Merkillinen tilanne, tv-lupatarkastaja kävi ikkunan takana

Ja mitään takautuvia tai sakkoja ei tarvitse maksaa kiinni jäädessään, kun sanoo että ostin tänään ton töllön. Ja en ole kerinnyt vielä postittaa lupapaperia. Siinä se sitten kirjoitetaan ja alkaa siitä päivästä.

Ihan en päätäni välttämättä pantiks laittais tosta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eks ne muka vaadi nähdä jotain ostokuitteja tms?
Jos ostit töllön vaikka naapurin Jaskalta 10 minuuttia sitten? Taitaa olla pelkkä symbolinen pelote tuo "taukautuva" maksu. Muutama kaveri narahtanut luvattomista telkkareista ja molemmissa tapauksissa on saatu neuvoteltua pelkkä tarkastusmaksu eikä takautuvia sakkoja ollenkaan. Tuskinpa tarkastajaa kiinnostaa nähdä mitään kuitteja kun kuitenkin on provikat taskussa narautuksesta.

Selventäisitkö vielä mitä tekemistä sillä että värikajoa näkyy tietsikastakin on sen kanssa että tarkastaja on ilmoittanut että "väritelevisio näkyi pihaan"?

Kuten jo joskus kivikaudella tässä ketjussa selitin, niin siten, että voipi olla vähän vaikea jostain pihapolulta päätellä, näkyykö ulos tv, tietsikka vai mikä.

Ihmisen havaintojärjestelmä ei ole täydellinen, joten oletettavasti virheitä voi sattua ellei tarkastaja ole liimannut naamaansa ikkunaan. Tätä hän tuskin on tehnyt, joten jonkinlainen virhetulkinnan mahdollisuus jäänee olemaan. Koska en ole tv-lupatarkastaja enkä optikko enkä ap kirjoittajan kämppis, voin omalta osaltani jättää asian tähän. Kantani varmaan tuli selväksi.

Ihan en päätäni välttämättä pantiks laittais tosta

Kylläpähän se vaan tuolleen ainakin käytännössä toimii. Kaverin kämpille oltiin just kannettu sen kamat edellisenä päivänä ja tarkastaja osui seuraavana päivänä ovelle. No tietenkin telkkari oli auki ja näkyi ovelle jne jne. Eli mitään seliteltävää ei ollut. Kaveri sanoi että muutti just ja ei oo tietenkäään ehtiny lupaa hankkia. No siinä tehtiin lupapaperit kuntoon ja mitään ylimääräisiä maksuja ei tuosta tullut. Olin itse paikalla kun tuo tapahtui. En tiedä oliko normaalia reilumpi tarkastaja vai mikä oli homman nimi. Mutta mistä tuo olisi voinut tietää kuka siihen oli muuttanut ja milloin?

Kylläpähän se vaan tuolleen ainakin käytännössä toimii. Kaverin kämpille oltiin just kannettu sen kamat edellisenä päivänä ja tarkastaja osui seuraavana päivänä ovelle. No tietenkin telkkari oli auki ja näkyi ovelle jne jne. Eli mitään seliteltävää ei ollut. Kaveri sanoi että muutti just ja ei oo tietenkäään ehtiny lupaa hankkia. No siinä tehtiin lupapaperit kuntoon ja mitään ylimääräisiä maksuja ei tuosta tullut. Olin itse paikalla kun tuo tapahtui. En tiedä oliko normaalia reilumpi tarkastaja vai mikä oli homman nimi. Mutta mistä tuo olisi voinut tietää kuka siihen oli muuttanut ja milloin?

Mä oon ymmärtänyt että vaikka tarkastaja näkis että vasta kannoit töllöttimen sisään niin voi nasahtaa sakot kun ei ole lupaa. Eli lupa pitäisi olla etukäteen hankittu. Riippuu varmaan aika paljon tarkastajasta.

Ollut hiljaista tv-lupatarkastaja rintamalla. Eli oikaisuvaatimus ilmeisesti mennyt läpi. Aikaa kulunut oikaisuvaatimus puhelinsoitosta n. 20 päivää.. :hyper:

Siis soitin oikaisuvaatimuksen vielä uudestaan (heti seuraavana päivänä ensimmäisen soiton jälkeen). Sanovat että laittavat asian eteenpäin. Eli sanoivat että tekevät oikaisuvaatimuksen. Ei tosiaan ole vielä mitään kuulunut.. Vielä ehk' jonkin aikaa odottavalla kannalla..

Veljelleni kävi yhtä kusinen homma. Yksi päivä tuli vain postissa ilmoitus, että tarkastaja on käynyt asunnossa, ja oven avaaja on ilmoittanut yhdessä soluasunnossa olevan tv:n ja sen jälkeen sulkenut oven. Paskempi homma, että veli oli ilmoitettuun kellonaikaan ollut kotona, eikä ole avannut kellekään ovea eikä kukaan muukaan ole avannut ovea (asuu yksin, pieni yksiö joten edes kotitonttu ei olisi voinut avata ovea veljeni huomaamatta).

Viestintäviraston kanta asiaan on/oli, että tarkastaja on erehtymätön (tuosta solu vs. yksiö hommasta huolimatta). Nyt valitus on hallinto-oikeudessa, ollut jo yli vuoden. Hallinto-oikeuden käsittelyhän on onneksi kansalaiselle ilmainen, että lisäkuluja ei kannata pelätä. Pahoin vaan pelkään, että maksuun menee jos h-o:nkin kanta on että virkamies on aina oikeassa eikä koskaan erehdy tai valehtele.

Eli jos sinulla ei ole tv-lupaa eikä edes telkkaria, niin maksu voi langeta maksettavaksi teit mitä tahansa. Tässä tapauksessa edes oven avaaminen ja tv:ttömyyden todistaminen ei auta, kun tarkastaja ei ole edes ovella käynytkään (ainakaan niin että asukas olisi ovikelloa kuullut / ollut kotona). Ilmeisestihän tapahtuma on mennyt siis niin, että tarkastaja on merkinnyt osoitteen väärin (naapuriasunnoissa on soluja) ja pistänyt merkinnän havaitusta televisiosta väärän asunnon kohdalle - tai sitten suoranaisesti valehtelee :curs: .

Kommentoidaanpas vanhaa juttua ihan siitä ilosta, että jutulle tuli vihdoin päätös KHO:sta (hallinto-oikeuden valitus hylättiin aikoinaan), jonka mukaan veljeni on syytön, eikä pelkän tuntemattoman henkilön kuulopuheen perusteella voida tuomita maksaamaan tv-maksua :rock: . Siitäs sait naamalles, ylimielinen paskavirasto :dance: . Ja paljonkohan tuli tämänkin jutun käsittely valtiolle maksamaan, 120 euron takia...

viestintävirasto: kusipäiden kehto :@

Itselle kävi niin että tarkastaja väitti käyneensä asunnollani ja siitä sitten tuli kotiin lasku tarkastusmaksusta yms, noh minullahan ei telkkaria ole ollut ikinä niin soittelin sitten sinne virastoon ja siellä erittäin vittumainen akka vinkui juuri tuota että "tarkastajat on virkamiehiä ja eivät tee virheitä blaa blaa blaa" Tarkastuskertomus oli päin persettä sekin, muunmuassa väitti että nuori mies olisi avannut oven ja kertonut että soluasunnossa on tv.. itsehhän olen aina yksiössä asunut.

No ei jaksa kovin tarkkoja yksityiskohtia kirjoitella mutta kauhean soittelu/valitusrumban jälkeen kesti 2 vuotta korkeimmassa hallinto-oikeudessa tehdä päätös ja itsehhän sen sitten voitin \,,/

vittumoista sakkia tuntuu olevan koko viestintävirasto täynnä kun turaavat mitä sattuu ja valehteleevat päälle..

Tekisi seuraavaa tarkastajaa mieli iskeä turpaan ja kertoa terveisiä peräpohjolasta..

eli kyllä ne pystyy voittamaan jos vaan jaksaa tehdä kunnon valituksen sinne hallinto-oikeuteen ja odotella vuositolkulla

edit: taitaa ollakkin siskon kirjoituksia asiasta tuossa edellisessä viestissä :D 160e se taisi olla, 100e tarkastusmaksu + 60e joku muu..

Mää en mitään lupia maksa koska en mitään ylen paskaa televisiostani katso.

Kävi taannoin töllötarkastaja, oli tyytyväinen kun totesin että "ei ole, netin kautta tulee kaikki nykyään" :)

Tuli se "Alueellanne suoritetaan tehostettuja lupatarkastuksia tjsp." -kirje kotia. Lähti roskiin millisekunnissa.

Tänne tuli varmaan kans sellanen kirje.. mä en edes avannu sitä. Roskikseen vaan!

Tännekin lopsahti. En jaksanut avata. Onko tarkastajia näkynyt?

Ei o näkyny. Mulla paistaa olohuoneen ikkunasta ulos 42" plasman kuva, takkahuoneen lasista voi seurata 42" lcd:n kuvaa ja takapuolella on parvekkeella pari satelliittilautasta kiinni,et tervetuloa vaan,tietokoneen näyttöjä ne on kaikki paitsi lautaset,helppoa nykyään ku on hyvät liitännät...:hyper:

Ei o näkyny. Mulla paistaa olohuoneen ikkunasta ulos 42" plasman kuva, takkahuoneen lasista voi seurata 42" lcd:n kuvaa ja takapuolella on parvekkeella pari satelliittilautasta kiinni,et tervetuloa vaan,tietokoneen näyttöjä ne on kaikki paitsi lautaset,helppoa nykyään ku on hyvät liitännät...:hyper:

Mulla sojottaa 14-tuumainen kuvaputki-Grundig rappukäytävään......

Kyllä sillä toki Maarit kauniilta näyttää.

Mitenkähän tilanne, jossa netti-tv:stä näkee kaikki ihan normaalit kanavat, mutta jota varten ei tarvitse kuin nopean nettiyhteyden ja tietokoneen?

Ja kun tarkastaja tulee niin narahtaa jos ei päästä sisään tarkastamaan. Viraston ohje on, että mikäli väittää edellä mainittua mutta ei päästä tarkastamaan niin maksulappunen tulee, siitä saa sit tapella hallinto-oikeudessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom