Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Periaattessa joo, mutta entä kun tarkastaja ei ikinä esimerkiksi ole päässyt katsomaan että televisiolla voi jopa katsoa ohjelmia. Nykyisin kuin pelkkä television olemassaolo ei todista mitään.
Tää menee musta vähän saivartelun puolelle. Jos kämpillä on telkkari, niin on jokseenkin perusteltua väittää, että sitä myös katsotaan. Pientä harmaata aluetta voi toki jäädä, mutta harvemmin sitä kukaan pelkkänä sisustuselementtinä kämpillä säilyttää. Asianomaisen harteille jää tilanteen toisin todistaminen.

Mitä tästä opimme? Hankkikaa ovisilmä.
Epäkunnossa oleva ovikellokin on ollut kätevä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"myönsi että no kai se löytyy"

Mitä se ovisilmä auttaa? Jos noin vähän osaa vastaan laittaa, niin kai se voi tarkastaja huutaa ovenkin läpi, että "kyllähän mä tiedän että siellä ollaan kotona". Ja sitten pitää ilmeisesti anteeksi pyydellen avata ovi ja keittää kahvit ja katsella tarkastajan kanssa salkkarit. Miksi sen tarkastajan kanssa pitää alkaa jotain nokkelaa väittelyä käymään? Oli sitten sitä tv:tä tai ei. (Oletan, että se tv-maksu olisi jo alunperinkin maksettu, jos sen olisi aikeissa maksaa). Ovelle tuleville kyselijöille voi ihan sanoa, että telkkaria ei ole, et ole tervetullut sisään ja sitten se ovi kiinni. Puhelinkyselijöille tarvii vielä vähemmän "ei ole telkkaria" *tuut-tuut*. Moraalikysymyksiä puikoot muut...

Arvasin että tällainen kommentti tulee, mutta itsehän en ollut tuossa ovella joten hankala puolustella toisen puolesta. En ole niitä henkilöitä joille tekee tiukkaa sanoa puhelinmyyjälle tai feissareille yms. ei kiitos, joten varmasti olisin sanonut tällekin tarkastajalle ettei televisiota ole, ja sulkenut oven.

Mun luona kävi kans puolisen vuotta sitten tarkastaja. Yleensä en koskaan avaa ovea tuntemattomille mutta jostain syystä menin avaamaan. Sanoin ettei ole telkkaria, no eihän se uskonu. Sano että tulisi mielellään sisälle tarkistamaan johon vastasin suoraan ettei kyllä varmasti tule sisälle. Aikansa se siinä intti "perästä kuuluu" jne. kunnes viipotti matkaansa. Väitti vielä kivenkovaa että näki ikkunasta telkkarin. Aika hyvä näkö sankarilla sillä ikkunoita peittää auringonvalonkin estävät verhot.

Kyllähän noita tv-lupa hakemuslappuja tasaisin väliajoin tipahtelee luukusta mutta ne matkaa suorinta tietä roskakoriin. Ei telkkaria, ei lupia.

Onpa minullakin ollut lcd-töllö jossa ei ole digiviritintä. Alussa ei ollut digiboksia eikä tietenkään lupaa. Kyllähän se tarkastaja jokusen kerran kävi ovikelloa soittelemassa (jättää sen maksulapun muikkariksi). Tapana ei ole availla ovia tuntemattomille ja vielä vähemmän päästää niitä sisään. Jos olisin avannut ja päästänyt niin varmaan olisi pitänyt avata kaapitkin, jotta varmaan selviää ettei boksi ole piilossa. Minä en ole mitään vääntöä aloittanut enkä koe, että minun pitää toisen aloittama pommitus lopettaakkaan. Siinäpä juokseen oven takana, jos välttämättä haluaa. Ei kyllä ole enää viimeiseen vuoteen käynyt.

Jännä juttu, mutta ei ole 3 vuoden aikana kukaan käynyt oven takana koputtamassa. Mihinköhän aikaan ne liikkuvat? Aina välillä tulee se maksulappu, eli tarkoittaako , että juuri silloin on kävässyt siellä?

Joskus opiskeluaikoina kävi ja kun ovenraosta kuulin kuka oli, heti ovi kiinni mitään sanomatta. Eipä tullut toista kertaa.

Nimim. 7 vuotta lupaa maksaneena

Mun luona ei oo koskaan käyny tv-lupatarkastajaa niin että olisin ollu kotona. Lappuja on aina silloin tällöin postilaatikossa ja soittaneetkin ovat muutaman kerran. Haluaisimpa joskus vielä nähdä moisen ennen kuin mediamaksu tulee ja tappaa lupatarkastajat sukupuuttoon.

Tai että kieltää edes loppuun asti jos kerran jo aloitti valehtelemaan. Mitä ihmeen pointtia on ensin kieltää ja sitten myöntää? Ihan sama uskooko tarkastaja vai ei kun ei mitään näe.

Onko se nyt niin että jos koko kämpässä ei digiviritintä ole, tai edes toimivaa antennia katolla niin tvlupaa ei tarvitse maksaa? Olkkarissa on vanha 28" laajakuvatöllö missä on kiinni vanha xboxin rotisko millä katselen sitten koneella olevat leffat. Taloudessa on soneran kaapeli mutta ei sieltä käsittääkseni analogisena enää mitään näy. Tietokoneessakaan ei mitään digivirittimiä ole.

Eiköhän ne mulkut kohta keksi että jos on internet niin pitää maksaa tv-lupa.

Ja joo ei kiinnosta vittuakaan käydä todistelemaan kaikenmaailman tarkastajille että en tv ohjelmia katso.

Tv-tarkastajat ovat karttaneet munkin ovea, kun telkkarin omistin. Tosin mun porukat halusivat maksaa luvan, kun oli kuulemma periaatekysymys. Kuitenkin oon miettinyt, jos joku olisi joskus käynyt oven takana, niin olisinko mä vetänyt oven kylmästi kiinni/en olisi ikinä avannut tai pyytää kaveri sisään ja alkaa tekemään kauppaa luvasta, kuten niissä jossain K-Plussa mainoksissa esim. nainen maksaessa ratikkamaksuaan kysyy vastinetta rahalle. Varmasti olisin vakuuttanut luvantarkastajan, etten katso Dr. Philiä tai muita päiväohjelmia. Vain ysin uutiset ja sen jälkeen alkavat sarjat ja satunnaiset urheilutapahtumat tulisi katsottua, joten munhan ei tarvitse maksaa koko maksua, eihän. Voi pojat, olisi varmasti ollut mukavaa ja pitkä keskustelu.

Tosin ehkei kuitenkaan olisi onnistuneet tuo viimeinen.

Tää oli aika järkyttävä dokumentti minkälaisia huijareita ovat, en ymmärrä miten toi uppoaa jengiin, toi naismyyjä oli jopa pelottava..
http://areena.yle.fi/video/1041022

Onkohan se laillista jos tarkastaja kurkkii postiluukusta sisään? Tai jos vaikka "sattumalta" lomaketta tiputtaessaan spottaa postiluukun kautta että asunnossa on TV..? Mietiskelin vain, koska tässä mun kämpän nykyisessä järjestyksessä näkee postiluukusta telkkarin suoraan.

Onkohan se laillista jos tarkastaja kurkkii postiluukusta sisään? Tai jos vaikka "sattumalta" lomaketta tiputtaessaan spottaa postiluukun kautta että asunnossa on TV..? Mietiskelin vain, koska tässä mun kämpän nykyisessä järjestyksessä näkee postiluukusta telkkarin suoraan.

Ei sen kai tarvitse edes nähdä televisiota. Äänen kuuleminenkin riittää. Omakohtaisen kokemuksen perusteella lasku voi tulla jopa jos on syytä olettaa että omistat television

Mulle kävi hauska tilanne liki 10 vuotta sitten:

TV-lupa oli silloin maksamatta(nykyään maksanut jo useamman vuoden).

Tyttöystävä oli juuri muuttanut meidän yhteisestä kämpästä Kotkasta Helsinkiin ja vienyt lähes kaikki tavarat jo mukanaan. Olin itsekin muuttamassa, mutta mulla oli vielä viikko duunia jäljellä ja asustelin meidän Kotkan kämpässä sisustuksella: patja lattialla, mankka ja muutama Bodaus-lehti.

Juuri sillä viikolla ovikello soi: Eiköhän siinä TV-lupatarkastaja seisoskellut tärkeänä. Aluksi hieman säpsähdin, mutta samalla hetkellä tajusin että eipä tässä olekaan hätää. :D

Sanoin että ei ole TV:tä ja tervetuloa vaan katsastamaan paikat! Tarkastaja sanoi että uskoo kyllä eikä ollut kovin halukas tulemaan sisään(ok, olin juuri tullut suihkusta ja olin pyyhe ympärillä). Sanoin että sisään vaan niin saadaan asia varmistettua. Halusin ottaa ilon irti enkä tietenkään maininnut muutosta mitään. Olisitte nähneet tarkastajan ilmeen kun se ihmetteli mun HC-asumistapaa ja liukeni kyllä hyvin nopeasti paikalta. :lol2:

olen ihan samaa mieltä vaikka tv luvasta maksetaankin. mutta esim perheelliset yh:t jne.. yksinäiset etc etc ei opiskelijalla esim ole varaa maksaa tuota tv lupaa mutta kun tuo töllö on se välttämätön paha..

olenkin miettinyt miksi yle ei rahoita kanaviaan esim manostamalla jne kun on tässä niin paljon muutakin "todellakin pakollista jota on maksettava" ja suomen sossu tantat pitää kyllä huolen juopoista ja ulkomaalaisista mutta muut olkoo vaan tuulen huuhtoman peräreijän kanssa että eipä siinä tekis millään mieli rahottaa yle pomon paksunevaa tilipussia..( kun jupoillekkin maksetaan tv luvat ym ym..) mutta normaali perheelliseltä nyhetään viimosetkin pennit keinolla jos toisella.. ja varaa ei aina tod ole vaikka olisi töissä kumpikin osapuoli..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom