Metsuri Pessinen haastaa vahvoja miehiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by PattiPete
John Inzer on hinannut 353,8kg ylös 75kg:n painoisena. Se taitaa olla alle 75 kiloisten kaikkien aikojen ennätys.

Eikä jääny Ismo Lapilta kauas ettei ois muokannu tota rekkaa alle 75 kg:ssa. 357.5 oli jo ylhäällä Sotkamon MM-kisoissa mut sit näpit petti:( !

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tunnen/tiedän tapauksen ja kaikki mitä puhuttiin miehestä on totta!En muista auton merkkiä,mut teinidatsunin kokonen se about oli....kone sisässä eikä mitään karsittu pois!Ensin auto ilmaan ja sit 'lepäilemään' olkapäälle...toisella kädellä se pelkästään vaihtaa renkaan,mikä ei varmaankaan onnistuisi jos pultit olis tosi kireellä!Mutta kaikenkaikkiaan uskomaton juttu....voin laittaa kuvan itse tapahtumasta kunhan saan sen käsiini Mr.Dipiltä...

Originally posted by tintta
Tunnen/tiedän tapauksen ja kaikki mitä puhuttiin miehestä on totta!

No huhhuh!! Ei paljon muuta voi sanoa kuin :eek: ja :worship:

Tulee tosiaan mieleen, että mitä mieltä puntin kolistelussa on, jos fyysisellä työllä pääsee tuommosiin suorituksiin, mitä tässäkin threadissa on mainittu. Mutta toisaalta nykyään kovin moni ei työskentele eikä edes voisi työskennellä maanviljelijänä tai metsurina, ei niitä hommia niin hirveästi ole enää olemassakaan. Jos siis voimaa haluaa, niin punttireeni on nykyään suurimmalle osalle ainoa vaihtoehto.

Originally posted by Iivili
Tulee tosiaan mieleen, että mitä mieltä puntin kolistelussa on, jos fyysisellä työllä pääsee tuommosiin suorituksiin, mitä tässäkin threadissa on mainittu.

On siinä ainakin sitä mieltä, että puntteja ei tarvitse kolistella 8 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa tullakseen edes hitusen vahvemmaksi. Päivällä siistissä sisätyössä ja sitten 3 tuntia/viikko treeniä, se sopii mulle.

Mainittakoon tosin vielä, että minä en jaksaisi nostaa edes mopon perää vaihtaakseni renkaan siihen :itku: Fillari vielä menee.

Ei muuta kuin MM vahvamieskisoihin. Vois tulla paremmat rahat mitä puiden pinoamisella. :)

Ja selkään vaan lappu "Finnish lumberjack"

Originally posted by Iivili

Tulee tosiaan mieleen, että mitä mieltä puntin kolistelussa on, jos fyysisellä työllä pääsee tuommosiin suorituksiin, mitä tässäkin threadissa on mainittu.

Ei toi metsuriäijä iso ole, vaikka saakin romua nousemaan. Eikä isojen painojen liikkeellesaaminen ole välttämättä kaikkien pointti treenaamiseen.

Mulle koko on päämäärä treenaamisessa, ei voima. Voiman määritelmä kun tuntuu olevan se, että paljon nousee painoa jossain tietyissä compund liikkeissä. Eli toisin sanoen, pitää opetella käyttämään mahdollisimman tehokkaasti ja mahdollisimman montaa lihasta yhtä aikaa johonkin liikkeeseen. Ei jotenkin kauhean kiinnostavaa IMO.

Esim. mä teen mieluummin penan rintatreeninä, eikä mua kiinnosta saada sinne lisää kiekkoja tankoon opettelemalla jännittämään persettä tai jotain muuta vastaavaa.

Originally posted by igf1bp3

Mulle koko on päämäärä treenaamisessa, ei voima. Voiman määritelmä kun tuntuu olevan se, että paljon nousee painoa jossain tietyissä compund liikkeissä. Eli toisin sanoen, pitää opetella käyttämään mahdollisimman tehokkaasti ja mahdollisimman montaa lihasta yhtä aikaa johonkin liikkeeseen. Ei jotenkin kauhean kiinnostavaa IMO.

Mun mielestä taas voiman ja urheillullisen suorituskyvyn lisääminen on paljon mielenkiintoisempaa kuin ulkonäöstä huolehtiminen.

Originally posted by Boltsi
Eikä jääny Ismo Lapilta kauas ettei ois muokannu tota rekkaa alle 75 kg:ssa. 357.5 oli jo ylhäällä Sotkamon MM-kisoissa mut sit näpit petti:( !

Ipf:n avoimensarjan mave ME 340kg on Ismo Lapin nimissä.
Yli 50v. sarjassa ME 293kg, oliko joku Sveitsiläinen nostanut.

Ismo veti salilla keskisuomalaisen jutun yhteydessä näytöksenä 375kg, muistaakseni ennen Sotkamon kisoja. Aika kurko!

Originally posted by Antti
Mun mielestä taas voiman ja urheillullisen suorituskyvyn lisääminen on paljon mielenkiintoisempaa kuin ulkonäöstä huolehtiminen.

Ei massaa hankita välttämättä aina ulkonäön takia. Ei voima/massa -keskustelua voi trivialisoida itseä/ulkonäköä varten treenaamiseen, syyllistymättä älylliseen itsepetokseen.

Ei massaa hankita välttämättä aina ulkonäön takia. Ei voima/massa -keskustelua voi trivialisoida itseä/ulkonäköä varten treenaamiseen, syyllistymättä älylliseen itsepetokseen.
Nyt ei mulla järki luista, kun en keksi yhtään syytä hankkia lisää massaa minkään muun asian kuin ulkonäön takia. Ei tällä omalla massalla enää ollekkaan tarvetta lisää massaa saada muun takia. En osaa asettua pikkuihmisten asemaan ajatuksissani. Jätetään nyt lihasten kasvattaminen ulkonäön vuoksi pois, niin kertokaas nyt joku esimerkki miksi ihmisen pitäisi saada enemmän massaa. Siis ei voimaa eikä parempaa kuntoa tai urheilusuoritusta, vaan pelkästään massaa.

Mua taas kiinnostavat molemmat. Oon jakanut homman niin että ruokavaliolla hoidan ulkonäköä ja treenillä voimaa.

Originally posted by -ö-
Jätetään nyt lihasten kasvattaminen ulkonäön vuoksi pois, niin kertokaas nyt joku esimerkki miksi ihmisen pitäisi saada enemmän massaa. Siis ei voimaa eikä parempaa kuntoa tai urheilusuoritusta, vaan pelkästään massaa.

Ei massaa oikein voi treenata ilman, että tulee sitä voimaa. Siis mitä voimaa? Opettelen käyttämään alavartaloani niin perkeleesti ja saan 20kg lisää penkkiin. Onko mun voima kasvanut? Yleensä jos voima mitataan jollain spesifisellä punttis"liikkeellä", niin sen voiman käyttökelpoisuudesta voi olla montaa mieltä.

Jos henkilö ei treenaa mitään tiettyä liikettä, vaan treenaa lihaksiaan (massaa), niin hän voi mielestään treenata jopa enemmän käyttökelpoista voimaa, kuin joitakin tiettyjä liikkeitä treenaava. Käytännön tilanteessa voiman käyttö on harvoin tismalleen samaa liikerataa toistava, kuin salitreeni.

Eli sinänsä jo voiman määritelmä on siinä määrin keinotekoinen, ettei sen pohjalle voi perustaa mitään arvokeskusteluja. Tai voi perustaa, mutta silloin keskustelujen argumentit ja lopputulokset eivät ole valideja.

Jos kuitenkin oletetaan, että massatreenillä ei tule kuin massaa, ja voimatreenillä tulee käyttökelpoista voimaa, niin onhan niitä mahdollisia massatreenisyitä silloinkin:

Poliisi saattaa treenata massaa, jotta ei kuolisi niin todennäköisesti ampumavälikohtauksessa.

Henkilö X saattaa treenata massaa, koska silloin ruokahalu on hyvä ja uni maistuu. En tiedä onko muiden kohdalla näin, mutta mun kohdalla uni ja ruoka maistuu paremmin massatreenin aikana.

...

Ei massaa oikein voi treenata ilman, että tulee sitä voimaa. Siis mitä voimaa? Opettelen käyttämään alavartaloani niin perkeleesti ja saan 20kg lisää penkkiin. Onko mun voima kasvanut? Yleensä jos voima mitataan jollain spesifisellä punttis"liikkeellä", niin sen voiman käyttökelpoisuudesta voi olla montaa mieltä.

Jos henkilö ei treenaa mitään tiettyä liikettä, vaan treenaa lihaksiaan (massaa), niin hän voi mielestään treenata jopa enemmän käyttökelpoista voimaa, kuin joitakin tiettyjä liikkeitä treenaava. Käytännön tilanteessa voiman käyttö on harvoin tismalleen samaa liikerataa toistava, kuin salitreeni.

Jotkut on myöskin sitä mieltä, että liikkeet joissa käytetään useampia lihasryhmiä yhteistyössä siirtyvät paremmin esim. urheilusuorituksiin ym. liikkumiseen ja voimankäyttöön. Harvoinpa vaikka jotain kiveä nostaessa yritetään eristää jotain tiettyä lihasta vaan yleensä niitä käytetään yhdessä. Myöskin momenttia ihminen käyttää kaikenlaisessa liikkumisessa hyvin paljon ja siitä syystä joku voisi olla vaikka sitä mieltä, että mikäli myös harjoittelussa käytetään paljon koko kropan liikkeitä ja momenttia siirtyvät voimat myös paremmin tosielämään koska hermosto oppinut kyseisille tavoille ja se kivi tosiaan irtoaa maasta. Älkää nyt tyylipuhtaan suoritustekniikan kannattajat ottako hernaria nenään.:)

Tunnen pari metsuria, joiden kanssa on tullut oltua puuhommissa. Nämä kaverit tekevät voimaa vaativat liikkeet ns.räjähtävästi eli nopeutta hyväksi käyttäen. Hurjan näköistä touhua, kun nostettava puu nykäistään/repäistään liikkeeseen. Itsellä ei paikat moista menoa pitkään kestäisi. Mutta onhan nämä herrat jääneet eläkkeelle viisikymppisinä erilaisten nivelvaivojen vuoksi, joten tässä tapauksessa raskas työ on vaatinut veronsa. :worship:

Jotkut on myöskin sitä mieltä, että liikkeet joissa käytetään useampia lihasryhmiä yhteistyössä siirtyvät paremmin esim. urheilusuorituksiin ym. liikkumiseen ja voimankäyttöön. Harvoinpa vaikka jotain kiveä nostaessa yritetään eristää jotain tiettyä lihasta vaan yleensä niitä käytetään yhdessä. Myöskin momenttia ihminen käyttää kaikenlaisessa liikkumisessa hyvin paljon ja siitä syystä joku voisi olla vaikka sitä mieltä, että mikäli myös harjoittelussa käytetään paljon koko kropan liikkeitä ja momenttia siirtyvät voimat myös paremmin tosielämään koska hermosto oppinut kyseisille tavoille ja se kivi tosiaan irtoaa maasta. Älkää nyt tyylipuhtaan suoritustekniikan kannattajat ottako hernaria nenään.:)

Ihan mahdollinen skenaario tuo teikäläisen kuvailema.

Minun tekstini tarkoituksena oli taas maalata ihmisten mahdollisia ajatusrakennelmia, jotka johtaisivat "massan" treenaamiseen "voiman" sijasta, ilman ulkonäkömotiivia. Ja mielestäni kertomukseni osoitti tämän, koska tuo kuvailemani on yksi ihan mahdollinen suhtautuminen asiaan.

Syy, miksi itse panostan lähinnä massatreeniin on se, että ei tarvitse liikuttaa niin isoja romuja. Ei ainakaan nivelet mene niin nuorena paskaksi.

Originally posted by Dopey
Mua taas kiinnostavat molemmat. Oon jakanut homman niin että ruokavaliolla hoidan ulkonäköä ja treenillä voimaa.

Ihan fiksu filosofia, ei oo mun mielestä mitään järkee siinä, että nostaa pirusti esim. penkistä mutta näyttää kuin syöttö sialta. Niin ite fanaattinen kehomies, kun ei oo voimaakaan..

Maastaveto.

Originally posted by Dopey
Maastaveto.

Heh. En tosiaan puhunut omasta mielipiteestäni. :lol2:

Mutta jos jotakuta kiinnostaa mun mielipide asiaan liittyen, niin tosiaan mave on varmaan niitä käytännön voimaan eniten hyödyttäviä liikkeitä.

Esim. mä teen mieluummin penan rintatreeninä, eikä mua kiinnosta saada sinne lisää kiekkoja tankoon opettelemalla jännittämään persettä tai jotain muuta vastaavaa.

Meinaat että hankit 20 kiloa lisää lihaa ilman että sarjapainot kasvaa oleellisesti? :D
Ei millään pahalla, mut kuulostaa kunnon fitness trendiltä "Turha tässä liikaa hikoilla, kunhan pumppailee niin hyvä tulee".

Itse topicciin, kuulostaa kyllä aika uskomattomalta tuo renkaan vaihto, mutta kait se on pakko sit uskoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom