No, miten tässä lopulta kävi?Ei tosiaan ole vielä mitään kuulunut.. Vielä ehk' jonkin aikaa odottavalla kannalla..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No, miten tässä lopulta kävi?Ei tosiaan ole vielä mitään kuulunut.. Vielä ehk' jonkin aikaa odottavalla kannalla..
Kyllä sakotellaan (lue aiemmat viestini), ja sakon perumiseksi saa varustautua hyvällä kirjallisella ulosannilla, lukuisilla valituksilla ja muutaman vuoden odotuksella :curs:. Ja uskoisin, että ilman pätevää vastaselitystä (kuten meidän tapauksessa tuo soluasunto != yksiö) voittaminen ei ole kovinkaan varmaa.Tarkastaja ei todista millään ilveellä sitä että olitko kotona silloin kun hän ovella kävi.
Ja jos et ole kotona niin ei sillä perusteella kyllä pahemmin sakotella.
Tämä SILTIKIN vaikka hän siinä ovella käy ja sen avaat. (ja tietysti EI näe töllöä)
Kyllä sakotellaan (lue aiemmat viestini), ja sakon perumiseksi saa varustautua hyvällä kirjallisella ulosannilla, lukuisilla valituksilla ja muutaman vuoden odotuksella :curs:. Ja uskoisin, että ilman pätevää vastaselitystä (kuten meidän tapauksessa tuo soluasunto != yksiö) voittaminen ei ole kovinkaan varmaa.
No mitä nyt kaveri joka tekee noita tv-tarkastajan hommia sanoi, että viraston ohje on, että jos ovella myöntää omistavansa television mutta sanoo, ettei ole ole viritintä (digiboksia) pitää päästää tarkastamaan tai muuten tarkastusmaksu napsahtaa. Ilmeisesti otettu sama kanta kuin aikaisemminkin jos oli tv mutta siitä oli esim. viritin poistettu niin silloinhan tuosta virittimen poistosta piti esittää todiste. Mutta tämähän on vain viraston sisäinen ohje ja jokainen voi mennä taistelemaan asiasta hallinto-oikeuteen, mutta uskallan sanoa että silloin ollaan heikoilla hangilla.voi kyllä, lupatarkastajia on jallitettu ennenkin.:D silloinkin joskus kun maksuja ei ollut hoidettu. Oli vaikka tasavallan presidentti niin ilman riittäviä perusteita ei kyllä sakottaa saa.
Mutta kun kanavia ei näy! Etkö nyt ymmärrä omaa quottaustakaan? Asuu antennitaloudessa. Ei ole digiboxia eikä analogiselta puolelta näy mitään, mutta telkkari kuitenkin on niin SILLOIN EI TARVITSE MAKSAA TV-LUPAA!!Tuohan vaikuttaa täysin järjettömältä ettei muka TV-lupamaksua tarvitsisi maksaa jos ei ole digiboksia. Olen kyllä aika vakuuttunut, että jos televisiota voi katsoa ilman sen suuremman vaivan näkemistä, TV maksu on maksettava. Ei voi sanoa tarkastajalle "mutta kun ei ole digiboksia", kun kanavia näkyy mielin määrin ilmankin.
Saman voi myös todeta vierailemalla TV-maksu sivustolla http://www.tv-maksu.fi/navi1.html
Tv-maksuvelvollisuus jatkuu 31.8.2007 jälkeenkin mikäli on mahdollista vastaanottaa analogista tai digitaalista televisiolähetystä.
Ja jos yrittää niin sit vain näyttää hauista joka on varmasti tän foorumin kirjoittajilla isompi kuin tarkastajalla ja sanoo: koitas yrittää tulla mun ohi sisään!! toki jos on NGV niin silloin se kuulostaa lähinnä koomiselta....no eikai!!;););)Voihan sen oven nyt avata ja katsoa kuka siellä on. Ei se tarkastaja sentään väkisin sisälle tule
Voihan sen oven nyt avata ja katsoa kuka siellä on. Ei se tarkastaja sentään väkisin sisälle tule
Tai sit voi opetella käyttäytymään.Ja sille tarkastajalle voi oikeesti sanoa et painu nyt vittuun, ei se siitä itteensä ota... kuulee sitä joka toisella ovella kuitenki :D
Mutta kun kanavia ei näy! Etkö nyt ymmärrä omaa quottaustakaan? Asuu antennitaloudessa. Ei ole digiboxia eikä analogiselta puolelta näy mitään, mutta telkkari kuitenkin on niin SILLOIN EI TARVITSE MAKSAA TV-LUPAA!!
LUE:
tarkoitti ehkä että voi toivottaa hyvät jatkot. ei nyt kannata sanoa että painu nyt vittuun:D
Mut kannattais varmaan siinä vaiheessa maksaa se lupa, jos ei uskalla ovea koskaan avata.
Itse toimin työssä jossa tulee käytyä ihmisten ovilla. Suurimmaksi osaksi Jobin postia kantelemassa mutta osa postista on myös "asiakaiden" omien itressien mukaista ja ärsyttää kun ihmiset eivät voi edes kysyä oven läpi "kuka siellä ovikelloa soittelee" ja sit soitellaan perään "olin suihkussa, en kuullut / tulin juuri kotiin olit käynyt" tmsp. Ois se kyllä perseestä jos kotona pitäisi aina olla kusi sukassa kun ovikello soi. Itselläkään ei kyllä ole tv-lupaa mutta jos oven läpi kysäisee, että kukas se siellä on niin ei mene "asiallisetkaan" koputtelijat ohi.Mä en vaan keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäisi avata ovi tarkastajalle/jehovalle/kaupustelijalle? Siellä heillä on hyvä olla, oven ulkopuolella. Sellainen ylimielinen vittuilu kun ei kuulu mun tapoihin. kaverit osaa soittaa puhelimella ennen tuloa ja loppuilla ei olekkaan mitään asiaa mun kotiin.
Voihan sen oven nyt avata ja katsoa kuka siellä on. Ei se tarkastaja sentään väkisin sisälle tule
Sama homma näille "vieraisiin / tuntemattomiin puhelinnumeroihin ei vastata". Mitä pahaa voi sattua jos vastaa väärään numeroon, tuskin siihen kuolee.Jollakin muulakin voi olla teille asiaa kuin tv-tarkastajalla tai jehovan todistajilla. Esim. naapuri voi tulle ilmottamaan, että joku rukkailee sun autoas, polkupyörääs, muijaas tms.