Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkastaja ei todista millään ilveellä sitä että olitko kotona silloin kun hän ovella kävi.
Ja jos et ole kotona niin ei sillä perusteella kyllä pahemmin sakotella.
Tämä SILTIKIN vaikka hän siinä ovella käy ja sen avaat. (ja tietysti EI näe töllöä)
Kyllä sakotellaan (lue aiemmat viestini), ja sakon perumiseksi saa varustautua hyvällä kirjallisella ulosannilla, lukuisilla valituksilla ja muutaman vuoden odotuksella :curs:. Ja uskoisin, että ilman pätevää vastaselitystä (kuten meidän tapauksessa tuo soluasunto != yksiö) voittaminen ei ole kovinkaan varmaa.

Kyllä sakotellaan (lue aiemmat viestini), ja sakon perumiseksi saa varustautua hyvällä kirjallisella ulosannilla, lukuisilla valituksilla ja muutaman vuoden odotuksella :curs:. Ja uskoisin, että ilman pätevää vastaselitystä (kuten meidän tapauksessa tuo soluasunto != yksiö) voittaminen ei ole kovinkaan varmaa.

voi kyllä, lupatarkastajia on jallitettu ennenkin.:D silloinkin joskus kun maksuja ei ollut hoidettu. Oli vaikka tasavallan presidentti niin ilman riittäviä perusteita ei kyllä sakottaa saa.

voi kyllä, lupatarkastajia on jallitettu ennenkin.:D silloinkin joskus kun maksuja ei ollut hoidettu. Oli vaikka tasavallan presidentti niin ilman riittäviä perusteita ei kyllä sakottaa saa.
No mitä nyt kaveri joka tekee noita tv-tarkastajan hommia sanoi, että viraston ohje on, että jos ovella myöntää omistavansa television mutta sanoo, ettei ole ole viritintä (digiboksia) pitää päästää tarkastamaan tai muuten tarkastusmaksu napsahtaa. Ilmeisesti otettu sama kanta kuin aikaisemminkin jos oli tv mutta siitä oli esim. viritin poistettu niin silloinhan tuosta virittimen poistosta piti esittää todiste. Mutta tämähän on vain viraston sisäinen ohje ja jokainen voi mennä taistelemaan asiasta hallinto-oikeuteen, mutta uskallan sanoa että silloin ollaan heikoilla hangilla.

Meillä kävi tossa pari päivää sitten mitä ilmeisemmin tarkastaja ovikelloa soittamassa. Justiinsa tähän aikaan Frendit pauhaa telkkarissa :wtf: Tv:stä ääni pois ja hissukseen. Pari kertaa pimpautti ja lähti pois. En käyny katsomassa kuka siellä oli , mut aika varmaa tarkastaja. Muutimme tähän asuntoon vajaa 2kk sitten ja tarkastulappuja on tullut jo 2kpl.

Sama periaate , että jos ei tunne oven takana olevaa tyyppiä niin ei sitä sit sisällekään päästä.

:dance:

Tuohan vaikuttaa täysin järjettömältä ettei muka TV-lupamaksua tarvitsisi maksaa jos ei ole digiboksia. Olen kyllä aika vakuuttunut, että jos televisiota voi katsoa ilman sen suuremman vaivan näkemistä, TV maksu on maksettava. Ei voi sanoa tarkastajalle "mutta kun ei ole digiboksia", kun kanavia näkyy mielin määrin ilmankin.
Saman voi myös todeta vierailemalla TV-maksu sivustolla http://www.tv-maksu.fi/navi1.html
Mutta kun kanavia ei näy! Etkö nyt ymmärrä omaa quottaustakaan? Asuu antennitaloudessa. Ei ole digiboxia eikä analogiselta puolelta näy mitään, mutta telkkari kuitenkin on niin SILLOIN EI TARVITSE MAKSAA TV-LUPAA!!

LUE:
Tv-maksuvelvollisuus jatkuu 31.8.2007 jälkeenkin mikäli on mahdollista vastaanottaa analogista tai digitaalista televisiolähetystä.

Voihan sen oven nyt avata ja katsoa kuka siellä on. Ei se tarkastaja sentään väkisin sisälle tule :rolleyes:

Voihan sen oven nyt avata ja katsoa kuka siellä on. Ei se tarkastaja sentään väkisin sisälle tule :rolleyes:
Ja jos yrittää niin sit vain näyttää hauista joka on varmasti tän foorumin kirjoittajilla isompi kuin tarkastajalla ja sanoo: koitas yrittää tulla mun ohi sisään!! toki jos on NGV niin silloin se kuulostaa lähinnä koomiselta....no eikai!!;););)

no juuri näin! ei poliisiakaan oo pakko laskea sisään mutta ovi pitää aukaista:D KUKAAN ei tuppaa sisälle väkisin, oli sitten IHAN kuka vaan. (poikkeuksena nyt sitten tietysti joku poliisi lupineen tutkimassa taloa...)

Ja sille tarkastajalle voi oikeesti sanoa et painu nyt vittuun, ei se siitä itteensä ota... kuulee sitä joka toisella ovella kuitenki :D

Mutta kun kanavia ei näy! Etkö nyt ymmärrä omaa quottaustakaan? Asuu antennitaloudessa. Ei ole digiboxia eikä analogiselta puolelta näy mitään, mutta telkkari kuitenkin on niin SILLOIN EI TARVITSE MAKSAA TV-LUPAA!!

LUE:

Jees, voitko vähän isommilla kirjaimilla kirjoittaa vielä.
Siksi tekstiini laitoin sanan kun niitä kanavia näkyy mielin määrin ilman digiboksia. En viitannut tasan tarkkaan vain ja ainoastaan Sinun tilanteeseesi, en edes quotannut sinua, vaan jos toitotetaan yleisellä tasolla ettei sitä lupaa tartte maksaa jos ei bokseja osta. On täällä muitakin tällä maapallolla.

tarkoitti ehkä että voi toivottaa hyvät jatkot. ei nyt kannata sanoa että painu nyt vittuun:D

Näin juuri tarkoitin.. oven voi vetää kiinni. Ei se tarkastaja sitä voi estää!

Mut kannattais varmaan siinä vaiheessa maksaa se lupa, jos ei uskalla ovea koskaan avata. Niin ja jos joku liikkuu pihalla, on heti hiki otsassa lakanaa vetämässä töllön päälle :lol2:

Mut kannattais varmaan siinä vaiheessa maksaa se lupa, jos ei uskalla ovea koskaan avata.

Mä en vaan keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäisi avata ovi tarkastajalle/jehovalle/kaupustelijalle? Siellä heillä on hyvä olla, oven ulkopuolella. Sellainen ylimielinen vittuilu kun ei kuulu mun tapoihin. kaverit osaa soittaa puhelimella ennen tuloa ja loppuilla ei olekkaan mitään asiaa mun kotiin.

Mä en vaan keksi yhtään hyvää syytä miksi pitäisi avata ovi tarkastajalle/jehovalle/kaupustelijalle? Siellä heillä on hyvä olla, oven ulkopuolella. Sellainen ylimielinen vittuilu kun ei kuulu mun tapoihin. kaverit osaa soittaa puhelimella ennen tuloa ja loppuilla ei olekkaan mitään asiaa mun kotiin.
Itse toimin työssä jossa tulee käytyä ihmisten ovilla. Suurimmaksi osaksi Jobin postia kantelemassa mutta osa postista on myös "asiakaiden" omien itressien mukaista ja ärsyttää kun ihmiset eivät voi edes kysyä oven läpi "kuka siellä ovikelloa soittelee" ja sit soitellaan perään "olin suihkussa, en kuullut / tulin juuri kotiin olit käynyt" tmsp. Ois se kyllä perseestä jos kotona pitäisi aina olla kusi sukassa kun ovikello soi. Itselläkään ei kyllä ole tv-lupaa mutta jos oven läpi kysäisee, että kukas se siellä on niin ei mene "asiallisetkaan" koputtelijat ohi.

Jollakin muulakin voi olla teille asiaa kuin tv-tarkastajalla tai jehovan todistajilla. Esim. naapuri voi tulle ilmottamaan, että joku rukkailee sun autoas, polkupyörääs, muijaas tms.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rsEGT_uvCxw&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rsEGT_uvCxw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Jollakin muulakin voi olla teille asiaa kuin tv-tarkastajalla tai jehovan todistajilla. Esim. naapuri voi tulle ilmottamaan, että joku rukkailee sun autoas, polkupyörääs, muijaas tms.
Sama homma näille "vieraisiin / tuntemattomiin puhelinnumeroihin ei vastata". Mitä pahaa voi sattua jos vastaa väärään numeroon, tuskin siihen kuolee.

Kokemus kesältä:

t: tarkastaja
m:minä

Pimpom (ovikello soi ja avaan)

t: tv-lupa tarkastaja, teillä ei ole televisiolupaa
m:olet oikeassa
t: eiköhän laiteta lupa voimaan?
m: ei
t: tv teillä kuitenkin on!
m: kun ei ole
t: no minä tulen tarkistamaan onko teillä tv:tä (astumassa sisään)
m: et tule
t: kyllä meillä on tapana ollut tarkastaa
m: mutta ei tällä kertaa
t: kyllä minun nyt pitää päästä tarkistamaan...
m: ei tarvitse (ovi kiinni)

Koitin olla asiallinen ja olinkin, mutta yritti kyllä tunkea sisään aivan väkisin. Ei kyllä jäänyt pimputtelemaan, eikä ole vaivannut sen jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom