BB PRO Michal Krizo Krizanek

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juuso89
  • Aloitettu Aloitettu
Ymmärrätkö että se yksi pizza on monelle 50% päivän kaloreista kerralla eikä tosiaankaan mikään paras imeytymään. Sä korvaat sillä pizalla monta terveellistä ateriaa.

Pizza nyt vaan ei kuulu normaaliin terveeseen ruokavalioon.
Senhän takia mä sanoinkin, että kokonaisuus ratkaisee. Jos se pizzan syövä henkilö on pienikokoinen ja/tai laihduttaa, ja/tai pizza on helvetin iso, niin vaikutus on suurempi.

Mun mainitsemassa laskuesimerkissä, mikä varmaan paremmin täsmää tämänkin kommentin lukijakuntaan, sillä ei oikeasti ole mitään väliä jos muuten syödään ja liikutaan terveellisesti.

Mutta että kerran viikossa syöty pizza ihan automaattisesti tekisi terveellisestä ruokavaliosta epäterveellisen, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa jos muita aterioita sekä liikunnan määrää ei muuteta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Provoo vaan, anna ku mä kuittaan sulle. Katsos kun te väitätte ettei pizza viikossa vaikuta mihinkään, niin Krizo vetää sen siksi kun siinä on kaloreita ja se tankkaa. Tunnetko itses nyt vähän tyhmäksi?

Ei se ilmaa vedä, ettekä tekään vaikka kauhee tarve selittää ettei pizza tunnu missään kun vetää vuodessa 52kpl. Kyllä tuntuu.

OK. Mielestäni ihan asiallisen kysymyksen heitin. Krizo videoon kommenttisi perusteella tuli mielikuva, että olisiko mielipiteesi asiasta vaikkapa muuttunut johonkin suuntaan koska Krizo mainitsi useammankin kerran videollaan pizzat ja burgerit.

Sinun vastakommentti paljon lähemmäksi haukkumista ja provoamista tässä osuu.
 
OK. Mielestäni ihan asiallisen kysymyksen heitin. Krizo videoon kommenttisi perusteella tuli mielikuva, että olisiko mielipiteesi asiasta vaikkapa muuttunut johonkin suuntaan koska Krizo mainitsi useammankin kerran videollaan pizzat ja burgerit.

Sinun vastakommentti paljon lähemmäksi haukkumista ja provoamista tässä osuu.
Etkö nyt ymmärtänyt vaikka kuinka selitin? Itse sinä kaivoit täysin toisen keskustelun provotaksesi. Kestä sitten vastaus.
 
Itse olen syönyt viikoittain pizzaa jo varmasti useamman vuoden ajan eikä veriarvoissa ole mitään vikaa.
Mites se menikään. Se mikä toimii sulla, ei tarkoita että toimis muilla. Pizza on silti aika huonoa ravintoa. Ihan sama miten päin sitä katsoo.
 
Pizzojakin on niin monenlaisia. Itse tulee tehtyä lähes aina ne itse. Ei mitään synteettisiä juustoja tai vaahtoliha silppuja päälle. Hyvin maltilla pelkkää mozzarellaa, hyvää palvikinkkua tomaattia ja siinä se. Eihän pizza tai burgeri itsessään paskaa ole. Riippuu siitä mitä siihen tunkee. Toki tuollainen vehnäjauho pohja nyt ei varmaan ihan optimi ole hiilarin lähteenä mutta ei se sen huonompi ole mitä vaalea leipä yleensäkään
 
Mites se menikään. Se mikä toimii sulla, ei tarkoita että toimis muilla. Pizza on silti aika huonoa ravintoa. Ihan sama miten päin sitä katsoo.
Amatööripizzanpaistelijana sen verran mielipidettä, että riippuu toki aika paljon raaka-aineista, mutta toki kebabbilan noutolätty ei parasta varmasti ole. Sitten vaikka itse tehty, jossa pohja, tomaattikastike ja vähän laadukkaampaa lihaa sekä hillitysti juustoa voikin olla jo ihan ok. Ei eroa kauheasti siitä syötkö vaikka riisiä ja jauhelihaa.
 
Amatööripizzanpaistelijana sen verran mielipidettä, että riippuu toki aika paljon raaka-aineista, mutta toki kebabbilan noutolätty ei parasta varmasti ole. Sitten vaikka itse tehty, jossa pohja, tomaattikastike ja vähän laadukkaampaa lihaa sekä hillitysti juustoa voikin olla jo ihan ok. Ei eroa kauheasti siitä syötkö vaikka riisiä ja jauhelihaa.
Omatekoiset nyt on ihan eri asia. Mä puhun siis niistä perinteisistä pizzeriatuotteista.
 
Pizzojakin on niin monenlaisia. Itse tulee tehtyä lähes aina ne itse. Ei mitään synteettisiä juustoja tai vaahtoliha silppuja päälle. Hyvin maltilla pelkkää mozzarellaa, hyvää palvikinkkua tomaattia ja siinä se. Eihän pizza tai burgeri itsessään paskaa ole. Riippuu siitä mitä siihen tunkee. Toki tuollainen vehnäjauho pohja nyt ei varmaan ihan optimi ole hiilarin lähteenä mutta ei se sen huonompi ole mitä vaalea leipä yleensäkään
OT mut ite teen pizzat tortillapohjiin. Noista saa tehtyä dieetillekkin sopivia kun valitsee täytteet oikein
 
Kuten sanoin niin kokonaisuushan siinä ratkaisee. Toki, jos sen huuhtelee alas 3 litralla limua ja syö kilon irtokarkkia ja viis pullaa päälle, niin menee varmasti jo vavaikeammaksi.
Mitä vikaa niissä irtokarkeissa ja limussa on?
Molemmat kuitenkin melkein pelkästään nopeeta hiilaria.
Ymmärrätkö että se yksi pizza on monelle 50% päivän kaloreista kerralla eikä tosiaankaan mikään paras imeytymään. Sä korvaat sillä pizalla monta terveellistä ateriaa.

Pizza nyt vaan ei kuulu normaaliin terveeseen ruokavalioon.

Siitä oon ihan samaa mieltä että pizza nyt ei tosiaan ole kovin terveellinen vaihtoehto oikealle ruualle.

Mutta itse kyllä epäilen että sillä ei suurtakaan merkitystä ole jos kokonaisuus on muuten kunnossa ja vaikka kerran viikossa korvaa yhden aterian pizzalla oletuksena että se yksi ateria olisi kalori määrältään suunnilleen sitä pizzaa vastaava.
 
Mitä vikaa niissä irtokarkeissa ja limussa on?
Molemmat kuitenkin melkein pelkästään nopeeta hiilaria.


Siitä oon ihan samaa mieltä että pizza nyt ei tosiaan ole kovin terveellinen vaihtoehto oikealle ruualle.

Mutta itse kyllä epäilen että sillä ei suurtakaan merkitystä ole jos kokonaisuus on muuten kunnossa ja vaikka kerran viikossa korvaa yhden aterian pizzalla oletuksena että se yksi ateria olisi kalori määrältään suunnilleen sitä pizzaa vastaava.
Joo samaa mieltä hyvin voi vetää treenin perää sokeri limsaa irtokarkkia. Joskus laiskana tulee vedettyä rasvatonta maitoaki pari litraa
 
Mitä vikaa niissä irtokarkeissa ja limussa on?
Molemmat kuitenkin melkein pelkästään nopeeta hiilaria.


Siitä oon ihan samaa mieltä että pizza nyt ei tosiaan ole kovin terveellinen vaihtoehto oikealle ruualle.

Mutta itse kyllä epäilen että sillä ei suurtakaan merkitystä ole jos kokonaisuus on muuten kunnossa ja vaikka kerran viikossa korvaa yhden aterian pizzalla oletuksena että se yksi ateria olisi kalori määrältään suunnilleen sitä pizzaa vastaava.
Eipä mitään. Pointtina vaan se, että energiaa tulee helposti sitten niin paljon (jos määrät esimerkin mukaisesti tollasia ihan övereitä) että se on sitten jo pois jostain muusta. Se, miten suuri merkitys silläkään on, on toki täysin relevantti kysymys.
 
vaikka kerran viikossa korvaa yhden aterian pizzalla oletuksena että se yksi ateria olisi kalori määrältään suunnilleen sitä pizzaa vastaava
Mutta onko normaalissa ateriassa sama määrä rasvaa? Rasva varastoidaan aina poislukien MCT ja poltetaan sitten myöhemmin. Se pizza ei vastaa sitä että söisit saman määrän muroja. Kalori ei ole kalori, pizzan kalorit on hyvin epäsuotuisia normaaliin bodyruokaan verrattuna.
 
Mutta onko normaalissa ateriassa sama määrä rasvaa? Rasva varastoidaan aina poislukien MCT ja poltetaan sitten myöhemmin. Se pizza ei vastaa sitä että söisit saman määrän muroja. Kalori ei ole kalori, pizzan kalorit on hyvin epäsuotuisia normaaliin bodyruokaan verrattuna.
Mun "tyypillisessä" pizzassa on 40 grammaa rasvaa, mä syön päivittäin 100 grammaa rasvaa niin varsin hyvin mahtuu sitten vielä hyviä rasvan lähteitä sekaan. Ei pizza tietenkään vastaa sisällöltään muroja, kun ei muroissa ole rasvaa. Mutta se voi vastata vaikka sitä, että syöt muroja + pari kananmunaa ja vähän öljyä tai pähkinöitä. Ei se ihan oikeasti muuta sitä ruokavaliota automaattisesti terveellisestä epäterveelliseksi jos YHDELLÄ aterialla viikossa korvaa sen kanariisiparsan pizzalla. Kokonaisuus ratkaisee.

En edelleenkään saa tarkalleen kiinni siitä, mikä mielestäsi tekee pizzasta niin myrkyllisen epäterveellistä. Rasvan määrä? Rasvan laatu? "Höttöhiilarin" määrä?
 
Mutta se voi vastata vaikka sitä, että syöt muroja + pari kananmunaa ja vähän öljyä tai pähkinöitä
Ei vastaa, rasvanlähde paljon epäterveellisempi pizzassa. Uskooko joku ihan tosissaan, että pizza on sama asia kuin normaali terve ruoka? Ei kai tää nyt helvetti voi olla todellista enää? Siis että esim ostat joka päivä pizzan ja palastelet sen 4 ateriaksi, niin sekö sitten korvaisi kaiken parsakaalit sun muut?

Tää on jotenkin aivan sairasta enää kommentoida tänne mihinkään aiheeseen. Jos sanon että kyykätkää, niin kaikki laittaa vastaan. Jos sanon että syökää nyt mieluummin tervettä ruokaa, niin kaikki tekee pizzasta normia.

Ja kun mä kommentoin johonkin penkkiin jotain, niin kuulemma ei tarvi olla kova penkkaamaan tietääkseen, koska voihan jääkiekkovalmentajakin olla hyvä vaikka ei ole pelannut. Sit taas kun annoin Allun dieettiohjeisiin selvennystä, niin mä en voikaan tietää mitään kun en ole kisannut vaikka just jääkiekkovalmentaja oli vitun hyvä vaikka ei pelannut. Ihan vitun sama mitä sanoo, niin aina tulee se vastapuoli, vain se.

Monessako pro valmentajan dieetissä tai ruokavaliossa on pizzaa? Ei yhdessäkään, se ei mitään pähkinöitä rasvoiltaan vastaa.

Mutta aivan sama mulle, voitte vaikka ostaa perhepizzan ja pilkkoa sen päivän ajalle ja uskotella, että se on ihan sama kun söis normaalia terveellistä ruokaa. Ei kiinnosta enää tää, eikä moni muukaan aihe.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vastaa, rasvanlähde paljon epäterveellisempi pizzassa. Uskooko joku ihan tosissaan, että pizza on sama asia kuin normaali terve ruoka? Ei kai tää nyt helvetti voi olla todellista enää? Siis että esim ostat joka päivä pizzan ja palastelet sen 4 ateriaksi, niin sekö sitten korvaisi kaiken parsakaalit sun muut?
Turha sun on alkaa noita olkinukkeja viljellä, nyt nimenomaan puhuttiin siitä että YKSI ATERIA VIIKOSSA korvataan pizza-aterialla. En ole missään vaiheessa puhunut siitä, että joka päivä ostaisi pizzan. Se on ihan sun keksimä juttu ja siten ei myöskään relevanttia.

Mun eilisen laskuesimerkin mukaan se pizza on 4,6% mun viikon kokonaiskaloreista. Oletko sitä mieltä, että jos tuon verran on ruokavaliossa "höttöhiilaria" ja kovia rasvoja vähän runsaammin sisältäviä ruokia, niin se muuttaa ruokavalion epäterveeliseksi? Eli jos mä syön viikossa 700 grammaa rasvaa, niin 40 grammaa siitä on alle 6%. Tämäkö on epäterveellistä?

Kysynpä uudestaan tätä: En edelleenkään saa tarkalleen kiinni siitä, mikä mielestäsi tekee pizzasta niin myrkyllisen epäterveellistä. Rasvan määrä? Rasvan laatu? "Höttöhiilarin" määrä?
 
En edelleenkään saa tarkalleen kiinni siitä, mikä mielestäsi tekee pizzasta niin myrkyllisen epäterveellistä
Turha sun on alkaa noita olkinukkeja viljellä, puhuttiin nimenomaan siitä että PIZZA EI OLE KOSKAAN KORVIKE hyvällä ruoalle. Kukaan ei ole väittänyt että se on myrkyllistä, ite sä sitä hoet. Sä vertasit sitä tossa pähkinöihin, ei se rasva ole samaa rasvaa siinä, koita nyt hyvä ihminen ymmärtää ja 52 pizzaa vuodessa ei ole mikään pikku juttu. Mutta mussuta sitä vaan ihan rauhassa ja uskottele että on tosi hyvä. Mä jaksa tommoisen kanssa joka alkaa vääristeleen asiat päin vittua.
 
Turha sun on alkaa noita olkinukkeja viljellä, puhuttiin nimenomaan siitä että PIZZA EI OLE KOSKAAN KORVIKE hyvällä ruoalle. Kukaan ei ole väittänyt että se on myrkyllistä, ite sä sitä hoet. Sä vertasit sitä tossa pähkinöihin, ei se rasva ole samaa rasvaa siinä, koita nyt hyvä ihminen ymmärtää ja 52 pizzaa vuodessa ei ole mikään pikku juttu. Mutta mussuta sitä vaan ihan rauhassa ja uskottele että on tosi hyvä. Mä jaksa tommoisen kanssa joka alkaa vääristeleen asiat päin vittua.
Sanomasi perusteella saa helposti sellaisen vaikutelman, että se olisi mielestäsi jotenkin tosi myrkyllistä, ja ikäänkuin napin painalluksella muuttaa terveellisen ruokavalion epäterveeliseksi riippumatta siitä mitä ihminen syö loput ajasta.

52 pizzaa vuodessa olisi edelleenkin 4,6% mun laskuesimerkin mukaisesta energiasaannista vuositasolla. Jos loput 95,4% energiasaannista on "pelkästään terveellisiä" ruokia, niin ei kai tämä 4,6% pilaa kokonaisuutta, jos muuten elää terveellisesti, liikkuu jne.?

Eli kysyn nyt sinulta kolmatta kertaa: En edelleenkään saa tarkalleen kiinni siitä, mikä mielestäsi tekee pizzasta niin epäterveellistä. Rasvan määrä? Rasvan laatu? "Höttöhiilarin" määrä? Jos tähän saisin vastauksen, niin on helpompi lähteä purkamaan pizzan ja muun ruuan sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vastaa, rasvanlähde paljon epäterveellisempi pizzassa. Uskooko joku ihan tosissaan, että pizza on sama asia kuin normaali terve ruoka? Ei kai tää nyt helvetti voi olla todellista enää? Siis että esim ostat joka päivä pizzan ja palastelet sen 4 ateriaksi, niin sekö sitten korvaisi kaiken parsakaalit sun muut?

Kukaan ei ole tainnut väittää että pizza olisi sama asia kuin kunnon ruoka.
Ja kaikki Varmasti tiedostaa että se on epäterveellisempää kuin vaikka kana ja riisi.

Asia jota tässä nyt moni koittaa sanoa on se että kun se vaikka yksi ateria viikossa vaihdetaan hieman epäterveellisempään niin sillä ei kokonais kuvassa ole kovin suurta merkitystä.
Mieti jos syöt päivässä 5 ateriaa eli viikossa 35 ateriaa Ja näistä yhdellä aterialla syöt hieman enemmän huonoa rasvaa sisältävän aterian niin ei sillä nyt kokonais kuvassa isoa merkitystä ole. Tuossa esimerkissä niitä terveellisiä aterioita kuitenkin tulee 34 ja vähemmän terveellisiä.vain se yksi.


Tilanne olisi täysin eri siinä kohtaa jos sitä pizzaa söisi useammin, tottakai se silloin alkaisi näkymään kun sen osuus kokonaisuudesta kasvaisi.
 
Back
Ylös Bottom