BB PRO Michal Krizo Krizanek

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juuso89
  • Aloitettu Aloitettu
Tilanne olisi täysin eri siinä kohtaa jos sitä pizzaa söisi useammin, tottakai se silloin alkaisi näkymään kun sen osuus kokonaisuudesta kasvaisi.
Mikä se maaginen raja sitten on, että se rupeaa näkymään? Eihän 2 pizzaa viikossa olisi kuin 4,6% lisää vuositasolla epäterveellistä syömistä esimerkiksi Telaketjun tapauksessa.

Jos verikokeet on priimaa, maha ei kasva jne niin en varmaan murehtisi asiasta oli se sitten pizza viikossa tai ei.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä se maaginen raja sitten on, että se rupeaa näkymään? Eihän 2 pizzaa viikossa olisi kuin 4,6% lisää vuositasolla epäterveellistä syömistä esimerkiksi Telaketjun tapauksessa.

Jos verikokeet on priimaa, maha ei kasva jne niin en varmaan murehtisi asiasta oli se sitten pizza viikossa tai ei.

Eipä siihen kukaan osaa mitään maagista rajaa laittaa, ja on lisäksi todella yksilöllistä.

Sama nyt koskee ihan kaikkia epäterveellisiä valintoja elämässä, mutta todennäköisyys ongelmille tietysti kasvaa annoksen noustessa.

Yksi rööki kerran viikossa tuskin kenenkään keuhkoissa näkyy, rööki päivässä alkaa varmaan jo jonkun verran näkymää.
Aski päivässä ja vaikutukset on selviä.

Ja sitten tulee se yksi yksilö joka vetää 3 askia päivässä 80vuoden ajan eikä ikinä saa mitään röökiin liittyviä sairauksia.
 
Eli kysyn nyt sinulta kolmatta kertaa: En edelleenkään saa tarkalleen kiinni siitä, mikä mielestäsi tekee pizzasta niin epäterveellistä. Rasvan määrä? Rasvan laatu? "Höttöhiilarin" määrä? Jos tähän saisin vastauksen, niin on helpompi lähteä purkamaan pizzan ja muun ruuan sisältöä.
Mä nyt selitän sulle monettako kertaa. Pizzan kokonaiskalorit on siellä vajaa 2k tai päälle 2k. Siinä on sokeria, eines lihoja sekä huonoa rasvaa. Kun me laitetaan 2 tuhatta kaloria sisään jossa iso määrä rasvaa, se piikkaa verensokerit ja imasee sen ison kalorimäärän hyvin tehokkaasti rasvojen osalta varastoon. Imeytyminen on myös huonosti heikompaa kun ateriakoko on tommoinen vaikeasti sulava kasa hyvin huonoa ravintoa. Kerran viikossa se yksinkertaisesti on jo aivan liian iso kertamälli surkeaa ruokaa, josta iso osa varastoidaan ja jos siellä ollaan lähellä plussaa, eikä ole randomi tankkaus kuten Krizolla, se kertyy hyvin nopeaan rasvaksi kroppaan.

Jos siis sä et nyt tahdo ymmärtää millään mitä merkitystä on esim kolmella erillisellä 700kcal riisi/kana/parsa aterialla versus 1 pizza kerralla otettuna, niin mä en enää osaa selittää sulle yksinkertaista faktaa, että pizza nyt vain on huonoa ravintoa ja 4.6% se kusee sun ruokavaliota. Se että se ei sua haittaa, ei muuta sitä mitenkään terveelliseksi.

Pitäis olla aika no-brainer, pizza nyt ei kuulu säännöllisesti urheilijan ruokavalioon, jos tämän hyväksyy, niin siinähän syö, en vaan tajua miksi pitää koittaa jeesustella ettei se vaikuta mitään. Syö vaan vaikka joka päivä.
 
Mä nyt selitän sulle monettako kertaa. Pizzan kokonaiskalorit on siellä vajaa 2k tai päälle 2k. Siinä on sokeria, eines lihoja sekä huonoa rasvaa. Kun me laitetaan 2 tuhatta kaloria sisään jossa iso määrä rasvaa, se piikkaa verensokerit ja imasee sen ison kalorimäärän hyvin tehokkaasti rasvojen osalta varastoon. Imeytyminen on myös huonosti heikompaa kun ateriakoko on tommoinen vaikeasti sulava kasa hyvin huonoa ravintoa. Kerran viikossa se yksinkertaisesti on jo aivan liian iso kertamälli surkeaa ruokaa, josta iso osa varastoidaan ja jos siellä ollaan lähellä plussaa, eikä ole randomi tankkaus kuten Krizolla, se kertyy hyvin nopeaan rasvaksi kroppaan.

Jos siis sä et nyt tahdo ymmärtää millään mitä merkitystä on esim kolmella erillisellä 700kcal riisi/kana/parsa aterialla versus 1 pizza kerralla otettuna, niin mä en enää osaa selittää sulle yksinkertaista faktaa, että pizza nyt vain on huonoa ravintoa ja 4.6% se kusee sun ruokavaliota. Se että se ei sua haittaa, ei muuta sitä mitenkään terveelliseksi.

Pitäis olla aika no-brainer, pizza nyt ei kuulu säännöllisesti urheilijan ruokavalioon, jos tämän hyväksyy, niin siinähän syö, en vaan tajua miksi pitää koittaa jeesustella ettei se vaikuta mitään. Syö vaan vaikka joka päivä.
Luetko sä ollenkaan mitä ihmiset täällä kirjoittaa? Mä laitoin aiemmin suurinpiirteiset makrot mulle tyypilliseen kotipizza-pizzaan ja ne ei todellakaan ole mitään 2000kcal. Ei edes 1000. Perhepizzat asia erikseen. Eli siltä osin kumottu se, että yhdessä pizzassa olisi 2000 kcal, kun mä jo esitin siitä asiasta esimerkin kotipizzan pizzasta.

Seuraava väite: "imaisee ison kalorimäärän rasvojen osalta tehokkaasti varastoon". Eli jos mä syön 40 grammaa rasvaa kerralla, niin mä lihon enemmän verrattuna siihen, että söisin 2 kertaa 20 grammaa rasvaa eri aterioilla, sitäkö tarkoitat? Kuulostaa mielestäni oudolta että näin olisi, mutta jos sulla on jotain lähteitä tälle niin mielelläni luen ne ja tarpeen vaatiessa muutan kantani.

Seuraava: "Kerran viikossa se yksinkertaisesti on jo aivan liian iso kertamälli surkeaa ruokaa..." tai "pizza on huonoa ravintoa". Jos kalorien/makrojen puitteissa menee, niin mikä siitä tarkalleen tekee "surkeaa ruokaa"? Pizzapohja? Juusto? Ananas? Tonnikala? Tomaattikastike? Jauheliha? Miksi nämä "kertyisivät nopeammin rasvaksi kroppaan" kuin vaikka jauheliha-parsa-basmatiriisi, kokonaiskalorimäärän ollessa sama?

Seuraava: "
faktaa, että pizza nyt vain on huonoa ravintoa ja 4.6% se kusee sun ruokavaliota.
Okei, eli koska se yhden pizzan vaikutus on se, että se "huonontaa" mun ruokavaliota 4,6% verran, niin mun ruokavalio on automaattisesti epäterveellinen vaikka loput 95,4% ajasta syön terveellisesti?

Ja muuten, minä en täällä mitään jeesustele vaan esitän vastaväitteitä ja esitän niille perusteluja. En yritä pakottaa sua syömään pizzaa kerran viikossa, yritän tosi saada sinut ymmärtämään että yksi pizza ei VÄLTTÄMÄTTÄ muuta terveellistä ruokavaliota automaattisesti epäterveelliseksi. Ei voi tuomita toisen ihmisen elintapoja epäterveellisiksi jos ei tiedä niistä mitään muuta kuin että syö pizzan kerran viikossa. Kokonaisuus ratkaisee, edelleen.
 
Ja muuten, minä en täällä mitään jeesustele vaan esitän vastaväitteitä ja esitän niille perusteluja. En yritä pakottaa sua syömään pizzaa kerran viikossa, yritän tosi saada sinut ymmärtämään että yksi pizza ei VÄLTTÄMÄTTÄ muuta terveellistä ruokavaliota automaattisesti epäterveelliseksi. Ei voi tuomita toisen ihmisen elintapoja epäterveellisiksi jos ei tiedä niistä mitään muuta kuin että syö pizzan kerran viikossa. Kokonaisuus ratkaisee, edelleen.
Ei kannata nyt takertua tuohon Miken juttuun.. Luuletko, että Mike itse elää 100% terveellisellä ruokavaliolla.. Ei todellakaan.. harva ihminen maanpäällä todellisuudessa elää.. pizza viikossa tai kaks.. antaa mennä vaan. Kotipizzalla ei moni pizza kovin paha edes. Kalorit näkee hyvin sivuiltakin.. Mutta kyllä kunnon kebab paikan 2000kcal tai yli pizzat on järkyttävän hyviä. Kiva niitä välillä syödä.
 
Mä nyt selitän sulle monettako kertaa. Pizzan kokonaiskalorit on siellä vajaa 2k tai päälle 2k.
Ootko Mike käyny siinä keskustassa sky express pizzeriassa. Törkeän hyvät pizzat ja normi pizza jäätävän kokoinen. Varmasti yli 2000 kcal. Käypä joskus hakemassa pizza jos et oo testannut.
 
Vedähän telaketju happea välillä. Edelleen puhutaan pitserian pitsoista. Niitä ei mike suosittele syömään kertaa viikossa.
Jos luet viestini uudestaan ja/ tai vähän tarkemmin, niin huomaat varmasti että puhun nimenomaan pizzerian pizzoista. Vai eikö kotipizzaa lasketa sellaiseksi?
 
Ihan sama vaikka minkä pizzerian pizza ja millä täytteillä, jos syödään muuten koko viikko puhtaasti ja se yksi lätty maistuu herkulliselta, se lisää onnellisuutta ja sitä kautta päinvastoin parantaa terveyttä ja pidentää elinikää. Helvetin hölmöt täällä kaatuu ihan muuhun lopulta kun siihen lättyyn.
 
Ootko Mike käyny siinä keskustassa sky express pizzeriassa. Törkeän hyvät pizzat ja normi pizza jäätävän kokoinen. Varmasti yli 2000 kcal. Käypä joskus hakemassa pizza jos et oo testannut.
En nyt kauheammin pizzoja vetele, joten ei oo tullut käytyä. Saatan yhden vuodessa syödä, mutta siinäkin kohtaa yleensä valitsen jonkun muun jos kerran vetää roskaruokaa.
 
Ootko Mike käyny siinä keskustassa sky express pizzeriassa. Törkeän hyvät pizzat ja normi pizza jäätävän kokoinen. Varmasti yli 2000 kcal. Käypä joskus hakemassa pizza jos et oo testannut.
Aikoinaan sieltä sai jättipizzan + litran stoben kympillä. Joskus lukioikäisenä käytiin siellä lounaalla kun työpaikka oli lähellä. Hyvin sujui työt ton setin jälkeen!
 



No time to waste. Improving day by day. Today, it's chest and delts workout at only 8 weeks out of the biggest bodybuilding contest - Mr Olympia. Shot at 365 Gym - Topolcany, Slovakia.
 
Back
Ylös Bottom