Miehen/naisen pituus

Kaupunki
Helsinki
Keskustelua negaatiivista ja positiivisista mielipiteistä miesten (ja myös naisten) pituuden suhteen. Onko lyhyys enemmän pitkien kuin lyhyiden ongelma, kun siitä saa aina vähän väliä kuulla?

Jukoliste, ei oo Mika ainakaan varrella pilattu:D itellä pituutta 192 cm... liikaa

eikä oo. just sopiva. pitkät miehet on pitkiä miehiä ja lyhyiden pitää yrittää kompensoida.

Kompensoida mitä? Ja minkä suhteen? Mitä ikinä sitten tarkoititkin niin pituus on 1 muuttuja siinä moniulotteisessa kokonaisuudessa, joka on ihminen. Itse en ole pitkä enkä lyhyt, mutta tuo kuulostaa just sellaiselta jorinalta, jossa kaveria on siunattu yhdellä asialla, olipa se sitten pituus, BMW, muna, isin lompakon paksuus jne. Niitä vahvuuksia pitää tietysti käyttää, joita on annettu.

pituus ei ole yksi muuttuja muiden joukossa. se on yksi hyvin olennainen muuttuja. vaikuttaa ihmisiin täysin alitajuisestikin. BMW:n saa ostettua, mutta pituutta tosiaan ei mitenkään.

Olkoonkin pituus sinusta, hyvä ilkka, olennainen muuttuja. Mutta mitä sitten? Se ei poista sitä tosiaa, että pituus on ihan sattumankauppaa. Minusta pituus ei ole mikään merkittävä asia, juuri siitä syystä, että se on se mikä se nyt sattuu olemaan. Valaisetko minua, miksi varsinkin miehen pituus tuntuu olevan sinulle niin suuri asia?

Ehkä pitäisi jatkaa jossain toisessa ketjussa, sillä tämä on aika pahasti :offtopic:

etenkin sen takia, koska naiset suosii pitkiä miehiä, mutta muutenkin. se on hassua. usein saan itseni kiinni ajatuksista, joissa pidän itseäni ylivertaisena lyhempään mieheen verrattuna.(vaikka tämä olisikin esim. minua selkeästi älykkäämpi) tiedän että tämä on typerää, mutta kyse on alitajuisesta ja automaattisesta ajattelusta, johon ei itse voi vaikuttaa. hauskaa on, että välillä kyseistä ajattelua pystyy kuitenkin tiedostamaan. olen aivan varma, että en ole ainutlaatuinen ihminen. eli muilla ihmisillä on samanlaisia ajatusrakenteita päässään. tästä minulla on käytännön kokemustakin. minuun suhtaudutaan erilaisissa tilanteissa eri tavalla kuin lyhyeen mieheen. tykkään myös, että vähän pidemmät naiset on näyttävän näköisiä. sellaiset vähintään 175 senttiset.

melkein kaikki tärkeähän on sattumankauppaa elämässä.

on kivempi syntyä älykkääksi, pitkäksi ja kauniiksi ihmiseksi rikkaaseen perheeseen kuin umpityhmäksi katulapseksi etelä-amerikkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole mies, mutta joiltakin ihmisiltä saa joskus kuulla kuinka olen muka lyhyt. (166cm)

Käsittääkseni tuo on naisilla ihan keskivertopituus ja siksi mua joskus ärsyttää, kun joku tulee sanomaan, että olen lyhyt.

En ole koskaan pitänyt itseäni lyhyenä, tai kokenut että olisin jotenkin huonompi muihin verrattuna jos olen heitä lyhyempi. Minulla on paljon minua lyhyempiä kavereita, ja myös pidempiä, enkä koe itseäni mitenkään kääpiöksi pidempien rinnalla, joten enemmän se taitaa olla niitten pidempien ongelma.

Kai nyt normaalipituinen näyttää lyhyeltä, jos se arvostelija on itse 185 pitkä. Usein nämä kommentit tulevat muuten miehiltä.

Itse kyllä tykkään, että miehen pitää olla minua huomattavasti pidempi. Tai jos ei pidempi, niin ainakin leveämpi. Ettei mee sekasin kumpi on kumpi. :D

Täytyy sanoa, että oma pituuteni (172 cm) tai siis sen puute on joskus ollut pienoinen harmi. Se on ollut yksi syy punttitreenin aloittamiselle. Nyt, kun treeniä on jo takana useampi vuosi, sitä alkaa olla sinut itsensä kanssa. Koen tämän johtuvan ennen kaikkea aikuistumisesta, mutta myös punttitreenin tuloksista. Olen ihan mielelläni juuri tämän pituinen.

Lopuksi vielä, olkoonkin klisee, sillä taitaa olla eniten merkitystä kuinka omaa kehoaan kantaa. Hyvä ryhti yhdistettynä positiiviseen minäkuvaan tekee ihmeitä pituudesta riippumatta.

Kyllähän pitkä saa aina paremmin.

Hyvin perusteltu kommentti, ilmeisesti empiirisesti olet tutkinut asian, sekä itsesi että monen lyhyiden kantilta? Kysellyt kenties millä tasolla heidän "saantinsa" on? :thumbs:

Eiköhän saantiin riipu täysin minkälainen persoona on kyseessä (ja miltä se naama näyttää yms yms yms).

Mä luulin kauan olevani 173cm pitkä ja olin iha tyytyväinen mittaani ennenku tapahtu uus mittaus ja paljastuinkin 178 senttiseksi.. No eipä sillä oo oikeestaan vittuakaan väljä kuinka pitkä on IMO.

178 täälläkin..pääosin tyytyväinen pituuteen. vähäisempikin massa näyttää isolle tässä varressa mut kieltämättä joskus olen miettinyt miltä maailma näyttäisi jos oisin venynyt terkkarin ennustuksiin eli 185cm..btw puntin noston aloitettuani (16v) en ole kasvanut senttiäkään. löytyy paljon lyhyempiäkin heppuja ja vastaavasti pitempiä aika tasaisesti

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta kyllä jokainen 180 sentistä ylimenevä sentti on miinusta, alle voi jonkin verran jäädä, mutta ei nyt ihan (/läheskään) samoihin mittoihin mun kanssa tietenkään (harvassa on tosin sellaiset miehet :D ). Se leveys on sitten oleellisempaa... Yleisestä saannista en tiedä, ihan sama.

Itse olen aika pätkä, mutta en nyt oikein osaa suhtautua siihen mitenkään, sen enempää positiivisesti kuin negatiivisesti, se nyt on vain minun ominaisuus. Yleensä tosin sitten minua pidemmät naiset tuntuu normaaleilta, mutta joskus kun sattuu vastaan tulemaan lyhyempiä/pienempiä, niin tunnen itseni jotenkin kamalaksi korstoksi :rolleyes:

Kuten jo tuolla kävi ekassa postauksessa ilmi, pituuteni on n.192 cm. Kuhan en vain lisää kasvaisi, ei nimittäin ole mukava olla muita niin paljon pitempi. Erottuupahan joukosta. En onneksi kuule asiasta mitään kuittailua.

nojaa, ei ainakaan itteä haittaa 172.5cm, enpä siihen ees oikein kiinnitä huomiota. Muhun ei ainakaan iske pitkät naiset yhtään, sellanen 155-165 on aika täydellinen

En ole mies, mutta joiltakin ihmisiltä saa joskus kuulla kuinka olen muka lyhyt. (166cm)

Käsittääkseni tuo on naisilla ihan keskivertopituus ja siksi mua joskus ärsyttää, kun joku tulee sanomaan, että olen lyhyt.

En ole koskaan pitänyt itseäni lyhyenä, tai kokenut että olisin jotenkin huonompi muihin verrattuna jos olen heitä lyhyempi. Minulla on paljon minua lyhyempiä kavereita, ja myös pidempiä, enkä koe itseäni mitenkään kääpiöksi pidempien rinnalla, joten enemmän se taitaa olla niitten pidempien ongelma.

Kai nyt normaalipituinen näyttää lyhyeltä, jos se arvostelija on itse 185 pitkä. Usein nämä kommentit tulevat muuten miehiltä.

Itse kyllä tykkään, että miehen pitää olla minua huomattavasti pidempi. Tai jos ei pidempi, niin ainakin leveämpi. Ettei mee sekasin kumpi on kumpi. :D

Tuosta miesten kommenteista ei kannataa välittää. Väittäisin, että kun mies heittää naisen lyhyydestä läppää hän haluaa kiinnittää huomiota siihen, että on naista pitempi ja isompi, kuten asian keskimääräisesti pitäisikin olla. Eli tällä kommentilla ei yleensä varmaankaan tarkoiteta mitään pahaa, hivelee vain miehen itsetuntoa olla naista isompi, syntyy mielikuva että pahan paikan tulle voi puolustaa naistaan jne jne etc. etc. :D Tiedät varmaan mitä tarkoitan. Itsekkin sorrun joskus heittämään jotain läppää itseäni päätä lyhyemmille naisille, ihan hyväntahtoisesti ja luulen, että hekin sen tajuavat, että mikään oikea vittuile ei ole kyseessä. Useimmiten naiselle on jonkunasteista "lyhyydestä" varmaankin vain hyötyä, koska uskaltaisinpa väittää, että kovin moni mies ei varmaankaan tahdo kadulla kävellä käsi kädessä itseään päätä pidemmän naisen kanssa. Itse olen ollut pienempänä aina suht keskipituinen ja nyt on pituutta about 180cm ja kuka tietää vaikka vieläkin kasvaisin. Lapsena halusin ehkä olla hieman pidempi mutta nyt olen täysin tyytyväinen pituuteeni ja tosiaan tämä body-harrastus antaa asioihin vähän erilaista perspektiiviä mukaan. Yleensä kun saman verta lihasta lyhyemmässä varressa on näyttävämpää kuin sama määrä pitkällä kaverilla.

Itse olen aamulla mitattuna noin 168.5-169cm. Ihan tarpeeksi, vaikka välillä olisikin kiva olla pidempi. Se 170cm rajapyykki olisi upeaa rikkoa, mutta onhan lyhyydelläkin etuja. :hyvä:
Alle 20-22v miesten on vielä turha huolehtia pituudestaan, sillä se ei ole vielä merkattu. Pituuskasvu on kyllä tuohon pisteeseen mennessä hidastunut hyvin olemattomiin, mutta sentti vuodessa on mahdollista vielä parikymppisellekin.

Mä sanoisin, että miehessä kuuluisi olla sopusuhtaisuutta, aivan kuten naisessakin, jotta tämä näyttäisi hyvältä. Sitähän tässä kai osaltaan myös haetaan ja mietitään: mikä on hyvännäköinen pituus? Voisi samalla pohtia, että hyvännäköinen ja kenelle? Useinhan kuulee sanottavan, ettei nainen ottaisi lyhyempää miestä, mikä lienee myös joissain tapauksissa totta.

Itse koen joskus olevani pitkä, joskus pätkä, riippuen tietenkin seuran pituuksista. Olen 170 cm nainen. Joskus teininä ajattelin, etten voisi ottaa kovin lyhyttä miestä. Omani on tällä hetkellä 175 cm, joka on oikein kiva koko miehelle. Mä tykkään sellaisista keskimittaisista ja lihaksikkaista miehistä, joilla on myös älliä siellä yläpäässä.

Tuskin pituudella oikeastaan on suurempaa merkitystä, vaan tärkeää on esimerkiksi juuri se sopusuhtaisuus ja kokonaisuus (mitä tämä kenellekin merkitsee).

Jotain 174-175cm väliltä on pituutta rungolla. Alaasteella terkkarin ennusteen mukaan olis pitäny sellanen 180cm tulla. Mihin lie ennusteensa perustavat? Lisäks kummastuttais, kun vanhemmat sekä isosisko on jo nyt huomattavasti itteäni lyhyempiä. Tosiiaan oha täs viel mahollista kasvaa, mutta omasta mielestä nykyiselläänki on oikein hyvä. :)

Mä sanoisin, että miehessä kuuluisi olla sopusuhtaisuutta, aivan kuten naisessakin, jotta tämä näyttäisi hyvältä.

Sitä voi kans miettiä, että mikä on sopusuhtainen. Itse kyllä väittäisin tykkääväni hieman... hmm... epätavalliset mittasuhteet omaavista miehistä, ja normaaliasteikolla sopusuhtaiset on ihan liian laihoja. Mutta kuka tykkää mistäkin ja varmaan on joka tyyppiselle haluajia, tuskin kenenkään tarttee epätoivoon sortua. Paitsi jos tavoitteena on "saada" mahdollisimman monelta, niin se tuskin onnistuu joltain pätkältä/ylipitkältä/läskiltä/ruipelolta yhtä hyvin kuin mallikokoiselta... Pah. Mutta kyllä jokaiselle ainakin pari ottajaa löytynee.

Itse olen semmoinen sopivan pitunen, 164. Voi käyttää korkeita korkoja näyttämättä pilvenpiirtäjältä, tosin tässäkin on suuri MUTTA.
Avokkini on nimittäin vain kuusi senttiä minua pidempi ja matalimmat korkoni on kai 7cm luokkaa :D
Näyttäähän se välillä vähän hassulta

Joskus lapsena vitutti oma lyhyys ihan suunnattomasti, koska erilaisuus aiheuttaa tietysti kiusaamista. Lapset kun osaa olla toisilleen aika julmia. Nyt isompana en ole huomannut mitään ihmeellistä. En ole pahemmin syrjintää kokenut ja olen ihan tottunut omaan pituuteeni, joka on siis 165. Eikä muuten ole ikinä ollut pienintäkään ongelmaa saannin kanssa. Ja kaverit vittuilee noiden poikamiesaikojen johdosta vieläkin. Omalta kohdalta voin sanoa, että pitkät ei saa paremmin. Se on kiinni kaikesta muusta kuin pituudesta.

Pakko hehkuttaa täälläkin, mutta meikäläiseen iskee pitkät naiset. En tiedä mistä johtuu, mutta näin se vain on?

Ja muistakaa miehet varsinkin, että ulkoiset seikat häviävät karismalle. Saatat olla Toxic Avengerin näköinen, mutta siltikin jotkin selittämättömät "voimat" saavat mimmien pöksyt märäksi. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom