Metsuri Pessinen haastaa vahvoja miehiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Kalju
Mies vetää yhdellä kädellä leukoja, siis käsi taskussa, ei mitenkään ranteesta auttaen. /B]

Joo. En mitenkään vähättele tuota voimaa, mutta olis ihan kiva kun jossain olis tuo realistisuuden raja, sillä olen joskus itse kokeillut ja melkein vois sanoa että reenannut tuota liikettä ja se ei vaan ole noin helppoa miltä tuo kuulosti kirjoituksessasi. Kukaan ei nimittäin ¨vetele¨ noita leukoja.

PS. Montakohan tulee jos vetää leukoJA , sillä tuo kuulostaa siltä kun tekis 20 sarjoja. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyllä ihmeukkeli! :eek: :eek: :eek:

Tuli mieleen yks uutinen, jossa tavallisen kokoinen mies oli nostanut auton perän ilmaan kun hänen lapsensa oli jäänyt alle tunkin pettäessä. Siinä oli psyykkaukset kondiksessa, eli siis estojärjestelmät suljettuina! :) Saattoi olla kaverilla hieman paikan jumissa tuon jälkeen... :rolleyes:

Originally posted by Sumppari
Meinaat että hankit 20 kiloa lisää lihaa ilman että sarjapainot kasvaa oleellisesti? :D
Ei millään pahalla, mut kuulostaa kunnon fitness trendiltä "Turha tässä liikaa hikoilla, kunhan pumppailee niin hyvä tulee".

Öh? Totta kai voimaa tulee lisää, kun treenaa massaa. Massaa treenatessa tulee voimaa, mutta ei välttämättä toisin päin.

Mun mielestä massatreeni on vittumaisempaa, kuin voimatreeni, btw. Massatreenissä sitä vasta hikoillaan ja hapot syövyttää lihaksia. ;)

Auton kaato

Auton perän saa kyllä apinan raivolla ilmaan...

Itse kaadoin kerran "junnuna" (21v:na) ravintola-illan päätteeksi parkkihallissa fiat 127:n kyljelleen, kun oli parkkeerannu todella lähelle autoani, ja tehnyt siihen lommon ulostullessaan. Oli menny ilta aika vituralleen suoraan sanottuna, ja kuskinikin oli jostain syystä hermona... Siinä sitten kiroiltiin kännissä :curs: ja taisi olla eka kuurikin meneillään... :evil:

Nappasin fiiun helmasta kiinni, ja Hops! Renkaat nousi kivasti maasta ja keltainen pikkuauto kellahti kyljelleen. On siinä ollut omistajalla ihmettelemistä... :D Kuskini repesi täysin, nauroi koko 25km matkan kotiin...

Re: Auton kaato

Originally posted by Poser
Auton perän saa kyllä apinan raivolla ilmaan...
Itse kaadoin kerran "junnuna" (21v:na) ravintola-illan päätteeksi parkkihallissa fiat 127:n kyljelleen
Fiat 127 on LEGENDA! Oon muutaman sellaisen puskurista nostaen kääntänyt poikittain parkkiruutuun :) Auto painaa tosin vaan 700 kg mutta silti aina kun sellaisen näkee (kesällä hieman useammin kun talvella) niin tekee mieli maastavetää. Ainoa mitä vähän pelkää on että puskuri jää käsiin. Ei ole yhtään tyylikästä seistä hölmistyneen näköisenä puskuri kädessä auton takana. :eek:

...ja paskat!

Metsätöissä ei voimat kasva! Mä olen aikoinani ollut Saharassa metsurina ja heikko olen vieläkin.

Juttu on ilmeisesti satua. Perustelut:

1.Jos metsuri Pessinen olisi joskus tuollaisiin suorituksiin kyennyt olisi hän nuorempana varmaankin tullut esiin jonkin voimalajin ylivoimaisena haltijana.
2. Jos metsuri Pessinen olisi jutussa mainitussa kilpailussa voittanut suomen kärkimiehet, olisi iltapäivälehdissä ollut takuulla iso juttu.

3. Metsurin hommissa ei sanottavammin lihakset/voima kasva vaan kestävyys. (Energiankulutus on kovaa)

4. Jos suomen populaatiosta tällainen geneettinen friikki löytyisi, olisi niitä löytynyt myös suuremmista maista.

PS. Lappajärvellä asuu todellakin Jaakko Pessinen niminen metsuri

Eilen kuulin,että Pessisen renkaanvaihtojuttua ollaan viemässä teeveeseen...tai asia on jo todella pitkällä!Mikäli 'temppu' onnistuu sielä,niin sillon viimeistään suharin kaltaisetkin uskovat siihen....luulisi ainakin!
Hän on itse sanonut,että 3 viidestä vaihdosta onnistuu.Ja niitä ei kovin usein viitsi uusia,koska rasitus on niin kova sen jälkeen....

Niin, siis ei se todellakaan kaikkia lajeja niissä kisoissa voittanut, tais olla tuo ainut. Suhteellisen "pieni" massa kannettavana, joten metsurina paremmat lähtökohdat kun salilla reenanneina. Mut kyllä se ihan hyvin pärjäs muissakin muistaakseni.

Juttua tosiaan on ollut tuosta auton kaadosta, en tosin ole itse nähnyt. Töissään todella tunnollinen, sen lisäksi että kaataa ja pinoaa, ainakin ennen myös siivosi jälkensä, eli raahasi risutkin kasaan... Ja hänen entinen työkaveri asui naapurissa, niin kyllä sekin siitä tuumas että aika uskomaton äijähän se oli töissä. Se teki täysin pyöreitä päiviä lähes aina, vaikka useimmilla tuli niitä huonompiakin päiviä ettei kertakaikkiaan jaksanut, niin Pessinen painoi aina loppuun asti. Ja työtahti on kuulemma varsin ripeä.

Originally posted by Wanger
Joo. En mitenkään vähättele tuota voimaa, mutta olis ihan kiva kun jossain olis tuo realistisuuden raja, sillä olen joskus itse kokeillut ja melkein vois sanoa että reenannut tuota liikettä ja se ei vaan ole noin helppoa miltä tuo kuulosti kirjoituksessasi. Kukaan ei nimittäin ¨vetele¨ noita leukoja.

PS. Montakohan tulee jos vetää leukoJA , sillä tuo kuulostaa siltä kun tekis 20 sarjoja. :david:

Kuulostaa ihan siltä että se mun tuttu tosiaan teki useamman leuan yhdellä kädellä. Ei nyt kymmeniä mutta muutaman. Ja en tainnut väittääkkään että olisi yhdellä kädellä 20 vetänyt. No, tulipahan tämäkin asia selvitettyä että ei jää epäselväksi.

pessinen on kone

Kyllä se Pessinen on oikeesti vahva. Onpa ollut useasti juttua paikallislehdissä autonkaadoista ja sittä että, tekee käsin kaikki mettätyöt ja siivoaa vielä roskatkin pois. Maaseudulla kun asuu sellaisia vanhojapoikia joiden mielestä metsätyökoneet on "raiskaajia" ja Pessisellä riittää hommia.
Muistan kun kyseinen voimamiesten kisakin oli, mutta huonon ajankohdan takia jäi näkemättä. Tulokset tais kyllä olla niinkuin aiemmin mainittiin Pessisen hyväksi.

JOTEN KYLLÄ PESSINENKIN ON KONE...

niin... ihmisen kroppa ei kyllä tiedä a)ollenkaan, b)yhtään eikä c)lainkaan, nostaako se tankoa, vai tukkia. lihas osaa vain supistua ja rentoutua. hyvin hyvin yksinkertaista. sillä ei siis ole mitään merkitystä, treenaako salilla, vai samanlaisia liikeratoja esim. just tukkimettässä. jälkimmäinen vaan on mm. koordinatiivisesti monipuolisempaa ja vähemmän kliinistä.

jos/kun se tukkihomma on progressiivista eli hommia tehdään enemmän ja isompia tukkeja nostellaan jne. ei siinä ole yhtään mitään ihmeellistä, että semmoset jätkät vois nostella hirmurautoja jollain kiillotetulla tangollakin. muistaa pitää myös, millasia volyymejä siellä korvessa tehdään verrattuna "mä teen maastavetoa kerran kahdessa viikossa yhden melko kovan sarjan, ettei vaan mee ylikuntoon" -tyyliin.

onneksi nykyään on taas jopa hieman trendikästä olla ns. functionally strong, eli pystyä tekemään omallakin kropalla ihmejuttuja, kuten joku yhden käden leuanveto, käsilläseisontapunnerrus tai etuvaaka jne...

aprillia tai ei, tollasia heppuja kyllä löytyy tästäkin maasta, eikä ne varmasti oo kertaakaan vetäneet uncle sameja koipiinsa tai penkkipaitaa päälleen. ihan liikaa varsinkin nuoret haluaa äkkiä ja nopeesti kaiken. halusin itekin aikanani. kysellään lyhyitä voimaohjelmia ja että miten sais 70kg:n penkin korkeintaan parissa kuukaudessa 140kiloon... :wall: .

neuvo: tehkää töitä niiden tulosten eteen! :whip:

niin... kesäloma loppuu viikon päästä...

Faija oli aikoinaan 12 vuotta mettätöissä, aikana jolloin moottorisahat teki tuloaan. Pöllit vedettiin tukkisaksilla tien varteen, jossa hevonen ne nouti. Käsin pöllit myös laitettiin sen pulkan tms. kyytiin. Päivät oli pitkiä ja kerralla metässä oltiin parhaillaan kuukausitolkulla. Nyt mun on tietysti vaikea kertoa miten vahva isä oli nuorempana, mutta oli hauska kuunnella juttuja, miten nämä kaverit olivat sitten toisinaan käyneet tanssilavoilla kossupäissään. Oli kuulemma ollut kauheasti voimaa ja nopeutta, kun metsä-äijät heiluivat voimantunnoissaan. Joo ei munkaan faija mikää colemanni ollu, mutta ihan järjettömät voimat sillä oli käsissä. Etenkin puristusvoima kädessä oli jotain pelottavaa. Ja tää ei ollut tosiaan siihen aikaan mitään harvinaista maalla, missä joka toinen oli työn karaisema metsä-/maajussi. Respektit heille.

Mä oon kanssa kuullu näitä "legendaarisia" mettämiesjuttuja. Yleisin on melkein, että ne tapahtuu aina talvella, jolloin on niin kylmä, ettei moottorisaha lähde käyntiin, vaan käsipeli kutsuu.

Eipä siinä, kovia ukkoja joka tapauksessa.

Eikö tämä metsämises sitten ole voinut käydä metsurihommien lisäksi salilla, vai missasinko jonkun viestin? Ihan hemmetin vahva äijä, jos on totta joka tapauksessa.

Ja koneen ja metsutrinkäytöstä. Metsätöissä on muutakin, mitä loppuhakkuut. Eli metsää käydään hoitamassa ja harventamassa monta kertaa ennen isojen koneiden tekemää loppuhakkuuta. Ensimmäisissä harvennuksissa työt tehdään aina käsin. Kuitupuuhakkuissa (yli 10cm puut ja tukkikokoon saakka) myös tehdään usein ja on usein tukkejakin mukana. Sahan heiluttaminen käy hyvästä aerobisesta liikunnasta. Puiden pinoaminen taas käy aika paljon voimien päälle.

Olen aika nuoresta asti tehnyt metsätöitä. Polvet on nyt vähän paukuneet, joten pari vuotta väliä ja sen kyllä huomasi... Oma isäni on muistaakseni 177cm pitkä, painaa nyt 88kg ja ei se mikään läski ole. Ikinä ei ole käynyt salilla. Isommat rintalihakset kun mulla (mullon pienet tissit). Varmasti nousisi 100kg penkistä. Äijä on muuten eläkkeellä ja 65 vuotta vanha. Ylensä kyllä maajussit ovat aika pullamahoja nykysin. Eikä maanviljelyhommissa mitään lihaksia nykyisin tule. Apulantasäkkejäkin nostellaan maksimissaan viikon aikana vuodessa. :david:

Kyllä mä muuten uskoisin ton renkaanvaihdon,mutta en ymmärrä miten pystyy aukaiseen yhellä kädellä pultit tai liikuttelemaan rengasta yhdellä kädellä?

No kova äijä kuitenkin,kun juttua on kuulunut hänestä jo monta kertaa.

Nää mettämies jutut alkaa vetään vertoja jo kalamies jutuille :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom