Miehen/naisen pituus

Ite oon viimesimmän mittauksen mukaan 178cm pitkä ja toivon vielä kasvavani ainakin 2cm, näyttää paperilla paremmalta ;)
Oon 181½ eli 5'11½". Olisin mielelläni 183 ja 6'0". "Six-foot-tall" kuulostaa jo pitkältä, "five-eleven" on sellanen keskimittainen. Lisäksi duunissa muutamasta lisäsentistä olisi hyötyä.

Ikää siis 20v, joten tuo voi vielä ollakin jopa mahdollista, muistaakseni pituuskasvu voi jatkua jopa 24-vuotiaaksi asti.
Itse en ole moneen vuoteen kasvanut, enkä tule kasvamaankaan.

Moni lyhyempikin kaveri saattaa näyttää pitkältä jos kehon mittasuhteet on kunnossa.
Totta. Mulla on kehon mittasuhteet sellaiset että näytän hieman lyhyemmältä kuin olenkaan (lyhyet jalat ja pitkä selkä). En tiedä olisko vaikuttanut jotain jos olisin joskus junnuna urheillessa venytellyt jalkoja paremmin, syönyt enemmän ja juossut vähän lyhyempää lenkkiä.. Tuskin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon 181½ eli 5'11½". Olisin mielelläni 183 ja 6'0". "Six-foot-tall" kuulostaa jo pitkältä, "five-eleven" on sellanen keskimittainen. Lisäksi duunissa muutamasta lisäsentistä olisi hyötyä.

Itse en ole moneen vuoteen kasvanut, enkä tule kasvamaankaan.

Totta. Mulla on kehon mittasuhteet sellaiset että näytän hieman lyhyemmältä kuin olenkaan (lyhyet jalat ja pitkä selkä). En tiedä olisko vaikuttanut jotain jos olisin joskus junnuna urheillessa venytellyt jalkoja paremmin, syönyt enemmän ja juossut vähän lyhyempää lenkkiä.. Tuskin.

Mulla on just toisin päin, pitkät jalat mutta lyhyt selkä... Kaverit sanovat että näytän pitemmältä kaukaa mutta kun tulee viereen seisomaan ni oon melko lyhyt. Jalankoko 44 ja puol tai 45 kait

Itse olen 183cm ja kaveriporukassa keskikastia. Mieluusti olisin pari senttiä pidempi, mutten yli 190tä.

Naisten pituudella ei niin hirveästi merkitystä, ehkä enemmänkin leveät ja harteikkaat naiset tuntuvat turhan "kookkailta". Jos kumppani olisi vain hieman lyhyempi, mutta muilta mitoilta kookas, saattaisi tuntea itsensä hieman pieneksi.

Mä oon 194 cm. Nuorempana, noin 16-17 vuotiaana, kun pelas korista ja alko tiedostamaan pituutensa (olin tuolloin 188-191cm) niin halus vaan vielä kasvaa yhä pidemmäks. Olis ollu niin mahtavaa saavuttaa maaginen 2 metrin raja, vaikka oli selvää ettei tuo ollut mahdollista, terkkarin ennustuskin oli muistaakseni 192, joten siitäkin mentiin pari senttiä yli.
Vietin aika terveellistä ja liikunnallista elämää kasvun tärkeimpinä vuosina (12-18v), pikaruokaa ei paljoa ollut tarjolla (vuodet 90-96) enkä juuri ryypännyt (1-2 kertaa vuodessa) enkä koskaan polttanut.

Nyt en enää haluis olla 2 metriä, tämä pituus tuntuu oikein sopivalta. Lihaa alkoi tarttua 20v. jälkeen, mut kyllähän se paljon syömistä vaatii edelleenkin...

Jos kattoo maailman vahvimpia miehiä, ne on just mun pituisia, 190-196 senttisiä. Tuosta ylimenevä pituus alkaa jo haitata voimatouhuissa. No olihan siellä se Samuelsson (tasan 200) ja Marko Varalahti (205), mut ne oli poikkeuksia.

Oon aina ajatellu että miks koripallo ja pituus melkein liitetään yhteen? Pidentääkö se pomppinen kehoa vai?
Mtäh? Eiköhän se nyt johdu ihan siitä, että ne koripalloilijat varsin suurella prosentilla ovat keskivertokansalaista pidempiä. Tuskinpa sitä kukaan kuvittelee pituuden johtuvan koripallon pelaamisesta.:D

Oon aina ajatellu että miks koripallo ja pituus melkein liitetään yhteen? Pidentääkö se pomppinen kehoa vai?

Olisko vaikka niin, että pitkien tyyppien on jonkin verran helpompi yltää koriin asti...

e. hidas

Itellä vartta 172cm. Tossa vuos kaks sitten alko paljon tää vituttamaan että on näin lyhyt.
--> Salille. Nyt kun tappeluissa noita 180+cm kavereita kaatuu niin itsetunto kasvaa.

Itellä vartta 172cm. Tossa vuos kaks sitten alko paljon tää vituttamaan että on näin lyhyt.
--> Salille. Nyt kun tappeluissa noita 180+cm kavereita kaatuu niin itsetunto kasvaa.
Kylläpä se sitten tuo salilla käynti on auttanut :hyper::david::david::hyper:

Itse ottaisin mielellään semmoisen 10-15 sentiä lisää mittaa. Vituttaa olla tämmönen persejalka.

EDIT.Niin ja mitä tulee isomies/pitkämies vaittelyyn niin eikös se speden peleissäkin sanonut se juontaja että sitten on isonmiehen vuoro kun Savolaisen Marko oli tehnyt ja tuli Turtiaisen vuoro eli kyllä se pituus sen ISON miehen tekee tietenkin varressa pitää olla tavaraakin.

Toivon sydämeni pohjasta että kommentisi oli sarkasmia, tai edes liittyisi kamppailulajimatseihin.

Usein se on vain niin, että lihaksikkaat miehet ovat yleensä lyhyitä juuri sen takia, että kompensoivat lihaksilla pituuttaan. Itsekin aikoinani aloin salilla käydä kun pituutta ei tullut kuin 165cm. Pitkäksi jos olisin kasvanut, tuskin olisin salilla alkanut käydä. Ja juuri salilla käyvillä lyhyillä miehillä sitä voimaa vasta onkin. Pitkät saa tuhista aika pitkään saadakseen yhtä näyttävät ja lihaksikkaat kädet/jalat!

Ota vaan itelles lyhyt ja lihaksikas mies jos niitä siellä päin on jaossa! Ja Tässä vielä kuva yhdestä lyhyestä rääpäleestä!

leepriest.jpg

Mahtaa muuten Priestiäkin vituttaa kun tässäkin topicissa jo tuotu mies esille varmaan 100 kertaa. Missä puhutaan ihmisen pituudesta, siellä on Priest :D Hänhän on pakkislainen siis.

180 cm ja olen nainen. Ei kait tässä. Kyllä tämä mulle välttää. Mies on 3 cm lyhyempi, mutta sillä ei kyllä ole mitään väliä. Olen aina ollut tämmöinen amazoni:rolleyes:

Täälläkin keskivertoa pidempi naikkonen, 176cm. Nuorempana kehtuutti aika lailla ku oli muita päätä pidempi, nykyään koen enemmänki etuna, erottuu ees vähä massasta. Korkkareitten käyttö on hieman hankalaa, meinaa huimata siel 185cm.. :D (perus 10cm korot)
185-190cm ois aika ihanteellinen pituus miehelle, lyö aika hyvin polvet lukkoon joku pitkä ilmestys varustettuna muilla oleellisilla ominaisuuksilla. Tilaukseen siis! ;)

Itse 175 ja ikää 15(ja puol) viimeiseen neljään vuoteen tullut pituutta vain 5 cm. Alkaa kohta jo kyrsimään kun tuntuu, että tämmöiseksi jäädään. Ei vanhemmatkaan ole nimittäin kasvaneet kuin 15-vuotiaaksi asti. Eihän se nyt kivaa ole, kun tytötkin on kohta pitempiä:itku::D

Kyllä sitä voi venyä vielä myöhemmälläkin iällä. Itekin olin tossa viimesen parin vuoden aikana kasvanut vielä 3cm, nyt siis 185cm. Tuntuu aikalailla sopivalta mitalta.

vartta 172, eikä oo koskaan sen kummemmin haitannu.
myöskin naisen pituus on yhdentekevää, kunhan vain painan enemmän kuin neitonen :)

Itse olen 186, mihin olen ihan tyytyväinen. Kasvoin tosin aika myöhään, eli ekat teinivuodet oli vaikeeta aikaa kun olin yhessä vaiheessa luokan pätkä :D ja muijan pituudesta sen verran että kuhan yletyn seisten pussaamaan niin se on ok:rolleyes:

181,2 cm täällä. Tarkkaa oli kutsuntatarkastuksessa lääkärin vastaanotolla. Luupilla suunnilleen tsekkasi: "Joo-o, kyllä se näyttäisi enemmän 181,2 kuin 181,1" :hyper: Tyttö voi olla pitkä tai pätkä, kokonaisuus ratkaisee. Ei mielellään kuitenkaan mua pidempi. Uskottavuushan siinä menee, kun korista käy pelaamassa ja tyttö voittas alotuksessa :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom