Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Hmmh, jopas täällä on juttua. Voisi heittää oman tarinani tähän: Tarkastaja kävi ovella, totesi, että on tv ja maksu tuli perässä. Maksoin kiltisti 3kk tv-lupaa ja irtisanoin perusteella, että möin telkkarin. Ei näkynyt tarkastajaa tuon jälkeen. Toimisiko tuo muillakin? :P
Niin että näkikö se sen telkkarin? Vai vain totesi hieroen ohimoitaan molemilla käsillään, että on telkkari? Telkkarihan saa olla jos sillä ei voi vastaanottaa tv-lähetyksiä. Tarkastaja saa meille tulla vaikka sisälle jos haluaa, en omista tikipoksia ja telkusta ei pysty kattoo mitään ohjelmaa ellei laita leffaa pyörimään dvd-soittimeen. Hmmm, helpointa tietty on sanoa ettei ole telkkua yhä pompotellen niitä massiivisia rintalihaksia niin tarkastaja vetelee ne viivat...:dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
njooh, tääläkin kävi tarkastaja, olin leffaa kattomassa koneelta ja en tietty pausettanu kun avasin oven. Äijä tiukkaa ekana et onko telkkaa, johon mä tiukkana ettei oo, sit se kuulee leffa-äänet ku pikku yksiös asustelen ja sanoo et onhan mul telkka. mä siihen et ihan tietokoneesta tulee. Se siihen et voiko tulla tarkistaa. En päästäny ku ois nähny telkunki :) . tuleekohan maksut kohta postissa. Ei kuitenkaa nähny telkkaa ja äänet oli oikeesti koneelta. :)

njooh, tääläkin kävi tarkastaja, olin leffaa kattomassa koneelta ja en tietty pausettanu kun avasin oven. Äijä tiukkaa ekana et onko telkkaa, johon mä tiukkana ettei oo, sit se kuulee leffa-äänet ku pikku yksiös asustelen ja sanoo et onhan mul telkka. mä siihen et ihan tietokoneesta tulee. Se siihen et voiko tulla tarkistaa. En päästäny ku ois nähny telkunki :) . tuleekohan maksut kohta postissa. Ei kuitenkaa nähny telkkaa ja äänet oli oikeesti koneelta. :)

Lmao!

Se on yle vähän niin kuin kunta, rahaa tulee paljon ja sitä käytetään paljon ihan hyvään tarkoitukseen mutta usein väärin kohdistettuna ja tehottomasti. Eli varmaan 1/3 setistä on ruotsin kielistä eikä loputkaan 2/3 itseäni kiinnosta. Rehellisesti sanottuna ei tule mieleen yhtään oikeasti hyvää ohjelmaa jota tulisi seurattua viikottain yleltä. Jotain dokumentteja satunnaisesti mutta jos tahtoisin maksaa hyvien dokumenttien katsomisesta satsaisin ilman muuta discoveryyn. Omat kotimaisen televisiotarjonnan hyödyntämiset tapahtuu tietokoneen näytöltä vastaan ottimena toimii usb-portissa kiinni oleva digipoksi jossa 5cm korkea antenni ja tämä kaikki tietokoneen takana piilossa, hintaakin oli järkyttävät 19.95€. Vielä ei ole tullut puhelua tai soittoa, mutta televisiotahan ei tästä talosta löydy joten en aio lupaakaan maksaa. Ja kaikille tälläistä toisten siivellä eläjää paheksujille tiedoksi maksan varmasti osuuteni television käytöstä mutkan kautta kun kaupallisia kanavia katsomalla tulee seurattua ne mainokset jotka mahdollistavat koko toiminnan ilman mitään kommunistientunkeiluriistoryöväyskeräyksiä.

Mulla kävi kanssa tarkastaja oven takana pari viikkoa sitten, juuri viime kuussa muttanut tähän uuteen kämppään eli siksi kai tarkastajat keksineet heti aktivoitua. Kutsuin ystävällisesti suoraan sisälle katsomaan paikkoja, mutta ei se viitsinyt edes ovesta sisään vilkaista. Tajusi kai jo mun ilmeestä, että hukkareissu tulisi. Paskalaatikkoa ei ole ollut reiluun neljään vuoteen ja siitähän saa näin ollen vain päivän hupiannoksen, jos tarkastaja tulee kyläilemään. Se taas on perseestä, että joku vuosi sitten sitten ne useampaan kertaan soitti sieltä mikä-onkaan virastosta ja kyseli telkkarin perään. Kerran tuli toinen soitto viikon sisään (!), minkä seurauksena vastoin tapojani poltin käämini ja kerroin erittäin hevon vitun saatanan selkeillä ilmaisuilla, mitä mieltä olen tällaisesta jatkuvasta häirinnästä ja kehotin puhelinterrorin sijaan tulemaan paikan päälle tutkimaan kämpän koska huvittaa. Sen jälkeen ei ole soitettu kertaakaan, lieneekö sattumaa vai olisiko viesti mennyt jopa perille...

Mulla on tällänen suunitelma jos soittavat TV-lupahallintokeskuksesta maksamattomien lupien perään:

Soittaja: ***** **** TV-lupahallintokeskuksesta päivää.

Minä: No terve!

Soittaja: Sellaista soittelin että meidän tietojen mukaan teillä on televisiolupa maksamatta.

Minä: Jaa….. odota hetkinen…. *huutaa taustalle*

EMMI LOPETA NYT JO SAATANA SE ITKEMINEN, ÄITIS ON SANONNUT ETTÄ TÄHÄN HUUSHOLLIIN EI TELKKARIA TULE!!

Minä: Niin anteeksi mitä olit sanomassa?

Soittaja: Niin, että meidän tietojen mukaan teillä on televisiolupa maksamatta….

Minä: Anteeksi vielä…. *huutaa taustalle*

EMMI OIKEESTI, MENE ASIKAISILLE KATTOMAAN NIITÄ SALKKAREITA!!

Jos tämä ei vielä tepsi Tv-lupahallinnon tyyppiin niin voit vaikka vielä haukkua hänet täysin pystyyn tyyliin:

On tää nyt jo helvetti! Ensin tyttö huutaa telkkarin perään ja sitten te vielä kehtaatte soittaa tänne pyytämässä maksua telkkarista jota ei ole edes olemassa! Koittakaa nyt jo molemmat ymmärtää että meillä ei ole telkkaria, eikä tule!!

*KLICK*

Luuri kiinni!

(Meidän taloudessa ei tosin asu Emmi nimistä tyttöä (ei ole lapsia) enkä tunne ketään Asikaista, mutta mistä ne sen tietää!! :D)

Mulla on tällänen suunitelma jos soittavat TV-lupahallintokeskuksesta maksamattomien lupien perään:

(insert aivan liian yksinkertainen suunnitelma tähän)

Mä puolestani oon suunnitellu kattavamman paketin joka menee näin:

Vastaan puhelimeen ja saan tietää toisessa päässä olevan televisiolupatarkastajan. Välittömästi kytken päälle nauhoittamaani lapsen itkua, jonka onnistuin hankkimaan soluttautumalla naapurin lapsosen vahdiksi ja jolle kahdenkesken jäätyämme kerroin että joulupukkia ei ole olemassa ja että tiivitaavi on homo. Seuranneen rääkynän nappasin mp3-soittimeeni.

Nauhoittamani pelon sekaisen itkun päälle huudan: "Asikainen jos sä jumalauta et lopeta sen television tyrkyttämistä tähän huusholliin johon sitä ei tule, niin et saa kattoa viikonloppuna Formuloita!"

Hämmennettyäni tv-lupatarkastajaa tällä ristiriitaisella lausunnolla syytän häntä tiivitaavi-itkuisen lapsiparan säikyttelemisestä. Kaikki tämä vain siksi että ehdin jäljittää numeron josta lupatarkastaja soittaa.

Numeron saatuani ilman ennakkovaroitusta haukun tarkastajasoittelijan pedofiiliksi ja syytän häntä tiivitaavin homoudesta ja joulupukin olemassaolemattomuudesta, jonka jälkeen sidon otsalleni punaisen rambonauhan ja ryhdyn selvittämään missä paikantamani numero sijaitsee.

Uskomattomilla hämähäkkimiesmäisillä taidoillani paikannan lupatarkastajan sijainnin ja murhaan hänet jälkiä jättämättä seitsemännestä kerroksesta tiputetulla digipoksilla.

Soittaja: ***** **** TV-lupahallintokeskuksesta päivää.

Minä: No terve!

Soittaja: Sellaista soittelin että meidän tietojen mukaan teillä on televisiolupa maksamatta.

Minä: Jaa….. odota hetkinen…. *huutaa taustalle*

EMMI LOPETA NYT JO SAATANA SE ITKEMINEN, ÄITIS ON SANONNUT ETTÄ TÄHÄN HUUSHOLLIIN EI TELKKARIA TULE!!

Minä: Niin anteeksi mitä olit sanomassa?

Soittaja: Niin, että meidän tietojen mukaan teillä on televisiolupa maksamatta….

Minä: Anteeksi vielä…. *huutaa taustalle*

EMMI OIKEESTI, MENE ASIKAISILLE KATTOMAAN NIITÄ SALKKAREITA!!

Jos tämä ei vielä tepsi Tv-lupahallinnon tyyppiin niin voit vaikka vielä haukkua hänet täysin pystyyn tyyliin:

On tää nyt jo helvetti! Ensin tyttö huutaa telkkarin perään ja sitten te vielä kehtaatte soittaa tänne pyytämässä maksua telkkarista jota ei ole edes olemassa! Koittakaa nyt jo molemmat ymmärtää että meillä ei ole telkkaria, eikä tule!!

*KLICK*

Luuri kiinni!

(Meidän taloudessa ei tosin asu Emmi nimistä tyttöä (ei ole lapsia) enkä tunne ketään Asikaista, mutta mistä ne sen tietää!! :D)

Miks et sanoa vaan että ei ole tv:tä, kiitos ja moi.

Mulla on tällänen suunitelma...
Nimimerkki ei liene sattumaa?
Mä sanon, että oon lestadiolainen ja telkkarin olevan pirun silmä.
Tämä on jo parempi. Lisää vielä että televiissio sulattaa ihmisten kodit ja kaiken omaisuuden, sekä varastaa toiveet ihmisarvoisesta elämästä. Pyydä vielä lupatarkastajaa kauniisti luopumaan synnistä ja saatanan kiroista, ottamaan eron pirun riivaamasta työstä ja valitsemaan työnantajaksi herran jeesuksen. Kysy vielä jos se haluaisi kuulla jakeen raamatusta. Luultavasti ei halua.

Onko tullut lasku jo postissa? Lol:D

Muutama viikko sitten kävi tarkastaja meilläkin. Vaimo avasi oven ja vastasi, että meillä ei ole tv:tä. Ukkeli oli ihan ihmeissään, että "ei muka ole tv:tä, ihan totta", mutta ei alkanut sen enempää kinaamaan vaan lähti pois.

Lupatarkastajat saa höynäytettyä vaan murto-osan maksamaan...olen itekkin ollu joskus niiden joukossa, mutta enää ei tikettejä oteta se on aivan varma.

Prkl, mulle kävi ohrasesti tossa pari kuukautta sitten.
Postilta oli soitettu, että mulle on tulossa yks paketti, joka siis tuodaan ovelle. No, 5min tän soiton jälkeen ovikello soi ja riensin kylpytakissa avaamaan oven. Siellä oli sinitakkinen vanha ukkeli, joka kaivoi takkinsa sisältä henkilökortin. Pikkasen alko vituttamaan siinä vaiheessa. Sanoin, että mulla on vähän kiire nyt.. Oltiin muutettu syyskuun alussa ja telkkari oltiin saatu puolessa välissä lokakuuta. Tv-maksuhallinnolta tuli tietty tv-ilmoituslomake jo syyskuun ekalla viikolla.
Kysyi sitten, että haluammeko maksaa kahdessa vai kolmessa erässä ja alkoi jotain lappua siinä kirjoittamaan.
Oli vähän vaikea alkaa kieltämään telkkua kun se ovelle näkyy... :(
Tuli myös sakko perässä, vaikka sanoin, että ihan viikko sitten tuli tv!

Tekis mieli irtisanoa toi lupa kun tv lähtee. On siis kaverilta lainassa ja tämä aikoo hakea sen takaisin. On meillä sellanen pikkutv, mutta tuskin sitä jaksaa laittaa kiinni enää ison jälkeen. Muutenkin tulee niin vähän telkkua katsottua.

Mun mielestä paras ois, että YLEn kanavia vois kattoa erillisellä kortilla, maksaisivat sitten ne, jotka tahtovat katsoa niitä ohjelmia telkusta ja muut vois kattoa sitten Areenasta :D

Mun mielestä paras ois, että YLEn kanavia vois kattoa erillisellä kortilla, maksaisivat sitten ne, jotka tahtovat katsoa niitä ohjelmia telkusta ja muut vois kattoa sitten Areenasta :D

Oon kyllä tästä täysin samaa mieltä. Aina on tullu ihmeteltyä tätä miten voi lain mukaan olla mahdollista tämmönen maksun kerääminen jostakin mitä ei käytä. Sama jos pitäis maksaa nettiyhteydestä sen takia että on tietokone eikä sen takia että käyttää sitä nettiä. Veikkaan vaan että eivät ole kovin halukkaita muuttamaan ylellä tuota rahojen suoranaista ryöstöä korttien myyntiin koska kukaan ei niitä kortteja viitsisi ostaa. Jotku vanhemmat ihmiset niitä ostais mikäli ymmärtäisvät jotain noiden korttien päälle eli nekään tuskin ostais. Tai sitten saisvat rueta rahottamaan toimintansa samalla tavalla kun muutkin ilmaset kanavat eli pääasiassa mainoksilla kait.

Tarkastaja soitti ja väitti käyneensä kerrostalon oven takana ja kuulleensa telkkarin äänen. Nyt sitten uhkaili ties millä.

Onko muilla kokemusta voiko pelkän äänen perusteella lähetellä maksuja? Tarkastajia kun uskotaan varmasti helpommin kuin tavallista tallaajaa.

/off-topic/

Olin kerran autuaan kännissä ja erään ohjelman (katsoin netistä) takia poltin päreeni aika täydellisesti. Lähetin Ylelle palautetta ihan omalla nimelläni ja osoitteellani ja kerroin vihaavani heitä ja lupasin myös lyödä turpaan jokaista heikäläistä ja tarkastajaa kehoitin tulemaan käymään niin lyön häneltä hampaat suusta.
Myöhemmin vähän hävetti mutta eipä ole tullut tämän jälkeen häirikköpuheluita yms.

Oon kyllä tästä täysin samaa mieltä. Aina on tullu ihmeteltyä tätä miten voi lain mukaan olla mahdollista tämmönen maksun kerääminen jostakin mitä ei käytä.

Mitäs tavatonta siinä nyt on? Ethän sinä käytä valtaosaa yhteiskunnan muistakaan palveluista ja silti (toivottavasti) osallistut kaikkien julkisvallan toimintojen rahoittamiseen verotuksen muodossa.

Ja jos sitä telkkaria ei käytä, niin eihän sitä sitten vissiin tarvitse omistaakaan. Tai luopuu ainakin digivirittimestä, jolloin ei tarvitse maksaa tv-lupiakaan.

YLE:llä on myös radiokanavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom