En ole kieltänytkään, että pizzassa on potentieelisesti ainesosia mitkä ei ole siitä terveellisemmästä päästä. Se, mitä tässä olen yrittänyt sanoa on, että se vaikutus kokonaisuuteen on niin pieni, että se ei automaattisesti muuta ruokavaliota epäterveelliseksi jos siinä on viikossa yksi pizza tai muuta "höttöä" - oli se sitten hampurilainen, pullaa, jätskiä, karkkia, tmv.Näkyykö mun viestit ollenkaan? Enkö ole jo monta kertaa sanonut miten rasvanlaatu, prosessoidut salamit, kanat sun muut ja surkea köyhä hiilari tekee pizzasta huonoa ravintoa. Ruokavalio menee huonommaksi vaikka kalorit pysyis samana.
Imeytymisen pitäis olla jokaiselle aika selvää, semmoinen määrä rasvaa ja paskaa muuta ravintoa kerralla, ei todellakaan vastaa useaa terveellistä ateriaa vaikka kalorit olis samat. Telaketju ei nyt ymmärrä, ettei kalori ole kalori.
Ei se 80-90 grammaa hiilaria pizzapohjasta ole juurikaan sen huonompi kuin vaikka valkoinen riisi. Tai huonommin imeytyvää. Ja samalla tavalla se jauheliha, kinkku, tonnikala tai salami tietääkseni imeytyy proteiininsa ja rasvansa osalta pizzassa syötyinä kuin sellaisenaan. (Prosessoidusta) salamista on paljonkin näyttöä että se ei ole kovin hyväksi terveydelle, mutta ensinnäkin niin niitä viipaleita on yhdessä pizzassa joku 8 ja toiseksi, niitä ei ole pakko valita siihen pizzaan.
Lainaan nyt taas itseäni, kun kovasti haluaisin sinun ottavan kantaa tähän:
Seuraava väite: "imaisee ison kalorimäärän rasvojen osalta tehokkaasti varastoon". Eli jos mä syön 40 grammaa rasvaa kerralla, niin mä lihon enemmän verrattuna siihen, että söisin 2 kertaa 20 grammaa rasvaa eri aterioilla, sitäkö tarkoitat? Kuulostaa mielestäni oudolta että näin olisi, mutta jos sulla on jotain lähteitä tälle niin mielelläni luen ne ja tarpeen vaatiessa muutan kantani.
Ps. Mähän just sanoin, että en ole missään väittänytkään että kalori on aina kalori kaikissa tilanteissa. Miksi vääristelet sanomisiani?