Metsuri Pessinen haastaa vahvoja miehiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloitettu Aloitettu
mietotreenari sanoi:
Kyllä mä muuten uskoisin ton renkaanvaihdon,mutta en ymmärrä miten pystyy aukaiseen yhellä kädellä pultit tai liikuttelemaan rengasta yhdellä kädellä?

No kova äijä kuitenkin,kun juttua on kuulunut hänestä jo monta kertaa.

Eli uskot että se nostaa +1000 kg auton olkapäälleen ilman nostokahvoja, mutta ei pystyisi liikkuttamaan rengasta yhdellä kädellä ? :rolleyes:

Kyllä tommoset suoritukset on keltä tahansa :5: arvoset, mutta että ne tekee päälle 50v , 75 kg metsuri niin huh huh :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
nahjus sanoi:
Eli uskot että se nostaa +1000 kg auton olkapäälleen ilman nostokahvoja, mutta ei pystyisi liikkuttamaan rengasta yhdellä kädellä ? :rolleyes:

Kyllä tommoset suoritukset on keltä tahansa :5: arvoset, mutta että ne tekee päälle 50v , 75 kg metsuri niin huh huh :worship:

Mitäs nostomäärää se vastaa, kun nostaa 1000kg painavan auton kyljelleen?

Onko tuo äijä käynyt salilla? Aika moni vahva sälli on ATK alan ihmisiä. Mites se on mahdollista? :D Jos tuo on siis _pelkällä_ metsurintyöllä saanut tuollaiset voimat, niin sitten kyllä aijä on aika friikki ja :5:

Tuo metsurinhomma on muuten kehonrakennusta ajatellen vähän liian kuluttavaa. Ei lepoa tarpeeksi ja liikaa aerobista liikuntaa.

mtk77 sanoi:
Kyllä minä nuot säkinkantotulokset voin uskoa ja tuon autonkaadon kyllä kykenee ihminen tekemään tiedän nimittäin yhden vahvamieskilpailijan joka baarista tulessaan muiden yllyttämänä kaatoi suurinpiirtein tuonpainoisen auton ja tuo rattorin kaataminen on arvailua, jokainen voi arvella omista voimistaan vaikka mitä, mutta tuo renkaanvaihto homma ei mene jakeluun, ainakaan jos auto on lähelekkään normaalin kokoinen. Lisäksi pistää silmään, että kyseessä on numero neljä, montako niitä ilmestyy vuodessa, jos 12 niin tuohan voi olla aprillipäivän lehti.

Ompa kaverilla järkälemäinen lause heti postin alusta, veikkaan että tuohon ei pysty edes Metsuri Pessinen.

:rock:

suhari sanoi:
Juttu on ilmeisesti satua. Perustelut:

1.Jos metsuri Pessinen olisi joskus tuollaisiin suorituksiin kyennyt olisi hän nuorempana varmaankin tullut esiin jonkin voimalajin ylivoimaisena haltijana.
..
3. Metsurin hommissa ei sanottavammin lihakset/voima kasva vaan kestävyys. (Energiankulutus on kovaa)

4. Jos suomen populaatiosta tällainen geneettinen friikki löytyisi, olisi niitä löytynyt myös suuremmista maista.

1) entä jos ei kilpailu kiinnosta? kaveri punnertaa karvan päälle 60 kilosena junnuna 130kg sotilaspenkistä, eikä halua kilpailla.
3) kauanko olet ollut metsurina? 74-vuotias vaarini nostaa kevyesti painavatkin (lähemmäs 200kg) tukit rekeen, ikänsä tehnyt metsätöitä.
4) mm. saksassa on se 5v poika jolta puuttuu lihasten kasvua hidastava aine. on tuommosetkin luonnonlahjakkuudet mahdollisia.

mitä itse suoritukseen tulee.. jos tämä sälli on ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehnyt, parantuu lihasten yhteistyö ym hermotus huomattavasti paremmin kuin melko yksipuolisilla voimailuharjoitteilla. esim. noiden tukkejen nostelu ja kuljetus metsästä rasittaa jonkun verran erilailla verrattuna maveen jokaisine apuliikkeineen. kyllä se näissä omissa lajeissaan varmasti voittaakin voimailijat.

eri homma on sitten jos lyödään tankoon rautaa ja käsketään vetämään maasta tai kyykkäämään..

nevahood sanoi:
3) kauanko olet ollut metsurina? 74-vuotias vaarini nostaa kevyesti painavatkin (lähemmäs 200kg) tukit rekeen, ikänsä tehnyt metsätöitä.
Tukkien yms. esineiden nostelussa/siirtelyssä on yleensä kyse enemmän opitusta tekniikasta kuin pelkästä voimasta. Tuskin vaarisikaan on niin tyhmä että koko tukkia kerralla koettaa rekeen nostaa? Eli varmaan pää kerrallaan, kun sitten näkee sen tukin reessä saattaa ajatella: "voi jummi jammi se nosti sen sinne!1"
Otetaan esimerkkinä vielä vaikka täysi öljytynnyri 150l ja sen kuormaus pakettiauton lavalle, varmasti saa tosissaan punnertaa jos meinaa sen sinne nostaa sopivasti kikkailemalla homma on helppo.

Koko renkaanvaihto ilman tukkia kuulostaa uskomattomalta koska emme ole koskaan sitä edes yrittäneet tehdä. Uskon että kymmenen harjoituskerran jälkeen aika moni tälläkin foorumilla pystyisi samaan.

Markku sanoi:
Kuntosali & Fitness -lehti, nro 4/2003, sivu 23:

---

Suomen vahvamiesporukka on niin menestyksekästä, että luulisi, ettei kukaan selvin päin heille haasteita heitä. Lappajärveläinen 55-vuotias ja 76-kiloinen metsuri Jaakko Pessinen sen tekee.

Toi Pessinenhän on ihan pilipali ukko! Kuka muistaa edesmennyttä Imatran poikaa, Hullu Huupposta ? Riku Kirikin katsoi 90 luvulla monttu auki että mikäs mies tämä on! :rock:

Joo, mäkin haluaisin nähdä tuon kuvan!
Ei kellään olis mahdollisuutta skannata ja laittaa tänne tuolla aiemmin mainittua lehtiartikkelia?

SORRY,mut mie en usko ennen kuin nään kuvan jos silloinkaan(feikki-kuva)..No,mut en kyllä täysin sulje mahdollisuutta,että olisi totta...Uskomattomalta suorastaan yliluonnolliselta tuo kuulostaa :eek:

Kyllä nuo jutut tuosta pessisestä totta on. Itse olin paikalla Vimpelin Saarikentällä kun hän pesäpallo pelin tauon aikana vaihtoi renkaan ( taisi olla joku corolla ) autoon. Aluksi auto ilmaan ja lepäämään olkapäälle ja rengas irti ja uusi paikalle. Isä on metsähoitoyhdistyksellä töissä ja kova muutenkin tekemään mätsähommia; oli sitten käynyt katsomassa ukon työskentelyä tuossa lähimaastossa. Kuulemma ei ollut mitään nostokoukkuja tai muita apuvälineitä ja hän oli kantanut pöllit n.50-100m ( riippuen kasasta ) päässä olevaan kasaan.

Taskuraha sanoi:
Kyllä nuo jutut tuosta pessisestä totta on. Itse olin paikalla Vimpelin Saarikentällä kun hän pesäpallo pelin tauon aikana vaihtoi renkaan ( taisi olla joku corolla ) autoon. Aluksi auto ilmaan ja lepäämään olkapäälle ja rengas irti ja uusi paikalle.

Auto oli vanha Corolla, olin siellä sillon myös paikalla. Uskokaa vaan, sen se teki!

Taskuraha: oliko vuosi 2002, vai muistanko väärin?

tintta sanoi:
Tunnen/tiedän tapauksen ja kaikki mitä puhuttiin miehestä on totta! voin laittaa kuvan itse tapahtumasta kunhan saan sen käsiini Mr.Dipiltä...

:kuvia:

Pessinen oli muuten quinnesin ennätystenkirjoissa,joskus 1990 luvulla yli tuhannen kilon ladan kaadosta,itse en ollut paikalla,mutta olen nähnyt videon.tapahtui pesäpallo ottelun tauolla alajärvellä.

Liitteet

• pessinen.JPG
    pessinen.JPG
    40,1 KB · Katsottu: 6 079
njoo ei välttämättä mikään mahdoton tehtävä koska auto on jotenkuten tasapainossa tuossa kulmassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom