Miehen/naisen pituus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös nuo terkkojen pituusennusteet ole poistettu käytöstä?

Oon pitkään ajatellut, että miehen pitää olla vähintään 180cm, mielellään jotain 190cm. Itse olen ihan pätkä 155cm.

Jossain vaiheessa alkoi noi pituusvaatimuksetkin väljentyä. Riittää, että mies on mua isompi. Oli se sitten pituutta tai leveyttä se isompi koko.

Eikös nuo terkkojen pituusennusteet ole poistettu käytöstä?
Iso vitsi nää terveydenhoitajan pituusennusteet, ainakin omalla kohdalla. Ala-asteella ennuste oli 185cm, yläasteella 176cm, nyt lukion ekalla ja ollaan 168cm. Tästä tuskin tulee enää kuin pari senttiä, mutta oma ukko kylläkin kasvoi vasta lukiossa, vaikkakin 170 senttiseksi.:lol2:

Pituutta kertynyt sellanen 194cm, välillä harmittaa olla näin pitkä, mutta esim. konserteissa ei harmita yhtään, kun näkeekin sit jotain :) . Yllättäen joka toinen kysyy, että "taidat olla koripalloamiehiä" , EN OLE S**TANA! Ikinä pelannut sitä lajia, paitsi koulussa. :D

Pituutta kertynyt sellanen 194cm, välillä harmittaa olla näin pitkä, mutta esim. konserteissa ei harmita yhtään, kun näkeekin sit jotain :) . Yllättäen joka toinen kysyy, että "taidat olla koripalloamiehiä" , EN OLE S**TANA! Ikinä pelannut sitä lajia, paitsi koulussa. :D

Tutulta kuulostaa. Itse olen 3 senttiä vielä pidempi... Olen kuitenki tullu siihen lopputulokseen, että enemmän hyötyä kuin haittaa tästä pitkästä varresta on! :)

Pituutta 178cm, en oo kasvanu varmaan yhtään 4 vuoteen, pikkuveli kasvo sitte viime vuonna reilu 15cm:) ja sen ikäsenä just mun kavaminen loppu.

Oon 168cm pitkä nainen ja ihan tyytyväinen oon pituuteeni. Ehkä semmoinen 160cm olis vielä parempi, koska oon aika saman pituinen kuin moni tuttu mieshenkilö. Eli siis ehdottomasti haluan että mies on vähintään samanpituinen kuin minä ja mielellään pitempi. Jos samanmittainen, niin sitten täytyy olla ainakin vahvempi ja paksumpi. :D

Onko kukaan muuten huomannut, että lyhyillä miehillä(alle 170cm) on joku merkillinen tarve uhota? Ei tietenkään kaikilla, mutta suurin osa kuuluu siihen porukkaan. Esmes olin viikko sitten baarissa, kunnes joku lyhyehkö kaljupäinen ääliö rupesi soittamaan suutaan. Yritti ilmeisesti tehdä vaikutuksen seuralaiseensa. Ikinä en ollut sitä jamppaa nähnyt enkä edes saanut oikein selvää mikä sen ongelma oli. Yritin ehdottaa sille sitten, että häipyisi siitä ennen kuin sille käy huonosti. Sillä ei ollut mitään vaikutusta. Yhä se uhosi siinä, että kohta saat turpaasi. Mullakin rupesi siinä hermo menemään, mutta onneksi portsari raahasi sen pois siitä, ennen kuin mitään pahempaa tapahtui. Toi on vain yksi esimerkki niistä, ketkä yrittävät kasvattaa huonoa itsetuntoaa, mikä johtuu siitä, että on lyhyt.

Mulla on pituutta 203cm ja välillä siitä tuntuu olevan pelkkää haittaa. Jokaista oven yläkarmia saa varoa, autot on ahtaita, pöydät on matalia ja muutenkin ahtaissa paikoissa on olevinaan vaikeaa. Mutta toisaalta mukava täällä ylhäällä on katsella horisonttia.

Yritin ehdottaa sille sitten, että häipyisi siitä ennen kuin sille käy huonosti. Sillä ei ollut mitään vaikutusta.

No ei mikään ihme ettei ollut vaikutusta.
Takaisin uhoaminen harvemmin rauhoittaa aggressiivisesti käyttäytyvää henkilöä, vaan toimii päinvastoin provosoivasti.
Tavallisesti sovittelevampi lähestymistapa toimii paremmin.
Ei se tee kenestään vähemmän miestä, jos toteaa urpolle uhkailun tai vittuilun sijaan, että otetaanpa ihan iisisti ja ettei omaa tai halua mitään riitaa kyseisen henkilön kanssa. Yleensä kun kyseessä on kuitenkin joku väärinkäsitys tai tosiaan se juopuneen testohuuruinen uho.

Jos siis haluaa säästyä turhilta rähinöiltä, niin voipi olla kokeilemisen arvoinen juttu.

Enpä usko, että tumpeilla olis erityisempää tarvetta uhota. Luonnevikaisia on tontuissa ja tuhkamunissa yhtä lailla kuin pitkuloissa. Taitaa kuitenkin edelleen isompien vittuilu pienemmille olla yleisempi asettelu, mitä nyt viikonloppuisin näkee ja kuulee.

Enpä usko, että tumpeilla olis erityisempää tarvetta uhota. Luonnevikaisia on tontuissa ja tuhkamunissa yhtä lailla kuin pitkuloissa. Taitaa kuitenkin edelleen isompien vittuilu pienemmille olla yleisempi asettelu, mitä nyt viikonloppuisin näkee ja kuulee.

Ei missään nimessä kaikilla, Bisleykin on melkoinen napataata, mutta varsin leppoisan oloinen kaveri :D
Itsekin olen kyllä jonkinmoista Napoleon-kompleksia havainnut nimenomaan vaahtosammutinasteikon kavereilla. Nyt kun mietin niin ne on kaikki myöskin olleet sellasia hoikkia kavereita
Muskle olisi vähentänyt uhotarvetta olennaisesti :D

Tosin tämä Napo-kompleksi on näissä näkemissäni tapauksissa on ilmennyt vain kovaäänisyytenä,
ja vaatimuksena että pitää saada olla huomion keskipisteenä.
Ikään kuin pikkuinen sieltä jalkahien hajusta huutelisi, että:
MINÄ OLEN KANS TÄÄLLÄ; HUOMATKAA MINUT PERKELE!

Itse olen 188cm, mielestäni pieni harmi kun ei menny 190 aikanaan rikki.

18-30 -vuotiailla taisi olla 178,6 cm (jostain tutkimuksesta luin).
Ei varmaan kaikilla, mutta kyllä itsekin olen jonkinmoista Napoleon-kompleksia havainnut nimenomaan
napataatoilla.
Useimmiten se kyllä näissä näkemissäni tapauksissa on ilmennyt vain kovaäänisyytenä,
ja vaatimuksena että pitää saada olla huomion keskipisteenä.
Ikään kuin pikkuinen sieltä jalkahien hajusta huutelisi, että:
MINÄ OLEN KANS TÄÄLLÄ; HUOMATKAA MINUT PERKELE!
Meikäläisestä vuorostaan tuntuu, että nuo uhoavat ja huomionkipeät pygmit kiinnittävät suuremman yleisön huomion, joten siitä johtuu Napoleon-kompleksin oletus. Meinaan, kuinka moni kiinnittää niin paljon huomiota, jos karpaasi aukoo tai mesoaa, kuin joku sulka päässä 160 senttiä jamppa? Tai kiinnittäähän molemmat sinänsä huomiota, mutta kumpi ärsyttää/provosoi enemmän?

Mikä taitaa olla suomalaisen miehen keskipituus?

Suomalaisten miesten keskipituus on Kansaneläkelaitoksessa tehdyn tutkimuksen mukaan 179 cm ja naisten 165 cm. Suomessa asuvista saamelaiset ovat lyhytkasvuisimpia ja lounaissuomalaiset kookkaimpia. Tällä vuosisadalla Suomessa eläneistä pisin eli 247 cm on ollut helsinkiläinen painija Väinö Myllyrinne (1909-1963). Hänen pituutensa oli parhaimmillaan 251,4 cm.

Lyhyimmät suomalaiset ovat olleet ja ovat noin 120 sentin mittaisia kääpiökasvuisia naisia ja miehiä. Heistä tunnetuin on "Suomen lyhyin mies, 120-senttinen räätäli Antti 'Tepe' Toivainen, syntynyt 9.12.1859 Säämingissä Nojamaan kylässä". Toivainen oli naimisissa normaalikokoisen naisen kanssa ja heille syntyi neljä lasta, joista yksi jäi henkiin. Tiettävästi maailman lyhyin liikuntakykyinen mies on ollut varmuudella 57 cm:n pituinen ja 17 kg:n painoinen intialainen Gul Mohammed (s. 15.2.1957; mitattu 19.7.1990). Lyhin nainen oli 61 cm:n pituinen, hentorakenteinen (paino 3,4 - 4 kg, rinta 47 cm, vyötärö 48 cm ja lanne 41 cm) Pauline Musters, joka kuoli keuhkotautiin 19-vuotiaana.

Suomalaisten miesten keskipituus on Kansaneläkelaitoksessa tehdyn tutkimuksen mukaan 179 cm ja naisten 165 cm. Suomessa asuvista saamelaiset ovat lyhytkasvuisimpia ja lounaissuomalaiset kookkaimpia. Tällä vuosisadalla Suomessa eläneistä pisin eli 247 cm on ollut helsinkiläinen painija Väinö Myllyrinne (1909-1963). Hänen pituutensa oli parhaimmillaan 251,4 cm.

Lyhyimmät suomalaiset ovat olleet ja ovat noin 120 sentin mittaisia kääpiökasvuisia naisia ja miehiä. Heistä tunnetuin on "Suomen lyhyin mies, 120-senttinen räätäli Antti 'Tepe' Toivainen, syntynyt 9.12.1859 Säämingissä Nojamaan kylässä". Toivainen oli naimisissa normaalikokoisen naisen kanssa ja heille syntyi neljä lasta, joista yksi jäi henkiin. Tiettävästi maailman lyhyin liikuntakykyinen mies on ollut varmuudella 57 cm:n pituinen ja 17 kg:n painoinen intialainen Gul Mohammed (s. 15.2.1957; mitattu 19.7.1990). Lyhin nainen oli 61 cm:n pituinen, hentorakenteinen (paino 3,4 - 4 kg, rinta 47 cm, vyötärö 48 cm ja lanne 41 cm) Pauline Musters, joka kuoli keuhkotautiin 19-vuotiaana.

Ok tuli vähän tujumpi tietojysäys:D tattista.

No ei mikään ihme ettei ollut vaikutusta.
Takaisin uhoaminen harvemmin rauhoittaa aggressiivisesti käyttäytyvää henkilöä, vaan toimii päinvastoin provosoivasti.
Tavallisesti sovittelevampi lähestymistapa toimii paremmin.
Ei se tee kenestään vähemmän miestä, jos toteaa urpolle uhkailun tai vittuilun sijaan, että otetaanpa ihan iisisti ja ettei omaa tai halua mitään riitaa kyseisen henkilön kanssa. Yleensä kun kyseessä on kuitenkin joku väärinkäsitys tai tosiaan se juopuneen testohuuruinen uho.

Jos siis haluaa säästyä turhilta rähinöiltä, niin voipi olla kokeilemisen arvoinen juttu.
En omasta mielestäni uhonnut sille. Kunhan vaan rauhallisesti totesin sen sille.

Voi hyvinkin olla, että olen itse kehitellyt sen ajatuksen mitä aikaisemmin kirjoittelin. On niitä eläviä esimerkkejä sattunut kohdalle kummallisen paljon.

Ei siitä sen enempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom