BB PRO Michal Krizo Krizanek

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juuso89
  • Aloitettu Aloitettu
Näkyykö mun viestit ollenkaan? Enkö ole jo monta kertaa sanonut miten rasvanlaatu, prosessoidut salamit, kanat sun muut ja surkea köyhä hiilari tekee pizzasta huonoa ravintoa. Ruokavalio menee huonommaksi vaikka kalorit pysyis samana.

Imeytymisen pitäis olla jokaiselle aika selvää, semmoinen määrä rasvaa ja paskaa muuta ravintoa kerralla, ei todellakaan vastaa useaa terveellistä ateriaa vaikka kalorit olis samat. Telaketju ei nyt ymmärrä, ettei kalori ole kalori.
En ole kieltänytkään, että pizzassa on potentieelisesti ainesosia mitkä ei ole siitä terveellisemmästä päästä. Se, mitä tässä olen yrittänyt sanoa on, että se vaikutus kokonaisuuteen on niin pieni, että se ei automaattisesti muuta ruokavaliota epäterveelliseksi jos siinä on viikossa yksi pizza tai muuta "höttöä" - oli se sitten hampurilainen, pullaa, jätskiä, karkkia, tmv.

Ei se 80-90 grammaa hiilaria pizzapohjasta ole juurikaan sen huonompi kuin vaikka valkoinen riisi. Tai huonommin imeytyvää. Ja samalla tavalla se jauheliha, kinkku, tonnikala tai salami tietääkseni imeytyy proteiininsa ja rasvansa osalta pizzassa syötyinä kuin sellaisenaan. (Prosessoidusta) salamista on paljonkin näyttöä että se ei ole kovin hyväksi terveydelle, mutta ensinnäkin niin niitä viipaleita on yhdessä pizzassa joku 8 ja toiseksi, niitä ei ole pakko valita siihen pizzaan.

Lainaan nyt taas itseäni, kun kovasti haluaisin sinun ottavan kantaa tähän:

Seuraava väite: "imaisee ison kalorimäärän rasvojen osalta tehokkaasti varastoon". Eli jos mä syön 40 grammaa rasvaa kerralla, niin mä lihon enemmän verrattuna siihen, että söisin 2 kertaa 20 grammaa rasvaa eri aterioilla, sitäkö tarkoitat? Kuulostaa mielestäni oudolta että näin olisi, mutta jos sulla on jotain lähteitä tälle niin mielelläni luen ne ja tarpeen vaatiessa muutan kantani.

Ps. Mähän just sanoin, että en ole missään väittänytkään että kalori on aina kalori kaikissa tilanteissa. Miksi vääristelet sanomisiani?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mainitsemassa laskuesimerkissä, mikä varmaan paremmin täsmää tämänkin kommentin lukijakuntaan, sillä ei oikeasti ole mitään väliä jos muuten syödään ja liikutaan terveellisesti.
Oo jo hiljaa. Tossa se sun ongelma, sillä on väliä. Se on aina suunta huonompaan, ihan yhtä paskaa mitä benkkua vetelis, mutta sä väitit ettei ole mitään väliä. Lopeta, puhuit paskaa ja sillä selvä. Sillä on väliä jos syö kerran viikossa pizzan, se miten paljon yksilölle sillä on väliä, on henkilökohtainen asia. Joka tapauksessa se on paskaa ravintoa versus normaali terveellinen ruoka. Normaalissa paskapizzassa 50% kaloreista tulee rasvasta. Jotta sä hahmottaisit, niin esim rahkassa 2% kaloreista tulee rasvasta, ei puolet koko mällistä.
 
Tässä on se ongelma, sä väität ihan puhtaasti, ettei ole mitään väliä jos syö kerran viikossa pizzan. Koitappa rakentaa koko dieetti pizzasta ja kato mitkä makrot saat aikaan, niin sitten voit miettiä onko se kovinkaan hyvää ravintoa, etenkin kun katot miten prosessoitua einespaskaa se on. Jos pizza olis terveellistä, sitä olis melko monessa dieetissä palanen siellä, palanen täällä, mutta kun se ei ole. Se on epäterveellistä ruokaa siinä määrin jos kerran viikossa vedetään kokonainen pizza. Rasvat ensinnäkin huonoja ja niitä ei huonoja kamalasti kannata vetää.
Ei, vaan se on just se mitä mä yritän sanoa, että yksi pizza kerran viikossa EI ole sama kuin jos koko dieetti on rakennettu pizzasta, koska vaikutus on niin pieni. Jos 40 grammaa rasvaa 700:sta viikkotasolla on huonoa rasvaa, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Mä olen monta kertaa sanonut että en uskokaan pizzan olevan terveellistä joten lopeta jo se sanojen laittaminen toisten suuhun.

Sanon nyt tämän n:tä kertaa: Se mitä yritän sanoa on että:
Se YHDEN pizzan vaikutus viikkotasolla on niin pieni, että pelkästään sen perusteella ei voida todeta ruokavalion olevan epäterveellinen. Kokonaisuus ratkaisee.
 
Mä yritin sulle selittää kun sä nyt et jumalauta tajua sen pizzan paskaa makrojakaumaa ja ravinnon laatua. Että jos sä rakennat koko ruokavalion pizzasta, niin sinäkin sokeana näät miten huonoa ravintoa se on. Ja se huonontaa viikkotasolla sitä ruokavaliota, ihan mitä sanot. Kukaan ei ole sanonut että koko ruokavalio on epäterveellinen, tässä on puhuttu pizzan epäterveellisyydestä, joten nyt lopeta jo ja mee mussuttaan sitä pizzaas, jossa 500kcal määrästä 250kcal tulee rasvasta, tosi hyvää ravintoa kun vielä rasvan laatu on melko paskaa. Mikset sä ymmärrä tätä?
 
Oo jo hiljaa. Tossa se sun ongelma, sillä on väliä. Se on aina suunta huonompaan, ihan yhtä paskaa mitä benkkua vetelis, mutta sä väitit ettei ole mitään väliä. Lopeta, puhuit paskaa ja sillä selvä. Sillä on väliä jos syö kerran viikossa pizzan, se miten paljon yksilölle sillä on väliä, on henkilökohtainen asia. Joka tapauksessa se on paskaa ravintoa versus normaali terveellinen ruoka. Normaalissa paskapizzassa 50% kaloreista tulee rasvasta. Jotta sä hahmottaisit, niin esim rahkassa 2% kaloreista tulee rasvasta, ei puolet koko mällistä.
Rauhoitu nyt ihan oikeasti ja koita pitää keskustelu asiallisena.

Minä en edelleenkään ole puhunut sen enempää paskaa kuin sinä.
 
Eikö sulla ollut mitään järkevää asiaa? Mä nyt toistan: se, että mä esitän vastaväitteitä ja esitän niille perusteluja, ei ole jeesustelua tai lässytystä.

Oliko sulla asiaan liittyen mitään asiallista sanottavaa, vai onko se taas ylähuuli mikä heiluu tuulessa?
Ajattelitko että vänkäämällä tähän tulee joku päätös tuskin. Se loppuu vasta kun toine ei jaksa enää vastata
 
Mä yritin sulle selittää kun sä nyt et jumalauta tajua sen pizzan paskaa makrojakaumaa ja ravinnon laatua. Että jos sä rakennat koko ruokavalion pizzasta, niin sinäkin sokeana näät miten huonoa ravintoa se on. Ja se huonontaa viikkotasolla sitä ruokavaliota, ihan mitä sanot. Kukaan ei ole sanonut että koko ruokavalio on epäterveellinen, tässä on puhuttu pizzan epäterveellisyydestä, joten nyt lopeta jo ja mee mussuttaan sitä pizzaas, jossa 500kcal määrästä 250kcal tulee rasvasta, tosi hyvää ravintoa kun vielä rasvan laatu on melko paskaa. Mikset sä ymmärrä tätä?
Ei sun ihan oikeasti tarvitse suuttua. Tiedän varsin hyvin ne pizzan makrot, itsehän mä esimerkkipizzastani ne annoinkin aikaisemmin. Taisi rasvat olla jotain 35-40% luokkaa.

Enkä olekaan sanonut että se pizza ei viikkotasolla huonontaisi mun ruokavaliota, olin vain eri mieltä siitä miten suuri merkitys sillä paljon puhutulla 4,6%:lla on.

Tästä kommentistasi saa helposti sellaisen kuvan, että yksi pizza viikkoa kohden muuttaa koko ruokavalion epäterveeliseksi: "Pizza nyt vaan ei kuulu normaaliin terveeseen ruokavalioon". Pahoittelut jos tulkitsin sen väärin!
 
Puhuinkin ruokavaliosta.. Nikotiini pussit ja tuotteet on todellakin epäterveellistä.. Mike ja monet muut niitä käyttää.. Mutta tässä puhuttiinkin pizzasta.. Mutta niinkuin totesin niin harva ihminen elää 100% terveellisesti. Ei roinaaminenkaan ole terveellistä. Mieluummin Mä syön pizzaa ku roinaan. Roinaamiseen ei tulis mieleenkään lähteä.
Puhuttiin puhuttiin mutta kun Mike niin kovasti vastuustaan 1 pizzaa / vko ajatusta niin mun mielestä ihan relevantti ajatus tuoda esiin päivittäinen nikotiini / höyrytuotteiden käyttö. Kun ei se oma tekeminenkään ole niin super terveellistä, vaikka ei koskaan maistaisi edes herkkuja.
 
Siis mitäs vikaa rasvassa on? Ei kai luontaisissa rasvoissa ole mitään vikaa? Eri asia, jos rasvat tulee jostain rypsiöljypullosta tai vastaavasta paskasta. Ei kai se juustosta tullessaan ole mitenkään ongelmallista?
Mitäs epäterveellistä rypsiöljyssä on?? Kerrohan ihmeessä kun sitä syön lähes joka pv...
 
Ei tuo Krizo kyllä sanonut usein pizzaa syövänsä, vaan kysyttiin että kun joskus herkuttelee niin mitä syö. Tuo tuskin tarkoittaa pizzaa viikossa.
Siinä kysyttiin, syökö usein cheat mealia ja vastaisi että lauantaisin. Lauantaisin tai sunnuntaisin. Että hänen koutsinsa on senkin suunnitellut. Toki ei maininnut aina cheat mealiksi ottavansa pizzaa vaan muutakin vaihtoehtoa.

Sitten toiseksi sanoi syövänsä muinakin päivinä extraa jos tuntuu kroppa heikolta tai "super flatilta", silloin käy myös burgerit tai pizza tai jotain muuta makeaa.
 
Mitäs epäterveellistä rypsiöljyssä on?? Kerrohan ihmeessä kun sitä syön lähes joka pv...
https://turpaduunari.fi/ide-alzheimer-ja-parkinson/

https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-3/

Tuossa nyt muutama linkki, jossa käsitelty tutkimuksia. Eikä kyllä muutenkaan mene itsellä järkeen jo evoluutionkaan kannalta, miten joku siemenistä helvetillisillä menetelmillä liuotettu pulloöljy voisi olla sitä "elämän eliksiiriä" ihmiselle. Johan sitä tutkittiin omega-3-kapseleitakin ja kaikki erittäin rajusti härskiintyneitä. No onhan sitä miljoonien vuosien evoluutiossa jo reilu 100 vuotta saanut, ja nykyäänhän tuntuu jengi olevan erittäin terveitä. Virallisen kannan mukaanhan sipsit pitäisi olla varsinaista terveysruokaa, sydänterveellisiä rasvoja (auringonkukka, rypsi tai rapsi), perunaa ja mausteita.
 
Siinä kysyttiin, syökö usein cheat mealia ja vastaisi että lauantaisin. Lauantaisin tai sunnuntaisin. Että hänen koutsinsa on senkin suunnitellut. Toki ei maininnut aina cheat mealiksi ottavansa pizzaa vaan muutakin vaihtoehtoa.

Sitten toiseksi sanoi syövänsä muinakin päivinä extraa jos tuntuu kroppa heikolta tai "super flatilta", silloin käy myös burgerit tai pizza tai jotain muuta makeaa.

Loppujen lopuks voidaan todeta, että tuossa ammattikehonrakentajan paletissa ei ole sillä yhdellä pizzalla enää mitää merkitystä ku kroppaa myrkytetään kaikella muullakin
 
https://turpaduunari.fi/ide-alzheimer-ja-parkinson/

https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-3/

Tuossa nyt muutama linkki, jossa käsitelty tutkimuksia. Eikä kyllä muutenkaan mene itsellä järkeen jo evoluutionkaan kannalta, miten joku siemenistä helvetillisillä menetelmillä liuotettu pulloöljy voisi olla sitä "elämän eliksiiriä" ihmiselle. Johan sitä tutkittiin omega-3-kapseleitakin ja kaikki erittäin rajusti härskiintyneitä. No onhan sitä miljoonien vuosien evoluutiossa jo reilu 100 vuotta saanut, ja nykyäänhän tuntuu jengi olevan erittäin terveitä. Virallisen kannan mukaanhan sipsit pitäisi olla varsinaista terveysruokaa, sydänterveellisiä rasvoja (auringonkukka, rypsi tai rapsi), perunaa ja mausteita.
💯
 
https://turpaduunari.fi/ide-alzheimer-ja-parkinson/

https://turpaduunari.fi/alkoholi-maksa-ja-siemenoljyt-osa-3/

Tuossa nyt muutama linkki, jossa käsitelty tutkimuksia. Eikä kyllä muutenkaan mene itsellä järkeen jo evoluutionkaan kannalta, miten joku siemenistä helvetillisillä menetelmillä liuotettu pulloöljy voisi olla sitä "elämän eliksiiriä" ihmiselle. Johan sitä tutkittiin omega-3-kapseleitakin ja kaikki erittäin rajusti härskiintyneitä. No onhan sitä miljoonien vuosien evoluutiossa jo reilu 100 vuotta saanut, ja nykyäänhän tuntuu jengi olevan erittäin terveitä. Virallisen kannan mukaanhan sipsit pitäisi olla varsinaista terveysruokaa, sydänterveellisiä rasvoja (auringonkukka, rypsi tai rapsi), perunaa ja mausteita.
Itse en pidä rypsiöljyä huonona rasvan lähteenä. Mutta kiinnostaa tietää mitä rasvoja itse syöt ja minkälaista ruokaa syöt kun syöt terveellisesti. Vaikka pari esimerkkiä.

Tuohon rasvaan vielä, että normi terveellisenä päivänä syön monesta lähteestä rasvat.hyvät rasvat lähes joka pv Pähkinät ja rypsi/oliiviöljy. Muita hyviä lähteitä mitä nyt ei joka pv tule ovat avokado,lohi ja kananmunat.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en pidä rypsiöljyä huonona rasvan lähteenä. Mutta kiinnostaa tietää mitä rasvoja itse syöt ja minkälaista ruokaa syöt kun syöt terveellisesti. Vaikka pari esimerkkiä.

Tuohon rasvaan vielä, että normi terveellisenä päivänä syön monesta lähteestä rasvat.hyvät rasvat lähes joka pv Pähkinät ja rypsi/oliiviöljy. Muita hyviä lähteitä mitä nyt ei joka pv tule ovat avokado,lohi ja kananmunat.
Itsellä käytännössä rasvainen nauta, kananmunat ja voi on pääasialliset rasvanlähteet. Lisäksi juustoa, kermaa, kalaa ja luuydinrasvaa.

Enkä nyt sitä väitä, että jos pienen lorauksen rypsiöljyä johonkin käyttää niin henki lähtee. Alkaa merkkaamaan sitten isossa kuvassa, kun/jos vedetään paljon einesruokaa/roskaruokaa, joiden rasvanlähteet yleensä koostuu siemenöljyistä. Itse suosin mieluummin stabiileja tyydyttyneitä rasvoja ja aina mielellään "whole foodseista" rasvat. Voisihan noista eväistä jeesustella tässä tuntitolkulla, mutta nykyään onneksi löytyy tietoa paljon ja jokainen voi tehdä sitten omat johtopäätöksensä ja kokeilla/olla kokeilematta. Jos kropassa tuntuu hyvältä ja homma toimii, niin kannattaa mennä niillä. Sitten taas jos on jotain vaivoja/kolotuksia tjsp, niin voi olla paikallaan kokeilla muutoksia.
 
Back
Ylös Bottom