Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moikka, tässä taannoin ovella kävi joku epämääräinen henkilö, joka oli tekemässä "taloustutkimusta". Näytti hyvin pikaisesti jonkun epämääräisen todisteen ja sitten kysyi että olisiko hetki aikaa. Sanoin suoraan ei, sillä heti heräsi ajatus että tämä olisi joku tv-lupatarkastaja ja ovelalla juonella kysyisi tutkimuksessa "Onko taloudessanne tv?". Mitäs mieltä te olette, onko joillain käynyt saman tyylinen heppu?
Ja tosiaan yleensä taloustukimuksissa soitetaan puhelu ja tämä heppu tuli ovelle 20.30-22.00.
[Mutu] Ei tarvi, kunhan tekee telkkarin sellaiseksi, ettei sillä voi vastaanottaa televisiolähetyksiä. Muistelisin, että elektroniikkaliikkeissä tekevät tämmöisiä virittimien poistoja, jos saa jonkinmoisen todistuksen asiasta. [/Mutu]
Hieman offtopiccina, kaverilla kävi vuosia sitten tarkastaja, joka todettuaan luvan puuttumisen, kehotti maksamaan luvan sakkojejn kanssa tai luopumaan televisiosta. Kaveri sitten kantoi sille 14" mustavalkosen matkatelkkarin ja toivotti hyvää päivän jatkoa. Sinne jäi tarkastaja pimeään rappuun telkkari sylissään. Kaveri pääsi vähällä kun oli muutenkin heittämässä sitä toosaa roskiin.
Mulla on kanssa sellanen käsitys, että ei pidä olla mahdollisuutta vastaanottaa lähetyksi. Eli jos on esim vanhempi telkkari ilman digiboxia niin ei tarvi maksaa.
Toi oli kyllä hyvä :D Mahtanu olla tarkastajalla vähän wtf tilanne, kun jääny tv:n kanssa rappuun.
Tietty noi lakipykälät vähän kusee siinä kun ylelle on annettu tehtäviä noissa varoitushommissa sun muissa joten periaatteessa sen lähetyksen pitäis tulla joka talouteen. Tehdään sitten ylelle yks ilmaiskanava josta näkyy vain ja ainoastaan nuo asiat mitä laki määrää ylelle?
Älä maksa lupaa, älä avaa vieraille ovea.Pitääkö lain mukaan tv poistaa kokonaan, jos ei maksa tv lupa maksua, ettei sillä saisi muka dvd:täkään katsoa? Tuli joku lappu, että muka pitäisi
Älä maksa lupaa, älä avaa vieraille ovea.
Kato telkkaria ilman lupaa vaan.
Maksaa vaan suosiolla sen maksun niin ei tarvii miettiä kuka siellä ovella nyt on.
Jos katotaan telkkaria niin silloin maksetaan.
Ja jos päättäjät käskee sua hyppäämään niin sä hyppäät?
Jos päättäjät nostaa tuloveroa niin sinä maksat?
Eihän täällä nyt ihan itse voi rueta sääntöjä säveltämään.
Niin kauan kun YLE vetää vasureiden politiikkaa kansalaisten rahoilla, ei kannata maksaa.Maksaa vaan suosiolla sen maksun niin ei tarvii miettiä kuka siellä ovella nyt on.
Jos katotaan telkkaria niin silloin maksetaan.
Maksaa vaan suosiolla sen maksun niin ei tarvii miettiä kuka siellä ovella nyt on.
Miksi ihmiset pelkäävät toisiaan? Mä olen pari kertaa käynyt sanomassa naapurille, että sillä on jäänyt valot autoon päälle, eikä se kuollut vaikka avasi oven.Onko oven takana joskus ollut jotain hyvää joka on tullut ilman kutsua?
Tarinan opetus: Miksi vaivautua ovelle jos ei ole ketään kutsunut.
Miksi ihmiset pelkäävät toisiaan? Mä olen pari kertaa käynyt sanomassa naapurille, että sillä on jäänyt valot autoon päälle, eikä se kuollut vaikka avasi oven.
Niin, et vaan tiedä että siellä oven takana olisi voinut olla jotain hyvää kun et ole vaivautunut katsomaan. Mä en vain tiennyt, että on olemassa niin saamattomia ihmisiä, että sohvalta nouseminen ja ovelle meneminen olisi jokinlainen ponnistus josta pitäisi ihan erikseen vaivautua.Missä kohtaa puhuin pelosta?
En vaan välttämättä jaksa vaivautua ovelle kun tiedän etten ole ketään kutsunut. Ja tämä siitäkin huolimatta että se ei liity televisioon millään tavalla.