Suhteilla...
seurustelusuhde tarkastajan kanssa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suhteilla...
Tosin samalla totesin, ettei yhdelläkään valtion virkamiehellä ole asiaa minun kynnyksen yli ilman kotietsintälupaa..
:lol2: Tommonen oliskin loistava todistus.Mistähän sais sellaisen todistuksen että ei omista telkkaria=?
Suhteilla...Tai siis sellasta paperia mikä todistaa ettei ole tv:tä, voi olla mahdoton saada, mutta sellasen mistä näkee että viritin on poistettu, saa kun kysyy oikeasta paikasta...
Voi, että eikö teille siellä putkipuolella opeta mitään. Oletko nyt katsonut vähän liikaa amerikkalaisia poliisi sarjoja. Ens kerralla sä varmaan vaadit sitä lukemaan sulle sun oikeudet.
Mitäs jos näyttää todistusta että telkkarista on poistettu viritin. Saako se laittaa tv:n päälle ja katsoa?
Joo just näin. Mulla kun on muutenkin tapana myöntää mitään edes kuulusteluissa, niin saati sitten jollekin tv-lupatarkastajalle.
Vau! Jätkällä on suhteita television korjaajiin. Siis saanks mä olla sun kaveri?
Eikös tuota vain, että kenelläkään viranomaisella ei ole asiaa sun kynnykses yli ilman kotietsintälupaa, että oletko nyt ihan varma?
Eikös tuota vain, että kenelläkään viranomaisella ei ole asiaa sun kynnykses yli ilman kotietsintälupaa, että oletko nyt ihan varma?
Ei ole ainakaan tähän mennessä tarvinnut ketään päästää sisälle, ellei sitten ole sattunut olemaan sitä kotietsintälupaa. Tosin silloinkaan ei ole mitään laitonta löydetty...
EDIT: Haastemiehenä toimi toi tarkastaja joka meillä kävi
Niin, taitaa ne sen pakkokeinolain perusteella saada luvan mennä kämppään tyyliin ihan huvikseen. Kaverin kämpille olivat joskus menossa kun epäilivät tätä henkirikoksesta. Ilmoitti oven läpi ettei ovi aukene ilman kotietsintälupaa. Toinen kytistä jäi postaamaan siihen oven taakse, kun toinen kävi autossa sen luvan tulostamassa...Että ilmeisesti aika nopeesti saavat kirjallisen luvan jos niin haluavat.
Oliks isäs kyttä tai joku virkamies, joka pakotti sut noudattamaan jokaista vitun pykälää mikä Suomen laissa on määrätty? Ja jos joskus tuli ajettua pyörällä päin punaista, kotona tuli raippaa perseelle ja kolme viikkoa kotiarestia? Ei luulis sua noin vitusti haittaavan, jos mun ei tarvii maksaa tv-lupaa...
Tv-lupatarkastaja ei ole kotietsintää tekevä poliisi. Häntä ei ole pakko päästää sisään ellei halua. Jos tarkastajan erehtyy päästämään sisään, hänet kannattaa kuitenkin pitää kurissa eli pengonnat ja tietsikan ronkkiminen ovat asioita, jotka voi kieltää. Tietokonetta tarkastajilla ei ole edes lupa katsoa. Siellä voi olla yksityisiä asioita tai työdokumentteja, jotka eivät tarkastajalle kuulu.
Yleensä vedän itse linjaa, että asuntooni en päästä ketään, ketä en ole sinne erikseen kutsunut. Aivan sama, väittääkö kyseinen henkilö olevansa virkamies tai sokeria pummaava naapuri. Ovi pysyy kiinni ellen tunne takana seisovaa henkilöä.
EDIT: Ja tältä kaikeltahan välttyy kun maksaa tv-luvan. Tv-lupa voidaan periä takautuvasti parilta vuodelta, mikäli tarkastajalle jää kiinni.
Oman kokemuksen mukaan valitukset eivät mene läpi oikeudessa. Mulla tuli tarkastaja kylään ja avasin oven. Tarkastaja kirjasi tarkastusmaksun (olikohan 500mk) ja takautuvaa maksua muuttopäivästä alkaen (~9kk) kun minulla ei sillä seisomalla ollut esittää ostotodistusta telkkarista. Olin ihan oikeasti hankkinut television kolme viikkoa ennen tarkastajan kyläilyä ja toimitin kuitin valituksen liitteenä hallinto-oikeuteen. Luetutin kirjeen lakiasioista paremmin perillä olevalla kaverilla. Valitus ei mennyt läpi koska Mustan Pörssin kuitti ei kuulemma ollut riittävä todiste(???). Maksuja tuli sitten enemmän kuin tarpeeksi ja annoin niiden mennä ulosottoon ja ulosotto sitten vei ne rahat veronpalautuksista. Luottotiedot eivät tollaisessa tapauksessa mene ilman oikeuden päätöstä ja siitä kyllä infotaan etukäteen.
TV-lupatarkastus ja sakko/tarkastusmaksut ovat täysin mielivaltaista touhua.
Sinällään hyvä, että vaikka tommoinen tarkastaja olisi ikkunan takana ja tv olisi asunnossa näkösällä, niin todistusvelvollisuus pysyisi edelleen. Valokuvata tv:tä ei voisi, koska se on laitonta.