Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Missä kohtaa puhuin pelosta?

En vaan välttämättä jaksa vaivautua ovelle kun tiedän etten ole ketään kutsunut. Ja tämä siitäkin huolimatta että se ei liity televisioon millään tavalla.
Näin täälläkin, tosin jos kutsumaton vieras on ovella niin kurkkaan ovisilmästä ja kysäisen että kukahan siellä mahtaa olla. Mutta automaattisesti en ovea avaa. Vähän sama asia kuin metelöivät naapurit, toiset on sitä mieltä että pitää ite mennä huomauttamaan ja toiset sitä mieltä että suoraan poliisit paikalle. No, itse olin ennen ensimmäistä koulukuntaa mutta loppui siihen kun auton tuulilasi paskottiin heittämällä kivi siihen joka naarmutti konepellin ja sivua. Ja tämä siis aivan piakkoin siitä, kun olin ensin käynyt itse huomauttamassa metelöinnistä naapurille ja kun ei meteli loppunut niin soitin poliisit paikalle. Tossa kävi siis käytännössä niin että mun huomautuksella ei ollut mitään merkitystä, mutta annoin kasvot poliisien tulolle, joten mun auto paskottiin.

Osaisko joku muuten linkittää Finlexistä lakipykäliä liittyen noihin tv-lupatarkastajiin, että mitä oikeuksia niillä mahd. on? Ja Sumu varmaan osaa viranomaisena kertoa että rinnastetaanko noi järjestystä ylläpitävään henkilöön (ei varmaan?) ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaltaistesi siipeilijöiden takia me muut joudumme maksamaan sinunkin television katselun, pidä hauskaa kun seuraavalla kerralla avaat telkkarin...

Ihan oikein kaltaisillesi lampaille! Teikäläisten takia kohta koko kansa joutuu maksamaan mielivaltaisesti määrätyn mediamaksun. Vielä ois aikaa ajaa YLE ahtaalle ja kumota mediamaksu, ainoa keino tähän olisi että tarpeeksi moni irtisanoisi nykyisen TV-lupansa ja YLE joutuisi rahoituskriisiin ennen 1012...

Näin täälläkin, tosin jos kutsumaton vieras on ovella niin kurkkaan ovisilmästä ja kysäisen että kukahan siellä mahtaa olla. Mutta automaattisesti en ovea avaa.

Juu, ei tulis mieleenkään että avaisin automaattisesti. Ei ikinä.

rinnastetaanko noi järjestystä ylläpitävään henkilöön (ei varmaan?) ?

Ei rinnasteta, tyhjentävä lista löytyy Rikoslain 17 luvun 6:sta pykälästä. Sellainen mielikuva kuitenkin on että virkamiehiä ovat toimessaan.

Voin sanoa, että en kyllä päästä yhtäkään ventovierasta ihmistä edes eteiseen, ketä en ole erikseen kutsunut. Oli sitten tv-lupatarkastaja tai ei. Onhan se luvan maksamattomuus väärin, mutta meikäläistä kyrpii, että minun täytyisi rahoittaa kaikenmaailman FST ja ruotsinkielistäohjelmahömppää. Ja se on varma, että kun mediamaksu tulee voimaan, näihin turhiin höpöhöpö kielikanaviin ainakin satsataan entistä enemmän.

Itse en tv-lupatarkastajaa päästäisi kämppääni vaikka en TV:tä omistakaan. Ihan vaan periaatteen vuoksi.

Kaltaistesi siipeilijöiden takia me muut joudumme maksamaan sinunkin television katselun, pidä hauskaa kun seuraavalla kerralla avaat telkkarin...

Luuletko oikeesti, että tv-lupa olis halvempi jos kaikki sen maksais?

Ei kapitalistisessa yhteiskunnassa.

Niin kauan kun YLE vetää vasureiden politiikkaa kansalaisten rahoilla, ei kannata maksaa.

Amen.

Aiemmin maksoin kiltisti tv-lupaa, mutta sitten tuli siinä sossu/maailmanhalaus/Suomen neekeristämispropagandassa raja vastaan. Vittuun koko Yle jos minulta kysytään.:curs:

Luuletko oikeesti, että tv-lupa olis halvempi jos kaikki sen maksais?

Ei kapitalistisessa yhteiskunnassa.

Mutta kun liian moni jättää maksamatta, määrätään laki ja pakkoverotetaan kaikkia. Niin tai näin, ikinä ei oo hyvä.

Siis mitä helvettiä? Muutamasta kympistä kuussa istutte kuin vankilassa valot poissa ja tummat verhot ikkunoilla ja ette avaa kenellekään ovea?

Tätä koitin just sanoa tuossa ylempänä kun aika moni katsoo kyllä mielellään maikkaria ja nelosta sun muita mutta ylen kanavat ei kiinosta pätkääkään. Silti se tvlupa koskee vain ja ainoastaan ylen kanavia. Tolla kanavapakettiratkasulla siitä päästäis, mutta kyllä se yle siihen varmaan kuivuis kasaan:rolleyes:
No itse kyllä katselen mielellään lätkän mm:ää ja ampumahiihtoa ja välillä tulee ihan hyviä dokumenttejakin yleltä. Ja ensi kesänä on esim. futiksen mm. En tosin omista kuin ne peruskanavat mitä näkyy tv-lupaa maksamalla.

No itse kyllä katselen mielellään lätkän mm:ää ja ampumahiihtoa ja välillä tulee ihan hyviä dokumenttejakin yleltä. Ja ensi kesänä on esim. futiksen mm. En tosin omista kuin ne peruskanavat mitä näkyy tv-lupaa maksamalla.

Näkyy ne vaikkei sitä maksakaan:)

Siis mitä helvettiä? Muutamasta kympistä kuussa istutte kuin vankilassa valot poissa ja tummat verhot ikkunoilla ja ette avaa kenellekään ovea?
Itse asiassa meillä on niin pimeä kämppä, että valoja on pidettävät mahdollisimman paljon päällä (onneksi sähkö kuuluu vuokraan), samoin tv on aina taustalla päällä kotona ollessa. Verhotkin meillä on sellaiset ainoastaan ikkunoiden sivuilla olevat ja tyttöystävä aina välillä miettii, että kuinka moni hänetkin on alasti nähnyt... Silti ei ole tv-lupaa. Silloin harvoin kun ovikello soi (n. 1 kerran/2kk) mykistän tv:n ja kysyn oven läpi, että kukas siellä (ei ole ovisilmää). Kertaakaan ei ole ollut tv-tarkastaja mutta muutaman kerran on ollut jehovan todistajia (hyvä, että mykistin tv:n etten joudu helvetiin). Näille jehoville voi sit sanoa, joko oven läpi tai oven aukaisten, että ei kiitos. Itse asiassa kysyn oven läpi sitä tulijaa lähinnä sen takia, että tiedä mikä sekopää siellä oven takana on, en siksi että siellä olisi tv-tarkastaja. Tarkastajalle voisin ovenkin avata ja sanoa, että ei ole tv:tä ja kiitos käynnistä.

Noniin, taas ne eilen soitteli ja satuin olemaan puhelimen ääressä niin vastasin. Kovasti tarjottiin mahdollisuutta että oot tainnu unohtaa tehä ilmotuksen että eiköhän tehdä se näppärästi heti tässä puhelimessa. Sanoin vaan että ei tehdä, ei oo telkkaria ei oo digiboksia ei oo mitään kiitos kuulemiin.

Noniin, taas ne eilen soitteli ja satuin olemaan puhelimen ääressä niin vastasin. Kovasti tarjottiin mahdollisuutta että oot tainnu unohtaa tehä ilmotuksen että eiköhän tehdä se näppärästi heti tässä puhelimessa. Sanoin vaan että ei tehdä, ei oo telkkaria ei oo digiboksia ei oo mitään kiitos kuulemiin.

Jos vielä kerrankin se kahjo soittaa niin sano että seuraavasta häirikkö soitosta tulee ilmoitus poliisille.

Alkaa pikkuhiljaa vitutuskäyrä nousemaan. Tuossa muutama kuukautta sitten soi ovikello. Avaan oven. Siellä on tarkastaja. Kyselee nimeäni ja jotain. Sanoo että teeveen ääni kuuluu. Käskin poistua. Hän seisoi oven välissä. Työnsin hänet pois ja vedin oven kiinni. Oven takaa kuuluu puhetta. Kiroilen.
Tästä noin muutama viikkoa eteenpäin postissa tulee jonkin sortin esipäätös tms. jossa kyseinen tilanne on raportoitu tarkastajan näkökulmasta. Raportissa todetaan että television äänet kuuluivat(salkkarit) ja välke heijastui eteiseen. Soitin ficoralle että en omista televisiota tai digiboksia. Salkkareita katsoin mtv3:n katsomosta. Virkailija sanoo että asia menee lautakunnan käsittelyyn. Viime torstaina viestintävirastolta tulee kirje jossa minun todetaan laiminlyönneen tv-ilmoituksen tekeminen. Tästä maksuna 100e tarkastusmaksu + 60e takautuvia maksuja. Viestintävirastolle on mahdollisuus tehdä oikaisupyyntö ja tarkastusmaksusta valitus pitää tehdä kouvolan hallinto-oikeudelle.
Vituttaa alkaa lähettelemään papereita ees taas. Millä perusteella ne on siellä päättäneet että minä katsoin televisiota, enkä nettiteeveetä.
Oli pakko avautua.

Nettiteeveetä siis katsoin. Telkkaria/digiboksia ei ole.

No olisko se ollut niin kamalaa päästää se tarkastaja toteamaan että telkkaria ei ole ja katsot netti-tv:tä? Olisit säästynyt papereiden lähettelyltä ja samalla kertaa olisivat varmaan ruksineet sinut mustalta listalta pois.

Onneksi meillä on kohta mediamaksu niin kaikkia kansalaisia kohdellaan yhtä epäoikeudenmukaisesti. Ei harmita niin paljoa maksaa tyhjästä, kun tietää että naapuriakin vituttaa yhtä paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom