Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko muuttosorsia näkyny foorumilaisten alueella liikkeellä kuinka?
Mihinkäänhän sinä et välttämättä nuita magnumeja näissä hommissa tarvitse, mutta kun hauskuus ja hulluttelu painaa vaakakupissa, niin laita ehdottomasti ja vielä tuo jälkimmäinen. Miulla on Sakolainen 375 h&h ja olen kyllä tykännyt kovasti. Paukut varsin ite lataat?
Metsästysinto on taas huipussaan muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen. Kolme viikonloppua kävelty lintujen perässä ja tilanteita riittänyt kiitettävästi. Tuli myös oiva tilaisuus kiivetä reittä pitkin hirviporukkaan ensi kaudeksi, joten varailin ostoluvan hakua poliisilta. Minkälaisella kalustolla foorumin väki hirveä jahtaa? Olen kallistumassa valinnassa .338 Win Mag tai .375 H&H Mag suuntaan. Aseella olisi tarkoitus osallistua myös karhujahtiin, joten siksi tähyilen magnum osastolle.
Mulla ei ole jäniskoiraa mutta olen talvisin jäljittänyt monta jänistä pataan.
Tuossa soidinmetsästys ja ilman koiraa asiassa olen toista mieltä sillä esim tänä vuonna kaikki 4 lintua olivat muuta kuin soitimella tai koiralta. Koiria en uskaltanut pitää kertaakaan irti kun pantasusia pyöri ihan lähettyvillä joka kerta kun olin metsällä ja kummallakin kerralla viellä eri paikoissa.
Tulee myöhässä mutta kirjoitellaan nyt silti. Molemmat hyviä valintoja, yhdella tutulla on tuo .338 jolla ampunut muutamia karhuja. Siihen saa itse lataamalla melko häijyjä paukkuja. Kerran näin kaverillani patruunalaatikon johon oli kauniilla käsialalla kirjoitettu "bear only", kysyin että mitäs nämä on johon totesi vaan että niitä ei kannatta hirvijahtiin ottaa, tekee aika miehekkään haavakanavan.
Oletko muuten koskaan päässyt osallistumaan jänisjahtiin ajavalla koiralla? Kyseinen jahtimuoto alkaa itsellä nousta ykköseksi, vaikka tykkään kävellä kyllä lintujenkin perässä. Jonain päivänä hankin vielä koiran. Valinta tulee olemaan vaikea välillä Suomenpystykorva, Karjalankarhukoira ja Suomenajokoira.
Sulla on IMO ollut erittäin saalisrikas vuosi neljällä isolla linnulla ja kaikki ilman koiraa tai soidinpyyntiä. Montako metsästyspäivää kertyi? Ammuin myös omat teereni pomppuun ja pyyt pillille. Tämä edellytti 12 päivää todella runsasta kävelyä. Lisäksi toisen teeren löytäminen ei olisi onnistunut ilman lunta. Itse tykkään rämpiä metsissä, mutta suuri osa tuntemistani metsästäjistä ei ole kovinkaan innostunut pomppulinnustuksesta, koska se tuntuu niin epätoivoiselta.
.
Mulle kyllä kelpaa ihan hyvin tehdaslatauksetkin, mutta kun katsoo hintoja niin alkaa lataaminen kummasti kiinnostaa. Riistalaukauksissa paukku voi toki maksaa mitä vaan, mutta harjotellakin pitäs.
Kanalinnut on hyvin paikkauskollisia ja siksi niitä ei yhdestä paikasta tulisi pyytää kovinkaan paljoa.
.