Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Q: Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua elokuun 2007 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?
A: Tv-maksuvelvollisuus syntyy siitä, että pystyy vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä. Tv-maksu tulee maksaa myös 1.9.2007 jälkeen, jos taloyhtiön keskussovitin tai kaapelioperaattori muuttaa digisignaalin analogiseen muotoon. Samoin mikäli käytössä on satelliittivastaanotin tai taloudessa voi seurata ulkomaiden, esimerkiksi Ruotsin tai Viron tv-lähetyksiä, tulee tv-maksu maksaa.

Tv-maksuvelvollisuutta ei ole, jos ei pysty vastaanottamaan televisiolähetyksiä. Tv-maksun voi irtisanoa ottamalla yhteyttä Viestintävirastoon.

Lähde: tv-maksu.fi

Itellä on taulutelkkari, jossa ei ole digiviritintä. Ostin sen pääasiassa tietokonetta varten, että voi sieltä striimailla kuvaa. Löytyy myös dvd-vermeet, mutta digiboxia ei ole.

Oon vaan miettinyt, että tarkastajan vois päästää ihan hyvin sisälle, mutta kuin helppo se on vakuuttaa, että tv-ohjelmien kattominen on mahdotonta. Sittenhän se toki onnistuu, jos ne kantaa mukanaan antenninpiuhat, mutta miten liet on...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon vaan miettinyt, että tarkastajan vois päästää ihan hyvin sisälle, mutta kuin helppo se on vakuuttaa, että tv-ohjelmien kattominen on mahdotonta. Sittenhän se toki onnistuu, jos ne kantaa mukanaan antenninpiuhat, mutta miten liet on...

Pyydät vaan sisälle tsekkaamaan. Kyllä ne huomaa sen virittimen puuttumisen.

Pyydät vaan sisälle tsekkaamaan. Kyllä ne huomaa sen virittimen puuttumisen.
Niin normaaleja ihmisiä nekin ovat ja ymmärtävät kyllä jos niille selittää siinä missä kaveriskin ymmärtäis. Voi vielä antaa kokeilla josko saisi siitä lcd-paneelista tv-kuvan ulos. Varmaankin jos tuollaisessa tilanteessa on yhteistyökykyinen ja antaa ymmärtää, ettei ole mitään salattavaa niin tuskin tarkastaja alkaa edes aikaansa tuhlaamaan (provikkapalkka).

Jees, voitko vähän isommilla kirjaimilla kirjoittaa vielä.
Siksi tekstiini laitoin sanan kun niitä kanavia näkyy mielin määrin ilman digiboksia. En viitannut tasan tarkkaan vain ja ainoastaan Sinun tilanteeseesi, en edes quotannut sinua, vaan jos toitotetaan yleisellä tasolla ettei sitä lupaa tartte maksaa jos ei bokseja osta. On täällä muitakin tällä maapallolla.
Täällähän ollaan keskusteltu siitä että ei edes tv:tä saa omistaa ilman lupaa. Nyt sen tv:n saa omistaa kun analogiset lähetykset on loppuneet ja tulevat pian loppumaan myös kaapelitalouksissa. Kun vastaanotin ei ota vastaan digilähetyksiä niin se lupa on turha. Kaikkialla! Ja kyse ei siis ollut minun tapauksestani. Puhuin yleisellä tasolla. On paljon talouksia joissa ei näy mitään analogiselta puolelta. Digiboxin voi muuten piilottaa ihan sika helposti tai jemmata sen jonnekin siksi aikaa kun tarkastaja tulee visiitille. Sanoo vain että kun ei näy ohjelmat. Ja sitten on myös telkkareita joissa on integroitu digiboxit sisään ja silloinhan on mahdotonta sanoa näkyykö ohjelmat kun digiboxia ei ole missään!! Että NÄIN!;)

Joitakin vuosia sitten katsoin televisiota suhteellisen kovaan ääneen ja minulle tuli puhelu tv lupatarkastajalta.. Kysyi kun en ollut tehnyt ilmoitusta telkkarista. En löytänyt kaukosäädintä enkä jaksanut sykähtää television luo laittamaan pienemmälle. Annoin television huutaa ja väitin pokalla että en omista televisiota. Ukko oli näreissään kun sehän tietenkin kuuli telkkarin äänen. Sano tulevansa tarkastamaaan..

Joitakin vuosia sitten katsoin televisiota suhteellisen kovaan ääneen ja minulle tuli puhelu tv lupatarkastajalta.. Kysyi kun en ollut tehnyt ilmoitusta telkkarista. En löytänyt kaukosäädintä enkä jaksanut sykähtää television luo laittamaan pienemmälle. Annoin television huutaa ja väitin pokalla että en omista televisiota. Ukko oli näreissään kun sehän tietenkin kuuli telkkarin äänen. Sano tulevansa tarkastamaaan..
Tuossa tilanteessa nyt voi sanoa vaikka olevansa frendillä kylässä jolla tv huutaa.

Ja sitten on myös telkkareita joissa on integroitu digiboxit sisään ja silloinhan on mahdotonta sanoa näkyykö ohjelmat kun digiboxia ei ole missään!! Että NÄIN!;)
Joo, mutta jos on yhtään asiasta perillä oleva tv-lupatarkastaja, niin on varmana tiedossa, missä malleissa se on sisäänrakennettuna. Tai sitten vaikka koittaa laittaa telkkaria päälle. Onneksi noitakin voi poistattaa oston yhteydessä.

Joo, mutta jos on yhtään asiasta perillä oleva tv-lupatarkastaja, niin on varmana tiedossa, missä malleissa se on sisäänrakennettuna. Tai sitten vaikka koittaa laittaa telkkaria päälle. Onneksi noitakin voi poistattaa oston yhteydessä.
Mutta kun täällä on puhuttu siitä että tarkastaja kurkkii ikkunan takana. Ja sitä paitsi nykyään on ilman boxia olevia karvalakkimalleja ja hienoja boxeilla varustettuja malleja jotka eivät ulkoisesti eroa lainkaan. Eikä se tarkastaja saa koskea sun vehkeisiin! Kyllä sanaan pitää luottaa.

No menin uteliaisuuttani avaamaan kerran oven ja niin alkoi luvan maksu. En kylläkään saanut sakkoja. Mutta jos voisin olla maksamatta olisin koska se on niin kallis.

Täytyy nyt tähän kommentoida kun täällä tuntuu olevan sellainen käsitys, että jos lupatarkastajalle avaa oven, niin homma on finito (pahoittelen jos tämä on jo sanottu. Palakooon ruumini sitten helvetissä, mutta..).
Tosiaankin vaikka kuinka avaisit TV-lupatarkastajalle oven niin hänellä ei silti ole mitään oikeutta tulla sisälle kotiisi. Tietysti tilanteessa voi olla vähän shokeeraantunut, kun se täti/setä nyt siinä edessä on (ja yleensä siinä hätäkässä vaan tupsahtaa sisään), mutta silti ei mikään oikeuta häntä tulemaan sisälle jos et itse häntä sisälle salli. Siinähän uhkailee vaikka kuinka poliisilla ym. mutta kun hän ei vain sisälle yksinkertaisesti saa tulla jos et häntä sisälle salli.

Oven avaaminen tv-lupatarkastajalle ei siis sido sinua vielä mihinkään tv-maksuihin.

Pitääpä itsekkin osallistua keskusteluun kun läheltä liippaa..

Tilanne: Tv-lupatarkastaja oven taakse pari viikkoa sitten. Aukaisin idiootti oven, tarkastaja koittaa tulla sisälle ja kiskoo ovea. Onneksi pidin ulkona. Noh seuraavaksi väittää että tv:n ääni kuuluu. Minä siihen että se on radio eikä minulla ole tv:tä ja vedin oven kiinni.

Tänään tulee kirje missä liitteenä tarkastajan kertomus. Olipa sitten äijä vedättänyt melko juttua siihen mm. että kuuli ylen uutiset, ei ne edes tulleet siihen aikaan. Lisäksi vääristeli siihen minun sanomisia.

Tein asiasta vastineen jossa oikaisin asioita ja ilmoitin ettei ole edelleenkään tv:tä ja tämä häirintä voisi jo loppua.

Mitenhän lie käy.. :rolleyes:

Täällähän ollaan keskusteltu siitä että ei edes tv:tä saa omistaa ilman lupaa. Nyt sen tv:n saa omistaa kun analogiset lähetykset on loppuneet ja tulevat pian loppumaan myös kaapelitalouksissa. Kun vastaanotin ei ota vastaan digilähetyksiä niin se lupa on turha. Kaikkialla! Ja kyse ei siis ollut minun tapauksestani. Puhuin yleisellä tasolla. On paljon talouksia joissa ei näy mitään analogiselta puolelta. Digiboxin voi muuten piilottaa ihan sika helposti tai jemmata sen jonnekin siksi aikaa kun tarkastaja tulee visiitille. Sanoo vain että kun ei näy ohjelmat. Ja sitten on myös telkkareita joissa on integroitu digiboxit sisään ja silloinhan on mahdotonta sanoa näkyykö ohjelmat kun digiboxia ei ole missään!! Että NÄIN!;)

Kyllä mä ehkä tossa tapauksessa olisin ennemmin päästämättä ketään sisään, kun laittamalla digiboksin johonkin kaappiin joka kerta kun ovikello soi. Voimallako pitäisi estää tarkastajan laittamista televisiota päälle, kun tarkastaja kerran sisällä asti on... kieltäytymällä laittamasta laitetta päälle on kuin suora myöntö, että kanavat näkyy varsin mainiosti. Jonka jälkeen saakin varmaan valmistautua tiheämmäntahtisiin vierailuihin.
E: tai jko:n mainitsemisiin kirjeisiin, näköjään :D

Voiko sille kuitenkin kahvit keittää ja ****piip*** antaa jos haluaa?

Toki, toki. Mutta tässä tapauksessa pitää tietenkin tehdä selväksi, että kahvit hörpitään oven ulkopuolella ja sitä ****piip*** annetaan oven välistä :)

Ensimmäisen ja viimeisen sivun lukeneena kaivan verta nenästä ja kysyn, että onko ketjussa valittanut kohtaloaan kukaan, jolla oikeasti ei ole televisiota? ;)

Eipä liene ihan ensimmäinen kerta kun tarkastaja keksii juttuihin vähän lapinlisää. Aikanaan kämppis kärähti ja tarkastajan lapussa luki että että televisio on ollut käytössä jo ennenkuin meillä oli koko kämppään edes vuokrasopimusta. Äijähän tuli vissiin 2 päivää muuton jälkeen kylään :)

Itsellä on jo täysin toimiva ja aukoton suunnitelma jos tv-lupahemuli hyökkää oven taakse. Avaan oven, välitön shootti jalkoihin ja ukko tonttiin. Pienet painit rappukäytävässa ja lukko kohdilleen. Ei varmastikkaan kukaan ikinä ole esitellyt kimuraa näille noobeille joten tervetuloa rikkomaan ihmisen kotirauhaa. :D

Paljonkohan moisesta työstä muuten palkkaa saa? Itse en lähtis leikkimään pelleä toisten ovien taakse kun ei voi varmuudella tietää minkä bandiittoksen oven taakse menee hemuloimaan...

Niin ja maksut maksettu joten tuskin ikinä tarvitsee toteuttaa suunnitelmaani :evil:

Pitääpä itsekkin osallistua keskusteluun kun läheltä liippaa..

Tilanne: Tv-lupatarkastaja oven taakse pari viikkoa sitten. Aukaisin idiootti oven, tarkastaja koittaa tulla sisälle ja kiskoo ovea. Onneksi pidin ulkona. Noh seuraavaksi väittää että tv:n ääni kuuluu. Minä siihen että se on radio eikä minulla ole tv:tä ja vedin oven kiinni.

Tänään tulee kirje missä liitteenä tarkastajan kertomus. Olipa sitten äijä vedättänyt melko juttua siihen mm. että kuuli ylen uutiset, ei ne edes tulleet siihen aikaan. Lisäksi vääristeli siihen minun sanomisia.

Tein asiasta vastineen jossa oikaisin asioita ja ilmoitin ettei ole edelleenkään tv:tä ja tämä häirintä voisi jo loppua.

Mitenhän lie käy.. :rolleyes:

Juup niinhän ne valehtelee mitä sattuu. Ainakin omassa tapauksessa ihan suoranaista valehtelua harrasti koko tarkastaja ja virasto.

Johan se on suora vale kun viraston täti väitti että koska tarkastajat on VIRKAMIEHIÄ he eivät voi tehdä virheitä :david:

Ja itse tarkastaja muutti valheellista kertomustaan kun ei saanutkaan palturia puhumalla minua maksamaan turhasta. Turha väittää että virheitä sattuu jne. kun kyseinen herra niin kivenkovaan jälkeenpäin väitti että juuri minut nähnyt vaikka ensin puhui selostuksessaan tuntemattomasta nuoresta miehestä tms.

Ja osoittaahan viraston naisen ilmiömäistä ja knikke knakkerton maista päättelykykyä se, että kun ekan kerran sinne soitin ja kerroin erehdyksestä asiallisesti siitä että en ole kyllä ollut tekemisissä tarkastajan kanssa niin hänen aukoton perustelu siihen oli että "kyllä siinä lukee että nuorimies ja sinä olet nuorimies"... niin olenhan tunnetusti maailman ainoa nuorimies :hyper:

Ihmeellistä bullshittiä koko vainoaminen, olettaavat että kaikilla olisi telkkari ja sitten vielä tuollaisten turimisten takia saa viettää unettomia öitä ja taistella oikeudensa puolesta kuin don kojootti.

Miksi ei sitten samantien kiertelisi 100 muuta tarkastajaa tarkastamassa että onko jokin turhanpäiväinen asia kunnossa vai ei.

Lopettaisivat sen ihmisten kiusaamisen ja hankkisivat harrastuksen ...:curs:

Muistan joskus kuulleeni että tv-tarkastajat ovat poliiseja jotka on nakitettu hommaan. Mutta en nyt muista mistä moisen kuulin niin voi olla ihan väärinkin.
Samoilla linjoilla gts/R:n kanssa, eipä täällä taida olla ketään valittamassa kellä ei olisi täysin toimivaa telkkaria. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom