Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

"Toimitusjohtaja Mikael Jungner sanoo, että jos kaikki tv:n katsojat maksaisivat vuosittain runsaan kahdensadan euron suuruisen tv-maksunsa, voisi hän näinä päivinä puhua säästöjen sijaan sisällöistä.

- Tuolla määrällä voitaisiin esimerkiksi järjestää neljät euroviisut vuodessa tai pistää tuollaiset parikymmentä kotimaista draamasarjaa ulos. Puhutaan todella isoista rahoista ja todella isoista palveluista, jotka nyt valitettavasti jäävät suomalaisilta saamatta, Jungner sanoo.

- Viime kädessä on kysymys siitä, että luvatta katsovat ikään kuin siipeilevät näiden lupaa maksavien kustannuksella. Tämä on jotain sellaista, jolle on ehdottomasti saatava loppu."

Lähde

No, onneksi saadaan edes jotain sisältöä maksavien ansiosta. Kivaahan se olisi, että ohjelmien taso nousisi tai tulisi enemmän katseltavaa --> vähemmän uusintoja, ym.

Pohjaton kaivo tuo YLE

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos niitä kotimaisia draamasarjoja tulee enemmän kuin jo on, hankkiudun eroon telkkarista. Katsooko joku muka niitä?

E: okei Timban vaimo katsoo :) Onkohan Jungnerilla käsitystä siitä, mitä ihmiset haluaisivat katsoa? No, mä haluan katsoa uutiset Yleltä, se riittää. Kiitos niistä Ylelle. Mutta en voi sietää mitään kotimaisia draamasarjoja.

Vainoharhaista vai ei?

...mutta joka tapauksessa...

Tuntemattomasta numerosta tuli joka ilta klo 20.00 pintaan soittoja luuriin. En vastannut, koska niistä numeroista mulle tulee ainaostaan lehtimyyjien puheluita.

No, tätä pommitusta jatkui monta iltaa ja lopulta vaimoni vastasi puhelimeen. Puhelimessa oli "erään maksukanavan myyjä". Vaimo ilmoitti ettei maksukanavat kiinnosta ja saisiko numeron pois rekisteristä.

Puheluita kuitenkin tuli samaan aikaan vielä seuraavina parina iltana. Sitten yhtenä iltana olin vessassa istunnolla n. klo 20.00 aikaan ja ovikello soi. Ihmettelin että kukas siellä ja rupesin kiirehtimään vessasta ovelle. No, juuri kun olin menossa asuntomme länsisiipeen, niin puhelimeni alkoi soida ja taas soitto tuli tuntemattomasta numerosta.

Tässä vaiheessa aivoni suorittivat alkeellisia toimintojaan ja molempien solujen tehokkaan toiminnan tuloksena päätin olla avaamatta ovea. Jäi sitten ikuiseksi mysteeriksi olisiko ollu tarkastaja oven takana, mutta ainakin epäilykseni oli kova.

Nyt muutama kirjoittaja on netissä ihmetellyt "maksu tv -pakettien myyjien" outoa myyntityyliä. On kyselty onko tv:tä ollenkaan yms. Olenko harhainen, jos epäilen että tämä myyjä joka soitteli minulle myikin YLEn maksu-tv -pakettia? Ja ovella kävi tarkastaja?
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai epäilyksiä?

Mut herätteli kanssa tossa pari päivää sitten tälläinen "maksukanavan myyjä". Ilmoitin että ei ole digiboksia niin ei se varsinaisesti kysynyt että onko mulla telkkaria, alkoi vaan höpöttämään toista minuuttia siitä että kuinka hän ihmettelee kun jotkut sitten vie television pois kun ei digiboksia ole. Kaapelistahan kuitenkin näkee ohjelmaa. Eiköhän se joku lupakaupustelija ollut. Kysyis perkele suoraan onko telkkaria tai tulis edes käymään sisälle asti niin pääsis nopeemmin siitäkin eroon. Korpeaa kun kun moiset herättelee yötyöläisiä aamulla.

Minä maksan mielelläni jos Yle jatkaa ja jopa lisää dokumenttien ja asiaohjelmien määrää. Draamat, visailut ja kisailut sais jättää mtv3*selle sun muille humpuuuki kanaville mitkä on melkein täysin suunnattu big brother-kansalle.

"Toimitusjohtaja Mikael Jungner sanoo, että jos kaikki tv:n katsojat maksaisivat vuosittain runsaan kahdensadan euron suuruisen tv-maksunsa, voisi hän näinä päivinä puhua säästöjen sijaan sisällöistä.

- Tuolla määrällä voitaisiin esimerkiksi järjestää neljät euroviisut vuodessa tai pistää tuollaiset parikymmentä kotimaista draamasarjaa ulos. Puhutaan todella isoista rahoista ja todella isoista palveluista, jotka nyt valitettavasti jäävät suomalaisilta saamatta, Jungner sanoo.

- Viime kädessä on kysymys siitä, että luvatta katsovat ikään kuin siipeilevät näiden lupaa maksavien kustannuksella. Tämä on jotain sellaista, jolle on ehdottomasti saatava loppu."

haha aika naurettavaa :D

ja jos suomessa ois työllisyys 100% eikä ois paska-ammatteja niin iltaisin saisi lentää helikopterilla kotiin töistä shamppanjasateessa hintaan 1,20€/kk
:D:D

e: ja 75% terveydenhuollosta voitaisiin lakkauttaa kun ihmiset kuolis vuotta ennen eläkeikää ja muutenkin ihmiset vois henkisesti ja fyysisesti paremmin :D:D

Äsken kävi tarkastaja pimpottelemassa ja herätti samalla just nukahtaneet lapset :curs: Sanoin vaan et ei tartte tänne tulla, ku yritti repiä ovea auki. Hyvä ettei sil jääny pää oven väliin, ku tempasin sen kiinni.
Laitoin heti mailin sinne lupahallintoon ja haukuin ne pystyyn, et herättelevät viattomia lapsia unilta ja ilmotin samalla, et ei oo telkkaria. Laitoin viel, et jos tulee uudestaan tähän aikaan, niin ei hyvä heilu..
Nyt vois alkaa kattoo Usa:n Talenttia :D

Eikai noilla puhelinsoittajilla ole yhteyttä tarkastajiin?
Sellainen aamusella soitti ja en tiiä mitä tuli sille aamuspäissään änkytettyä...

En käsitä että mikä siinä on niin saatanan vaikeaa pistää kaikki kanavat sen maksullisen kortin taakse? Halutaan että maksut on maksettava mutta samaan aikaan tarjoillaan vastaavat palvelut ilmaiseksi ja kiinnijäämisen todennäköisyys on aika häviävän pieni. YLEn kanavat vaan suoraan samanlaiseen systeemiin kuin esim. Canal+ yms. Voisi mennä kaikki MTV3:a ja Subia myöten maksulliseksi ja mainokset helvettiin.

En käsitä että mikä siinä on niin saatanan vaikeaa pistää kaikki kanavat sen maksullisen kortin taakse?

On siinä esimerkiksi se ongelma, että suuri/suurin osa boxeista taitaa malleja, joissa ei ole korttipaikkaa. Esim. meidän kolmesta digivirittimestä kaksi on telkkarin sisäisiä eikä korttipaikkoja ole. Saisiko niiden korttien mukana sitten mahdollisesti tarvittavat conax-modulit? Vai pitäisikö ruveta hankkimaan x-määrä uusia digiboxeja tai conax-moduleita?

Muuten olen kyllä samaa mieltä kortti-ideasta.

En käsitä että mikä siinä on niin saatanan vaikeaa pistää kaikki kanavat sen maksullisen kortin taakse? Halutaan että maksut on maksettava mutta samaan aikaan tarjoillaan vastaavat palvelut ilmaiseksi ja kiinnijäämisen todennäköisyys on aika häviävän pieni. YLEn kanavat vaan suoraan samanlaiseen systeemiin kuin esim. Canal+ yms. Voisi mennä kaikki MTV3:a ja Subia myöten maksulliseksi ja mainokset helvettiin.

koska nyt katon kaikkii ilmatteeksi ;)

Niin, jos joku soittelee jostakin ja kaupittelee tv-lupamaksun maksamista ja myötnää epäsuorasti telkkarin omistavan, niin voiko siitä jo tulla jtn seuraamuksia?
Vai vaaditaanko syytteeseen tarkastajan huomioima TV?

Niin, jos joku soittelee jostakin ja kaupittelee tv-lupamaksun maksamista ja myötnää epäsuorasti telkkarin omistavan, niin voiko siitä jo tulla jtn seuraamuksia?
Syytettähän noista ei tule missään vaiheessa. Ja kyllä, jos olet myöntänyt tv:n olemassaolon puhelimessa laskun pitäisi tulla postissa.

Mä en tuu vainoharhaseks näitten TV-lupatarkastajien kanssa ku oon aina ollu vainoharhanen niitten suhteen, mut onko muilla lisääntyny aktiviteetti jonka voisi olettaa olevan TV-lupa-asioihin liittyvä? Ihan parin-kolmen viikon sisään ne on soittanu mulle kahesti (en vastaa, koska tiedän numeron josta kyseiset puhelut tulevat) ja oven takana on pari kertaa käyny tuntematon rimpauttelija.

Turhaa ne mua mettästää, meikäläinen tarkistaa ovisilmästä ennen ulos menoaki, että onko siellä mahdollinen epäilyttävä tarkastushenkilö. Kun ovikello soi, sammutan melua pitävät vehkeet, pistän kännyn äänettömälle, enkä liiku kolmeen minuuttiin. Hahahahaha mun rahojani ei YLE vie, enkä välitä tippaakaan vaikkeivät näyttäis ku lumisadetta tai muurahaisten potkupalloa.

Mä en tuu vainoharhaseks näitten TV-lupatarkastajien kanssa ku oon aina ollu vainoharhanen niitten suhteen, mut onko muilla lisääntyny aktiviteetti jonka voisi olettaa olevan TV-lupa-asioihin liittyvä? Ihan parin-kolmen viikon sisään ne on soittanu mulle kahesti (en vastaa, koska tiedän numeron josta kyseiset puhelut tulevat) ja oven takana on pari kertaa käyny tuntematon rimpauttelija.

Turhaa ne mua mettästää, meikäläinen tarkistaa ovisilmästä ennen ulos menoaki, että onko siellä mahdollinen epäilyttävä tarkastushenkilö. Kun ovikello soi, sammutan melua pitävät vehkeet, pistän kännyn äänettömälle, enkä liiku kolmeen minuuttiin. Hahahahaha mun rahojani ei YLE vie, enkä välitä tippaakaan vaikkeivät näyttäis ku lumisadetta tai muurahaisten potkupalloa.

No ei ole kyllä helppoa sinunkaan elämä. En maksa itsekään tv-lupa maksua, mutta kyllä oveni uskallan aukaista ja puheluihin vastata. Kaksi kertaa on tarkastaja käynyt rupattelemassa ovella, eikä se väkisin sisään tule jos ei hänelle lupaa anna. Jos täytyisi olla noin vainoharhainen, maksaisin mielelläni luvan pois että saan viettää päiväni rauhassa pelkäämättä tuntemattomia rimpauttelijoita.

saman tyylistä jo aiemmin ehdotin. peruskanavat(eli ne mitkä nyt näkyy ilman korttia) tulisivat maksukortilla näkyväksi. ilman korttia sieltä ei siis näkyisi mitään!! en tajua miksi tuota ei voida tehdä. täältä ainakin tulisi yks uusi lupamaksaja lisää ja epäilen että aika saatana monta muutakin.
lupamaksu tulee postissa onneksi olkoon. kaverille kävi juuri samoin. miten jotkut menee suorastaan paniikkiin kun ne sieltä lupahallinnosta soittaa.

mulle ovat kans soittaneet. esitteli itsensä ja sanoi oikein syyttävään sävyyn että no niin sulla ei ole tv lupaa ja se olisi nyt mahdollisuus hoitaa tässä puhelimitse kuntoon. sanoin ettei oo hoidettavaa ku ei oo telkkuakaan. se oli siinä.

yhden kerran on lupatarkastaja käynyt oven takana ja n,10v olen asunut samassa osoitteessa. aika vähän mielestäni, 1soitto ja 1käynti.

No ei ole kyllä helppoa sinunkaan elämä. En maksa itsekään tv-lupa maksua, mutta kyllä oveni uskallan aukaista ja puheluihin vastata. Kaksi kertaa on tarkastaja käynyt rupattelemassa ovella, eikä se väkisin sisään tule jos ei hänelle lupaa anna. Jos täytyisi olla noin vainoharhainen, maksaisin mielelläni luvan pois että saan viettää päiväni rauhassa pelkäämättä tuntemattomia rimpauttelijoita.

Et tainnut havainnut lievää ironista liioittelua tekstistäni? Mutta on faktaa etten auo oveani ellei kukaan ole ilmoittanut tulevansa käymään, koska mahdollisia ovellaolijoita on silloin kolme:
1) Jehovan todistaja
2) Kaupustelija
3) TV-lupatarkastaja
eikä minulla ole kenellekään näistä mitään asiaa. Jos sinusta on helpompi painaa vihreää luuria TV-lupatarkastajan soittaessa ja sen jälkeen kertoa ettei sinulla ole TV:tä, minkä jälkeen sanot kiitti moi ja painat punaista luuria, kuin painaa saman tien punaista luuria niin by all means. Musta vain on helpompi painaa punasta luuria saman tien.

Et tainnut havainnut lievää ironista liioittelua tekstistäni? Mutta on faktaa etten auo oveani ellei kukaan ole ilmoittanut tulevansa käymään, koska mahdollisia ovellaolijoita on silloin kolme:
1) Jehovan todistaja
2) Kaupustelija
3) TV-lupatarkastaja

4) Naapuri tulee kertomaan, että autoosi murtaudutaan (tai siinä on vaan jäänyt valot päälle);)

Onhan se totta, että harvoin siellä kenelläkään mitään oikeaa asiaa on jos ei ole soittanut ennen tuloaan.

4) Naapuri tulee kertomaan, että autoosi murtaudutaan (tai siinä on vaan jäänyt valot päälle);)

Onhan se totta, että harvoin siellä kenelläkään mitään oikeaa asiaa on jos ei ole soittanut ennen tuloaan.

Sanottakoon vielä, et mullei oo autoo tällä hetkellä :D Ei sillä pimpottelijalla vain voinu olla mitään mua hyödyttävää asiaa vaikkei se tarkastaja ois ollukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom