempi tyttö on jopa mukavampi ottaa syliin :) Toki voisin myös seurustella itseäni hieman pidemmänkin tytön kanssa, mutta sellaisia nyt harvemmin osuu vastaan...

Itse en tuota pituus asiaa juurikaan ajattele, mutta muutaman kerran tullut kommenttia koosta. Yleensä siis miehiltä ja positiiviseen sävyyn. Kohdallani siis käynyt niin, että äidin puolelta tullut pituutta (189) ja isän puolelta taas sitten harteikkuus. Olkapäät olleet kaukana toisistaan jo ihan penskasta asti. Suhteessa naisiin asia on toiminut oikeastaan niin, että en usko ketään naista varsinaisesti näillä mitoilla kaataneeni, mutta eipähän ole homma ainakaa silta puolelta klikannut. Tai ehkä sittenkin on auttanut, kun oon muuten aika ruma ja heikosti varustettu :)

Sellanen kyllä täytyy todeta, että mitä on noihin pikkusiin johtotason henkilöihin/toimareihin työelämässä törmännyt, niin ovat olleet erittäin selkeästi pitkiä lajitovereitaan pahempia egoilijoita ja sellanen agressiivinen mahtailu ollut yleisempää. Isomat ei samalla tavoin meuhkaa ja korosta itseään. Ehkä se koko sitten jollain tavalla luontaiseen auktoriteettiin vaikuttaa.

Tänään SubTV 22.45 tosipaikka: Lyhyet vihaiset miehet

Kolme lyhytvartista brittimiestä kertoo elämästään. Erittäin fyysiseksi itsensä kokeva Sandy elää singlenä ja thainyrkkeilee; herkän taiteellinen Paul laulaa persoonallisia resitatiivejaan ja etsii kiihkeästi tyttöystävää; järjestyksenhaluinen Brian on isä ja aviomies. Millaista on elämä keskipituuden alapuolella? Katsotaanko näitä miehiä pitkään? Onko vihaisuus käyttövoima, kompensaatio vai mikä? Onko lyhyillä ihmisillä joitain erityisiä persoonallisuudenpiirteitä, kuten kontrollinhalu? Mukana ohjelmassa myös psykologi David Weeks, melko lyhyt mies hänkin.

Meikäläinen on 170cm pitkä äijjä ja ei tuo menoa haittaa. :D Tämä asia korvataan leveydellä. :thumbs: Naista joka on minua pitempi ni en kyllä kovin mielellään ottaisi mutta onneksi naiset tuppaavat useimmiten olemaan joko saman mittaisia tai alle joten ongelmaa tuskin muodostuu. :dance2: Lyhyet sitäpaitsi kastuu sateessa myöhemmin.

178cm ja tunnen itseni jokseenkin jopa pitkäksi..tai oikea sana olisi varmaankin kookas koska se vajaa sata kiloa tän mittaseen varteen alkaa olemaan jo mielestäni ihan kivasti. paljoa tätä lyhyempi en kyllä haluaisi välttämättä olla..ihannemitta olisi ehkä voinut olla noin 183 jota terkkaritäti pikku hapesta ennusti mutta eeerittäin tyytyväinen tähänkin :)

teininä kun kuulin että suomalaismiehen keskipituus on noin 176 cm niin toivoin että kumpa minusta tulisi niin pitkä ja vähän yli.... nyt on mittaa 180 ja risat... ja voin sanoa että eipä olisi ollut väliä vaikka olisin jäänyt 176 cm allekkin.

Melko yhdentekevää loppupeleissä.

ite oon 180cm ja ikää koht 17v. korista pelasin enne ja halusin olla paljon pitempi mut nykyää toi on suht ok mitta tosin muutama sentti ois viel kiva et vois olla viel isompi : D

Itse olen huimat 158cm pitkä eli selkeästi alle keskiarvon jäädään. Ei tuo ole koskaan yksittäisiä tapauksia (ei ylety ylähyllyille, töissä rullakoiden ylähyllyille, housut poikkeuksetta liian pitkiä) lukuunottamatta sen ihmeemmin häirinnyt. Aina voi kiivetä tuolille tai reppariin ellei oma varsi riitä.:)

Näin ei saisi sanoa, mutta itse en oikein pysty ottamaan lyhyitä ihmisiä vakavasti. Tiedän että se on typerää ja väärin. Naisen pituus on epäolennaista sen 165cm jälkeen. Neuvotteluissa on jotenkin koomista tavata näitä lyhyitä pieniä mimmejä jotka yrittävät kompensoida sitä kauhealla kovuudella ja meuhkaamisella :D

Näin ei saisi sanoa, mutta itse en oikein pysty ottamaan lyhyitä ihmisiä vakavasti. Tiedän että se on typerää ja väärin. Naisen pituus on epäolennaista sen 165cm jälkeen. Neuvotteluissa on jotenkin koomista tavata näitä lyhyitä pieniä mimmejä jotka yrittävät kompensoida sitä kauhealla kovuudella ja meuhkaamisella :D

Nyt pitäisi ilmeisesti alkaa meuhkata, jotta otettais vakavasti. No, eipä ole tapaistani. Mieluummin näytän osaamiseni tai kykyni ihan jollain muulla tavalla kuin tekemällä itsestäni naurettavan.:rolleyes:

Entäs sitten kun ne pidemmät/kookkaammat ihmiset meuhkaavat, mitä he kompensoivat?

Jee, 183cm! Mahtava tunne olla keskiarvon yläpuolella..
Sama mulla, mutta en pidä itseäni pitkänä. Hyvä pituus.

Kun lihastakin on tullut jonkin verran, kroppa on aika sopusuhtainen. Ja naisia ajatellen myös hyvä pituus, sellainen 170 cm nainen vieressä on just passeli.

JOTEN TÄMÄ ON NYT PÄÄTETTY: miesten ihannepituus on 183 cm ;)

Miusta on koomista, että kun/jos minä olen vahvoilla jossain asiassa, eli tiedän enemmän, niin nämä kookkaammat/vanhemmat/miehet saattaa alkaa oikein brassailemaan sillä, että HE ovat olleet pidempään töissä/ovat insinöörejä/ylempiä toimihenkilöitä ja tietää asiat. Mutta logiikkaa vastaan ei voi tapella, kyllä se viesti perille menee noillekin kun osaa asiallisesti perustella :D Hyvin harvoin on tarvinnut alkaa käskyttämään ihan tosissaan tyyliin, "sinä teet tasan tarkkaan näin, koska minä käsken sinun tehdä." Hyvin vaikea uskoa, että tilanne olisi jotenkin toisin jos olisin vaikkapa 15 senttiä pidempi.

Pitkät (yli 170 cm) naiset ovat yleensä kasvoiltaan rumia ja luonteeltaan vittumaisia.

Lähde:
Satunnaisotantaan perustuva tutkimus Suomen naispopulaatiosta vuosina 1994-2009

Jos kerran tiedät, että asenteesi on typerä ja väärin, niin miksi et sitten lakkaa ajattelemasta niin? IMO aika perusteetonta ajatella, että lyhyet ihmiset yrittäisivät kompensoida lyhyyttään kovuudella ja meuhkaamisella. Mistä tiedät, ettei kovuus ja meuhkaaminen johdu jostakin ihan muusta syystä?

Toi on vähän sama, kuin jos sanoisin, että en ota tummatukkaisia ihmisiä vakavasti, ja minusta on huvittavaa, kun tummatukkaiset yrittävät kompensoida väärää hiustenväriään kovuudella ja meuhkaamisella. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom