Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Supistus on tärkeää, todellakin. Mä oon aina ajatellut että sitten kun supistukseen ei enää päästä, niin liike vain lyhenee mutta tekniikka säilyy. Käytännössä silloin ollaan jo positiivisessa failuressa.Stoppi syö kuormia, mutta supistukseen pitää päästä selkätreenissä, venytys on täysin toissijaista ääripäässä. Selkätreenissä ylivoimaisen tärkeää on kuormien supistaminen maksimiin. Liian monet laittaa liikaa painoa ja sitten koitetaan repiä sinne supistukseen tullen liikkeessä vastaan, joka on sama kun penkissä nostetaan persettä ja pompautetaan.
100% näin. Elikä ei yritetä väkisin tekniikkaa rikkomalla saada supistukseen, vaan liike lyhenee ja semmoinen 3-5 toistoa vajaampaa liikerataa ja sarja loppuu.niin liike vain lyhenee mutta tekniikka säilyy.
Mähän tein tosta selkeen havainnollistavan videon mikä ero on kuormissa kun tehdään jäykkänä ku paska.Mä tykkään ite tehdä selkäreenin siten, että esimerkiksi kulmasoudussa liike hieman elää siellä venytyksessä, jolloin saadaan isompi rauta liikkeelle ja siten päästään supistamaankin isompaa kuormaa vastaan. En usko että tikku jäykkänä jöpöttäminen on oikea tapa reenata selkää, karsii liikaa kuormaa.