Miehen/naisen pituus

Eihän 173cm pituinen mies edes ole erityisen lyhyt...

ei niin, mutta mielikuville päässä kun ei voi mitään ^^. Selitettävissä kuitenkin sillä, että kasvoin pituutta melko myöhään ja esim. seitsemännellä luokalla olin 154 senttiä pitkä.

Aika outoa jos muutaman sentin miesten keskipituutta lyhyempi kaveri on epätoivon partaalla pituutensa takia, mutta voi kai sitä ihminen tyhmemmästäkin stressata. Joillain ihmisillä on kuitenkin oikeasti ongelmia, joten aika turhamaista itkeä jostain parin sentin puuttumisesta.

näinhän se menee. Ymmärtäisin itseäni paremmin jos tuo pituus nyt olisi ikinä edes jotenkin vaikuttanut elämääni. Koskaan en ole mitenkään epäsuosittu ollut tai muuta vastaavaa. (toisaalta voisi sanoa, että mielenterveysongelmista kärsivätkin ovat pikkumaisia, kun jotkut ovat sentään moninivelamputoituja)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä porukka on muuten noista pituusennustuksista? mun mielestä ne pitäis lailla kieltää, itse ainakin olisin hyväksynyt pituuteni vuosia aikaisemmin jossei tarkastuksissa olisi vielä kuusitoistavuotiaanakin tuputettu, että _ainakin_ 180 senttinen jätkä on musta tulossa. Tyhmää odottaa vuosia kuin kuuta nousevaa sitä pituusennustetta ja sitten pettyä kun huomaa ettei enää kasvakkaan.

Mitä mieltä porukka on muuten noista pituusennustuksista? mun mielestä ne pitäis lailla kieltää, itse ainakin olisin hyväksynyt pituuteni vuosia aikaisemmin jossei tarkastuksissa olisi vielä kuusitoistavuotiaanakin tuputettu, että _ainakin_ 180 senttinen jätkä on musta tulossa. Tyhmää odottaa vuosia kuin kuuta nousevaa sitä pituusennustetta ja sitten pettyä kun huomaa ettei enää kasvakkaan.

Olen vähän hiinä ja hiinä noiden pituusennustusten kanssa. Kovin mulle toitotettiin ala- ja ylästeet sitä, että 170cm saavutetaan, mutta kyllä siitä loppujen lopuksi jäi 10cm uupumaan. Nyt sitä on jäänyt miettimään jos syy tuohon on tupaki käryttely nuorella iällä vai miksi jäin "vajaapituiseksi"?

Predah, muistaakseni kasvukehitys loppuu vasta siinä 20 vuoden tienoilla, eli sulla on vielä aikaa kasvaa sitä pituutta salakavalasti.

No eihän sillä pituudella ole mitään väliä' parinvalinnassa, eihän kukaan niin pinnallinen ole että valitsee ihmisen pituutensa tai sen puutteen takia?:jahas:

No eihän sillä pituudella ole mitään väliä' parinvalinnassa, eihän kukaan niin pinnallinen ole että valitsee ihmisen pituutensa tai sen puutteen takia?:jahas:

No ihan varmaan on, tuskin noi kääpiöt mitään pillumagneetteja on.

Joo siis toihan oli lähinnä tuollainen sarkastinen itkuvirsi tuo meikän viimeisin kommentti.

173 cm ei ole lyhyt. Kuten ei myöskään 180 cm ole keskimittainen vaan pitkä. Älkää aina ajatelko niin eurosentrisesti.

Mun mielestä pituus pitää ainakin jossain määrin suhteuttaa siihen ympäristöön missä ollaan. Ihan sama se mulle on minkä pitunen olisin japanissa, jos perheeseen ja lähipiiriin suhteutettuna olen lyhyt.

edit. ja mulle ainakin toi parinvalinta nyt on vaan sitä, ettei pitkiä naisia tule katsottua "sillä tavalla" tai yritettyä mitään sen kummempaa. Eihän sillä pituudella toki mitään väliä jossain ensi silmäyksellä rakastumisessa olisikaan, mutta kuinkahan usein tälläistä nyt oikeassa elämässä tapahtuu?

Okei. Mutta jätetään nyt ne broidi ja faija on päätä pidempiä sikseen ja ajatellaan laajemmassa yhteisössä. Jos olet 175 senttinen ja asut Suomessa, mikä tekee sinusta lyhyen? Se, että 190 cm kaverit kuittailee vai että kun joka 13. nainen on sua pidempi?

Mä näkisin kuitenkin 170-175 miehet vielä keskimittaisina ja ~180+ pitkinä. Mitään absoluuttista totuutta ei ole, mutta valitettavan usein jotkut tykkäävät (luonnollisesti pitkät ja siitä ylpeät ihmiset) ylenkatsoa niitäkin, jotka liikkuvat tuossa harmaalla vyöhykkeellä. Riippuu aina mitkä tekijät ottaa huomioon.

pitäisikö vietnamissa asuvan 165-senttisen jätkän sitten pitää itseään erittäin lyhyenä koska "suuremmassa mittakaavassa" hän on sitä, vaikka maassaan hän olisi jopa hieman keskimittaa pidempi?

Kyllähän suurempi ja monipuolisempi otanta kertoo aina enemmän. Tuon viittaamasi esimerkin kaveri on edelleen lyhyt/lyhyenläntä noin universaalisesti katsottuna. Perhepiirissä tai omassa maassaan voikin olla keskimittainen.

Mutta mun jälkimmäinen pointti vihjaakin tuossa edellisessä postauksessa lievästi siihen, kuka määrittää ja miten.

Länsimaissa miesten keskipituus siinä 175-180cm välimaastossa ja pitenemään päin. Suomalaisten nuorten miesten keskipituus vissiin siinä 178-180cm hujakoilla. Noista voi sitten määritellä ittensä lyhyeks tai pitkäks miten ny sattuu meneemään. Se on sit ihan toinen juttu mitä vitun väliä niillä muutamilla senteillä on, paitsi jos on joku kasvuhäiriö ja on oikeesti hankalaa.

173cm, en ole kahteen vuoteen kasvanut enää. Toivon kovasti että tulisi vielä yksi kasvupyrähdys, ei vain taida olla enää kovin todennäköistä. Ikäluokan tytöistäkin iso osa on yhtä pitkiä ja osa pidempiä. :jahas:

Neuvolan kasvuennuste oli 182 tai 184cm.

156 cm :dance2: onneks oon tyttö :D Miehen kaa meil on pituuseroa reilu 20 cm. Vaikka oon ite pieni, on tosi vaikeeta kuvitella itteni jonkun vaan esimerkiks 10cm pidemmän kanssa. Joskus tuli hengattua semmosen suht lyhyen pojan kanssa ja se oli ihan liian outoa! Iso mies pienelle naiselle!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom