Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Mitenkähän on kun analogiseen aikaan ei tarvinnut maksaa lupamaksua mustavalko tv:stä.

Onko tosiaan näin? Silloin kun väritelkkarit tulivat markkinoille oli niille oma lupa, mutta kun värilaitteet yleistyivät muuttui lupakäytäntö siten, että oli vain yksi lupa. Ei tämä ymmärtääkseni sitä kuitenkaan tarkoittanut, että mustavalkovastaanotin ei lupaa olisi tarvinnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Reaaliaikainen netti-tv, kuitenkin ilman mitään erillistä boksia tai korttia, taitaa olla ainut laillinen tapa kiertää tuo maksu :) Näin siis itsellä. 10 megan nettiyhteys pyörittää kivasti tuota striimiä n. 600 kt/s. Lisätään nyt vielä että tuo on laillinen.

Asuessani stadissa kävi kerran lupatarkastaja ovella kun itse en ollut kotona. Tämän jälkeen tuli yksi puhelinsoitto mihin vastasin ja sanoin etten omista televisiota kun juuri muuttanut. Sanoi puhelimessa että asia selvä, emme vaivaa asialla teitä enää koskaan. Ja eipä ole kuulunut mitään saati tullut kirjeitä. Tuo tapahtui vuonna 2005 :D

Reaaliaikainen netti-tv, kuitenkin ilman mitään erillistä boksia tai korttia, taitaa olla ainut laillinen tapa kiertää tuo maksu .

Kyllä tuostakin pitää maksaa lupa.

"
29.1.2007 klo 14:01
Viikko sitten Maxinetti julkisti PCTV-palvelun, jonka käyttäjä voi katsoa Suomen vapaita digikanavia tietokoneensa internet-selaimella. Viestintäviraston mukaan palvelu vaatii televisioluvan.

- Valtion televisio- ja radiorahastosta annetussa laissa (748/1998, 6 §) todetaan, että television käyttämisestä on suoritettava televisiomaksu. Laissa televisiolla tarkoitetaan televisio-ohjelmistojen vastaanottoon ja seuraamiseen tarkoitettua laitetta tai laiteyhdistelmää. Tulkitsemme, että Maxinetin tarjoamasta palvelusta seuraa tv-maksuvelvollisuus, toteaa Petri Peutere Viestintävirastosta Maxinetin tiedotteessa"
http://www.digitoday.fi/viihde/2007...tin+PCTV+tarvitsee+televisioluvan/20072313/66

Tää on Saunalahden, ja tätä pystyy käyttämään kaikki, joilla on Elisan/Saunalahden netti. Eli jokaisen kyseisten operaattorien asiakkaan pitäisi maksaa tv-lupa?

Tuon perusteella kyllä. Käsittääkseni kaikilla Maxinetin nettikäyttäjillä tuo selaimella katseltava töllö toimii ihan kuten Elisalla/Saunalahdella.

E:"PCTV on maksuton lisäpalvelu Maxinetin nopeiden laajakaistayhteyksien käyttäjille."

Kysymys:
Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua helmikuun 2008 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?

Viestintävirasto:
Tv-maksua ei tarvitse suorittaa, jos ei millään tavoin pysty vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä.

Lähde: https://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/ukk.html

Eli tunkekaa se digiboxi piiloon ja kutsukaa tarkastaja ihan vapaasti näppäilemään kaukosäädintä. Ei näy kanavat, ei tv-lupamaksua!! Simple as that... vai?

Sitten onkin selittämistä kun on unohdettu se toinenkin kaukosäädin pöydälle ;)

Eli tunkekaa se digiboxi piiloon ja kutsukaa tarkastaja ihan vapaasti näppäilemään kaukosäädintä. Ei näy kanavat, ei tv-lupamaksua!! Simple as that... vai?

No emmä tiiä onkse sit nii simppelii jos menee avaamaan oven ja takaa löytyy televiissiovastaanotinlupatarkastajajanykyääntietenkindigipoksitarkastajakoskapelkkätelevisiosaaollaolemassa.

Tässä vaiheessako ois tarkotus lämästä herra/rouva tarkastajalle ovi päin naamaa, juosta sammuttamaan telviissio, jonka se on nähnyt suoraan ovelta ja repiä tiki tiki tiki poksi irti, ja käydä varmuuden vuoksi nakkaamassa parvekkeelta alas, ettei se voi vängätä vastaan ku sanon että salkkareiden uusin jakso tuli DVD:ltä????? Oiskohan se ees enää siellä oven takana oottamassa...

Jaa mikä niistä "kahdeksasta". On säädintä dvd-laitteeseen, töllöön, toiseen dvd-laitteeseen, vhs-laitteeseen, viritinvahvariin, pleikkariin...yms. Ei noista ota selvää erkkikään mihin kuuluvat!

No emmä tiiä onkse sit nii simppelii jos menee avaamaan oven ja takaa löytyy televiissiovastaanotinlupatarkastajajanykyääntietenkindigipoksitarkastajakoskapelkkätelevisiosaaollaolemassa.
Tässä vaiheessako ois tarkotus lämästä herra/rouva tarkastajalle ovi päin naamaa, juosta sammuttamaan telviissio, jonka se on nähnyt suoraan ovelta ja repiä tiki tiki tiki poksi irti ja käydä varmuuden vuoksi nakkaamassa parvekkeelta alas ettei se voi vängätä vastaan ku sanon että salkkareiden uusin jakso tuli DVD:ltä????? Oiskohan se ees enää siellä oven takana oottamassa...
Lol! Teet niin, että kun kuitenkin katson vain kerran kuukaudessa tv:tä(eihän sieltä tule mitään fiksua) otat sen poksin esiiin sieltä jemmasta ja laitat ohjelman loputtua takaisin jemmaan! Helppoa?:D

Lol! Teet niin, että kun kuitenkin katson vain kerran kuukaudessa tv:tä(eihän sieltä tule mitään fiksua) otat sen poksin esiiin sieltä jemmasta ja laitat ohjelman loputtua takaisin jemmaan! Helppoa?:D

Ei kyllä mä tosielämässä noudatan yhä tätä paranoidin opiskelijan kaavaa, enkä vaan avaa ikinä avaa ovea kenellekään. Joskus siitä aiheutuu kiusallisia tilanteita, niinku silloin kun olin jättänyt kamat pyykkitupaan liian pitkäksi aikaa, lue: naapurin aika oli menossa. Viis kertaa se kävi pimpottaan kun vietin parikytä minsaa lattialle maastoutuneena telkkari kiinni. Sitten ku hoksasin että se vois olla naapuri pyykkivuoron takia, eikä helvetin ovela ja sinnikäs tv-lupatarkastaja, syöksyin alas pyykkitupaan niin nopeaa kuin hissillä on mahdollista syöksyä. Naapurin setä oli sit siellä pyykkituvassa. Onneks olin vetassu ulkotakin päälle ni vedin "olen juuri tullut ulkoa kotiin ja muistin varausajat väärin" -shown.

Menkää avaa se ovi sille tarkastajalle ilman paitaa niin ku mä tein niin ei ne kysele mitään kummempia. Sanotte samalla satunnaisesti pomputtaen rintalihaksia ettei ole telkkaria niin se vastaa varmasti et: "noh, kai se on uskottava.."

Menkää avaa se ovi sille tarkastajalle ilman paitaa niin ku mä tein niin ei ne kysele mitään kummempia. Sanotte samalla satunnaisesti pomputtaen rintalihaksia ettei ole telkkaria niin se vastaa varmasti et: "noh, kai se on uskottava.."
Entä jos ei ole lihaksia?

Haha ei helvetti olisi pitänyt saada pätkää tapauksesta, Nyyssölän veikeellä ilmeellä ja mahtavalla pokerinaamalla

Ite oon huomannu, että kun menee vaan rehdisti avaamaan oven sille tarkastajalle niin pääsee helpommalla.
Kerran soi ovikello ja menin avaamaan ihan rennosti ja oven takana oli tarkastaja. Se siinä tivas, että onko mulla telkkaria yms. Sanoin vain, että ei ole.
Koska en panikoinut ja aivan rauhallisesti vastailin hänen kysymyksiin niin äijä veti viivan mun nimen yli.
Tapauksesta on jotain reipas vuos aikaa, eikä oo vieläkään käynyt uudestaan. :thumbs:

Suosittelen, että menee alasti. Toisessä kädessä musta jättidildo ja toisessa verinen leipäveitsi. Sanoo, että peremmälle vaan, niin mennään juttelemaan tohon sohvalle. Kysyy samalla, että haitaako, jos laittaa oven takalukkoon ja verhot kiinni.

Hmmh, jopas täällä on juttua. Voisi heittää oman tarinani tähän: Tarkastaja kävi ovella, totesi, että on tv ja maksu tuli perässä. Maksoin kiltisti 3kk tv-lupaa ja irtisanoin perusteella, että möin telkkarin. Ei näkynyt tarkastajaa tuon jälkeen. Toimisiko tuo muillakin? :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom