Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite olen sairaan utelias ja aukaisen aina oven ja vastaan joka puheluun, ihan vain mielenkiinnosta. Mukavahan noitten kanssa on aina hetki turista.

Se on pojat vissi & varma, että "Ulko ovesta ei kutsumatta tule mitään hyvää".

Itelle tullu 2 kertaa tv-lupatarkastaja koputteleen ja molemmilla kerroilla oon avannut. Sanoin vain ettei telkkaria ole uskonnollisista syistä, eikä sen koommin ole häiritty. Nämä tapahtuivat siis kahdessa eri osoitteessa...

Onko mitään keinoo, jolla vois pitää tv:tä taloudessa ilman, että pitäis maksaa tv-maksua? Oon kuullu legendaa, että jonkun piirin voi poistaa töllöstä, eikä tarvi maksaa tv-maksua. Näin ollen vois kattoo esim. leffoja televiisiosta.

Onko mitään keinoo, jolla vois pitää tv:tä taloudessa ilman, että pitäis maksaa tv-maksua? Oon kuullu legendaa, että jonkun piirin voi poistaa töllöstä, eikä tarvi maksaa tv-maksua. Näin ollen vois kattoo esim. leffoja televiisiosta.
vaihe 1) et maksa maksua etkä ilmoita että omistat tv:n
vaihe 2) jos olet ilmoittanut, irtisano se.
vaihe 3) älä jää kiinni.

:D

Tänne pitäis varmaan heittää joku disclaimeri :lol2:

vaihe 1) et maksa maksua etkä ilmoita että omistat tv:n
vaihe 2) jos olet ilmoittanut, irtisano se.
vaihe 3) älä jää kiinni.

:D

Tänne pitäis varmaan heittää joku disclaimeri :lol2:
Tarkotin laillista vaihtoehtoo pitää töllöö.

Hait siis tätä. Kohta 1.3
http://www.tv-maksu.fi/navi7.html
Mikäli tv on ns: Deaktivoitu, silloin ei tarvitse maksaa.
Saman faqin luin ite just äsken, mutta ei napannu silmään :) Elikkä ellei taloyhtiössä näy ilman digiboksia lähetykset, eikä mulla oo digiboksia, ei mun tarvi tv-maksua maksaa?

Saman faqin luin ite just äsken, mutta ei napannu silmään :) Elikkä ellei taloyhtiössä näy ilman digiboksia lähetykset, eikä mulla oo digiboksia, ei mun tarvi tv-maksua maksaa?

Jos sulla ei sen lisäks näy mikään analooginenkaan kanava esim viron tai saksan kanavat nii silloin ei tarvi maksaa tv-lupaa.

Luulin, että appiukko oli oven takana, mutta ylläripylläri olikin herra tarkastaja. Outoa, että kiertävät keskellä päivää. Saa nähdä tuleeko tarkastusmaksu.

Kannattaa maksaa, itsekin maksoin ja postista kolahti musta pipo, jossa gommin ja pommin kuvat, mikä sen coolimpi asuste ;)

Sivua on päivitetty just pari päivää postauksesi jälkeen. Nyt siellä sanotaan:
---
Tv-maksut digiaikana

Analogiset televisiolähetykset päättyivät antennitalouksissa 31.8.2007. Tv-maksuvelvollisuus jatkuu myös tämän jälkeen, jos seuraa televisiolähetyksiä esimerkiksi:

-digitelevisiolla tai televisiolla johon on liitetty digisovitin
-satelliittivastaanottimella
-kaapeliverkon kautta
-kännykkätelevisiolla (DVB-H)
-tietokoneella, esimerkiksi IPTV:n kautta.

Kaapeliverkkoon kytketyissä talouksissa analogiset lähetykset jatkuvat ainakin 29.2.2008 asti.
---

Sanoisin, että jos et (analogi)telkkarillasi näe lähetyksiä yhtiössäsi (vaikka siellä ilmeisesti kaapeli onkin?), niin sun ei tartte maksaa eikä rikkoa telkkarin viritintä (se deaktivointi).

-k

Kotietsintä lupaakaan ei siihen tarkastukseen saa, joten don´t worry haistata tarkastajalle pitkät paskat!

Aivan. Ainut ongelma oli vaan ku luulin, että kaveri oli tulossa, joten aukaisin pimpotuksen jälkeen oven ravolleen ja lähdin käveleen takaisin päin. Jäin sitten muutamaksi sekunniksi ihmettelemään, että mihin se kaveri jäi.. no sieltä oven välistä luimuili sisään kukapas muukaan kuin TV-lupatarkastaja :curs: Käskin se painua helvettiin mun kämpästä ja niin se tekikin - hirveällä vauhdilla kääntyi lipokkaat toiseen suuntaan. Lasku tuli sitten extrojen kera muutaman päivän päästä. :curs:

Aivan. Ainut ongelma oli vaan ku luulin, että kaveri oli tulossa, joten aukaisin pimpotuksen jälkeen oven ravolleen ja lähdin käveleen takaisin päin. Jäin sitten muutamaksi sekunniksi ihmettelemään, että mihin se kaveri jäi.. no sieltä oven välistä luimuili sisään kukapas muukaan kuin TV-lupatarkastaja :curs: Käskin se painua helvettiin mun kämpästä ja niin se tekikin - hirveällä vauhdilla kääntyi lipokkaat toiseen suuntaan. Lasku tuli sitten extrojen kera muutaman päivän päästä. :curs:
Heheh, mitä olen tarkastajien kanssa höpissyt niin näin käy yllättävän monelle.

Tulin äsken kotia niin telkkari tarkastaja oli juuri kirjoittamassa naapurille sakkoa :D just kun olin saanut oven kiinni niin alkoi ovikellon renkuttaminen ja postilaatikosta huutelu :D läväytin välioven kiinni, mulla noi ovet on sen verta tiivis paketti että postilaatikon levy lävähti tarkastajaa sormille :D ainakin se kovasti kiros... heh... saa nähä kauan :david: jaksaa huuella

Tuossa pari viikkoa sitten kävin seuraavan keskustelun tv-luvantarkastajan kanssa ovella.

T: Ootte ilmottanu, että teillä ei ole tv:tä joten eiköhän pistettäis luvat kuntoon.
M: Jos siellä kerta lukee, että ei ole tv:tä niin ei sitä kanssa ole.
T: No tarkastetaanpas se sitten. Kyllä joka taloudessa löytyy tv.
M: Eipä sulla ole mitään tulemista sisään.
T: No kohta se tulee jokaiselle pakolliseksi tv-lupamaksu.
M: Hyvä eipä ole sullakaan sitten töitä

Tuon jälkeen oli tarkastajalla naama vitulla ja pamautin vain oven kiinni :dance:

Kävin tuossa viikonloppuna veljen luona ja kertoi että hänen vaimo oli mennyt puhelinsoittoon "onko teillä tv?" ja tästä oli tullu se joku sakko ja lupamaksu.. ensin mietin sitä että vaikka se on nimenomaan TV-lupa ei sitä tarvitse nykyään maksaa jos ei ole digiboksia? Eikö. Njoo.. no nykysin eivät enää katso tv ohjelmia eivätkä maksa lupaa vaikka digiboksi ja teevee löytyy. Mitenhän vaan jos lupatarkastaja tulee sisään niin ei taida mennä selitys että en katso kanavia..

Mitenkähän on kun analogiseen aikaan ei tarvinnut maksaa lupamaksua mustavalko tv:stä. Mitä jos nyt sanoisi, että löytyy virittimet jne. mutta tv on mustavaloista mallia. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom