BB PRO Michal Krizo Krizanek

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juuso89
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä voisin kyllä kysyä sinulta nyt ihan samaa, mitä ihmettä täällä tapahtuu? Mihin tuo sun tarve laittaa sanoja toisten suuhun perustuu? Se kun ei täytä mitään muuta funktiota kuin että se vääristää keskustelua.

Olenko mä missään sanonut, saati uskotellut itselleni peilin edessä, että pizza on sama kuin kana ja riisi? En.

Olenko mä sanonut että se on parasta ravintoa? En.

Olenko sanonut että kalori on kalori kaikessa? En.

Mähän nimenomaan sanoin että se 4,6% vaikuttaa tasan 4,6% verran. Kyse on nyt siitä, muuttuuko muutoin (95,4%) terveellinen ruokavalio automaattisesti epäterveelliseksi jos vaikutus on noin pieni. Aiemmassa viestissäni yritin kysyä sinulta tarkemmin niistä mekanismeista, mitkä tarkalleen tekevät pizzasta "surkeaa ruokaa", siihen et tosin ole vastannut joten ellet pysty perustelemaan miksi näin on, niin ei kyllä myöskään voida päätyä lopputulokseen että mainittu vaikutus olisi kovin suuri. Proteiinia, hiilaria ja rasvaa siinä pizzassakin on.

Monessa asiassa olen kanssasi samaa mieltä, tämä nyt ei ole yksi niistä ja olen yrittänyt perustella miksi.
Tätä minäkin nyt suuresti ihmettelen, ja mun viesti bannattiin kun otin kantaa nuuskaan. Menee ihan vitusti yli tää touhu täällä.
 
Tätä minäkin nyt suuresti ihmettelen, ja mun viesti bannattiin kun otin kantaa nuuskaan. Menee ihan vitusti yli tää touhu täällä.
Ei liity pizzaan mitenkään nyt nikotiini, ettei nyt mennä Krizosta vielä lisää ohi. Mutta palautetaan sitten niin et pääse sinäkin vittuilemaan kun moderaattorikin jo haukkui mut.

Puhuttiin puhuttiin mutta kun Mike niin kovasti vastuustaan 1 pizzaa / vko ajatusta niin mun mielestä ihan relevantti ajatus tuoda esiin päivittäinen nikotiini / höyrytuotteiden käyttö. Kun ei se oma tekeminenkään ole niin super terveellistä, vaikka ei koskaan maistaisi edes herkkuja.
Elikä tehdään niin, että jokainen jolla on nyt tarvetta haukkua mua, tulee kerralla esiin, niin ei sitten enää tartte kaivella nikotiineja ja muuta. Eli tykittäkää nyt sitten kun kerran Wintikka aloitti jo. Kyllä mä kestän vaikka kaikkea ikävää muutenkin elämässä tapahtunut. Pizza ei muutu sen paremmaksi vaikka vetäis kossun päivässä. En siten ymmärrä sun kommenttia, enkä usko että sillä oli muuta tarkoitusta kun provota.
 
Viimeksi muokattu:
Ei liity pizzaan mitenkään nyt nikotiini, ettei nyt mennä Krizosta vielä lisää ohi. Mutta palautetaan sitten niin et pääse sinäkin vittuilemaan kun moderaattorikin jo haukkui mut.


Elikä tehdään niin, että jokainen jolla on nyt tarvetta haukkua mua, tulee kerralla esiin, niin ei sitten enää tartte kaivella nikotiineja ja muuta. Eli tykittäkää nyt sitten kun kerran Wintikka aloitti jo. Kyllä mä kestän vaikka kaikkea ikävää muutenkin elämässä tapahtunut. Pizza ei muutu sen paremmaksi vaikka vetäis kossun päivässä. En siten ymmärrä sun kommenttia, enkä usko että sillä oli muuta tarkoitusta kun provota.
Ei. Ei tässä ollut tarkoituksena perustaa mitään Miken vihaamiskerhoa enkä ole viesteilläni yrittänytkään haukkua sua.

Sen sijaan minusta olisi tervettä, että joskus pystyisit
1) myöntää olevasi väärässä (ilman että siihen sisältyy mitään "sovitaan sitten että minä en tiedä mistään mitään"- jatkoa) tai
2) mielipideasioissa hyväksyä se tosiasia että se vastapuolen eriävä mielipide ei tee hänestä paskaa puhuvaa, peilinsä edessä jeesustelijaa sekä
3) olla näissä väittelyissä laittamatta sanoja toisten suuhun.

Ymmärrän täysin että sulla on tällä hetkellä vaikeaa, toi on paskamainen juttu. Mutta välillä sulla menee näissä jutuissa vähän yli.
 
No en mä nyt tiedä missä kohtaa tässä pitäis myöntää olevani väärässä. Pizza ei ole ravintoarvoiltaan mitään kovinkaan optimaalista, vaan 50% koostuu rasvasta. Koitin vain selittää, ettei sillä oikein kannata korvata mitään terveellisempää ruokaa. Voihan pelkällä pizzallakin elää, mutta ei se parasta ole varsinkaan urheilijalle.

Mut jos toi ei pidä paikkaansa, niin sitten olen väärässä. Ja joo, mulla menee monasti niin hyvässä kuin pahassa yli, mutta että moderaattori tulee haukkumaan ylijumalaksi eikä kukaan sano että se menee vähän yli, saa tän näyttään kyllä siltä, että jos nyt jollain on sanottavaa, niin sanokaa pois niin päästään purkamaan se mitä selkeesti tarvetta joillain on.

Mun osalta pizza-keskustelu on tässä ja pitää katsoo tarkemmin osallistuuko mihinkään vastaaviin. Joko mä olen uskomattoman tyhmä tai sitten en vain osaa keskustella, mutta jos mä varovasti edes esim osallistun kyykkyjuttuihin, niin se on kyllä huono idea, jopa tämmöisellä forumilla jossa luulis olevan ihmiset avoimia treenaamiselle. Mä annan omien tekojen nyt puhua lässyttämisen sijaan.

Ja jos tää viesti triggeröi nyt, niin pliis, kirjoittakaa tähän ja vittuilkaa kaikki mitä tarvii.
 
No en mä nyt tiedä missä kohtaa tässä pitäis myöntää olevani väärässä. Pizza ei ole ravintoarvoiltaan mitään kovinkaan optimaalista, vaan 50% koostuu rasvasta. Koitin vain selittää, ettei sillä oikein kannata korvata mitään terveellisempää ruokaa. Voihan pelkällä pizzallakin elää, mutta ei se parasta ole varsinkaan urheilijalle.

Mut jos toi ei pidä paikkaansa, niin sitten olen väärässä. Ja joo, mulla menee monasti niin hyvässä kuin pahassa yli, mutta että moderaattori tulee haukkumaan ylijumalaksi eikä kukaan sano että se menee vähän yli, saa tän näyttään kyllä siltä, että jos nyt jollain on sanottavaa, niin sanokaa pois niin päästään purkamaan se mitä selkeesti tarvetta joillain on.

Mun osalta pizza-keskustelu on tässä ja pitää katsoo tarkemmin osallistuuko mihinkään vastaaviin. Joko mä olen uskomattoman tyhmä tai sitten en vain osaa keskustella, mutta jos mä varovasti edes esim osallistun kyykkyjuttuihin, niin se on kyllä huono idea, jopa tämmöisellä forumilla jossa luulis olevan ihmiset avoimia treenaamiselle. Mä annan omien tekojen nyt puhua lässyttämisen sijaan.
Niin, sen takia tossa mun 1, ja 2- kohtien välissä olikin "tai". Jos et mielestäsi ole väärässä ja asia saattaa olla mielipideasia, niin sen eri mieltä olemisen voi hyväksyä ilman että vastapuolta tarvitsee haukkua.

Mun mielestä ehkä meni hitusen yli tuo ylijumalaksi sanominen, sen takia en klikannutkaan siihen mitään reaktiota.

Peace jne.
 
Ei liity pizzaan mitenkään nyt nikotiini, ettei nyt mennä Krizosta vielä lisää ohi. Mutta palautetaan sitten niin et pääse sinäkin vittuilemaan kun moderaattorikin jo haukkui mut.


Elikä tehdään niin, että jokainen jolla on nyt tarvetta haukkua mua, tulee kerralla esiin, niin ei sitten enää tartte kaivella nikotiineja ja muuta. Eli tykittäkää nyt sitten kun kerran Wintikka aloitti jo. Kyllä mä kestän vaikka kaikkea ikävää muutenkin elämässä tapahtunut. Pizza ei muutu sen paremmaksi vaikka vetäis kossun päivässä. En siten ymmärrä sun kommenttia, enkä usko että sillä oli muuta tarkoitusta kun provota.
Ei mulla oo mitään syytä haukkua sua, tai edes vittuilla. Sori jos käsitit niin.
Tuo oli vain vertaus, mutta jätän tämän tähän ja jatketaan Krizosta.
 
No en mä nyt tiedä missä kohtaa tässä pitäis myöntää olevani väärässä. Pizza ei ole ravintoarvoiltaan mitään kovinkaan optimaalista, vaan 50% koostuu rasvasta. Koitin vain selittää, ettei sillä oikein kannata korvata mitään terveellisempää ruokaa. Voihan pelkällä pizzallakin elää, mutta ei se parasta ole varsinkaan urheilijalle.

Mut jos toi ei pidä paikkaansa, niin sitten olen väärässä. Ja joo, mulla menee monasti niin hyvässä kuin pahassa yli, mutta että moderaattori tulee haukkumaan ylijumalaksi eikä kukaan sano että se menee vähän yli, saa tän näyttään kyllä siltä, että jos nyt jollain on sanottavaa, niin sanokaa pois niin päästään purkamaan se mitä selkeesti tarvetta joillain on.

Mun osalta pizza-keskustelu on tässä ja pitää katsoo tarkemmin osallistuuko mihinkään vastaaviin. Joko mä olen uskomattoman tyhmä tai sitten en vain osaa keskustella, mutta jos mä varovasti edes esim osallistun kyykkyjuttuihin, niin se on kyllä huono idea, jopa tämmöisellä forumilla jossa luulis olevan ihmiset avoimia treenaamiselle. Mä annan omien tekojen nyt puhua lässyttämisen sijaan.

Ja jos tää viesti triggeröi nyt, niin pliis, kirjoittakaa tähän ja vittuilkaa kaikki mitä tarvii.
Se että Wintikkakin sulle jo antoi kritiikkiä, kertoo jostain. Wintikka noin yleisesti on melko sopuisa kaveri kuitenkin täällä, enkä muista hänen juuri koskaan vittuilleen kenellekään. Että ehkä sun vaan kannattaisi yrittää katsoa peiliin, eikä lässyttää tyyliin ”vittuilkaa nyt kaikki sitten kun kerran olette mua vastaan, yhyy.”

Sun keskustelutapa tässä ”pizza-gatessakin” oli yksinomaan naurettava. Sulle yritti vastapuoli asiallisesti selittää, että pizzan syöminen kohtuuden rajoissa eli kerran viikossa ei ole laisinkaan haitallista, jos kokonaisruokavalio ja elintavat ovat muuten kunnossa, vaikka pizza itsessään ei optimaalista ravintoa olekaan. Vastauksissa sitten auoit päätäsi tyyliin ”Mee mussuttaa sitä pizzaa vaikka joka päivä kun et mistään mitään tajua.” Mitä tulee mainitsemiisi ikäviin asioihin henkilökohtaisessa elämässäsi, niin ne eivät kuulu tähän keskusteluun millään tavalla. Jos auot päätäsi ja olet asiaton, niin siitä tulee sanomista, ei se sen kummempaa ole. Se ei liity myöskään mitenkään siihen, että tässä porukalla kollektiivisesti olisi tarve sinulle vittuilla. Metsä vaan vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Ps. Menettikö Wintikka nyt sitten moderaattorin oikeudet tuon hirvittävän hyökkäyksensä takia, kun ei näy nimi sinisellä enää? No, itsehän teet tästä foorumista näköisesi jos niin haluat.
 
Se että Wintikkakin sulle jo antoi kritiikkiä, kertoo jostain. Wintikka noin yleisesti on melko sopuisa kaveri kuitenkin täällä, enkä muista hänen juuri koskaan vittuilleen kenellekään. Että ehkä sun vaan kannattaisi yrittää katsoa peiliin, eikä lässyttää tyyliin ”vittuilkaa nyt kaikki sitten kun kerran olette mua vastaan, yhyy.”

Sun keskustelutapa tässä ”pizza-gatessakin” oli yksinomaan naurettava. Sulle yritti vastapuoli asiallisesti selittää, että pizzan syöminen kohtuuden rajoissa eli kerran viikossa ei ole laisinkaan haitallista, jos kokonaisruokavalio ja elintavat ovat muuten kunnossa, vaikka pizza itsessään ei optimaalista ravintoa olekaan. Vastauksissa sitten auoit päätäsi tyyliin ”Mee mussuttaa sitä pizzaa vaikka joka päivä kun et mistään mitään tajua.” Mitä tulee mainitsemiisi ikäviin asioihin henkilökohtaisessa elämässäsi, niin ne eivät kuulu tähän keskusteluun millään tavalla. Jos auot päätäsi ja olet asiaton, niin siitä tulee sanomista, ei se sen kummempaa ole. Se ei liity myöskään mitenkään siihen, että tässä porukalla kollektiivisesti olisi tarve sinulle vittuilla. Metsä vaan vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Ps. Menettikö Wintikka nyt sitten moderaattorin oikeudet tuon hirvittävän hyökkäyksensä takia, kun ei näy nimi sinisellä enää? No, itsehän teet tästä foorumista näköisesi jos niin haluat.
Sietäisikin menettää.
On aika kyseenalaista käytöstä moderaattorilta.
 
Ps. Menettikö Wintikka nyt sitten moderaattorin oikeudet tuon hirvittävän hyökkäyksensä takia, kun ei näy nimi sinisellä enää? No, itsehän teet tästä foorumista näköisesi jos niin haluat.
Mä en voi tietoturvasyistä enää antaa sille oikeuksia päästä tietokantaan miltään osin. Ihan suojelen forumia ja käyttäjien tietoja. Mutta kai sekin on sitten väärin, pahoittelut siitä, mutta päätös pitää, etenkin kun Wintikka ei ole vastannut mitenkään privaviestiin ja selittänyt mistä moinen avautuminen.
 
Laitetaan nyt vielä omakin lusikka tähän off-topic soppaan.

Ensinnäkin on syytä todeta, että arvostan Mikeä helvetin korkealle monestakin syystä. Ensinnäkin kyseessä on yksi ylivoimaisesti merkittävimmistä henkilöistä Suomalaisessa bodausskenessä. Mies on tehnyt enemmän laadukasta tuotantoa, kuin kukaan alallaan kotimaassa, sekä ylläpitänyt alan suurinta ja kauneinta foorumia pyyteettömästi jo vuosikausia. On tuottanut ilmaista kontenttia meille lajin seuraajille valtavan määrän, josta itse kukainenkin on saanut älyttömän määrän tietoa veloituksetta! Tämän lisäksi Mike omaa valtavan määrän tietoa bodauksesta ja vastusharjoittelusta ylipäätään. Mies ei siis todellakaan ole näin arvostettu ihan syyttä suotta ja myös kateuskin on ansaittava. Mike todellakin on saanut aivan liian vähän ansaitsemaansa kiitosta siitä, mitä kaikkea on lajin eteen tehnyt.

Monesta asiasta ollaan Miken kanssa liikuttavan yksimielisiä, mutta kuten kaikkien muidenkin kanssa, on myös asioita joista ei olla samaa mieltä, tai joissa arvomme eivät kohtaa.

Kuitenkin näiden ylisanojenkin jälkeen on pakko huomauttaa Mikeä jonkinasteisesta ylivertaisuusvinoumasta, kun tapa keskustella on ajoittain todella hyökkäävä ja agressiivinen ja tuntuu toisinaan olevan kohtuuttoman vaikeaa myöntää, ettei välttämättä olekaan 100% oikeassa jostain asiasta. Puhutaan aina vain mustasta ja valkoisesta, sekä unohdetaan asian olevan useimmiten enemmänkin harmaan sävyjä. Sitten kun vastapuoli ei peräänny, vaan argumentoi asiallisesti, alkaa monesti vastapuolen haukkuminen ja marttyyriksi heittäytyminen. Sen lisäksi tuo vastapuolen haukkuminen tekee usein keskustelun erittäin epämieluisaksi ja suorastaan mahdottomaksi. Tässä retorisessa osaamisessa Mikellä olisi huomattavasti kehittymisen varaa, etenkin foorumin ylläpitäjänä.

Mainitsen vielä erikseen, että viestin tarkoituksena EI missään nimessä ole vain haukkua Mikeä tai haastaa riitaa, vaan nimenomaan yrittää saada ymmärtämään, miksi keskustelut niin helposti meinaavat eskaloitua.

Edit. Lisäymmärrystä Miken suuntaan antaa sekin, miten kohtuuttoman paljon mies on saanut aivan aiheetonta paskaa niskaansa, mikä varmasti on vuosien saatossa kyynistänyt ajatusmaailmaa ja aiheuttanut tuollaisen defenssin reagoida hyvin voimakkaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Edit. Lisäymmärrystä Miken suuntaan antaa sekin, miten kohtuuttoman paljon mies on saanut aivan aiheetonta paskaa niskaansa, mikä varmasti on vuosien saatossa kyynistänyt ajatusmaailmaa ja aiheuttanut tuollaisen defenssin reagoida hyvin voimakkaasti.
Saattaa olla, että huomaamatta näin on käynyt. Voin toki kaikkeni yrittää jatkossa ignoorata kokonaan, tai jos vastaan, niin helvetin diplomaattisesti. Ei se ole aitoa minua, mutta ei myöskään mahdollisesti sitten aiheuta wintikan kaltaisia ihme oksennuksia. Pahoin pelkään vaan, että melko sama vastaanko vai en, niin paskaa tulee, se kun tuppaa olemaan vakio. Mut teen siis kaikkeni etten vahingossakaan enää triggeröidy mistään, en mistään, oli aihe mikä tahansa.

Wintikan juttua en tosissaan ymmärrä ja kysyinkin, että oonko jotenkin pahoittanut sen mielen tietämättäni. Ei ole vaivautunut vastaamaan. Meillä ei ole ikinä koko 20 vuoden aikana ollut poikittaista sanaakaan, ihan kuin joku muu olis sen viestin kirjoittanut.

Tämä viesti ei sitten tarkoita, että pitää koittaa tahallaan provosoida mua. Ignooraamisesta puheenollen, jos igooraan kokonaan, niin tässä on sitten lopputulos.



Screenshot 2023-09-13 at 12.03.55.jpg
 
Saattaa olla, että huomaamatta näin on käynyt. Voin toki kaikkeni yrittää jatkossa ignoorata kokonaan, tai jos vastaan, niin helvetin diplomaattisesti. Ei se ole aitoa minua, mutta ei myöskään mahdollisesti sitten aiheuta wintikan kaltaisia ihme oksennuksia. Pahoin pelkään vaan, että melko sama vastaanko vai en, niin paskaa tulee, se kun tuppaa olemaan vakio. Mut teen siis kaikkeni etten vahingossakaan enää triggeröidy mistään, en mistään, oli aihe mikä tahansa.

Wintikan juttua en tosissaan ymmärrä ja kysyinkin, että oonko jotenkin pahoittanut sen mielen tietämättäni. Ei ole vaivautunut vastaamaan. Meillä ei ole ikinä koko 20 vuoden aikana ollut poikittaista sanaakaan, ihan kuin joku muu olis sen viestin kirjoittanut.

Tämä viesti ei sitten tarkoita, että pitää koittaa tahallaan provosoida mua. Ignooraamisesta puheenollen, jos igooraan kokonaan, niin tässä on sitten lopputulos.



katso liitettä 259079
Tuohon viimeiseen kuvankaappaukseen on pakko todeta, että juuri tätä tarkoitan tuolla täysin kohtuuttomalla paskalla, mitä niskaasi on satanut vuosien saatossa. Tuohon nyt on aivan saatanan sairasta ja kertoi kirjoittajan vakavasta mielen häiriöstä. Juuri tämän vuoksi en edes ihmettele, miksi ajatuksesi kanssakirjoittajista ja heidän motiiveistaan on saattanut merkittävästi kyynistyä.

Haluan kuitenkin omalta osaltani sanoa, että vaikka toisinaan ollaankin eri mieltä ja saatetaan verbaalisesti ottaa yhteenkin, niin tämä ei suinkaan tarkoita, etteikö osa meistä kriittisestikin toisinaan kirjoituksiisi suhtautuvista kuitenkin loppuviimein arvostaisi sinua, niin ihmisenä, kuin Suomen bodausskenen grand old manina.

Se nyt vain on täysin normaalia, että kaikkien ihmisten kanssa ollaan jostain eri mieltä ja tällöin tulisi pystyä keskustelemaan asiasta rakentavasti ja hyvässä hengessä. Eikä oletusarvona siltikään ole se, että kummankaan osapuolen tarvisi välttämättä muuttaa mielipidettään, vaan paremminkin hyväksyä, että ollaan asiasta sitten eri mieltä. Siitäkin huolimatta, että oman subjektiivisen kokemuksen mukaan toinen osapuoli olisi absoluuttisen väärässä.
 
En kyllä säännöllisesti treenaavana ottaisi pitsaa ruokavalioon kerran viikossa. Ellei kyseessä olisi itse tehty vähärasvainen lätty hyvillä makroilla. Pika-pitserioiden pitsoja en syö koskaan. Viimeksi erehdyin kokeilemaan sellaista kaksi vuotta sitten ja oli niin kuin märkää luuturättiä olisi syönyt. Ja hyi helvetti mikä olo oli sen jälkeen.
 
Itsellä käytännössä rasvainen nauta, kananmunat ja voi on pääasialliset rasvanlähteet. Lisäksi juustoa, kermaa, kalaa ja luuydinrasvaa.

Enkä nyt sitä väitä, että jos pienen lorauksen rypsiöljyä johonkin käyttää niin henki lähtee. Alkaa merkkaamaan sitten isossa kuvassa, kun/jos vedetään paljon einesruokaa/roskaruokaa, joiden rasvanlähteet yleensä koostuu siemenöljyistä. Itse suosin mieluummin stabiileja tyydyttyneitä rasvoja ja aina mielellään "whole foodseista" rasvat. Voisihan noista eväistä jeesustella tässä tuntitolkulla, mutta nykyään onneksi löytyy tietoa paljon ja jokainen voi tehdä sitten omat johtopäätöksensä ja kokeilla/olla kokeilematta. Jos kropassa tuntuu hyvältä ja homma toimii, niin kannattaa mennä niillä. Sitten taas jos on jotain vaivoja/kolotuksia tjsp, niin voi olla paikallaan kokeilla muutoksia.

Ei kannata hirveesti huudella ennenkuin menet katsomaan missä kunnossa ne sun kolesterolit on?

Nuo rypsiöljyt ja muut kasvirasvat on omiaan pitämään kolestrolit kurissa ja sen tietää kapitalistinenkin tieremies, että korkeintaan kolmasosa päivän rasvoista sopii olla tyydyttyneitä eli näitä kovia rasvoja (eläinrasvat, juusto, voi yms.).

Jos syö sen melko normaalin 100 grammaa rasvaa päivässä, niin se tekee 30g kovaa rasvaa päivässä. Siihen ei paljoa voita eikä montaa juustosiivua mahdu.

Mukavahan se on etsiä itselle aina ne mieluisat marginaalitutkimukset jotka ei ihan riittävästi sitä totuutta kuitenkaan kata.

Parhaimpana esimerkkinä ne takavuosien ketobuumit missä kiskottiin juustoa, kermaa ja nautaa. sen minkä ehdittiin, kun on niin primaalista ja luonnollista vain, että päästiin muutama vuosi myöhemmin ohitusleikkaukseen.
 
En kyllä säännöllisesti treenaavana ottaisi pitsaa ruokavalioon kerran viikossa. Ellei kyseessä olisi itse tehty vähärasvainen lätty hyvillä makroilla. Pika-pitserioiden pitsoja en syö koskaan. Viimeksi erehdyin kokeilemaan sellaista kaksi vuotta sitten ja oli niin kuin märkää luuturättiä olisi syönyt. Ja hyi helvetti mikä olo oli sen jälkeen.
Kerrohan mitä haittaa tuosta pizza kerta viikossa nimen omaan säännöllisesti treenaavalle on? Treenaavalle jolla muuten ruokavalio kunnossa niin eipä tuo kehitykseen haittaa. Terveyteenkään tuskin isoa damagea tulee.. eri asia olla henkilö joka ei liiku ja syö muutenkin mitä sattuu, niin terveys ottaa isoa damagea.. Se että pitää vaikka kerran viikossa herkku päivän. Niin ei kyllä kehitykseen vaikuta millään lailla.. itsekin usein pitänyt 1-kerran viikossa herkku päivän.. välillä sitten pidempiä taukoja herkuista tekee hyvää ja sit niitä taas kiva syödä tauon jälkeen..
 
Back
Ylös Bottom