Metsuri Pessinen haastaa vahvoja miehiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedän yhdenkin tyypin, joka on ollut metsurina yli 20 vuotta ja kävi sillon nuorempana töiden lomassa salillakin. Oli saanu joltakin salikaverilta vähän jotakin nappia testille, niin kuulema oli pölli vähän liikahtanu eri tahtiin :hyper: No jokatapauksessa kyseinen kaveri on edelleen helevetin vahva ja on reilusti yli 50 vuotias. :worship:

Olis kiva nähä tuo pessinen ja muut suomen vahvimmat jossakin kisailemassa..

Tuosta pessisestä oli juttua Metsälehdessä ~2kk takaperin. Hyvä kuva missä Pessinen oli ottanut kunnon täyskokosen tukin ~200kg (karkea muistikuva painosta) rinnalle ja huvittavan kuvasta tekee Pessisen koko, eli hän kertookin että on vain ~170cm /75kg.

Voin vaikka skannata sen jos jaksan ja muistan tässä viikon sisään.

juha79 sanoi:
Olis kiva nähä tuo pessinen ja muut suomen vahvimmat jossakin kisailemassa..

artikkelissa se kertoi että oli haastanut muistaakseni halvaria ja arsi harjua kisaamaan joissan lajeissa mutta kuulajätit oli kieltäynyt. :lol2:

rahkanaama sanoi:
Tuosta pessisestä oli juttua Metsälehdessä ~2kk takaperin. Hyvä kuva missä Pessinen oli ottanut kunnon täyskokosen tukin ~200kg (karkea muistikuva painosta) rinnalle ja huvittavan kuvasta tekee Pessisen koko, eli hän kertookin että on vain ~170cm /75kg.

Voin vaikka skannata sen jos jaksan ja muistan tässä viikon sisään.

Skannaa ihmeessä, itseä kiinnostaa tuo kuva mikäli paino on lähimainkaan oikea.

J.Jake sanoi:
Metsätöissä ei voimat kasva! Mä olen aikoinani ollut Saharassa metsurina ja heikko olen vieläkin.

Siellähän niitä honkia humisee.. :)

Tässäpä uusi lukija. Luin noita viestejä ja aika moni epäili Pessisen suorituksia. Olin kuitenkin itse paikalla Vimpelin pesisstadionilla, kun väliajalla kentälle AJOI punainen auto, oliskohan ollut jokin 80-luvun alun ooppeli tai vastaava. Autossa oli lisäpainoja, jotta paino oli päälle tuhat kiloa. Kuvasin tapahtuman myös videokameralle, nauhalle, en tiedä saisiko sitä siirrettyä mitenkään tietokoneelle ja nettiin.

Aluksi mies hörppäsi termospullosta kahvia lämmikkeeksi. Auton vieressä oli pari kolme avustajaa, jotka varmistivat turvallisuuden jos ote lipsahtaa. Sitten vain mies otti auton alaosasta kiinni ja punnersi auton 45 asteen kulmaan. Sitten hän piti autoa olkapään, käden ja selän varassa tasapainossa. Toisella kädellä pultit irti ja rengas pois ja uusi tilalle, ei se sen kummempaa ollut. Lopuksi hän vielä pukkasi auton katolleen, josta kolme apumiestä sai auton hädin tuskin pyöräytettyä takaisin pyörilleen. Auto ajettiin vielä omin voimin poiskin.

Koko tapahtuma kävi aika äkkiä, eikä stadionin juontajakaan oikein osannut juontaa tapahtumaa. Suuri osa ihmisistä oli nakkikioskilla jonossa, osa yleisöstä vain ihmetteli. Ei monikaan edes tajunnut miten kova tuo suoritus oli, koska oheishälinää oli joka suunnalla. Tempaus meni monelta vähän sivu suun, olisi voinut paremminkin järjestää. Mutta täällä pohjanmaalla ei kai ole tapana tehdä asioista niin suurta numeroa. Ollaan mieluummin vaatimattomia, eikä kehuskella omilla tekemisillään. Pääasia kun itselleen saa iloa, ei sillä väliä vaikkei kuuluisaksi tulisikaan.

No kyllä on ihme äijä. Vaikka on sitä itsekkin huomannut mökillä että siitä pöllien kanniskelusta on hyötyä. Ei tarvitse penkiltä nostaa rautaa kun kanniskelee pöllejä sinne tänne. Ja voisin jopa väittää että siinäkin on raakavoima-tekniikka ihan 50-50 suhteessa käytössä. Jos on pari pölliä raahannut niin siinä alkaa tulemaan jo ihan oma tekniikka sille raahaamiselle että se menee paremmin. Ja raakaa voimaa senkun tulee.

Itsekkin saanut kannettua olalla n.6 metristä n.100kiloista pölliä olalla ylämäkeä pitkät matkat. Vaikka ei ole juuri tullut kyykättyä, penkattua tahi rykästyä maasta kuin sen juuri vähän reilu 100kg.

Mutta on toi aika mahtava temppu tuo autonrenkaanvaihto... Ei muuta kun nissan olalle ja harjoittelemaan!

On siinä funktionaalista voimaa miehellä. Tuskin kuitenkaan kaikki metsurit tai muuta erittäin fyysistä työtä tekevät ovat yhtä vahvoja. Ihan niin kuin voimailijoistakaan kaikki eivät ole yhtä vahvoja. Aina silloin tällöin sinne joukkoon kuitenkin mahtuu näitä lahjakkuuksia...

Muuten, välttämättä kovat "salivoimat" eivät ole sama asia, kuin esim. metsurin töissä hankitut voimat. Oikea tekniikka ja rutiini ovat kuitenkin tärkeitä. Itse olen välillä ollut ihmeissäni, kun minua pienemmät ja "heikommat" miehet puskevat töitä kaksi kertaa kovemmin kuin minä. Toisaalta sitten kun itse olen oppinut homman niksit, teen ihan yhtä hyvin kuin vanhat konkarit.

Parhaimmillaan kova työ ja saliharrastus lyövät kättä hyvin yhteen. Pitää vain muistaa syödä paljon ja oikein.

Hemmetti, nyt kun pääsis metsurihommiin ja voimaa kasvamaan! Jos toi homma pitää paikkansa, niin mä varmaan nostelisin traktoreita parinkymmenen vuoden päästä aikani kuluksi.

Ikinä en missään kisaisi, ois paljon siistimpää vaan ite myhäillä ja tietää olevansa kovin karju ikinä missään. Kasvattaisin itse asiassa myös kunnon selkäkarvat.

Kyllä nuo metsurit on sitten KOVIA jätkiä. Työntää puita nurin, vetää juurineen maasta ylös ja pilkkoo ne muutamalla terävällä karateiskulla (HUOM! noita karateiskuja eivät ole millään naurettavalla kurssilla oppineet)

Ei ne viitti salille mennä ku raudat loppuu alkumetreillä kesken ja pitäähän sitä antaa kaupunkilaispullille mahikset kisoissa.

nim. Valmetti kulkee 200km/H 10000kiloa lehmänpaskaa kuormana

Dobermann sanoi:
Kyllä nuo metsurit on sitten KOVIA jätkiä. Työntää puita nurin, vetää juurineen maasta ylös ja pilkkoo ne muutamalla terävällä karateiskulla (HUOM! noita karateiskuja eivät ole millään naurettavalla kurssilla oppineet)

Ei ne viitti salille mennä ku raudat loppuu alkumetreillä kesken ja pitäähän sitä antaa kaupunkilaispullille mahikset kisoissa.

nim. Valmetti kulkee 200km/H 10000kiloa lehmänpaskaa kuormana

Mutta vielä kovempia ovat anonyyminä kirjoittavat wannabee älykkösarkasmia viljelevät "pakkislaiset", antavat sanojensa puhua, tekoja kun ei ole... :jahas:

Jep, ja tuossahan jo postattiin jopa kuva suorituksesta. Eli ei ole kyseessä paskapuhe, kun noin moni taho on vahvistanut tiedot. Ihan turhaa vinoilua tuollainen.

SSS sanoi:
Mutta vielä kovempia ovat anonyyminä kirjoittavat wannabee älykkösarkasmia viljelevät "pakkislaiset", antavat sanojensa puhua, tekoja kun ei ole... :jahas:

Etkös säkin kirjoittele anonyyminä? Voisihan noita tekojakin keksiä ja sun kaltaiset jopa uskoa, mutta miksi nähdä moista vaivaa pienen ego-buustin takia?

Tomppa85 sanoi:
Jep, ja tuossahan jo postattiin jopa kuva suorituksesta. Eli ei ole kyseessä paskapuhe, kun noin moni taho on vahvistanut tiedot. Ihan turhaa vinoilua tuollainen.

Missasin ton kuva tosiaan. Aika ihmemies. Kuulosti aluksi niin erehdyttävästi joltain landelegendalta. :worship:

Kyllä metsurit on riskejä. Yksi nosti yhdellä kädellä yhden hipin ilmaan, kun se alkoi baarissa sille aukomaan.

En tiedä onko urbaanilegenda, todistajia kuulemma on useampia, mutta kerran yksi äijä otti suutuksissaan yhtä miestä housun persauksesta ja niskasta kiinni ja heitti sen saunan katon yli. Vaikea uskoa tapahtunutta, mutta niin ne silminnäkijät väittävät.

Sama äijä kantoi hevosen auraa olkapäillä. Auran paino on vissiin ainakin 200kg, ja vastaan tuli tuttu, niin se ei laskenut sitä maahan, vaan jutteli jonku 5minsaa, ja jatkoi sitten matkaa. Oli kuulemma niin vittumainen nostaa uudestaan olkapäille.

training_day sanoi:
Tämän nyt vähintään on pakko olla :anssi:
Niinpä, joku voisi laskea, että paljonko tehoja vaatii heittää esim. joku 80kilon äijä kolmen metrin korkeuteen esim. 60 asteen kulmassa, niin että se lentää vielä sen 3metriä pituuttakin.

edit: Ihmeellisesti pomppii nämä viestit

ace-oo- sanoi:
En tiedä onko urbaanilegenda, todistajia kuulemma on useampia, mutta kerran yksi äijä otti suutuksissaan yhtä miestä housun persauksesta ja niskasta kiinni ja heitti sen saunan katon yli. Vaikea uskoa tapahtunutta, mutta niin ne silminnäkijät väittävät.

Tämän nyt vähintään on pakko olla :anssi:

edit: ellei sitten ole joku todella minikoon sauna taikka mies ;)

Joo täälläkin päin kuulemma joku kerran meinas hyökätä takaapäin jonkun kimppuun mutta kaveri otti juoksijasta kiinni, pyöräytti pari kertaa ja heitti kuusiaidan yli omenapuuhun roikkumaan. Empä ihan taida uskoa koko juttua. Kyllä mä sen äijän tiedän ja on se sen verran riski sentään että on se vähän saattanut pyöritellä mutta tuskin mihinkään omenapuuhun on kukaan lennelly. Korkeintaan kiivennyt sinne karkuun :)

Janne sanoi:
Joo täälläkin päin kuulemma joku kerran meinas hyökätä takaapäin jonkun kimppuun mutta kaveri otti juoksijasta kiinni, pyöräytti pari kertaa ja heitti kuusiaidan yli omenapuuhun roikkumaan. Empä ihan taida uskoa koko juttua. Kyllä mä sen äijän tiedän ja on se sen verran riski sentään että on se vähän saattanut pyöritellä mutta tuskin mihinkään omenapuuhun on kukaan lennelly. Korkeintaan kiivennyt sinne karkuun :)
:lol2: Ei helevetti, että repesin. Mystistä, että aina pitää pyöräyttää pari kertaa, ja sitten nakata tyyppi kuuseen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom