Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Itsellä on jo täysin toimiva ja aukoton suunnitelma jos tv-lupahemuli hyökkää oven taakse. Avaan oven, välitön shootti jalkoihin ja ukko tonttiin. Pienet painit rappukäytävässa ja lukko kohdilleen. Ei varmastikkaan kukaan ikinä ole esitellyt kimuraa näille noobeille joten tervetuloa rikkomaan ihmisen kotirauhaa. :D

Olin kyllä just BJJ-treeneihin lähdössä mietiskelin jo että pitikö tässä alkaa painimaan jo ennen treenejä kun näytti ettei se äijä pysy omalla puolella. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kuulunut mitään juttua maksujen korotuksista? Eikös luvan irtisanoneita ole nyt ennätysmäärä kuin digiaikan liityttiin? Ei taida ne parin radiokanavan ja Yle Extran sulkemiset koko Ylen taloutta pelastaa. ;)

Edelleen toistan samaa, jos tämäkin sonta kustannettaisiin verovaroista, saataisiin jättisäästä jo pelkästään ton koko lupahärdellin poistamisesta. Ei se laskuttaminen ja tarkastaminen mitään ilmaista ole. Ja jos se Ylen tehtävä on jotai kulttuuria tukea ja pitää kriisinajan tiedottamista yllä, niin eiköhän sen maksaminenkin kuulu sitten jokaiselle kansalaiselle. Ne jotka haluaa kattoa enemmän telkkaria, hankkikoot maksukanavat, voisihan Ylekin tällaisia tarjota?

Edelleen toistan samaa, jos tämäkin sonta kustannettaisiin verovaroista, saataisiin jättisäästä jo pelkästään ton koko lupahärdellin poistamisesta. Ei se laskuttaminen ja tarkastaminen mitään ilmaista ole. Ja jos se Ylen tehtävä on jotai kulttuuria tukea ja pitää kriisinajan tiedottamista yllä, niin eiköhän sen maksaminenkin kuulu sitten jokaiselle kansalaiselle. Ne jotka haluaa kattoa enemmän telkkaria, hankkikoot maksukanavat, voisihan Ylekin tällaisia tarjota?

Oon kyllä täysin samaa mieltä. Mikä v***u tuossa voi olla niin vaikeaa. Kustannukset verovelvollista kohti luultavasti vähintään puolittuisi ton lupahärdellin ja vapaamatkustajien poistumisena.

No mitä nyt kaveri joka tekee noita tv-tarkastajan hommia sanoi, että viraston ohje on, että jos ovella myöntää omistavansa television mutta sanoo, ettei ole ole viritintä (digiboksia) pitää päästää tarkastamaan tai muuten tarkastusmaksu napsahtaa. Ilmeisesti otettu sama kanta kuin aikaisemminkin jos oli tv mutta siitä oli esim. viritin poistettu niin silloinhan tuosta virittimen poistosta piti esittää todiste. Mutta tämähän on vain viraston sisäinen ohje ja jokainen voi mennä taistelemaan asiasta hallinto-oikeuteen, mutta uskallan sanoa että silloin ollaan heikoilla hangilla.

Vitut. Minä ainakaan päätäis ketään tuntematonta kämppään ilman etsintälupaa. Piste.

Kyllä mä ehkä tossa tapauksessa olisin ennemmin päästämättä ketään sisään, kun laittamalla digiboksin johonkin kaappiin joka kerta kun ovikello soi. Voimallako pitäisi estää tarkastajan laittamista televisiota päälle, kun tarkastaja kerran sisällä asti on... kieltäytymällä laittamasta laitetta päälle on kuin suora myöntö, että kanavat näkyy varsin mainiosti. Jonka jälkeen saakin varmaan valmistautua tiheämmäntahtisiin vierailuihin.
E: tai jko:n mainitsemisiin kirjeisiin, näköjään :D

Jos siel on vaik hirveetä jynkkyy hevosten ja kääpiöiden miehittämänä menossa ittellä niin en välttämättä antas tv-lupatarkastajan laittaa päälle.

Muistan joskus kuulleeni että tv-tarkastajat ovat poliiseja jotka on nakitettu hommaan. Mutta en nyt muista mistä moisen kuulin niin voi olla ihan väärinkin.

Joo ei nyt sentään poliisilaitoksella nakiteta porukkaa paskahommiin YLElle. :) "Moni" poliisi noita hommia kyllä tekee ihan sivutyönä tulojen parantamiseksi.

Kyl aikuisel ihmisel työs käyvä niin luulis vittu olevan sen verran rahaa et maksaa tv luvan! Köyhiä opiskelijoita ymmärrän kyl jos ei halua maksaa,kun on raha muutenkin tiukas

haista vittu:david:

en maksa.
No sä oot sellanen asenne vammanen joka varmaan valitaa kaikista maksuista esim veroista. Ja sit itketään esim jos ite ei saa jostain asiasta heti maksua ! Millä vitun liksal teet töitä että et pysty sitä maksaa? Vaan ennepää lähtisit oikeutee taistelee muutamasta satasesta. olet varmaan työtön joten älä haaskaa veron maksajien rahoja oikeudes vaan maksa se vitun laskus

TVmaksu_maxikori.jpg

Just soitti lupatarkastaja. Ei vois vähempää kiinnostaa. Seuraava maksaa.

Kyl aikuisel ihmisel työs käyvä niin luulis vittu olevan sen verran rahaa et maksaa tv luvan! Köyhiä opiskelijoita ymmärrän kyl jos ei halua maksaa,kun on raha muutenkin tiukas

sanotaanko että ainakin minulla olisi yksi tiukka baarireissu pois ja tv-lupa olis siinä.

Opiskelijat juo hyvin äkkiä sen 200 euroa:D
"Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"

:anssi:

Tuo on hauska tuo "kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän". Tv-luvan maksajien määrä on tähän vuoteen asti lisääntynyt mukavasti joka vuosi, mutta niin ovat nousseet myös maksutkin.

Kyllä mä ainakin harkitsen tulevaisuudessa luvan maksamista, sen verran helvetin pelottava se M.A Numminen siinä mainoksessa on :itku:

"TV-lupa täytyy maksaa :evil:"

Tuo on hauska tuo "kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän". Tv-luvan maksajien määrä on tähän vuoteen asti lisääntynyt mukavasti joka vuosi, mutta niin ovat nousseet myös maksutkin.

Kuten ovat myös kustannukset ja inflaatio.
YLE ei ole voittoa tavoitteleva tai sitä tuottava organisaatio, joten ihan käyttöön ne maksut menee kokonaisuudessaan.

Kyllä mä ainakin harkitsen tulevaisuudessa luvan maksamista, sen verran helvetin pelottava se M.A Numminen siinä mainoksessa on :itku:

"TV-lupa täytyy maksaa :evil:"
Kiitos tästä, juuri kun sain pyyhittyä sen mainoksen pois mielestä sä toit sen takas. Mä nään painajaisia tuosta viel:D

Itsellä ei ole se rahasta niinkään kiinni, katson sen verran vähän töllöä nykyään että mun puolesta vois mennä siihen että aina kun avaat töllön niin maksat vain siitä ajasta kunnes suljet sen...Ei helppo toteuttaa ehkä mut kuitenkin.

Itsellä ei ole se rahasta niinkään kiinni, katson sen verran vähän töllöä nykyään että mun puolesta vois mennä siihen että aina kun avaat töllön niin maksat vain siitä ajasta kunnes suljet sen...Ei helppo toteuttaa ehkä mut kuitenkin.
Kaunis ajatus, mutta johtaisi ohjelmien tason totaaliseen romahtamiseen. Jos lastenohjelmista maksaisi vain lapsiperheet ja ainoastaan siltä ajalta, kun oma lapsi katsoo televisiota, olisi ohjelmien budjetti aika pieni. Jos uutisista maksaisi vain uutisten katsojat ja A-studiosta vain A-studion katsojat, niin laatu olisi totaalisen huonoa.

Yhdellä, kiinteällä maksulla taataan ohjelmien laadukkuus kaikilta osin (josta voidaan toki olla montaa mieltä, että onko esim. Kotikatu laadukas sarja vai ei).

Maksusta olen sitä mieltä, että jokaisen katselijan tulee se maksaa. Aivan kuten junassakin maksetaan lippu ja kaupassa maksetaan tuotteet siitäkin huolimatta, että ne ehkä olisi mahdollista varastaa. Loinen on loinen ja pummi on pummi tässäkin asiassa.

Mä olen maksanut kymmenen vuotta tv-lupaa ja ihan turhasta. Varmaan kaksi kertaa tullut jotain ohjelmaa yleltä jota olen katsonut. Toinen taisi olla juttu virtahevoista. Saiskohan palautuksena huonosta "tuotteesta" rahat takautuvasti takaisin siltä ajalta?

Mä olen maksanut kymmenen vuotta tv-lupaa ja ihan turhasta. Varmaan kaksi kertaa tullut jotain ohjelmaa yleltä jota olen katsonut. Toinen taisi olla juttu virtahevoista. Saiskohan palautuksena huonosta "tuotteesta" rahat takautuvasti takaisin siltä ajalta?
Juuri näin. Itsellä samat fiilikset noista ylen kanavista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom