Jos ei kayta palvelua, niin eihan sita tarvitse maksaa.
No minä en käytä palvelua mutta siitä huolimatta kusipäät ahdistelevat kirjeillä ja puhelinsoitoilla. Tai no ahdistelivat...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos ei kayta palvelua, niin eihan sita tarvitse maksaa.
Voih, kirje/mainos silloin tällöin, samoin kuin puhelukin. Siis OMFG!!!! Pitäisköhän sun tehdä tutkintapyyntö poliisille kun sua ihan selvästi riivataan. Mullekin on tullut muutama tuollainen kirje. Siinähän se menee muiden mainosten seassa paperinkeräykseen. En ole koennut tuota kovinkaan ahdistavaksi.No minä en käytä palvelua mutta siitä huolimatta kusipäät ahdistelevat kirjeillä ja puhelinsoitoilla. Tai no ahdistelivat...
Melko ikävää, jos pelkästään lupatarkastajan pelossa elät kuin myyrä kolossaan.
On se nyt kumma. Kolmisen viikkoa asunut uudessa paikassa ilman TV-lupaa ja mistään ei ole tullut edes vienohkoa kyselyä luvan tarpeellisuudesta. Tulisi nyt jumalauta käymään niin tarjoaisin kahvit, telkkaria tai viritintä ei meinaa tästä luolasta löydy.
Eli nyt kokemuksia kehiin!! Apuja kaivataan!!!
Tv-lupa tarkastaja on käynyt puolen vuoden aikana noin 3 kertaa. En ole aukaissut ovea. Noin vuosi sitten avasin oven ja kerroin, että en asu täällä, tule huomenna, eipä kuitenkaan tullut.
Mutta nyt se tarkastaja keksi:
"Televisiomaksutarkastajan käynti (noin kuukausi sitten), tarkastaja väittää että en ole tehnyt tv-lupa ilmoitusta ja joudun maksamaan 100€ tarkastusmaksun sekä heidän määrittelemän ajan tuplana jolloin olen telkkaria käyttänyt!
Selvityksessä tarkastaja oli nähnyt television auki ja kertoi sen sanatarkasti näin: "väritelevisio oli asunnossa auki ja näkyi pihaan. ko. asunto on pihan tasossa ja ovikellon soiton jälkeen televisio suljettiin. Ovea ei avattu!"
Soitin televisiolupa puljuun ja kerroi, että meillä ei ole televisioa ja en aio mitään maksaa. Sanoin, että tarkastaja on nähnyt omiaan ja että meillä on mahd. ollut tietokone päällä. "ämmä" televisiolupa puljusta sanoi, että voi voi.. tarkastajat eivät tee virheitä, joten teidän täytyy maksaa. "ämmä" kertoi lähettävänsä laskut ja kertoi, että asiasta voi valittaa hallinto-oikeudelle, mutta se ei hän mukaan mene läpi!!
Tarkastaja ei ole voinut televisiota nähdä, koska verhot ainoassa ikkunassa ovat paksut ja mustat sekä ikkunassa on myös "bambu" kaihtimet! Takapihalla on myös miestä pidempi aita edessä. Valoa on saattanut näkyä mutta ei muuta!
Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Miten asia on ratkaistu?
Ajattelin itse valittaa oikeuteen ja jos ei mene läpi niin sitten maksan luvan ja sanon sen heti perään irti!!
Eli lukuisten kirjeenvaihtojen jälkeen hallinto-oikeus määräsi viestintäviraston palauttamaan maksut 5% korolla asianomistajalle. Kirjeitä tai siis selvityksiä (kirjeen vaihto oikeudenkäynti) piti tehdä monta, mutta tuottivat tuloksia. Viestintävirasto yritti viedä asian korkeinpaan oikeuteen, mutta oikeus hylkäsi sen koska ovat samaa putiikkia. Tähän koko viestintäviraston floppiin kului aikaa vuosi. No ei se mit.. korkoahan se vaan mulle kasvatti.
Ei ole kuulunut viestintävirastosta vasta kuin viikko sitten. Laittoivat kirjeen, jossa tarkastavat alueella (muutto ollu tässä välissä). Kyhäsi ison kyltin tienvarteen jossa varoitetaan irti olevasta koirasta (dobermanni kuva) . Ei oo tarkastaa näkyny.
Muutin tähän nykyiseen kämppääni vanhempieni luota elokuun puolessa välissä, ja oon saanut neljä paperista ilmoitusta tv-luvan maksamisesta. Lisäksi samasta numerosta alkoi tulemaan puheluita n. kuukausi sitten. lähemmäs 15 niitä on tullut, yleensä en ole huomannut puhelua vasta kuin jälkikäteen koska oon ollut töissä. Yks päivä sitten satuin olemaan saatavissa, vastasin, mutta luurin toisesta päästä ei kuulunut mitään. :EHelvetin hienoa! Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen kun JOKAINEN arkipäivä on tullut, yleensä yhdentoista aikaan, puhelu numerosta 017-75607832. Eli viestintävirastosta, mitähän mahtas olla asiana.. Ei ainakaan kerrasta eikä kahdesta tajua, että en ole vastaamassa siihen puhelimeen! :curs:
Muutin tähän nykyiseen kämppääni vanhempieni luota elokuun puolessa välissä, ja oon saanut neljä paperista ilmoitusta tv-luvan maksamisesta. Lisäksi samasta numerosta alkoi tulemaan puheluita n. kuukausi sitten. lähemmäs 15 niitä on tullut, yleensä en ole huomannut puhelua vasta kuin jälkikäteen koska oon ollut töissä. Yks päivä sitten satuin olemaan saatavissa, vastasin, mutta luurin toisesta päästä ei kuulunut mitään. :E
Muutin tähän nykyiseen kämppääni vanhempieni luota elokuun puolessa välissä, ja oon saanut neljä paperista ilmoitusta tv-luvan maksamisesta. Lisäksi samasta numerosta alkoi tulemaan puheluita n. kuukausi sitten. lähemmäs 15 niitä on tullut, yleensä en ole huomannut puhelua vasta kuin jälkikäteen koska oon ollut töissä. Yks päivä sitten satuin olemaan saatavissa, vastasin, mutta luurin toisesta päästä ei kuulunut mitään. :E
Helvetin hienoa! Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen kun JOKAINEN arkipäivä on tullut, yleensä yhdentoista aikaan, puhelu numerosta 017-75607832. Eli viestintävirastosta, mitähän mahtas olla asiana.. Ei ainakaan kerrasta eikä kahdesta tajua, että en ole vastaamassa siihen puhelimeen! :curs:
No eikö ois paljon helpompi vastata siihen puhelimeen kerran? Siellä joku tyttö vaan ehdottais tv-luvan maksamista ja jos sanot ettei oo telkkaria, niin puhelu on ohi varmaan alta puolen minuutin. Puhelinmyyntifirmat noita soittoja suorittaa ja eikä niiden kannata alkaa väittelemään onko sulla telkkaria vai ei.